Treća generacija Audija TT u prodaji je od 2014., ali i dalje nudi stil koji privlači pažnju, dok je ujedno i ugodniji za vožnju nego ikad. Njegov dijelić zabave i dalje je njegov dizajn interijera i izvrsna kvaliteta izrade koja je u rangu s najboljima u klasi, a učinkoviti TFSI benzinski motori čine ga još privlačnijim. Možda će Vas više privući dinamička vještina BMW-a serije 2 Coupe ili Porsche Caymana, ali ako želite potpuno sposoban sportski coupe, onda je Audi TT još uvijek vrijedan pažnje.
Audi TT prodaje se gotovo četvrt stoljeća i u tom se razdoblju etablirao na vrhuncu dizajna i tehnologije njemačke tvrtke. TT je sazrio u superautomobil, sličnog atletskog izgleda kao vrhunski model R8, zajedno s zanimljivijim upravljanjem i ugrađenom tehnologijom.
Treća generacija Audija TT stigla je 2014., a 2018. je ažurirana s najnovijom tehnologijom iz drugih Audi modela. Kako je već neko vrijeme u prodaji, postoje rivali koji dolaze i prolaze. Automobili kao što su Peugeot RCZ i Volkswagen Scirocco više nisu u fokusu, a jedini drugi izravni protivnik je BMW serije 2, iako se naravno ta linija modela sastoji uglavnom od verzija sa stražnjim pogonom, u usporedbi s TT-om s prednjim ili quattro pogon na četiri kotača.
Budući da postoji širok raspon varijanti Audi TT-a, uključujući modele 2+2 Coupe i Roadster s dva sjedala, ima još više rivala od ovoga. Kupci bi mogli razmotriti Mazdu MX-5, a tu je i Toyota GR Supra. Ponajprije, TT se bori s automobilima kao što su Porsche 718 Cayman i Boxster, dok je čak i Ford Mustang slične cijene.
Postoji pet Audi TT razina opreme koje možete izabrati – Sport, Sport Edition, S line, Black Edition i Vorsprung, u karoseriji Coupe ili Roadster s otvorenim krovom. Dostupna su dva benzinska motora, oznake 40 i 45 TFSI benzinskih jedinica. Obje jedinice temelje se na sveprisutnom 2,0-litrenom turbo četverocilindričnom motoru, s 40 TFSI snage 194 KS i 45 TFSI snage 242 KS.
40 TFSI s prednjim pogonom koristi Audijev sedmostupanjski S tronic automatik, dok ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa više nije dostupan. Model 45 TFSI standardno dolazi s quattro pogonom na sva četiri kotača. TTS quattro isporučuje 302 KS putem svog 2.0 TFSI motora i uključuje prilagodljive amortizere, dok 2.5-litreni pet-cilindrični Audi TT RS proizvodi 394 KS. Oba koriste isti sedam-stupanjski S tronic mjenjač.
Standardni asortiman nudi pristojnu vrijednost, s cijenama koje počinju od oko 39.000 €. TT Roadster je otprilike 2.000 € skuplji od Coupea, dok prijelaz s 40 TFSI na 45 TFSI košta dodatnih 5.300 €. Prijelaz sa Sporta na S liniju dodaje nešto više od 2.300 € na cijenu, dok su Black Edition automobili oko 1.800 € skuplji. Oni koji žele stil i luksuz koji pruža Vorsprung oprema morat će kopati duboko u novčanik, jer to zahtijeva povišenje od 7.000 € u odnosu na Black Edition varijante.
1. Dizajn – 92 / 100: Kabina je vrhunac svega
Ne možete zamijeniti Audi TT ni za što drugo. Zajedno s kultnim modelima kao što su Porsche 911 i MINI, jedinstveni oblik je evoluirao. Izvorni dvosjed bio je dašak svježine, ali TT je iz zaobljenog, slatkog automobila izrastao u raskošnije vozilo oštrijeg stila. Model treće generacije gotovo je identičan po duljini odlaznoj verziji, ali budući da je međuosovinski razmak narastao za 37 mm, ima kraće prevjese i zategnutije proporcije. Sprijeda, jednostruka maska hladnjaka, sužene linije poklopca motora i prednja svjetla oštra poput žileta daju nagovještaj druge generacije Audija R8.
Međutim, uz zaobljene lukove kotača, zakrivljene stupove vjetrobranskog stakla, odvažnu liniju ramena i zakošena vrata prtljažnika, sve nepogrešive stilske karakteristike Audi TT-a su tu za vidjeti. I dok je TT ažuriran 2018., izgled automobila ostao je relativno nepromijenjen.
