BMW 1 možda je napravio svojevrsni switch na pogon na prednje (ili sva četiri) kotače, ali ova promjena nije umanjila njegovu privlačnost. Najmanji BMW i dalje je odličan za vožnju. BMW 1 također ima više prostora u unutrašnjosti i nudi niz učinkovitih, ali snažnih motora. Kvaliteta je također napravila korak u pravom smjeru. Interijer serije 1 sada je u rangu s najnovijom serijom 3 u pogledu rasporeda, izrade i, što je ključno u ovoj klasi, infotainmenta. Volkswagen Golf je jeftiniji i praktičniji, posebno kada je u pitanju prostor za glavu odostraga, ali BMW 1 je ozbiljno privlačan paket kojem je vrlo teško pronaći manu.
Sada smo u trećoj generaciji BMW-a serije 1, a vrhunski konkurent njemačke marke premium hatchbackovima kao što su Mercedes A klasa i Audi A3 bilježi veliki uspjeh. Serija 1 bila je nastavak BMW Compacta koji je prvi uspostavio BMW kao snažnog igrača u segmentu u kojem se natječe s naprednijim verzijama hatchback modela kao što su VW Golf, Ford Focus i Mazda 3. Ipak, postoji jedna velika razlika između najnovije generacije Serije 1 i njezinih prethodnika, razlika koja je izazvala zaprepaštenje u redovima BMW entuzijasta kada je prvi put najavljena.
Dijeli sustav motora s MINI-jem
Njemačka marka izgradila je svoju reputaciju na finom upravljanju automobilima sa stražnjim pogonom, no ova serija 1 prešla je na platformu s prednjim pogonom koja se dijeli s MINI Countrymanom i Clubmanom. Platforma UKL2 koja podupire seriju 1 također se nalazi ispod BMW X1, X2 i serije 2 Active Tourer. To je prostorno učinkovit paket koji je omogućio BMW-u da se poboljša u pogledu smještaja. Predvidljivo, novi BMW 1 također dijeli poprečno postavljene motore s MINI-jem, a donedavno se linija sastojala od tri dizelaša i dva benzinca. Linija je sada pojačana dolaskom nove benzinske varijante serije 1 pod nazivom 128ti, koja je model performansi dizajniran da bude ispod M135i i tako izazvati na “borbu” ikoničnog VW Golfa GTI.
Ponuda Serije 1 započinje s popularnim trocilindričnim 1,5-litrenim benzinskim motorom od 134 KS u modelu 118i, dok je druga uspostavljena benzinska opcija 2,0-litreni motor od 301 KS ugrađen u brzi M135i xDrive. 128ti je opcija s manje ekstremnim performansama i dobiva verziju 2,0-litrenog motora od 261 KS. 1,5-litreni trolitarski motor također se nalazi u 116d od 114 KS, dok 118d od 148 KS i 120d od 187 KS imaju 2,0-litreni motor. Svi modeli serije 1 imaju snažne performanse i, u odnosu na njihove snage, motori su vrlo učinkoviti. Čak i najniži dizel uspijeva dosegnuti do 100 km/h za nešto više od 10 sekundi, dok brži M135i i dalje u prosjeku troši 7,3 l/100 km.
Većina njih dolazi s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa kao standardnom ili opcijom s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa. Modeli M135i i 120d standardno dolaze s automatikom, dok je xDrive pogon na sva četiri kotača standardan na M135i, a opcijski na 120d. 128ti ima samo prednji pogon.
1. Vožnja – 88 / 100: BMW 1 može se pohvaliti preciznim upravljanjem
BMW 1 tradicionalno je bio jedan od najboljih hatchback modela što se tiče vožnje. To je reputacija koju BMW želi zadržati za treću generaciju automobila. Najnoviji automobil dijeli svoju podlogu s nizom postojećih BMW proizvoda, uključujući X1, X2 i seriju 2 Active Tourer (svi su dobri automobili za vožnju sami po sebi). BMW 1 donosi manju težinu i niže težište, a šasija je prilagođena vozačima. Sam BMW opisuje seriju 1 kao “Sports Hatch” i to se čini poprilično istinitim.
