U prošlosti je Jeep Compass bio ružan i neatraktivan automobil, ali nova verzija koja se nalazi po dimenzijama između manjeg Renegadea i većeg Cherokeeja potpuno je elegantnija. Poboljšana je kvaliteta kabine, dok je tehnologija također dobila prijeko potrebno ažuriranje. Ako dodate pristojnu praktičnost, visoku razinu opreme, zajedno s učinkovitijim hibridnim i plug-in hibridnim benzinskim motorima, Compass postaje učinkovit i zabavan obiteljski crossover, iako mu još uvijek nedostaju neke finese njegovih vrhunskih europskih suparnika.
Nakon kratke pauze, druga generacija Jeep Compassa krenula je u prodaju 2017., zamijenivši originalni model koji je izbačen 2015. godine. Dobra stvar u vezi s ovom pauzom je što je dala vremena da stari Compass izblijedi iz sjećanja prije nego što je stigao novi, jer je razlika između njih noć i dan.
Najnoviji Jeep Compass daleko je atraktivniji i sposobniji od svog prethodnika. Poput mnogih evolucija u klasi, najnoviji Compass ima izgled koji obuhvaća njegovu terensku stranu, a tradicionalna Jeep rešetka i četvrtasti lukovi kotača daju mu izgled smanjenog Grand Cherokeeja. Lifting iz 2021. donio je nekoliko suptilnih promjena u dizajnu eksterijera, dok je unutrašnjost temeljito osvježena, što je pomoglo Jeep Compassu da postane malo konkurentniji uz mnoštvo talentiranih suparnika. Cijene se kreću od oko 36.000 € do više od 48.000 €, što Compass stavlja u isti okvir kao VW Tiguan i veću Škodu Kodiaq.
To znači da je malo skup u usporedbi s nekim konkurentima, kao što su Peugeot 3008 i Opel Grandland, ali ga stavlja u rang s automobilima poput Mazde CX-5 i Honde CR-V. Ipak, Jeep se pokušava predstaviti kao prestižna marka, tako da možete razmotriti Compass kao jeftiniju alternativu automobilima kao što su Volvo XC40, Jaguar E-Pace i BMW X2.
Ispod karoserije, Jeep Compass mnogo toga dijeli s Fiatom 500X, a time i s Renegadeom. Međutim, ima duži međuosovinski razmak od Jeepa, pa ima više prostora unutra. Prethodna linija motora uključivala je 1,6-litrene i 2,0-litrene Multijet dizelske jedinice, zajedno s 1,4-litrenim MultiAir benzincem, iako su oni sada zamijenjeni 1,3-litrenim benzincem od 128 KS, 1,5-litrenim blagim hibridom od 128 KS i 1.3-litrenim 4xe plug-in hibridnim benzincem s 237 KS. Čisti benzinski model s pogonom na prednje kotače i 128 KS koristi ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dok verzija s blagim hibridom ima automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, a PHEV s pogonom na sve kotače automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa.
Dostupne razine opreme razlikuju se ovisno o tome koji motor odaberete. Ako se odlučite za obični Compass s benzinskim motorom, tada imate izbor između Night Eagle ili Limited specifikacija, dok blagi hibridni automobil dodaje skuplji Upland i S paket opreme. Plug-in hibridni model uparen je s razinama opreme Upland, S ili Trailhawk.
1. Vožnja – 77 / 100: Jeep Compass nije dovoljno usmjeren na cestu
Na cesti, Jeep Compass nije tako ukočen kao njegovi najbolji crossover rivali, ali se doima dovoljno kompetentno. Previše je naginjanja karoserije kad pokušavate svladavati zavoje, a podvozje se počinje doimati nestabilnim pri većim brzinama koje poduzimaju automobili poput SEAT Atece. No, izvan ceste, verzija Trailhawk sa svojim iznimno niskim omjerima prijenosa trebala bi biti “topovsko meso” gotovo svih svojih suparnika koji su više usmjereni na cestu.
Upravljanje je pristojno opterećeno, a vožnja staložena, barem na glatkom asfaltu, ali cjelokupno iskustvo manje je zabavno od najboljih suparnika.
Iako plug-in hibridni model izgleda brzo na papiru, njegov automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa prilično je trom tijekom vožnje. Motor je također bučan, pa preporučujemo 4xe PHEV koji ima opušteniji pristup vožnji.