Sportski modeli standardno dobivaju 45-cm kotače i dolaze s ksenonskim prednjim svjetlima i LED svjetlima, dok S line verzije imaju sportskiji izgled zahvaljujući 48-cm kotačima, dubljim bočnim pragovima, jedinstvenim odbojnicima i sjajnoj crnoj rešetki. Black Edition dodaje dodatne detalje u sjajnoj crnoj boji, crne kotače od 50 cm i stražnje krilo. Vrhunska oprema Vorsprung donosi Matrix LED prednja svjetla, sportska sjedala presvučena Nappa kožom i Bang & Olufsen stereo sustav.
Međutim, usprkos poznatom i otmjenom izgledu vanjštine, kabina je ta koja je pravi vrhunac. Svi automobili dolaze s DAB radiom, grijanim prednjim sjedalima i višenamjenskim upravljačem, dok je, kao što biste očekivali od TT-a, kvaliteta materijala u cijelosti vrhunska, s taktilnim i lijepo izvedenim prekidačima. Okrugli ventilacijski otvori koji integriraju funkciju upravljanja i zaslon za klima uređaj još su jedan vrhunac. Središnji trio ima kontrolu temperature, protoka zraka i brzine ventilatora, dok vanjski par uz vrata ima kontrolu grijanja sjedala. Stvarno je lijepo dizajniran kokpit…
Kao što biste očekivali od Audija, također postoji ogroman prostor za dodavanje vrhunskih opcija i personalizaciju kože, umetaka i materijala. No, koju god opremu odabrali, unutrašnjost Audi TT-a čini da se osjećate posebno svaki put kad sjednete za volan. Zadivljujuće dizajniran i prekrasno izveden, interijer je fokusiran na Audijev vrhunski sustav Virtual Cockpit. Ovaj 31-cm LCD zaslon visoke razlučivosti za vozača zamjenjuje i konvencionalne brojčanike i središnji zaslon, omogućujući elegantan minimalistički dizajn instrumentalne ploče koji je i sportski i luksuzan.
Sam ekran je kristalno čist i sve informacije stavlja ispred vozača. Može se prebacivati između klasičnog prikaza, s istaknutim brzinomjerom i brojačem okretaja, ili infotainment prikaza, koji u prvi plan stavlja funkcije poput navigacijske karte. Funkcije telefona, medija, putovanja i podešavanja automobila pojavljuju se na zaslonu virtualnoga kokpita i njima se može upravljati pomoću MMI kotačića osjetljivog na dodir ili višenamjenskog kotačića. Jasnoća zaslona, u kombinaciji s dvostrukom funkcionalnošću kontrola, čini Audijev virtualni kokpit pravim užitkom za korištenje.
Infotainment TT-a odriče se dodirnog zaslona, ili čak samostalnog zaslona. Umjesto toga, sustav je integriran u digitalnu ploču Virtual Cockpit. Nekonvencionalan je, ali radi dobro, a njime se upravlja kotačićem na središnjoj konzoli – postava koja je bila uobičajena u Audijima, ali je od tada zamijenjena novijim aranžmanima. Unos poštanskih brojeva i adresa može oduzeti dosta vremena, ali listanje kroz izbornike, čak i u pokretu, je jednostavno, pogotovo zato što jedva da trebate skrenuti pogled s ceste da biste pročitali zaslon. Tu su i neki fizički gumbi prečaca.
Vrijeme učitavanja je sporije nego što bismo željeli i rezolucija nije tako oštra kao što ćete naći kod nekih rivala, ali općenito grafika izgleda sjajno. Naravno, ugrađeni su i Android Auto i Apple CarPlay. One minimiziraju veličinu brzinomjera i brojača okretaja i centriraju aplikacije pametnog telefona između njih.
2. Vožnja – 86 / 100: Audi TT vrlo je lako voziti
Audi TT je oduvijek bio coupe koji je spajao užitak u vožnji sa svakodnevnom upotrebljivošću i lakoćom vožnje. Najnoviji automobil je lakši, brži i učinkovitiji nego ikad. Ukratko, to je prvi TT koji se doima kao pravi sportski automobil. Temeljen na MQB platformi VW Grupe, najnoviji Audi TT koristi verziju s kratkim međuosovinskim razmakom, ali u usporedbi s drugom generacijom TT-a, još uvijek postoji dodatnih 37 mm između osovina, što pomaže u upravljanju i udobnosti vožnje.
