Volkswagen Scirocco je automobil koji veÄ desetljeÄima osvaja srca ljubitelja automobila diljem svijeta. Prvi put predstavljen 1974. godine, Scirocco je dizajniran kao sportski coupé koji kombinira dinamiÄne performanse s elegantnim dizajnom. Njegovo ime potjeÄe od Siroka, snaÅŸnog vjetra s Mediterana, Å¡to savrÅ¡eno simbolizira njegovu brzinu i agilnost na cesti. Tijekom godina, VW Scirocco je proÅ¡ao kroz nekoliko generacija, svaka donoseÄi nove tehnologije i unapreÄenja, ali uvijek zadrÅŸavajuÄi svoj prepoznatljivi sportski karakter.
U ovom pregledu istraÅŸit Äemo povijest i razvoj ovog ikoniÄnog modela, kao i kljuÄne karakteristike koje ga Äine posebnim na trÅŸiÅ¡tu automobila.
Volkswagen Scirocco â povijest
Povijest Volkswagen Scirocca zapoÄinje 1974. godine, kada je prvi put predstavljen javnosti na Åœenevskom salonu automobila. VW Scirocco je dizajniran kao nasljednik modela Karmann Ghia i utemeljen je na istoj platformi kao i prvi Golf, Å¡to je omoguÄilo Volkswagenu da ponudi sportski coupé po pristupaÄnoj cijeni.
Prva generacija (1974. â 1981.)
Prva generacija Scirocca, poznata kao Mk1, proizvodila se od 1974. do 1981. godine. Dizajnirao ju je talijanski dizajner Giorgetto Giugiaro, a odlikovala se oÅ¡trim linijama i laganom konstrukcijom. Mk1 je bio dostupan s razliÄitim motorima, ukljuÄujuÄi 1.1, 1.3, 1.5 i 1.6 litarske benzinske motore. U 1977. godini predstavljena je sportska verzija Scirocco GTI s 1.6 litarskim motorom koji je razvijao 110 konjskih snaga.
Druga generacija (1981. â 1992.)
Druga generacija, poznata kao Mk2, predstavljena je 1981. godine. Ova verzija imala je zaobljeniji i aerodinamiÄniji dizajn, a nudila je i viÅ¡e prostora u unutraÅ¡njosti. Motori su unaprijeÄeni, s verzijama koje su ukljuÄivale 1.8 litarske motore s ubrizgavanjem goriva, a najmoÄniji model, Scirocco 16V, imao je 1.8 litarski motor sa 16 ventila i 139 konjskih snaga. Proizvodnja druge generacije zavrÅ¡ila je 1992. godine.
TreÄa generacija (2008. â 2017.)
Nakon pauze od 16 godina, Scirocco se vratio na trÅŸiÅ¡te 2008. godine s treÄom generacijom, poznatom kao Mk3. Novi Scirocco temeljio se na Golfu Mk5 i imao je moderan dizajn s naglaÅ¡enim sportskim karakterom. Bio je dostupan s nizom TSI i TDI motora, ukljuÄujuÄi moÄni 2.0 TSI motor s 280 konjskih snaga u verziji Scirocco R. Mk3 je takoÄer bio opremljen naprednim tehnologijama, poput adaptivnog ovjesa i modernih multimedijskih sustava. Proizvodnja treÄe generacije zavrÅ¡ila je 2017. godine, a model nije dobio direktnog nasljednika.
VW Scirocco je tijekom svojih triju generacija ostavio znaÄajan trag u automobilskoj industriji. Njegova kombinacija sportskih performansi, atraktivnog dizajna i inovativnih tehnologija uÄinila ga je omiljenim meÄu vozaÄima diljem svijeta. Iako trenutno nije u proizvodnji, Scirocco ostaje simbol Volkswagena i Äesto se spominje kao jedan od najkarizmatiÄnijih modela ove njemaÄke marke.
Motori
Volkswagen Scirocco, kroz svoje tri generacije, nudio je Å¡irok raspon motora koji su omoguÄili razliÄite razine performansi i uÄinkovitosti. Evo pregleda motora po generacijama:
Prva generacija (1974. â 1981.)
