in

Ford Mustang: Jaki američki igrač s manjkom prostora

Mustang
Foto: Evannovostro / Shutterstock.com

Ford Mustang je briljantan sportski automobil i predstavlja vodeći model za cijelu liniju proizvođača. Jedan je od trenutno najprepoznatljivijih automobila, s oštrim linijama i retro detaljima koji privlače pozornost. Međutim, Mustang nije samo za pokazivanje – šasija je izvanredno sposobna i pruža briljantno upravljanje kao i udobnu kvalitetu vožnje. Naravno, postoje neki nedostaci. Neki materijali za unutrašnjost malo su jeftini (iako je ažuriranje 2018. to poboljšalo) i V8 motor očekivano traži puno goriva, ali malo je drugih vozila koje privlače pažnju kao Mustang u ovoj cjenovnoj kategoriji, niti mogu ponuditi takav zvuk motora.

Mustang ima tržište uglavnom za sebe

Ford Mustang u prodaji je u Europi od 2015. godine, iako kultni naziv Mustang u ovom ili onom obliku postoji od sredine 1960-ih. Trenutačni model je šesta generacija Mustanga i nastavlja se nuditi kao Fastback coupe ili kabriolet s platnenim krovom, s 5,0-litrenim V8 benzinskim motorom (2.3 Ecoboost više nije dostupan). Ova linija pomogla je Mustangu da odmah postane hit među kupcima, dok mu je ažuriranje u 2018. pomoglo da zadrži svoju privlačnost.

U Europi nema baš mnogo konkurenata Ford Mustangu. Njegov najveći rival u SAD-u je Chevrolet Camaro, ovdje dostupan kao model za posebnu narudžbu samo s volanom na lijevoj strani, tako da Mustang ima tržište uglavnom za sebe. Lexus RC F je V8 coupe, ali je oko 23.000 € skuplji od Forda, dok je Toyota GR Supra bolji svestrani sportski automobil, ali je cijenom sposoban da se nosi sa skupljim rivalima kao što je Porsche Cayman.

2,3-litreni, četverocilindrični Mustang u međuvremenu je skinut s cjenika, ali bi rabljeni primjerak mogao konkurirati Audiju TT i verzijama BMW-a serije 2 s nižom snagom. Naći ćete i posebno izdanje Mustang Bullitta (tamnozeleni V8 model inspiriran automobilom i filmom Stevea McQueena) sada na tržištu rabljenih automobila, iako je i dalje visoko cijenjen među obožavateljima Mustanga.

Ažuriranje iz 2018. dalo je Mustangu suptilno revidirani izgled, ali još uvijek se ne može pogriješiti s Mustangom. Postoji dobra mješavina retro dizajna i modernih linija, a unutrašnjost automobila s četiri sjedala također je malo osvježena. Bilo je više snage za V8, s 412 KS na 444 KS, iako je zanimljivo da je model EcoBoost zabilježio pad snage, s 313 KS na 286 KS.

Ford sada nudi ili standardne modele V8 Fastback ili Convertible, zajedno s verzijom Mach 1 koja dolazi s nekoliko dodatnih konja. Kabriolet varijanta “California Special” zaokružuje ponudu. Kupci mogu birati između ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa ili automatskog mjenjača s deset stupnjeva prijenosa u cijeloj ponudi.

Jedan od vrhunaca Mustanga koji ga čini privlačnijim europskom ukusu je činjenica da sada dolazi s neovisnim stražnjim ovjesom. Zamijenio je arhaičnu živu osovinu koja je bila ugrađena u prošlosti i znači da Mustang ima dobru upravljivost. To, pak, znači da je okretan na zavojitim cestama. Također povećava udobnost.

Svi Mustangi imaju diferencijal s ograničenim proklizavanjem, odabir načina vožnje, 48-cm crne aluminijske naplatke, Xenon prednja svjetla, Fordov infotainment sustav SYNC 3 sa zaslonom osjetljivim na dodir od 20 cm, stereo sustav s devet zvučnika s DAB-om i Bluetoothom, plus električna sjedala, retrovizore i prozore, stražnju kameru, pristup bez ključa i dvozonsku klimu.

Dok se asortiman Mustanga u Velikoj Britaniji sastoji od devet modela, u SAD-u postoje dodatne opcije u obliku snažnih modela marke Shelby. Ovi automobili poboljšavaju performanse i daju im ovjes, gume i kočnice usmjerene na stazu kako bi ponudili još oštriju vožnju.