S čelikom korištenim nisko u šasiji i aluminijem koji se intenzivno pojavljuje u konstrukciji karoserije, Audijeva tehnologija Space Frame je poboljšana kako bi osigurala da je 2,0-litreni TFSI 50 kg lakši od svog prethodnika. I to se osjeća.
Kao rezultat toga, iskustvo vožnje je oštrije i privlačnije od starih TT-ova. 2,0-litreni TFSI motor snažan je i uglađen, pruža dovoljno performansi da model 40 TFSI s pogonom na prednje kotače i 194 KS ubrza od 0 do 100 km/h za 6,6 sekundi. Ako se odlučite za 45 TFSI quattro S tronic od 242 KS, vrijeme će se smanjiti na 5,1 sekundu.
Audi TT je vrlo lako voziti brzo, iako nije posebno zabavan. Ovjes se čini malo čvrstim, ali automobil lijepo “teče” seoskim cestama. Upravljanje je oštro, ali prelagano, s vrlo malo povratne informacije kroz upravljač. Svi modeli opremljeni su Audijevim progresivnim sustavom upravljanja, koji ima zupčastu letvu koja postaje izravnija kako se kotač okreće.
Audijev sustav Drive Select također je dio standardne opreme u čitavoj ponudi, a po prvi put prilagođava pogon na sve kotače na quattro modelima kako bi pružio sportskiju postavku u dinamičkom načinu rada. Također modificira odziv papučice gasa, težinu upravljača i opterećenje klima-uređaja, plus brzine prijenosa na S tronic automatskim automobilima, dok benzinske verzije dobivaju snažniju notu ispušnih plinova u dinamičkom načinu rada. Kao i kod drugih Audi modela, Drive Select vlasnicima daje izbor između načina rada Comfort, Dynamic, Efficiency i Auto, plus možete postaviti svoju omiljenu kombinaciju načina rada u postavci Individual.
Sve Sport verzije dolaze s 45-cm kotačima, dok S line prelazi na 48-cm aluminijske naplatke. Čvršći sportski ovjes je standardan, pa iako 50-cm kotači koji se nalaze na Black Edition i Vorsprung varijantama izgledaju sjajno, oni čine vožnju nemirnijom na lošim površinama i povećavaju buku s ceste u inače profinjenoj kabini. Općenito, kvaliteta vožnje bolja je nego u drugoj generaciji TT-a, osobito na manjim kotačima, a Audi ponovno nudi svoje amortizere Magnetic Ride kao opciju. S pozitivne strane, buka vjetra i ceste dobro je izolirana od kabine, a u cijelom asortimanu Audi TT postiže još bolju ravnotežu između zabave u sportskom automobilu i udobnosti coupea.
TFSI benzinski motori snažni su i uglađeni, a 40 TFSI, koji dolazi samo s pogonom na prednje kotače i S tronic mjenjačem, isporučuje 194 KS i 320 Nm okretnog momenta. To mu omogućuje da prijeđe od 0 do 100 km/h za samo 6,6 sekundi. 45 TFSI quattro ima 242 KS i 370 Nm, što skraćuje vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h na 5,1 sekundu. Smješten na vrhu ponude, model Audi TT RS s 394 KS sposoban je za 3,7 sekundi ubrzanja od 0 do 100 km/h i maksimalne brzine od 250 km/h.
3. Potrošnja i deprecijacija – 76 / 100: Dobri rezultati na tržištu rabljenih vozila
Najmanje snažan 2,0-litreni benzinac, 40 TFSI, dolazi sa sedam-brzinskim S tronic mjenjačem, uz potrošnju od 6,7 l/100 km i emisiju CO2 od 153 g/km, dok 45 TFSI, u quattro S tronic izvedbi s pogonom na sve kotače, troši 8 l/100 km i 181 g/km. Odabirom modela Roadster vidi se lagani pad u učinkovitosti, s 40 TFSI-om koji ima potrošnju od 6,9 l/100 km i 157 g/km CO2.
Prelaskom na verziju Audi TT S usmjerenu na performanse, i dalje se postiže prosječna potrošnja goriva od 8,3 l/100 km, iako emisije rastu na 189 g/km. TT RS od 394 KS plaća “kaznu” za rad svog 2,5-litrenog petocilindričnog benzinskog motora, s potrošnjom (u kombiniranom ciklusu) od 8,9 l/100 km, što je možda prilično optimistično ako namjeravate iskoristiti punu snagu RS-a. Emisije CO2 počinju od 202 g/km.