Benzinski motori:
- 1.1 L, 50 KS
- 1.3 L, 60 KS
- 1.5 L, 70 KS
- 1.6 L, 75 KS
- 1.6 L, 110 KS (Scirocco GTI)
Prva generacija Scirocca bila je poznata po svojoj laganoj konstrukciji i agilnosti, a motori su omoguÄavali solidne performanse za to vrijeme.
Druga generacija (1981. â 1992.)
Benzinski motori:
- 1.3 L, 60 KS
- 1.6 L, 85 KS
- 1.8 L, 90 KS
- 1.8 L, 95 KS (s karburatorom)
- 1.8 L, 112 KS (s ubrizgavanjem goriva)
- 1.8 L, 139 KS (16V)
Druga generacija Scirocca nudila je poboljÅ¡ane motore s viÅ¡e snage i uÄinkovitosti. NajmoÄnija verzija bila je 1.8 L 16V s 139 konjskih snaga, koja je omoguÄavala vrhunske performanse.
TreÄa generacija (2008. â 2017.)
Benzinski motori:
- 1.4 TSI, 122 KS
- 1.4 TSI, 160 KS
- 2.0 TSI, 200 KS
- 2.0 TSI, 210 KS
- 2.0 TSI, 220 KS (nakon facelifta)
- 2.0 TSI, 280 KS (Scirocco R)
Dizelski motori:
- 2.0 TDI, 140 KS
- 2.0 TDI, 170 KS
- 2.0 TDI, 184 KS (nakon facelifta)
TreÄa generacija Scirocca donijela je suvremene turbo benzinske i dizelske motore, koji su pruÅŸali odliÄne performanse uz smanjenu potroÅ¡nju goriva i emisije Å¡tetnih plinova. Posebno se isticao model Scirocco R s 2.0 TSI motorom i 280 konjskih snaga, koji je bio namijenjen ljubiteljima sportske voÅŸnje.
Motori koji su pokretali Volkswagen Scirocco kroz njegove generacije igrali su kljuÄnu ulogu u njegovom uspjehu. Od poÄetnih modela s jednostavnim benzinskim motorima do modernih turbo motora treÄe generacije, Scirocco je uvijek nudio opcije koje su zadovoljavale razliÄite potrebe i preferencije vozaÄa. Ovaj raznolik asortiman motora omoguÄio je Sciroccu da ostane konkurentan i atraktivan tijekom svojih godina proizvodnje.
VoÅŸnja
VoÅŸnja Volkswagen Scirocca uvijek je bila jedno od njegovih najprivlaÄnijih obiljeÅŸja. Od prve do treÄe generacije, Scirocco je dizajniran za pruÅŸanje izuzetnog iskustva voÅŸnje, kombinirajuÄi sportsku agilnost s udobnoÅ¡Äu i praktiÄnoÅ¡Äu za svakodnevnu upotrebu. Evo pregleda kljuÄnih aspekata voÅŸnje Scirocca kroz generacije:
Prva generacija (1974. â 1981.)
DinamiÄnost i upravljivost:
Prva generacija Scirocca bila je poznata po svojoj agilnosti i dinamiÄnom ponaÅ¡anju na cesti. Lagana konstrukcija i dobro uravnoteÅŸen ovjes omoguÄili su oÅ¡tre i precizne manevre, Å¡to je bilo posebno privlaÄno vozaÄima koji su traÅŸili sportski automobil.
Snaga i performanse:
Iako su motori prve generacije bili relativno mali po današnjim standardima, nudili su solidne performanse. Posebno je bio popularan Scirocco GTI s 1.6 litarskim motorom i 110 konjskih snaga, koji je pruşao uzbudljivo iskustvo voşnje.
Druga generacija (1981. â 1992.)
Poboljšana stabilnost i udobnost:
Druga generacija Scirocca donijela je poboljÅ¡anja u smislu stabilnosti i udobnosti. Zaobljeniji dizajn i poboljÅ¡ani ovjes omoguÄili su ugodniju voÅŸnju na duÅŸim relacijama, dok su performanse ostale na visokoj razini.
Å irok raspon motora:
VeÄa ponuda motora omoguÄila je vozaÄima da odaberu verziju koja najbolje odgovara njihovim potrebama, od ekonomiÄnih varijanti do sportskih izvedbi s 1.8 litarskim 16V motorom koji je pruÅŸao izvrsne performanse.
TreÄa generacija (2008. â 2017.)
