Dacia Jogger je fantastičan obiteljski automobil koji nudi fleksibilnost sa sedam sjedala i obilje praktičnog prostora, a sve po cijeni koja znači da nećete morati opljačkati banku da biste parkirali potpuno novi model na svoj kućni prilaz. Jogger je briljantan u svojoj jednostavnosti i, budući da niti jedan drugi novi automobil sa sedam sjedala ne nudi ni približno ovu kvalitetu za taj novac, trebao bi privući pozornost obiteljskih kupaca. Da, neobičnog je izgleda i pomalo običan iznutra, ali dobar je za vožnju, dolazi s učinkovitom tehnologijom hibridnog motora i praktički je nepobjediv kao cjelokupni paket.
Ocjena sigurnosti kao ‘slon u sobi’
U vrijeme kada troškovi života rastu i mnoge obitelji moraju preispitati svoje financijske prioritete, osvježavajuće je vidjeti kako tvrtke poput Dacije zadržavaju nepokolebljiv fokus na izradu praktičnih, kvalitetnih automobila po pristupačnoj cijeni. Smješten između Sandera Stepwaya i Dustera SUV-a u ponudi Dacia, Jogger s prednjim pogonom hibrid je karavana i MPV-a koji je nevjerojatno jeftin za kupiti, čak je niži od nekih novih gradskih automobila. Pravi rivali sa sedam sjedala zapravo ne postoje u ovoj cjenovnoj kategoriji, tako da će kupci zapravo imati samo alternativu da pogledaju rabljene primjerke mainstream SUV-ova kao što su Kia Sorento, Škoda Kodiaq i SEAT Tarraco.
Naravno, “slon u sobi” je Joggerova Euro NCAP ocjena sigurnosti s jednom zvjezdicom, iako je Dacia osvježavajuće iskrena o tome gdje vidi Joggerov položaj na širem automobilskom tržištu. Rumunjski proizvođač je izjavio da je Dacia Jogger njegov najsigurniji model do sada i da je niska ocjena NCAP-a “izravan rezultat svjesnih odluka koje je donijela tvrtka”. Također smatra da kupci Dacije nisu voljni platiti elektronička pomagala koja bi poboljšala ocjenu automobila.
Ovaj izravan pristup svakako je pogodio žicu u dobrom dijelu Europe – proizvođač je udvostručio svoj obujam prodaje u 2022. u usporedbi s prethodnom godinom. Jogger je spreman za poboljšanje brojki…
Nakon osvježenja brenda tijekom 2022. godine, Dacia Jogger sada ima oštriji prednji dio koji izgleda vrlo slično onom njegovoga manjega konkurenta, superminija Sandera. Naravno, osim toga, produženi međuosovinski razmak i viša linija krova straga označavaju Jogger kao praktičniji prijedlog.
U početku je Dacia nudila samo jednu opciju motora za svoj model sa sedam sjedala – 1,0-litreni, trocilindrični benzinski agregat od 108 KS uparen s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, ali je od tada u ponudu dodala i potpuno hibridnu verziju od 138 KS. Dacia Jogger Hybrid 140 ima 1,6-litreni i dva elektromotora ispod poklopca motora, bateriju od 1,2 kWh i automatski mjenjač s više modova.
Tri dostupne razine opreme naglašavaju jednostavnost ponude. Početni Essential (nije dostupan s hibridnim modelom) uključuje stražnje parkirne senzore, tempomat, klima-uređaj, DAB radio i Bluetooth, ali najbolja je nadogradnja na Expression (prethodno nazvan Comfort) opreme srednje klase koja dodaje korisne modularne krovne nosače, električno podesive retrovizore, prednje parkirne senzore, kontrolu klime i 20-cm medijski zaslon osjetljiv na dodir s Apple CarPlay i Android Auto vezom za pametni telefon. Glavna prednost vrhunske opreme Extreme, osim stavki kao što su dijamantno izrezani aluminijski naplatci, patosnice, zaštita prtljažnika i središnji naslon za ruke, uključivanje je integrirane satelitske navigacije s poboljšanim audio sustavom i dodatnim USB priključak.
Asortiman Joggera kreće se od oko 19.000 €, a najviše što možete potrošiti je nešto više od 29.000 € ako se odlučite za hibridni pogon, opremu Extreme i jedine dvije opcije na cjeniku – metalik boju i rezervni kotač.
