Jeep Renegade je najmanji automobil u ponudi Jeepa, ali još uvijek je prepun srži američke tvrtke. S avanturističkim imenima kao što su Longitude i Trailhawk koja se koriste za razine opreme, te robusnim izgledom koji nosi Jeepovu tradicionalnu rešetku i mnoštvo zdepastih stilskih obilježja, Renegade se ne može zamijeniti ni s jednim drugim malim SUV-om koji se danas prodaje.
U stvarnosti, Jeep Renegade koristi istu platformu kao i Fiat 500X, koji može pratiti svoje korijene do Alfa Romeo Giuliette, a Renegade je bio jedan od prvih proizvoda partnerstva između Fiata i Chryslera. Prvi put je stigao krajem 2014. za modelsku godinu 2015., dok je 2018. dobio prilično sveobuhvatno ažuriranje. Bilo mu je potrebno ažuriranje jer je konkurencija u klasi malih SUV-ova jača nego ikad.
Rivali Jeep Renegadea uključuju njegov sestrinski model 500X (koji se proizvodi u istoj tvornici u Italiji), kao i MINI Countryman, Audi Q2, Toyota C-HR i Honda HR-V. Što se tiče veličine, Renegade je negdje između najmanjih SUV-ova veličine Nissan Jukea i kompaktnih modela kao što je Nissan Qashqai, tako da ga možete uzeti u obzir u odnosu na mnoge druge modele, bilo da trebate nešto manje od kompaktnog modela ili malo veće od malog automobila.
Benzinski pogon u asortimanu Renegadea uključuje 1,0-litrenu trocilindričnu jedinicu od 118 KS, uparenu sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, i 1,3-litreni, četverocilindrični motor većega kapaciteta, uparen sa šesterostupanjskim DDCT automatskim mjenjačem isporučuje 148 KS. Obje ove benzinske verzije imaju samo prednji pogon.
Jeep je također predstavio plug-in hibridni model Renegade 4xe, koji kombinira 1,3-litreni četverocilindrični benzinski motor s turbopunjačem koji daje pogon na prednje kotače, s paketom baterija od 11,4 kWh i električnim motorom koji pokreće stražnje kotače. Dostupne su dvije pojedinačne izlazne snage: 187 KS i 237 KS.
Cijene za Jeep Renegade počinju od 200.000 kn, što je na višem kraju spektra za male SUV-ove, ali svi automobili dolaze prilično dobro opremljeni. Linije opremljenosti prolaze kroz Longitude, Night Eagle i Limited, s posebnim izdanjem za 80. godišnjicu također na cjeniku. 4xe plug-in hibridni model ima malo drukčiju liniju opreme sa specifikacijama Limited, Longitude i TrailHawk. Svi automobili imaju dvozonski klima uređaj, stražnje parkirne senzore, upozorenje na napuštanje traka i prepoznavanje prometnih znakova, dok su DAB radio i Bluetooth također uključeni.
Standardni modeli s motorom s unutarnjim izgaranjem imaju pogon na prednje kotače, dok plug-in hibridni automobili imaju pogon na sva četiri kotača kao standard, a verzija TrailHawk dodaje sustav odabira terena za dodatno samopouzdanje izvan ceste. Izgled neće biti za dobar sve, ali u klasi zaobljenih crossovera, Jeep Renegade s četvrtastim rubovima svakako se ističe. Ovo je također jedan od rijetkih automobila u klasi koji nudi istinsku off-road sposobnost, iako malo šteti u pogledu performansi na cesti.
Jeep Renegade postaje prilično skup što više idete u rasponu. Sveukupno, nema sumnje da Renegade sam po sebi krasi karakter i privlačnost, ali nije najekonomičniji, najvrijedniji ili najbolji izbor u vožnji u svojoj klasi. Iako će sigurno biti prodavaniji od većih modela u Jeep ponudi, nije mu suđeno da zapali ljestvice prodaje SUV-ova/crossovera.