Napredna tehnologija:
TreÄa generacija Scirocca bila je opremljena naprednim tehnologijama, ukljuÄujuÄi adaptivni ovjes (DCC), koji je omoguÄavao prilagodbu karakteristika voÅŸnje prema preferencijama vozaÄa. Ovaj sustav je nudio razliÄite postavke, od udobne voÅŸnje do sportskog naÄina rada.
SnaÅŸni motori:
Moderne TSI i TDI motore karakterizirala je kombinacija visokih performansi i niske potrošnje goriva. Posebno je isticao Scirocco R s 2.0 TSI motorom i 280 konjskih snaga, koji je pruşao vrhunske sportske performanse.
Upravljanje i kontrola:
Scirocco Mk3 imao je izvanredno upravljanje zahvaljujuÄi preciznom servoupravljaÄu i dobro uravnoteÅŸenom Å¡asiji. To je omoguÄavalo vozaÄima da uÅŸivaju u sportskoj voÅŸnji, dok su sigurnosni sustavi poput ABS-a i ESC-a osiguravali dodatnu stabilnost i sigurnost.
VoÅŸnja Volkswagen Scirocca uvijek je bila sinonim za zabavu i performanse. Bez obzira na generaciju, Scirocco je nudio uzbudljivo iskustvo voÅŸnje koje je privlaÄilo entuzijaste diljem svijeta. Kombinacija agilnosti, snage i suvremenih tehnologija uÄinila je Scirocco jednim od najpoÅŸeljnijih sportskih coupéa na trÅŸiÅ¡tu.
Dimenzije
Dimenzije Volkswagen Scirocca varirale su kroz njegove tri generacije, prilagoÄavajuÄi se suvremenim trendovima dizajna i tehnologije. Evo pregleda dimenzija za svaku generaciju:
Prva generacija (1974. â 1981.)
Vanjske dimenzije:
- DuÅŸina: 3,855 mm
- Å irina: 1,625 mm
- Visina: 1,310 mm
- MeÄuosovinski razmak: 2,400 mm
TeÅŸina:
- Masa vozila: otprilike 800-900 kg, ovisno o modelu i opremi
Prva generacija Scirocca bila je relativno kompaktna i lagana, Å¡to je doprinijelo njegovoj agilnosti i sportskom karakteru.
Druga generacija (1981. â 1992.)
Vanjske dimenzije:
- DuÅŸina: 4,050 mm
- Å irina: 1,625 mm
- Visina: 1,300 mm
- MeÄuosovinski razmak: 2,400 mm
TeÅŸina:
- Masa vozila: otprilike 900-1,000 kg, ovisno o modelu i opremi
Druga generacija Scirocca bila je neÅ¡to duÅŸa i teÅŸa od prve generacije, pruÅŸajuÄi viÅ¡e prostora u unutraÅ¡njosti i poboljÅ¡anu stabilnost.
TreÄa generacija (2008. â 2017.)
Vanjske dimenzije:
- DuÅŸina: 4,256 mm
- Å irina: 1,810 mm
- Visina: 1,404 mm
- MeÄuosovinski razmak: 2,578 mm
TeÅŸina:
- Masa vozila: otprilike 1,200-1,400 kg, ovisno o modelu i opremi
TreÄa generacija Scirocca bila je znatno veÄa i teÅŸa od svojih prethodnika, Å¡to je omoguÄilo integraciju modernih sigurnosnih i tehnoloÅ¡kih sustava, kao i poboljÅ¡anje udobnosti i performansi.
Dimenzije Volkswagen Scirocca prilagoÄavale su se kroz generacije kako bi odgovarale suvremenim zahtjevima vozaÄa. Od kompaktnih i laganih prvih modela do veÄih i tehnoloÅ¡ki naprednijih kasnijih verzija, Scirocco je uvijek nudio ravnoteÅŸu izmeÄu sportskog dizajna i praktiÄnosti za svakodnevnu voÅŸnju.
VW Scirocco cijena
Cijena Volkswagen Scirocca varirala je kroz godine i generacije, ovisno o modelu, opremi i trşišnim uvjetima. Evo pregleda cijena za svaku generaciju:
Prva generacija (1974. â 1981.)
Prva generacija Scirocca bila je predstavljena kao pristupaÄan sportski coupé, a poÄetne cijene bile su relativno niske u usporedbi s konkurentima.