1. Prostor – 100 / 100: Dostupni brojni dodaci
Dacia Jogger obiteljski je automobil vrlo jednostavan za korištenje – konfiguracija sa sedam sjedala pruža pristojnu fleksibilnost, dok veliki prozori čine da se iznutra osjeća lagano i prostrano te također pružaju dobru vidljivost za vozača. Ponekad može biti teško iskušenje penjati se u treći red SUV-a sa sedam sjedala, ali pristup stražnjim sjedalima u Joggeru prilično je jednostavan – možete preklopiti naslone srednjeg reda. A kada sjednete, možete otvoriti stražnje prozore kako biste omogućili ulazak svježeg zraka u kabinu.
Ako Vam je potrebna dodatna mogućnost nošenja tereta ili ljudi, onda bi Expression model srednje klase mogao biti bolja opcija. Standardno ima modularne krovne nosače koji se mogu ručno namjestiti u vodoravni položaj i izdržat će do 80 kg opreme, što je osobito korisno ako su stražnja sjedala zauzeta i zauzimaju prostor u prtljažniku. Modeli s modularnim krovnim nosačima također se mogu opremiti krovnim nosačem za bicikl.
Brojni dodaci dostupni su za Jogger, uključujući “Sleep Pack”. Kutija se može transformirati u oslonac za krevet pune veličine i(li) preklopiti u stol, a istovremeno nudi 220 litara prostora za pohranu. Još jedna opcija za kampere je veliki šator za tri osobe koji nudi Dacia koji se može pričvrstiti na prtljažnik Joggera.
Za obiteljski automobil sa sedam sjedala, Dacia Jogger je prilično kompaktan. Sa 4.457 mm dužine, 242 mm je kraći od Škode Kodiaqa, a to što je 138 mm uži od češkog SUV-a znači da će biti puno lakše upravljati njime po gradu i parkirati na uskim mjestima.
Prostor naprijed za vozača i suvozača je u redu, dok će kupcima biti drago znati da Jogger ne radi kompromise u pogledu prostora dok prelazite na srednja i krajnja stražnja sjedala. Smještaj troje odraslih putnika u drugom redu trebao bi biti prilično bezbolan, dok će samo najviši putnici vidjeti da je prostor za koljena malo ograničen na stražnjim sjedalima. Također, ima dovoljno prostora za ljude od barem 1,90 m u Joggerovom trećem redu, kao i nešto prostora za Vaša stopala ispod prednjih sjedala.
Ako prevozite punu kvotu putnika, tu je skromnih 160 litara prtljažnika, dok se preklapanjem stražnjih dvaju sjedala otključava korisnih 565 litara. Dacia tvrdi da ćete, s preklopljenim sjedalima u drugom i trećem redu, imati do 1.807 litara prtljažnog prostora. Ako se pitate, te se brojke odnose i na benzinske i na hibridne Joggere.
Dodajući svojoj praktičnosti, 1,0-litreni benzinski model Dacia Jogger predviđen je za vuču do 1.200 kg, što znači da bi trebao moći vući prikolicu ili čak karavan prosječne veličine (2-4 ležaja), iako je dobro da još jednom provjerite sva ograničenja težine prije polaska. U međuvremenu je hibridna verzija ograničena na 750 kg.
2. Potrošnja i deprecijacija – 81 / 100: Dacia Jogger Hybrid 140 prava za Vas
Sada postoje dvije opcije motora za Daciju Jogger. Osnovniji set-up koristi 1,0-litreni, trocilindrični benzinski motor koji, iako ne sadrži najnoviju hibridnu tehnologiju, još uvijek je relativno učinkovit. Dacia tvrdi da može postići prosječnu potrošnju goriva (u kombiniranom ciklusu WLTP) od 5,8 l/100 km.
Ako želite uštedjeti na računima za vožnju i voljni ste platiti nešto više za Dacijin svestrani hatchback / MPV (oko 4.000 € u odnosu na 1,0-litrenu benzinsku verziju), onda je Dacia Jogger Hybrid 140 pravi za Vas. To je Dacijin prvi elektrificirani model dostupan u Europi, ali koristi isti potpuno hibridni sustav koji ćete pronaći u Renault Cliju i Capturu. Marka tvrdi da hibridni sedmerosjed može potrošiti od 5 l/100 km i voziti u čisto električnom načinu rada pri brzinama do 69 km/h, te da ćete, ako se vozite gradom, biti u EV načinu rada do 80 posto vremena.