1. Dizajn – 83 / 100: Jeep Renegade izgleda sasvim svrhovito
Dok Jeep Renegade i Fiat 500X dijele platformu i vozni dio, karakteristike marke Jeep snažno dolaze do izražaja na Renegadeu. Dizajn je zamišljen tako da priziva obilje naslijeđa kultnih modela Wrangler, kao i stilske teme vrhunskog SUV-a Grand Cherokee. Jeep tvrdi da Renegadeov polarizirajući, igrački izgled kombinira sofisticiranost Grand Cherokeeja s grubom privlačnošću klasičnog Wranglera. Glavni izazov bio je izdvojiti automobil od nekih njegovih ljepših suparnika u klasi crossovera – otuda nos sa “sedam utora”, četvrtasti lukovi kotača i izbočena stražnja svjetla inspirirana starim kanisterima benzina američke vojske.
Ekscentrična karoserija i padajuća linija pojasa evociraju tragove Jeepovog staroga kataloga, ali ukupni učinak je vrlo osjetljiv na specifikacije. U tamnijim, vojničkim bojama, a posebno u izgledu Trailhawka s odbojnicima koji su pogodniji za terensku vožnju i kukama za vuču u boji, Jeep Renegade izgleda sasvim svrhovito. Međutim, standardne verzije su pomalo neispravne, iako je ažuriranje iz 2018. u tome malo pomoglo.
Unutra, Jeep ima još više karaktera. Jeepovo “lice” okruglih prednjih svjetala i rešetke sa sedam utora utisnuto je u retrovizor, okvire zvučnika i vrata prtljažnika. Ako ste izašli iz zrelijeg Nissana Qashqaija ili Škode Yeti, Renegade se čini kao drugi svijet, ali osjećaj zabave od, recimo, MINI-ja je definitivno tu, sviđalo se to Vama ili ne.
Zanimljiva kabina Jeep Renegadea ažurirana je 2018., tako da sada dobiva standardno sučelje sa zaslonom osjetljivim na dodir od 21 cm i TFT zaslon od 18 cm. Standardni komplet uključuje Apple CarPlay i Android Auto, iako je uključena i ugrađena satelitska navigacija. Dobivate uobičajeni niz povezivanja, uključujući USB utičnice, punjenje od 12 V i Bluetooth telefonske veze.
2. Vožnja – 79 / 100: Dvije benzinske opcije i plug-in hibridni model
Koliko će Renegade biti impresivan za vožnju ovisi u potpunosti o okruženju u kojem se nalazite. Ako se usudite krenuti izvan ceste, otkrit ćete da vozite najsposobnije vozilo za sve terene u klasi kompaktnih crossovera. Uz određene modele s prilagodljivim pogonom na sve kotače s postavkama za različite podloge, velikim razmakom od tla i jednako dobrom kontrolom nad karoserijom, mali je Jeep gotovo nezaustavljiv izvan ceste, s osjećajem lakoće kojeg Fiat Panda 4×4 uživa.
Jeep nije ozbiljno ugrožen na cesti koliko je sposoban izvan nje. Zapravo, Jeep Renegade Trailhawk, sa svojim zdepastijim gumama, ima najbolje karakteristike vožnje u ponudi. Osim toga, automobil se ne naginje previše u zavojima i prianjanje ostaje izvrsno. Međutim, upravljač je otupio, a motori su neupadljivi. Iako je Renegade sveukupno kompetentan, ne može se mjeriti s MINI Countrymanom, Mazdom CX-3 ili Nissan Jukeom što se tiče zabave u vožnji, niti Nissan Qashqaijem u vezi profinjenosti.
Kako vozači većinu vremena provode na cesti, a ne u blatu, čini se kao da je Jeep malo izgubio iz vida ono što većina kupaca zapravo želi od ove vrste automobila.
Jeep nudi Renegade s izborom između dvije benzinske opcije i plug-in hibridnog modela s dvije izlazne snage. Varijante s pogonom na prednje kotače pokreće ili 1,0-litreni trocilindrični benzinski motor od 118 KS ili 1,3-litreni četverocilindrični motor od 148 KS. Verzija s nižom snagom dostiže od 0 do 100 km/h za 11,2 s, dok Vam dodatnih 30 KS omogućuje sprint od 9,4 s. 4xe plug-in hibridni model je najbrži Jeep Renegade s vremenom od 7,5 s (7,1 s za verziju TrailHawk od 237 KS).