Unatoč tome što je u prodaji od 2014., treća generacija TT još uvijek ima relativno dobre rezultate na tržištu rabljenih vozila. Stručni podaci sugeriraju da bi, nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km, trebao zadržati oko 53 posto svoje izvorne kataloške cijene. Novi BMW serije 2 nudi slične ostatke, dok Porsche Cayman nadmašuje oba svoja rivala zadržavajući između 60 i 68 posto svoje prodajne cijene nakon tri godine vožnje.
4. Sigurnost i jamstvo – 75 / 100: Uobičajeno trogodišnje jamstvo
Euro NCAP dodijelio je Audi TT-u ocjenu od četiri zvjezdice na testu sudara – propustio je maksimalnu ocjenu jer Audi ne nudi tehnologiju gradskoga kočenja. Neovisno tijelo za testiranje sada zahtijeva da ovo bude opremljeno za dodjelu ocjene od pet zvjezdica kao dio svojih rigoroznijih procjena. Unatoč tome, trebali biste moći pretpostaviti da je Audijev mali coupe siguran u svim najosnovnijim područjima, a na raspolaganju je mnogo zaštitnih elektroničkih sustava za poboljšanje sigurnosne ovojnice.
Jedini problem je što ćete, ako želite ove pametne sigurnosne pomagala, morati platiti za mnoge od njih kao dodatke. Šest zračnih jastuka i nadzor tlaka u gumama dolaze kao standard, iako su Audi side assist (koji nudi funkciju nadzora mrtvoga kuta) i sustav prepoznavanja prometnih znakova pojedinačne opcije po cijeni od oko 700 € svaki.
Audi TT dolazi s uobičajenim trogodišnjim jamstvom ograničenim na 100.000 km, što svakako ulijeva manje povjerenja od neograničene kilometraže pokrivene u istom vremenskom razdoblju za Porsche Cayman i BMW serije 2.
5. Prostor – 54 / 100: Sve je skučeno
Audijev sportski coupe ističe se dizajnom, ali s kosom linijom krova gubi na praktičnosti. Iako je Audi TT tehnički 2+2, ako ga tretirate samo kao dvosjed, shvatit ćete da je iznenađujuće upotrebljiv. Sprijeda je savršeno prostran, s dobrim rasponom podešavanja za stup upravljača i sjedala, dok duga vrata coupea donose velike, praktične spremnike za stvari. Tu je i duboka ladica ispred ručice mjenjača te manji prostor za mobitele između prednjih sjedala.
Svi modeli dolaze s električnom parkirnom kočnicom, dok su najnoviji Audijev MMI kontrolni sustav i Virtualni kokpit intuitivni. S manjim A-stupovima i većim vjetrobranskim staklom nego ranije, vidljivost je dobra i za nisko spušteni coupe.
Audi TT nije narastao u svojoj posljednjoj generaciji, ali unutra je malo više raspoloživog prostora zahvaljujući djelomično povećanom međuosovinskom razmaku. Još uvijek je relativno kompaktan u usporedbi sa suparnicima. S 4.191 mm, osjetno je kraći od BMW-a serije 2 Coupe (4.432 mm) i Porschea 718 Cayman (4.379 mm). S 1.832 mm širine, Audi TT je blizak Caymanu, ali je 15 cm uži od serije 2 Coupe. Što se tiče visine, Audi (1.353 mm) se nalazi između BMW-a (1.418 mm) i Porschea (1.295 mm).
Ta stražnja sjedala bi mogla biti značajna za obiteljske kupce koji pokušavaju opravdati Audi TT, ali su prilično skučena. Prikladna su samo za odrasle na vrlo kratkim, povremenim putovanjima i možda ih je najbolje ostaviti za malu djecu. Nije samo prostor za noge iza prednjih školjkastih sjedala ozbiljno ograničen – prostor za glavu je također mali, zahvaljujući nagibu poklopca prtljažnika. Nema središnjeg pojasa, tako da možete prevoziti samo dvije osobe od iza, iako postoje Isofix nosači dječje sjedalice.
Veliki hatchback otvor barem olakšava pristup prtljažniku, ali prtljažni prostor je prilično plitak, tako da s postavljenim stražnjim sjedalima Audi TT nudi samo 305 litara prostora. Ako spustite stražnja sjedala, prtljažnik se povećava na 712 litara, čineći ovo svestranim sportskim automobilom s dva sjedala.
Ukupna ocjena za Audi TT: 77 / 100 – Audi TT je uistinu pristupačan sportski automobil. Moderan i dobar za vožnju, s dobro izrađenom unutrašnjosti i impresivnom ugrađenom tehnologijom