PribliÅŸne cijene:
- PoÄetna cijena u vrijeme lansiranja (1974.): oko 8,000 DEM (njemaÄkih maraka)
- Krajem proizvodnje (1981.): cijene su se kretale oko 12,000-15,000 DEM, ovisno o modelu i opremi.
Druga generacija (1981. â 1992.)
Cijene druge generacije Scirocca bile su nešto više zbog poboljšanih performansi i dodatne opreme.
PribliÅŸne cijene:
- PoÄetna cijena u vrijeme lansiranja (1981.): oko 14,000 DEM
- Krajem proizvodnje (1992.): cijene su se kretale od 18,000 do 25,000 DEM, ovisno o modelu, motoru i dodatnoj opremi.
TreÄa generacija (2008. â 2017.)
TreÄa generacija Scirocca bila je moderni sportski automobil, Å¡to je utjecalo na viÅ¡e cijene u skladu s tehnologijom i performansama koje je nudio.
PribliÅŸne cijene:
- PoÄetna cijena u vrijeme lansiranja (2008.): oko 21,750 EUR za osnovni model
- Scirocco R (2014.): cijena je dosezala do 36,175 EUR
- Krajem proizvodnje (2017.): cijene su se kretale od 25,000 do 40,000 EUR, ovisno o modelu, motoru i opremi.
Trenutna vrijednost (rabljeni modeli)
Danas cijene rabljenih Volkswagen Scirocco modela variraju ovisno o stanju vozila, godini proizvodnje, prijeÄenim kilometrima i opremi. Na trÅŸiÅ¡tu rabljenih automobila mogu se pronaÄi sljedeÄe cijene:
- Prva generacija (1974. â 1981.): Ovisno o stanju i rijetkosti, cijene se mogu kretati od 5,000 EUR za oÄuvane primjerke do 20,000 EUR ili viÅ¡e za potpuno restaurirane modele.
- Druga generacija (1981. â 1992.): Cijene se kreÄu od 3,000 do 10,000 EUR, ovisno o stanju vozila i opremi.
- TreÄa generacija (2008. â 2017.): Cijene rabljenih modela kreÄu se od 10,000 do 25,000 EUR, ovisno o godini, kilometraÅŸi i opremi.
Cijena Volkswagen Scirocca kroz generacije odraÅŸavala je njegovu poziciju na trÅŸiÅ¡tu kao pristupaÄan, ali sportski automobil. Danas su rabljeni modeli i dalje popularni meÄu entuzijastima, a cijene variraju ovisno o stanju i specifikacijama vozila. Scirocco ostaje atraktivna opcija za one koji traÅŸe kombinaciju sportskog dizajna i dinamiÄne voÅŸnje.
Tehnologija
Volkswagen Scirocco je kroz svoje generacije ukljuÄivao razne tehnoloÅ¡ke inovacije koje su poboljÅ¡avale iskustvo voÅŸnje, sigurnost i udobnost. Ovdje je pregled tehnologija implementiranih u Scirocco kroz razliÄite generacije:
Prva generacija (1974. â 1981.)
Osnovna tehnologija:
- Motori: RazliÄiti benzinski motori s karburatorima, ukljuÄujuÄi opcije s jednim i dvostrukim karburatorom.
- MjenjaÄi: RuÄni mjenjaÄi s 4 ili 5 brzina, te automatski mjenjaÄ s 3 brzine kao opcija.
- Ovjes: Nezavisni ovjes s oprugama i amortizerima za bolje upravljanje.
Druga generacija (1981. â 1992.)
Poboljšana tehnologija:
- Motori: UnaprijeÄeni motori s ubrizgavanjem goriva, ukljuÄujuÄi 1.8 litarski motor s 16 ventila.
- MjenjaÄi: RuÄni mjenjaÄi s 5 brzina i opcionalni automatski mjenjaÄ.
- Ovjes: Poboljšani ovjes s McPherson prednjim ovjesom i straşnjim polukrutom osovinom za bolju stabilnost.
- Sigurnost: PoboljÅ¡ani sigurnosni pojasevi i dodatna ojaÄanja karoserije.
TreÄa generacija (2008. â 2017.)
Napredna tehnologija:
- Motori: Moderna TSI i TDI motori s turbopunjaÄem i direktnim ubrizgavanjem goriva, koji pruÅŸaju visoke performanse uz nisku potroÅ¡nju goriva.