Prethodna 1.4 MultiAir jedinica od 138 KS generirala je 230 Nm okretnog momenta, što je pomoglo Jeep Compassu da ubrza od 0 do 100 km/h za 9,8 sekundi. Verzija istog motora od 168 KS ostvarila je vučnu snagu od 250 Nm, ali je došla s težim postavom pogona na sva četiri kotača, pa je zabilježila isto vrijeme sprinta od 0 do 100 km/h.
Sada ukinut 1.6 MultiJet II početni dizel, isporučio je 118 KS i 320 Nm okretnog momenta. Uparen s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i pogonom na prednje kotače, uspio je ubrzati od 0 do 100 km/h za 11,0 sekundi. Prelazak na 2,0-litreni MultiJet II donio je kombinaciju pogona na sve kotače i devetostupanjskog automatskog mjenjača, zajedno s povećanjem snage i okretnog momenta na 168 KS i 320 Nm. Postiže 100 km/h iz mjesta za 9,5 sekundi s maksimumom od 196 km/h.
Trenutačnom 1,3-litrenom benzinskom modelu sa 128 KS potrebno je 10,3 sekunde za ubrzanje od 0 do 100 km/h, dok je plug-in hibrid s 237 KS daleko najbrži Compass koji možete kupiti. Postiže referentni sprint za 7,3 sekunde s maksimumom od 201 km/h.
2. Dizajn – 74 / 100: Manje promjene napravljene 2021. godine
Jeep Compass svakako je ljepši automobil od svog prethodnika, a dizajn ima dosta privlačnosti. Zadržan je Jeepov zaštitni znak rešetke sa sedam utora, ali omotana LED prednja svjetla, oblikovani poklopac motora i duboka donja rešetka daju prednjem dijelu neobičan dojam koji je nešto poput evolucije većeg Grand Cherokeeja.
Kontrastni crni krov vizualno spušta automobil za malo trkaćeg dojma, ali tu je i element luksuza koji pruža velika kromirana ukrasna traka koja odvaja krov od vrhova vrata, nastavljajući se dalje stvarajući upečatljiv stražnji rub za uglate stražnje stupove.
Facelifting iz 2021. doveo je do nekih manjih promjena vanjskog izgleda, sa širom donjom rešetkom zajedno s potpunim LED prednjim svjetlima koja su standardno ugrađena u cijeloj ponudi. Dok je vanjski izgled jednako ugodan kao kod Jeepovih glavnih konkurenata, interijer prije facelifta nije postigao tako visoku ocjenu i sve je izgledalo prilično beskarakterno i loše. Kao odgovor na to, proizvođač je Compassu dao dobrodošao poticaj u kvaliteti interijera, također predstavljajući novi dizajn ploče, veći 25-cm zaslon osjetljiv na dodir s proizvođačevim novim infotainment sustavom Uconnect 5 i 26-cm digitalnu ploču s instrumentima.
Sjedala imaju dojam kvalitete, a zdepasti upravljač je lijep za držanje, ali inače kvaliteta kabine nije na razini konkurencije.
Infotainment sustav je značajno poboljšan, s procesorom koji je pet puta brži nego ranije, barem prema tvrdnji Jeepa. Međutim, to još uvijek nije najintuitivnija postavka za korištenje, a vrijeme odziva i razlučivost zaslona mogli bi biti bolji, iako je povezivost Apple CarPlay i Android Auto standardna.
3. Potrošnja i deprecijacija – 73 / 100: Preostale vrijednosti iznenađujuće visoke
Prethodno, ako ste željeli najučinkovitiji Jeep Compass, trebali ste odabrati 118 KS 1.6 MultiJet dizel 2WD s ručnim mjenjačem, koji je trošio oko 6,6 l/100 km uz emisiju CO2 od 157 g/km. Najsnažniji dizelaš od 166 KS uparen je s deveterostupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na četiri kotača (dostupan samo u specifikaciji TrailHawk), tako da su brojke neizbježno lošije, s navedenom potrošnjom od 7,3 l/100 km i emisijom od 191 g/km.
Odabir benzinskog modela 1.4 MultiAir (sada ukinut) od 138 KS nudio je prosječnu potrošnju goriva od 7,7 l/100 km i emisiju CO2 od 172 g/km, dok je verzija od 168 KS s deveterostupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača trošila čak 9,2 l/100 km u kombiniranom ciklusu, s 208 g /km CO2.