Općenito, sva obilježja modernih BMW proizvoda prisutna su i ispravna. BMW 1 može se pohvaliti preciznim, dobro odmjerenim upravljanjem, snažnim kočnicama i svojstvenom ravnotežom šasije koja ulijeva povjerenje vozaču dok pruža udobnu vožnju, iako malo čvrstu u M Sport modelima. Postoji i mnoštvo mehaničkog prianjanja, kako kod modela s prednjim pogonom, tako i kod modela s pogonom na četiri kotača. Pri normalnim do velikim brzinama na cesti, većina vozača neće ni primijetiti da serija 1 nema pogon na stražnje kotače.
118d je najpopularniji model i oni koji se odluče vjerojatno neće biti razočarani. Motor se jako lijepo slaže sa staloženom šasijom serije 1. Radi se o paketu koji kombinira ono što je potrebno kako bi se BMW-ov najmanji automobil s prednjim pogonom osjećao poput izvrsne serije 3 sa stražnjim pogonom za svojim upravljačem. Kad je 118i M Sport suprotstavljen Volkswagen Golfu TSI Evo R-Line i Mercedesu A-klase AMG Line u nekim testovima, malo je izgubio na performansama u odnosu na oba, ali je bio najagilniji iza volana. 128ti sa svojim ovjesom izvedenim iz M modela također je dobar za upravljanje, sa šasijom podešenom za zabavu po sporednim cestama.
M135i visokih performansi, izravni konkurent Volkswagen Golfu R i Mercedes-AMG A35, impresivno je brz i bez napora pruža svoje najbolje performanse, ali nije baš osebujan kao suparnici poput Honde Civic Type R. Međutim, i više je nego dorastao gore spomenutim njemačkim rivalima. Velike količine okretnog momenta srednjeg raspona dobro funkcioniraju s pametnim sustavom pogona na sva četiri kotača kako bi kratko obavile posao na zavojitom asfaltu. Na izbor dobivate dva benzinska i tri dizelska motora, a većina se nudi sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem kao standardom ili osam-stupanjskim automatskim mjenjačem kao opcijom.
118i počinje čitavu ponudu, pogonjen benzinskim turbo motorom od 138 KS. Performanse su živahne – od 0 do 100 km/h za 8,5 sekundi bez obzira na izbor mjenjača. Za sada je ovo jedini benzinac bez performansi u ponudi. 116d je najjeftiniji, najmanje snažan i najučinkovitiji dizel motor u ponudi. Proizvodi 114 KS iz svog 1,5-litrenog trocilindričnog motora, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,3 sekunde s ručnim mjenjačem ili 10,1 s automatskim. 118d donosi 2,0-litreni motor s četiri cilindra s korisnih 138 KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,5 sekundi s ručnim ili 8,4 na automatiku.
Najjači dizelski motor nalazi se u 120d, koji proizvodi 187 KS iz svoje 2,0-litrene jedinice. Pogon na sva četiri kotača standardan je s ovim modelom, što pomaže pri sprintu od 0 do 100 km/h od sedam sekundi.
2. Dizajn – 88 / 100: Ukupna kvaliteta pomaže da BMW 1 djeluje kao vrhunski proizvod
BMW 1 redizajniran je iz temelja, koristeći suvremenu platformu koja daje prioritet unutarnjem prostoru i cjelokupnom pakiranju. Pogon na prednje kotače i prebacivanje na poprečno postavljene motore znači da u unutrašnjosti ima više prostora za putnike i njihovu prtljagu. Novo preslagivanje komponenti također je diktiralo novi izgled najnovijeg automobila. Kraći je poklopac motora i manje je prostora između prednjih kotača i vrata. BMW-ov zaštitni znak, bubrežasta rešetka, ponosno stoji na nosu, dok je cijeli dizajn usmjeren na to da automobil izgleda zdepasto. Razmaci između ploča su mali, a kvaliteta boje je dobra. Uglavnom, BMW 1 je automobil koji izgleda skupo.