- MjenjaÄi: RuÄni mjenjaÄi s 6 brzina i automatski DSG mjenjaÄ s dvostrukom spojkom.
- Ovjes: Adaptivni ovjes (DCC) koji omoguÄava prilagodbu karakteristika voÅŸnje prema preferencijama vozaÄa, s postavkama za udobnu, normalnu i sportsku voÅŸnju.
- Infotainment: Multimedijski sustav s dodirnim zaslonom, navigacijom, Bluetooth povezivanjem, i moguÄnoÅ¡Äu povezivanja pametnih telefona.
- Sigurnosne znaÄajke: Napredni sigurnosni sustavi ukljuÄujuÄi ABS (anti-lock braking system), ESC (electronic stability control), zraÄne jastuke za vozaÄa i suvozaÄa, te boÄne zraÄne jastuke.
- Komfor: Klimatizacijski sustav, sportska sjedala s podrÅ¡kom za lumbalni dio leÄa, grijana sjedala, elektriÄni prozori i retrovizori.
- Napredni sustavi pomoÄi: Parking senzori, sustav za pomoÄ pri kretanju na uzbrdici, i tempomat.
Iskustva
Volkswagen Scirocco kroz svoje tri generacije ostavio je dubok dojam na vozaÄe diljem svijeta. Ovdje su saÅŸeta iskustva vozaÄa i ljubitelja ovog automobila, podijeljena po generacijama:
Prva generacija (1974. â 1981.)
Pozitivna iskustva:
- Dizajn: VozaÄi su hvalili elegantan i aerodinamiÄan dizajn Scirocca, koji je bio ispred svog vremena.
- VozaÄka dinamika: Kompaktne dimenzije i lagana konstrukcija omoguÄile su agilno upravljanje i zabavnu voÅŸnju, posebno u zavojitim cestama.
- Performanse: Modeli poput Scirocco GTI s 1.6 litarskim motorom pruÅŸali su solidne performanse i ubrzanje za to vrijeme.
Negativna iskustva:
- Udobnost: Manji unutarnji prostor i osnovna sjedala nisu pruÅŸali vrhunsku udobnost, osobito na duÅŸim putovanjima.
- Zvuk izolacija: VeÄa buka u kabini pri viÅ¡im brzinama.
Druga generacija (1981. â 1992.)
Pozitivna iskustva:
- PoboljÅ¡ana stabilnost: VozaÄi su primijetili poboljÅ¡anja u stabilnosti i udobnosti zahvaljujuÄi unaprijeÄenom ovjesu.
- Motori: Novi motori s ubrizgavanjem goriva pruÅŸali su bolju uÄinkovitost i snagu.
- Estetika: AerodinamiÄniji i moderniji dizajn bio je privlaÄan mnogim vozaÄima.
Negativna iskustva:
- OdrÅŸavanje: Neki vozaÄi su se ÅŸalili na sloÅŸenost odrÅŸavanja i popravaka zbog naprednijih sustava ubrizgavanja goriva.
- Prostor: Iako poboljÅ¡an u odnosu na prvu generaciju, unutarnji prostor i dalje je bio ograniÄen za putnike na straÅŸnjim sjedalima.
TreÄa generacija (2008. â 2017.)
Pozitivna iskustva:
- Performanse: TSI i TDI motori, posebno u modelima poput Scirocco R, pruÅŸali su izvanredne performanse i ubrzanje.
- Tehnologija: Napredni infotainment sustavi, prilagodljivi ovjes (DCC) i sigurnosne znaÄajke znaÄajno su poboljÅ¡ali iskustvo voÅŸnje.
- Dizajn: Moderni, sportski izgled privlaÄio je mnoge vozaÄe, a unutraÅ¡njost je bila kvalitetno izraÄena i dobro opremljena.
Negativna iskustva:
- TroÅ¡kovi: Neki vozaÄi su smatrali da su troÅ¡kovi odrÅŸavanja i popravaka visoki, posebno za modele s naprednijim motorima i tehnologijama.
- Prostor: Iako je unutraÅ¡njost bila udobna, straÅŸnja sjedala su i dalje bila skuÄenija, Å¡to je oteÅŸavalo smjeÅ¡taj odraslih putnika na duÅŸim putovanjima.