Iako je najskuplji model za kupiti, 4xe plug-in hibrid pruža privlačnu učinkovitost s do 50 km potpuno električnom vožnjom i emisijom CO2 od 44 g/km. Verzija s čistim benzinom od 128 KS ne može se natjecati u vezi potrošnje goriva, ali je do 11.000 € jeftinija za kupnju. U prosjeku troši oko 7,1 l/100 km, s emisijom CO2 od 153 do 164 g/km, ovisno o razini opreme koju odaberete.
Preostale vrijednosti za Jeep Compass su iznenađujuće visoke, s prosjekom od 47 posto njegove izvorne vrijednosti zadržane nakon tri godine / 60.000 km vlasništva, što je prilično respektabilno u usporedbi s njegovim konkurentima. Hoće li vrijednosti pasti, samo će vrijeme pokazati, ali jaka odanost marki kupaca Jeepa sigurno će imati pozitivan učinak na ove preostale rezultate.
4. Prostor – 69 / 100: Malo je mračno u kabini
Postoji samo jedan stil karoserije u asortimanu Jeep Compassa, ali hatchback s pet vrata uživa u praktičnosti poput karavanskog automobila unatoč svom sportskom crossover stilu. Compass je izgrađen na produženoj podnici iz Renegadea, tako da nudi više interijera i prostora za prtljagu. Ne manjka mjesta ni naprijed, s mnogo mogućnosti podešavanja sjedala i upravljača kako bi se vozači bilo koje veličine trebali osjećati udobno. Vidljivost je dobra i s vozačkog sjedala, iako će, kao i kod svakog automobila ove veličine i tipa, pomoć senzora za parkiranje i stražnje kamere u prikladno opremljenim modelima biti neprocjenjiva.
Na cesti je Jeep Compass daleko tiši, profinjeniji i udobniji od manjeg Renegadea. Compass također dolazi s reaktivnim amortizerima za koje se kaže da poboljšavaju udobnost vožnje.
Jeep Compass je ukupno 150 mm duži od Renegadea s kojim dijeli platformu, a dodatna duljina dijeli se između dužeg međuosovinskog razmaka i produženog stražnjeg prevjesa. Kao rezultat toga, automobil je dugačak 4.420 mm, širok 1.820 mm i visok 1.650 mm. Ove dimenzije su slične s Nissanom Qashqaijem koji mjeri 4.394 mm x 1.806 mm x 1.590 mm.
Zahvaljujući produženom stražnjem dijelu, Jeep Compass dobar je što se tiče prostora za noge. Na stražnjem sjedalu također ima dovoljno prostora za glavu i ramena, iako se nekima može činiti da je malo mračno zbog smanjene staklene površine podignutih bočnih prozora.
Jeep Compass ima svestran prtljažnik koji će progutati 438 litara prtljage, što je povoljno u usporedbi s manjim Renegadeom od 351 litrom. Nije baš tako dobar protiv Peugeota 3008, jer će francuski rival progutati 530 litara.
5. Sigurnost i jamstvo – 66 / 100: Standardno jamstvo
Dok prethodni Compass nije bio hit po pitanju sigurnosti, s ocjenom od dvije zvjezdice od Euro NCAP-a, najnoviji je daleko atraktivniji prijedlog – testiran je 2017. i zaradio je maksimalnu ocjenu od pet zvjezdica. Zaštita odraslih putnika dobila je hvalevrijednu ocjenu zaštite od 90 posto, dok je zaštita djece od nezgoda postigla ocjenu od 83 posto. Compass ima samo dva kompleta Isofix nosača na stražnjim sjedalima.
Među sigurnosnim značajkama koje će biti uključene na različitim razinama opreme je Jeepovo upozorenje na prednji sudar, informacijski sustav za mrtvi kut, prednji i stražnji parking senzori i kamera za vožnju unatrag. Izvedbe s pogonom na sva četiri kotača očito profitiraju od dodatne trakcije koju ovo osigurava u zimskim uvjetima, što će posebno zanimati vlasnike izvan grada.
Velik dio Compassovog motora, platforme i tehnologije elektronike već je isproban i testiran na Renegadeu, tako da bi pouzdanost trebala biti dobra. Kvaliteta izrade je također dobra, tako da ne predviđamo previše problema.
Jeep nudi Compass sa standardnim trogodišnjim jamstvom, iako ga možete produžiti na još dvije godine uz dodatnu cijenu.
Ukupna ocjena za Jeep Compass: 72 / 100 – Elegantan, udoban i upotrebljiviji za off-road od prosječnog crossovera, Jeep Compass ima mnogo toga za ponuditi