Taj se obrazac nastavlja i iznutra, gdje BMW 1 ima koristi od interijera koji usko prati veću seriju 3 u smislu dizajna i završne obrade. Vjerojatno ga nije tako uzbudljivo gledati kao Mercedesov interijer, ali ukupna kvaliteta je i više nego na visini i pomaže da BMW 1 djeluje kao vrhunski proizvod. SE automobili dobivaju platnene presvlake, prednje i stražnje parkirne senzore, automatska LED prednja svjetla i BMW-ov Connected Package Plus s podrškom za daljinske usluge. Oprema Sport dodaje dvozonsku kontrolu klime, vanjske stilske izmjene i sportska sjedala presvučena tkaninom i Sensatec umjetnom kožom.
M Sport oprema vjerojatno će biti odgovorna za dosta prodaje serije 1. Ona donosi poželjne nadogradnje poput kožnih presvlaka, grijanih sportskih sjedala, M Sport ovjesa i mjenjača s kratkim stupnjevima prijenosa (na ručnim automobilima), zajedno s uobičajenim ventilacijskim otvorima, većim aluminijskim naplatcima i sportskim ispuhom s jednim izlazom. BMW također nudi niz M Performance dodataka, uključujući ukrase od karbonskih vlakana, spojlere, splitere i druge aerodinamičke dodatke. U ponudi je i volan od alcantare. Prije su bila dostupna dva informacijsko-zabavna sustava u rasponu BMW-a serije 1, iako je 26-cm zaslon viših specifikacija koji može preuzeti MBUX postavku koji se nalazi u Mercedesu A klase, sada uključen kao standardna oprema u SE te postavama modela Sport i M Sport.
Prethodno se uobičajena postavka infotainmenta sastojala od središnjeg 21-cm zaslona koji koristi BMW operativni sustav 6.0 i kojim se upravlja putem iDrive kontrolera osjetljivog na dodir na središnjoj konzoli, dok je veći zaslon bio nadogradnja. Isto vrijedi i za BMW-ov Live Cockpit Professional digitalni zaslon na kontrolnoj ploči, koji je prije bio opcionalan i koštao oko 8.000 kuna, ali sada je standardan u cijeloj liniji.
3. Prostor – 84 / 100: BMW 1 širi je nego ranije
Kao i kod većine njegovih suparnika, BMW 1 dostupan je samo kao hatchback s pet vrata. Sada je u svom rasporedu tradicionalniji nego ikad, s dizajnom kabine okrenutom prema naprijed koji daje prednost kabinskom prostoru. Sprijeda, to omogućuje izvrsnu poziciju za vožnju koja je u skladu sa sportskim karakterom automobila. Lako je postići nisku, udobnu poziciju bez ugrožavanja vidljivosti ili potpore u nogama i rukama. Vidljivost unatrag nije tako dobra kao kod nekih suparnika, ali je još uvijek bolja od vidljivosti u Mazdi 3.
Spremište u kabini je sasvim dovoljno, s držačima za čaše dobre veličine i spremnicima u vratima koji nude dovoljno prostora za svakakve stvari. Ispod središnjeg naslona za ruku nalazi se pretinac s poklopcem, dok se bežični punjač za telefon može dodati na središnju konzolu neposredno ispred ručice mjenjača. U tipičnom BMW-ovom stilu, sve glavne kontrole intuitivno su smještene tako da je prva vožnja u BMW-u 1 pristupačnija nego u idiosinkratičnoj A-klasi.
BMW 1 širi je nego ranije, ali je još uvijek u rangu sa svojim suparnicima u pogledu ukupne veličine. Dug je oko 4,3 metra, visok 1,4 metra i širok 1,7 metara. Mercedes A klase je neznatno duži, ali jednako širok i visok. U najnovijoj seriji 1 ima više mjesta za putnike nego u starom automobilu. Putnici na prednjim sjedalima imaju dovoljno prostora. Lakši je pristup stražnjim sjedalima nego prije zahvaljujući širem otvoru vrata. Kad jednom uđete, imate nekoliko dodatnih centimetara prostora za koljena i glave. Međutim, putnici na stražnjim sjedalima i dalje će se osjećati ukočenije nego u Audiju A3 i Mercedesu A-klase. Osobito višim odraslim osobama neće biti naročito udobno. Isofix točke standardne su na vanjskim stražnjim sjedalima.