1. Dizajn – 94 / 100: Miks klasičnog i modernog Ford Mustanga

Američki automobili imaju reputaciju velikih i odvažnih, a Mustang ne razočarava. Coupe s četiri sjedala dug je gotovo kao Mondeo, ali nizak krov i široki stav pružaju sportski izgled. To je evolucija posljednjeg modela, ali iako postoje retro naznake u dizajnu, i dalje izgleda moderno. Sprijeda je velika rešetka s logotipom konja u galopu u sredini, dok kućišta malih svjetala s obje strane naglašavaju impozantan prednji kraj.

Par isklesanih linija izdiže se iz dugog poklopca motora, a lukovi kotača s mjehurićima doprinose mišićavom izgledu. Tu je nizak krov i mala staklena površina, dok Fastback stražnji dio jedva odstupa od horizontale.

Stražnja svjetla postavljena su u crnu ploču s velikom oznakom GT u sredini, što je odavanje počasti Mustangu iz šezdesetih, ali dio stražnjeg difuzora u boji karoserije sličan je Fiestama ST. V8 standardno dobiva crne 48-cm aluminijske naplatke s više krakova, dok odabir jednog od prilagođenih paketa znači da možete dodati srebrne naplatke u istom dizajnu, plus srebrne ukrase za prozore. Razne upečatljive boje dostupne su uz nadoplatu, a kamo god idete, Ford će privlačiti poglede, a svojom privlačnošću sigurno odgovara Jaguaru F-Type.

Unutra imate više retro detalja. Trokraki upravljač ima srebrni završetak i kromirani Mustang logo, iako mu mnoštvo gumba na volanu dodaje dašak modernosti. Niz srebrne plastike prekriva ploču s instrumentima, a na suvozačevoj strani uspravne ploče nalazi se pločica s natpisom “Since 1964”, dok okretne kontrole glasnoće i tunera stvaraju nostalgičan dojam.

Prekidači za kontrolu temperature pomalo su nezgodni za korištenje, dok niz prekidača ispod tipki za klimu odaje još jedan znak automobila iz šezdesetih, iako opet veliki, crveni gumb za pokretanje dodaje moderan “touch” kontrolama. Ispred vozača nalazi se par instrumenata s dubokom maskom, brzinomjer ima ukrašenu legendu „Ground Speed”, a između njih je zaslon putnog računala u boji koji prikazuje sveobuhvatnu količinu informacija.

Nažalost, unutrašnjost je ta koja odaje Mustangovu težnju za uštedom, a neke od plastike kabine djeluju jeftino. Srebrni ukrasi na ploči izgledaju pomalo jeftino, dok je tvrda plastika korištena za pretinac za rukavice, središnju konzolu, obloge vrata i prekidače za svjetla iznad glave. Kvaliteta interijera je napredovala kada je stigao facelift 2018. godine, djelomično zahvaljujući dodatku neke nove unutrašnje plastike mekane na dodir. Zamijenjeni su i analogni kotačići na instrument-ploči, a na njihovom je mjestu serijski stajao 30-cm digitalni zaslon.

I što god mislili o estetskim promjenama facelifta, nova svjetla, branici, kotači i ispušni sustavi, plus niži poklopac motora i oštrija rešetka, daju automobilu izgled koji se jasno razlikuje od modela kojeg zamjenjuje.

Mustang dolazi s Fordovim najnovijim informacijsko-zabavnim sustavom, što u dorađenim automobilima znači da dobivate njegov 20-cm sustav Sync 3, iako satelitska navigacija dolazi kao dio dodatnog Custom Pack 2.

Novost za facelift 2018. je standardna 30-cm digitalna nadzorna ploča. Iako bi nekima mogli nedostajati tradicionalni “satovi”, digitalna upravljačka ploča izgleda sjajno i mijenja svoj prikaz ovisno o odabranom načinu vožnje.

Mustang
Foto: Screenshot carwow YT

Bluetooth, DAB radio i USB utičnica su standardni, kao i Fordov napredni sustav glasovne kontrole Sync. To Vam omogućuje da bez ruku izvršite prilagodbe radija, telefona i kontrola klime pritiskom na gumb na upravljaču kako biste iznijeli svoje upute. Uparivanje telefona za upućivanje poziva i emitiranje glazbe je jednostavan postupak, a možete postaviti svoj telefon da se automatski povezuje svaki put kad se ukrcate.