Djelomično zbog svoje relativno niske početne cijene, predviđa se da će Jogger biti pristojan na tržištu rabljenih vozila. Nakon prosječnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km, i benzinska i hibridna verzija niskobudžetnog sedmerosjeda trebale bi zadržati između 50-52 posto svoje izvorne vrijednosti, što znači da čak i ako se odlučite za vrhunski Extreme SE model s cijenom od oko 28.000 €, trebali biste dobiti natrag oko 14.000 € nakon 36 mjeseci vožnje.
3. Dizajn – 79 / 100: Dacia Jogger blista iznutra puno više nego izvana
Dacijin dizajnerski pristup za Jogger svakako daje argumente za funkciju koja slijedi oblik. Vanjski izgled ne nudi zaobljene linije ili zamršene detalje koji se često viđaju na skupljim konkurentima, a ako ste na tržištu za impozantnijim stilom punog SUV-a sa sedam sjedala, možda bi bilo bolje da istražite konkurenciju proizvođača kao što su Hyundai, Kia i Škoda. Cjelokupni izgled Joggera pomalo je mješovit. Zamislite proračunsku verziju karavana višeg ranga kao što je Volkswagen Golf Alltrack ili Audi A4 Allroad i počet ćete shvaćati ideju, dok Joggerov stražnji dio poprima loš izgled poput MPV-a. Neke crne obloge karoserije oko lukova kotača i lažna prednja zaštitna ploča daju sve od sebe da potaknu osjećaj robusnosti.
Međutim, Dacia Jogger stvarno blista unutra. Prostor u kabini je izvrstan, dok je raspored ploče praktičan i jednostavan za korištenje s rotirajućim kontrolama za funkcije grijanja i ventilacije umjesto nezgrapnog sustava osjetljivog na dodir. Obična verzija dobiva osnovni set analognih brojčanika, svi hibridi imaju zaslon od 18 cm koji prikazuje informacije vezane uz učinkovitost, uključujući trenutno stanje “toka snage”. Nije prilagodljiv kao drugi digitalni vozački zasloni, ali je barem dovoljno jasan.
Presvlake kabine su malo tamne, ali Dacia je pokušala malo ublažiti stvari s umetcima od tkanine preko vrha instrument ploče i na naslonima za ruke na prednjim vratima, dok velika stakla ne bi trebala djelovati previše opresivno za putnike, čak ni na zadnjim sjedalima.
Dacijina postavka infotainmenta daje kupcima razlog za prelazak s jedne opreme na drugu. Osnovni model potiče korištenje pametnog telefona, kombinirajući aplikaciju Dacia s nosačem za armaturnu ploču, dok vrhunske verzije dolaze s 20-cm infotainment zaslonom osjetljivim na dodir s integriranom satelitskom navigacijom. Srednja klasa opreme Expression (prethodno nazvana Comfort) nalazi se između ove dvije i dolazi sa svime što stvarno trebate. Nema ugrađene satelitske navigacije, ali Vam donosi zaslon od 20 cm, kao i Apple CarPlay i Android Auto, tako da možete jednostavno priključiti svoj telefon i pristupiti vlastitim aplikacijama.
Dacijin infotainment sustav je osnovni, ali dobro radi. Početna stranica podijeljena je u šest velikih kvadrata koji Vam omogućuju pristup ključnim funkcijama. Nije ništa posebno, a povremeno trebate dvaput dodirnuti ekran prije nego što odgovori, ali obavi posao. Jedna kritika je ta da se zaslon ne prilagođava automatski za svjetlinu. Treba ga pojačati da bi bio čitljiv tijekom dana, no noću je užasno svijetlo, pa morate kopati u podizborniku.
4. Vožnja – 73 / 100: Dacia Jogger nije naročito brz automobil, ali…
Dacia Jogger nalazi se na verziji poznate platforme Renault-Nissan CMF-B koja također čini osnovu manjih modela Sandero i Renault Clio. Nešto od ovog okretnog, supermini karaktera vidljivo je nakon što ste za volanom, jer nije previše zastrašujuće voziti ga po gradu ili u naseljenijim područjima. Upravljač nije pretežak i čini se da je sve lako kontrolirati. Sa samo 1.200 kg, Jogger je lagan na tržištu vozila sa sedam sjedala. Veliki, napuhani SUV-ovi koji nude istu fleksibilnost za prijevoz više putnika teži su oko 600-700 kg i često osjetite svaki kilogram, osobito pri nižim brzinama. Nasuprot tome, Dacia Jogger se čini agilnijim i upravljivijim.