- Vidljivost: Niska linija krova i Å¡iroki C-stupovi utjecali su na straÅŸnju vidljivost, Å¡to je zahtijevalo dodatnu paÅŸnju pri parkiranju i voÅŸnji unatrag.
Konkurenti
Volkswagen Scirocco, kao sportski coupé, suoÄio se s mnogim konkurentima tijekom svojih generacija. Ovi konkurenti nudili su sliÄne performanse, dizajn i cijene, te su privlaÄili sliÄnu publiku. Evo pregleda glavnih konkurenata Scirocca kroz njegove tri generacije:
Prva generacija (1974. â 1981.)
1. Ford Capri
- Opis: Ford Capri je bio popularan sportski coupé s razliÄitim motorima, ukljuÄujuÄi snaÅŸne V6 opcije.
- Prednosti: Raznolika ponuda motora, atraktivan dizajn.
- Nedostaci: VeÄa teÅŸina i neÅ¡to starija tehnologija.
2. Opel Manta
- Opis: Opel Manta bio je još jedan popularan sportski coupé s dobrim performansama i atraktivnim dizajnom.
- Prednosti: Dobar balans performansi i udobnosti.
- Nedostaci: Manje dinamiÄan u usporedbi s nekim konkurentima.
3. Alfa Romeo Alfasud Sprint
- Opis: Sportski coupé s talijanskim šarmom i agilnim upravljanjem.
- Prednosti: OdliÄna dinamika voÅŸnje i sportski karakter.
- Nedostaci: Pouzdanost i kvaliteta izrade bili su Äesto problematiÄni.
Druga generacija (1981. â 1992.)
1. Toyota Celica
- Opis: Toyota Celica bila je globalni uspjeh, poznata po svojoj pouzdanosti i sportskom dizajnu.
- Prednosti: Visoka pouzdanost, Å¡irok raspon motora.
- Nedostaci: Manjak europskog stila koji je privlaÄio neke kupce.
2. Honda Prelude
- Opis: Honda Prelude bila je poznata po naprednoj tehnologiji i sportskom upravljanju.
- Prednosti: TehnoloÅ¡ki napredna, pouzdana, odliÄne performanse.
- Nedostaci: Viša cijena u odnosu na neke konkurente.
3. Mazda RX-7
- Opis: Mazda RX-7 s rotacijskim motorom nudila je jedinstveno iskustvo voÅŸnje i sportski dizajn.
- Prednosti: Izvrsna dinamika voÅŸnje, jedinstveni motor.
- Nedostaci: Viši troškovi odrşavanja i potrošnja goriva.
TreÄa generacija (2008. â 2017.)
1. Renault Mégane Coupé
- Opis: Sportski coupé baziran na popularnom Méganeu, s dinamiÄnim dizajnom i dobrim performansama.
- Prednosti: Dobar omjer cijene i performansi, atraktivan dizajn.
- Nedostaci: Manje prestiÅŸan brand.
2. Peugeot RCZ
- Opis: Peugeot RCZ je privlaÄio paÅŸnju svojim jedinstvenim dizajnom i sportskim karakterom.
- Prednosti: Atraktivan izgled, sportski duh.
- Nedostaci: Manja praktiÄnost u unutraÅ¡njosti.
3. Audi TT
- Opis: Audi TT je bio luksuzniji sportski coupé s naprednom tehnologijom i vrhunskom kvalitetom izrade.
- Prednosti: Luksuzna unutrašnjost, vrhunska tehnologija, snaşni motori.
- Nedostaci: Viša cijena.
4. BMW serija 1 Coupé
- Opis: BMW serija 1 Coupé pruÅŸao je sportske performanse i premium znaÄajke.
- Prednosti: Izvrsne performanse, premium osjeÄaj.
- Nedostaci: Viša cijena, manje prostora u unutrašnjosti.
Volkswagen Scirocco suoÄio se s mnogim konkurentima tijekom svoje povijesti, svaki s vlastitim prednostima i nedostacima. Bez obzira na generaciju, Scirocco je uspio zadrÅŸati svoju privlaÄnost zahvaljujuÄi kombinaciji sportskih performansi, atraktivnog dizajna i tehnoloÅ¡kih inovacija. Konkurenti su nudili raznolike opcije, ali Scirocco je uvijek nalazio svoje mjesto meÄu ljubiteljima automobila koji cijene dinamiÄnu voÅŸnju i prepoznatljiv stil.