Opcijski zvučni sustav Shaker dodaje subwoofer koji je postavljen na bočnoj strani prtljažnika iza stražnjega kotača koji nije u položaju. Zapravo ne smanjuje prostor u prtljažniku, a dodaje dodatni bas u zvučni sustav, za one trenutke kada Vam je dosadno slušati Mustangov V8. Međutim, ako Vam taj zvuk dosadi, onda možda i niste osoba za Ford Mustang…

2. Vožnja – 84 / 100: Ford Mustang je više prilagodljiv i fluidan nego ranije

Postoji pretpostavka da su američki sportski automobili s V8 pogonom brzi u ravnoj liniji i slabi u zavojima, ali Ford Mustang obara tu teoriju. Arhaična živa stražnja osovina kočila je prethodne generacije Mustanga, ali Ford je osmislio model šeste generacije s neovisnim ovjesom na sva četiri kuta, a krajnji rezultat je automobil koji je zadovoljavajući za vožnju.

Automobili s ručnim pogonom u Europi imaju četiri načina vožnje koje se mogu odabrati – Normal, Sport+, Track i Snow/Wet – i oni prilagođavaju gas, upravljanje i postavke kontrole stabilnosti automobila u skladu s tim. Osim toga, upravljač ima tri razine otpora, iako je povratna informacija malo nejasna u svim načinima rada. S faceliftom 2018. godine, Ford je dodao konfigurabilni My Mode i novu postavku Drag Strip načina rada za birač vožnje.

Na cesti, ovjes automobila upija neravnine, iako kruto podvozje ima tendenciju da prati obrise ceste, ali sveukupno je ugodan. U gradu, mali prozori ograničavaju vidljivost, ali su kontrole dovoljno lagane da je automobilom lako manevrirati, dok je kamera za vožnju unatrag standardno ugrađena za bolju vidljivost unatrag.

Opcijski prilagodljivi amortizeri MagnaRide dostupni s renoviranim Mustangom daju Mustangu veću prilagodljivost i fluidnost, a kabriolet ima značajne koristi od prednosti koje one donose.

Na brzim, zavojitim cestama Mustang se izvrsno ponaša. Dobro je izbalansiran i brzo mijenja smjer, dok je naginjanje karoserije pod kontrolom. Ako dodate snagu u zavojima, stražnji kraj će se migoljiti kako bi se smanjila ta snaga, ali ako potpuno isključite kontrolu proklizavanja, možete relativno lako izazvati proklizavanje automobila, dok glatka isporuka snage znači da je lako kontrolirati. Na autocesti, dugi stupanj prijenosa u šestoj brzini znači da se V8 okreće samo pri 1800 okretaja u minuti pri 110 km/h, tako da nema mnogo buke motora, iako je tutnjava guma primjetna pri brzini.

Naravno, tutnjavi 5,0-litreni V8 ispod poklopca motora velika je privlačnost za kupce, a njegove performanse ne razočaravaju. Najveća snaga od 444 KS postiže se od 7.000 okretaja u minuti.

Od 0 do 100 km/h bilježi vrijeme u realnom vremenu od 5,6 sekundi. Stražnji kotači lako prekidaju trakciju u prvoj i drugoj brzini, ali Fordovo vrijeme za ubrzanje od 0 do 100 km/h od 4,9 sekundi čini se ostvarivim ako je suho. Ručno mijenjanje brzina je kratko i precizno, dok sustav za kontrolu pokretanja optimizira automobil za savršeno pokretanje iz mjesta.

Ford također uključuje elektronički Line Lock. Sustav u potpunosti aktivira prednje kočnice dok dopušta stražnjim gumama da se okreću pod snagom. Sustav se isključuje nakon 15 sekundi, iako je to još uvijek dovoljno dugo da istrošite par stražnjih guma brže nego što biste to učinili u normalnoj uporabi. S druge strane, GT ima Brembo kočnice sa šest klipova, i dok je odziv papučice prilično oštar, postoji snažna snaga za brzo zaustavljanje automobila. Ipak, EcoBoostovi standardni diskovi i čeljusti obavljaju pristojan posao usporavanja snažnog Mustanga do zaustavljanja.

Dok je desetostupanjski automatski mjenjač prerađenog Mustanga bolji od šestostupanjskog mjenjača kojeg zamjenjuje, ručni mjenjač je i dalje mjenjač kojeg treba izabrati. Kao tradicionalna jedinica pretvarača okretnog momenta, novi automobil nema neposrednost koju nudi dvostruka spojka, s tim da prebacivanju u niži stupanj prijenosa nedostaje hitnost koju bi se moglo očekivati.