Sa svojim 1,0-litrenim, trocilindričnim benzinskim motorom koji isporučuje samo 108 KS, obični Jogger nije posebno brz automobil, ali njegovih 200 Nm okretnog momenta isporučenog nisko u rasponu broja okretaja znači da dovoljno brzo izlazi iz linije i može se voziti po seoskim ulicama. Vožnja sa sedam sjedala do većih brzina na autocesti ne utječe pretjerano na razine profinjenosti, a jedina primjetna mana je pojačana buka vjetra oko retrovizora. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, koji dolazi kao standard s 1,0-litrenim modelom, radi dobro i daje Joggeru pristojne sposobnosti vožnje.
Iako je Dacia Jogger Hybrid 140 udoban, a upravljanje mu je lagano, ali ugodno dosljedno, baš kao i obični Jogger, najbolji je u gradu. Uvijek krećete u EV načinu rada, a električni motori pružaju dovoljno snage za glatku i tihu vožnju pri nižim brzinama. Elektrificirani sedmerosjed također ima “B” način rada koji povećava regenerativno kočenje kada podignete nogu s gasa i pomaže u održavanju male baterije od 1,2 kWh napunjenom.
Ako baterija ipak počne biti prazna ili prijeđete brzinu od 69 km/h, impresivnu tišinu Jogger Hybrida u EV načinu rada prekida 1,6-litreni benzinski motor. Nema primjetnog podrhtavanja jer sustav žonglira benzinom i električnom snagom.
Benzinski Dacia Jogger može ubrzati od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde, što je dovoljno dobro, iako kada je potpuno natovaren, ovo bi Vam vrijeme moglo biti malo optimistično. Drugi modeli sa sedam sjedala kao što su Kia Sorento i Škoda Kodiaq mogu ubrzati od 0 do 100 km/h za manje od 10 sekundi, ali očito je pitanje koliko ste spremni platiti za tu dodatnu snagu. Jogger Hybrid 140 od 138 KS nudi malo više performansi. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,1 sekundu, uz dodatni okretni moment koji mu pomaže.
5. Sigurnost i jamstvo – 54 / 100: Euro NCAP rezultate temeljio na drugim automobilima
Dacia Jogger dobar je obiteljski automobil, ali neki bi kupci mogli biti zabrinuti zbog njegove loše ocjene sigurnosti od jedne zvjezdice na Euro NCAP-u. Dok je industrijsko tijelo za testiranje sudara nedvojbeno poboljšalo sveukupne standarde, niska ocjena primijenjena na Jogger zahtijeva malo razjašnjavanja kako bi se u potpunosti razumjelo kako se došlo do ovih zaključaka.
Euro NCAP svoje je rezultate temeljio na crossoveru Dacia Sandero Stepway (dvije zvjezdice), s kojim Dacia Jogger dijeli istu CMF-B LS platformu. Model sa sedam sjedala tada je snižen na jednu zvjezdicu na temelju nedostatka podsjetnika za sigurnosni pojas za treći red sjedala i relativnog nedostatka elektroničkih sustava pomoći u automobilu. Međutim, Dacia je izjavila kako vjeruje da je Jogger njihov najsigurniji automobil do sada i da njeni kupci “nisu voljni platiti za elektronička pomagala koja bi poboljšala ocjenu automobila”.
Standardna sigurnosna oprema za sve Dacia Jogger verzije uključuje ABS, elektronički program stabilnosti, funkciju automatskoga kočenja u nuždi, tempomat, stražnje parkirne senzore i dva seta ISOFIX točaka za pričvršćivanje u drugom redu sjedala. Automobili srednje i vrhunske specifikacije dodaju prednje parkirne senzore i sustav upozorenja za mrtvi kut.
Dacia nudi standardno jamstvo od tri godine / 100.000 km za Jogger, zajedno s besplatnom pomoći na cesti za isto razdoblje. Ako želite dodatni mir, možete produljiti jamstvo za Jogger do šest godina / 150.000 km. Produljena jamstva za Jogger počinju od 185 €.
Ukupna ocjena za Daciju Jogger: 77 / 100 – Nudeći obiteljsku praktičnost po jedinstvenoj cijeni, Dacia Jogger sa sedam sjedala vjerojatno će Vam se dopasti