U prtljažniku ima 380 litara prostora. Radi se o većem i nižem prtljažniku nego kod prethodnog BMW-a serije 1. Ovo povećanje od 20 litara znači da je BMW 1 ispred Mercedesa A klase (370 litara) i parira Volkswagen Golfu. Stražnja sjedala koja se mogu sklopiti u omjeru 40:20:40 nude se kako bi se povećao kapacitet prtljažnika, zajedno s brojnim opcijskim kukama i mrežama za zadržavanje prtljage.
4. Potrošnja i deprecijacija – 82 / 100: Prihvaća niz štedljivih motora
Jedna od prednosti potpuno nove platforme serije 1 je njezina sposobnost prihvaćanja niza štedljivih motora. Mala težina i izbor motora s tri i četiri cilindra s turbopunjačem znače niske emisije i visoku ekonomičnost. Najučinkovitiji model u ponudi je 116d, čiji trocilindrični dizel troši od 4,6 l/100 km ovisno o mjenjaču i opremi, a time i veličini kotača i težini. Emisija CO2 je 120 g/km.
118d ne zaostaje previše, s emisijom CO2 od 122 g/km i potrošnjom od 4,7 l/100 km. S obzirom na minimalnu razliku u ekonomičnosti u odnosu na 116d, ali značajno povećanje performansi, vjerojatno će biti najbolji izbor za kupce dizelaša. Ako se odlučite za snažniji 120d, potrošnja će skočiti na 4,9 l/100 km. Emisija CO2 je 129 g/km.
Benzinski modeli također dobro prolaze. 118i troši respektabilnih 5,7 l/100 km ovisno o specifikaciji, s emisijom CO2 od 130 g/km, dok je “vrući” M135i iznimno štedljiv, s minimalnih 7,4 l/100 km i emisijom CO2 od 168 g/km. 128ti može trošiti 6,9 l/100 km s najgorim scenarijem emisija od 170 g/km CO2.
Stručnjaci očekuju da će BMW 1 zadržati oko 55 posto svoje vrijednosti nakon tri godine i 60.000 kilometara kada dođe vrijeme zamjene, što je malo bolje od Mercedesove A-klase.
5. Sigurnost i jamstvo – 80 / 100: Potpuno moderna platforma
BMW 1 nalazi se na potpuno modernoj platformi koja je isprobana i testirana više puta, tako da nema razloga očekivati da će najmanja serija 1 pretrpjeti neočekivane pogreške ili se loše ponašati u nesreći. Euro NCAP testirao je BMW 1 2019. i dodijelio joj punih pet zvjezdica za sigurnost. Zaštita odraslih putnika postigla je 83 posto, a sigurnost djece 87 posto.
Standardni sigurnosni komplet uključuje Active Guard Plus (BMW-ovu kombinaciju automatskog kočenja u nuždi, upozorenja o napuštanju traka i pomoći pri ograničenju brzine), zajedno s tempomatom, prednjim i stražnjim parkirnim senzorima i automatskim prednjim svjetlima. Opcijski paket Driving Assistant košta oko 8.000 kn i dodaje prilagodljivu vožnju s funkcijomstop/goi upozorenjem na promet odostraga, među ostalim sustavima aktivne sigurnosti.
BMW nudi trogodišnje jamstvo na neograničenu kilometražu za sve svoje automobile. To je shema koja je u rangu s Mercedesovom ponudom, ali je bolja od Audijevog jamstva s ograničenom kilometražom. BMW također nudi pomoć na cesti tijekom te tri godine.
Ukupna ocjena za BMW 1: 84 / 100 – BMW 1 jedan je od najboljih premium hatchback vozila u prodaji; nudi kombinaciju performansi, učinkovitosti i uzbuđenja za vozača