5,0-litreni V8 vodeći je u ponudi i razvija 444 KS pri 7.000 okretaja u minuti, tako da ga morate ubrzati kako biste maksimalno iskoristili njegove performanse. U ponudi je i okretni moment od 533 Nm, a široka raspodjela snage znači da je moguće voziti brzinom od 50 km/h u šestom stupnju prijenosa s motorom koji se okreće pri 750 o/min bez ikakvih problema. Verzije Mach 1 Fastback i Convertible imaju blago povećanje snage, iako je okretni moment neznatno smanjen. Varijanta s tvrdim krovom je najbrža od 0 do 100 km/h i potrebno joj je samo 4,4 sekunde.

2,3-litreni turbo EcoBoost motor od 286 KS snažan je, čak i ako nije tako brz kao V8. Neki bi kupci mogli cijeniti dodatnu ekonomičnost koju dobivate bez žrtvovanja previše performansi. EcoBoost djeluje pomalo letargično dok se bori svladati Mustangovu težinu od gotovo 1.700 kg, ali kada turbo motor počne raditi na oko 2.000 okretaja u minuti, čini se gotovo jednako brzim kao V8 automobil. Samo je šteta što ne zvuči tako dobro.

Kao i posljednja generacija automobila BMW M, Mustang dobiva zvučni simpozer koji koristi stereo za pružanje više sportskog soundtracka. Rezultirajuće režanje svakako zvuči snažnije od prirodnog zvuka četverocilindrične jedinice. Većina kupaca iz Europe bira V8 model, privučeni ne samo njegovim performansama, već i njegovom V8 tutnjavom. Zvuči dobro, iako nije tako glasan kao Jaguar F-Type, primjerice.

Mustang
Foto: Screenshot carwow YT

3. Potrošnja i deprecijacija – 75 / 100: Velika mana je 5,0-litreni V8

Redovni Mustang još uvijek ima dobru vrijednost u usporedbi s konkurentima. 5.0 GT najjeftiniji je V8 automobil u prodaji u Europi, i to s određenom razlikom, ali također je dobro opremljen, s kožom, kontrolom klime, diferencijalom s ograničenim proklizavanjem, ksenonskim svjetlima i DAB radiom. Jedine opcije su nadograđeni infotainment sustav sa satelitskom navigacijom, grijana i hlađena sjedala, stražnji parking senzori i izbor između tri prilagođena paketa u rasponu od oko 1.900 € do 2.900 €.

Ako želite drugačiji V8 coupe, onda pogledajte Lexus RC F, iako je sporno da je Mustang ugodniji za vožnju. Nasuprot tome, model (sada ukinut) 2.3 EcoBoost ima cijenu koja odgovara modelima kao što je Audi TT 2.0 TFSI Sport, iako je Ford veći od skoro svakog drugog automobila u ovoj klasi.

Velika mrlja Mustanga je trošak pokretanja 5,0-litrenog V8. Ne postoji stop-start eco sustav, pa očekujte potrošnju od oko 11,3 l do 12,8 l/100 km. Emisije CO2 također nisu sjajne, počevši od 256 g/km. EcoBoost model je bolji, s navedenom potrošnjom od 9 l/100 km i emisijama od 204 g/km za coupe i 209 g/km za kabriolet, ali to je još uvijek iza Audija TT i BMW-a serije 2. Ako dodate automatski mjenjač V8 motoru ili EcoBoostu, emisije se pogoršavaju na potonjem, ali V8 je nešto bolji. U Mustangu dobivate spremnik za gorivo od 61 litre, što znači da ćete u modelu V8 imati domet od oko 430 kilometara.

Neki stručnjaci predviđaju impresivnu deprecijaciju između 60-63 posto za Mustang Fastback nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km, dok je kabriolet odmah iza na 59-60 posto.

4. Sigurnost i jamstvo – 66 / 100: Na naslovnicama prije šest godina

Ford je opremio niz elektroničkih pomagala za vozača. Postoji višestupanjski sustav kontrole proklizavanja s različitim postavkama za korištenje na cesti ili stazi, dok model V8 GT ima Brembo kočnice sa šest klipova za poboljšanu snagu zaustavljanja.

Svi modeli imaju kompletan set zračnih jastuka, dok poklopac motora prilagođen pješacima povećava sigurnost. Stražnja sjedala također dolaze s Isofix nosačima za dječja sjedala. U siječnju 2017. godine, Ford Mustang dospio je na naslovnice iz potpuno pogrešnih razloga, kada je dobio niske dvije zvjezdice na Euro NCAP testu sigurnosti pri sudaru. Dok Mustang dobiva 72 posto ocjene za zaštitu odraslih putnika, razlog za zabrinutost odnosi se na zaštitu djece i nedostatak sigurnosne opreme.

Kasnije tijekom godine, obnovljeni Mustang ponovno je testiran u pokušaju da poboljša svoj rezultat. Promjene na prednjim zračnim jastucima i dodatak autonomnoga kočenja u nuždi i pomoći pri prelasku u vozni trak kao standard daju ocjenu od tri zvjezdice. Što se tiče kvalitete izrade, Mustang se čini dobro izgrađenim, čak i ako korišteni materijali nisu najviše kvalitete.

Kao i svaki novi Ford, Mustang dolazi s trogodišnjim jamstvom od 100.000 km koje je potkrijepljeno jednogodišnjom pomoći u slučaju kvara. To je prilično prosječno i nije ni bolje ni lošije od suparnika koji nude sličnu pokrivenost.

5. Prostor – 55 / 100: Ford Mustang je gotovo iste duljine kao Mondeo s pet vrata

Mustang je relativno praktičan za sportski automobil. Dugačak je, a to znači da ima mjesta za par stražnjih sjedala i prtljažnik razumne veličine. Ima više prostora nego što ćete pronaći u Audiju TT, iako je pristup prtljažniku malo otežan zahvaljujući uskom otvoru poklopca prtljažnika u stilu limuzine.

S 4,8 metara duljine, Mustang je gotovo iste duljine kao Ford Mondeo s pet vrata (4,87 metara), ali nije toliko širok i puno je niži. U usporedbi s konkurentima kao što su BMW serije 2 i Audi TT, Mustang je prilično veći, ali to znači da unutra ima više prostora.

Sprijeda je pristup lak zahvaljujući vratima koja se široko otvaraju. Noću se logotipi Mustanga projiciraju na podu uz svjetla u bočnim retrovizorima. Unutra ima dovoljno prostora i nema problema s prostorom za glavu ili noge, dok širok raspon podešavanja kotača i sjedala znači da se lako možete udobno smjestiti za volanom. Vidljivost prema naprijed malo je oslabljena dugim, izbočenim poklopcem motora. Bilo bi lijepo da Ford ponudi prednje parkirne senzore, ali oni nisu dostupni. Debeli stražnji stupovi i usko stražnje staklo ograničavaju pogled straga, ali standardna kamera za vožnju unatrag koristan je dodatak.

Na stražnjim sjedalima nema puno prostora za noge ili glavu, pa su prikladna samo za malu djecu. Međutim, straga ima više prostora nego što ćete pronaći u kupeima slične veličine, poput Nissana GT-R. Stražnja sjedala imaju Isofix nosače za dječje sjedalice, ali dodavanje dječje sjedalice je teško jer je pristup stražnjim sjedalima tijesan iza preklopljenih prednjih sjedala. A ako ste postavili dječju sjedalicu, prostor za noge se još više smanjuje.

Stražnja se sjedala preklapaju u omjeru 50:50 kako bi se povećao prostor prtljažnika, koji u redovnoj uporabi iznosi 408 litara. Rub za veliko opterećenje i uzak otvor zahvaljujući poklopcu prtljažnika u limuzinskom obliku čine pristup prtljažniku teškim, ali možete prilično lako staviti nekoliko kofera srednje veličine. Nema ušica za pričvršćivanje, ali postoji dodatno spremište ispod poda prtljažnika u prostoru za rezervni kotač oko standardnog kompleta za popravak gume.

Foto: Screenshot carwow YT

Prtljažnik se može otvoriti pomoću gumba iznad registarske pločice, s dva pritiska na privjesak ili pomoću laganog gumba na kontrolnoj ploči. Spremište u kabini je razumno za sportski automobil. Spremnici u vratima su prilično dobri, a tu je i pretinac za rukavice pristojne veličine, dok je mali naslon za ruke dopunjen parom dubokih držača za čaše, iako čak i limenka pića može stati na put dok posežete za ručicom mjenjača.

Ukupna ocjena za Ford Mustang: 75 / 100 – Ford Mustang pruža nevjerojatne V8 performanse i upravljivost po cijeni koju malo tko drugi može mjeriti, ali mu nedostaje prostora i dovoljne sigurnosti

Članak objavio Luka Petkovic

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus: Prije kupnje dobro provjerite novčanik

Russell o Nizozemcu koji juri prema 3. naslovu svjetskog prvaka: ‘Max je manje agresivan nego što je ikada bio’