3. Potrošnja i deprecijacija – 78 / 100: Zadržava 40-45 % svoje vrijednosti nakon 3 godine
Početni 1,0-litreni automobil sa 118 KS relativno je učinkovit, trošeći prosječno 6,5 l/100 km u kombiniranom ciklusu. Prelazak na snažniji 1,3-litreni model sa 148 KS bilježi lagani rast u potrošnji na 6,6 l/100 km, sa 150 g/km CO2.
Počevši od nešto manje od 280.000 kn, skuplji je za kupnju od verzija s benzinskim pogonom, ali Jeep tvrdi da 4xe može voziti do 50 km samo na električnu energiju. Ukupna potrošnja goriva iznosi oko 2,5 l/100 km, sve dok možete držati bateriju napunjenom. Emisija CO2 od 51 g/km znači stopu koristi od 14%.
Krivulja deprecijacije ne izgleda loše za Jeep Renegade. Stručnjaci predviđaju da će zadržati 40-45% svoje nove vrijednosti nakon tri godine / 60.000 km vlasništva, što je bolje od mehanički identičnog Fiata 500X, ali zaostaje za automobilima kao što su Toyota C-HR i Honda HR-V.
4. Prostor – 78 / 100: Prtljažnik nudi preko 350 litara prostora
Uspravno tijelo znači da Jeep Renegade nudi pristojnu količinu prostora za pet osoba. Ali, usprkos nekom vrlo očitom “dizajnu”, interijer se može činiti pomalo jeftinim, s potpuno crnom pločom i nekom manje privlačnom plastikom. Ipak, postoje dostupne opcije šarenih ukrasa za uljepšavanje stvari.
Standardna oprema na osnovnim automobilima uključuje električne retrovizore, plus dvozonski klima uređaj i stražnje parkirne senzore. Ako se odlučite za ograničenu verziju, dobit ćete i korisne detalje poput automatskih brisača i svjetala. Senzori za parkiranje definitivno su neophodni u automobilu koji je iznenađujuće težak za parkiranje s obzirom na njegove kompaktne dimenzije, budući da debeli prednji i stražnji stupovi ponekad otežavaju preglednost. Inače, Renegade je prilično praktičan, s korisnim spremištem u pretincu za rukavice i nekoliko držača za čaše između prednjih sjedala.
Trailhawk modeli dizajnirani su s utilitarnijim osjećajem iznutra i izvana. Izdvajaju se detaljima kao što su gumene prostirke umjesto tepiha u prostoru za noge i grube vanjske obloge.
Potporu ovom čvrstom izgledu čine brojne druge korisne promjene kao što su preoblikovani branici i 20-mm povećanje visine vožnje, dajući Jeep Renegade Trailhawku bolju udaljenost izvan ceste. Tu su i zaštitne ploče ispod karoserije za zaštitu vitalnih dijelova ako udarite o kamen. Ovaj model koristi poboljšanu sposobnost prijelaza i, što je možda iznenađujuće, ima najbolju kvalitetu vožnje na cesti zahvaljujući svojim zdepastim gumama koje apsorbiraju neravnine.
Jeep je vješto dizajnirao Renegade s dimenzijama da stane između supermini kompaktnih crossovera i većih automobila kao što su Ford Kuga i novi Hyundai Tucson. To, zajedno s kvadratastim oblikom, znači da je unutarnji prostor relativno jaka strana.
Vrata se otvaraju prema van za 70 stupnjeva sprijeda i 80 stupnjeva straga, olakšavajući pristup, dok povišena visina vozila znači da u Jeep Renegade nije teško ući. Dok straga postoje tri sigurnosna pojasa, srednje sjedalo je prilično usko i prostora za koljena nema dovoljno za sve putnike straga. Prostor za glavu i ramena je ipak bolji, a Isofix nosači dječjih sjedalica su standardni.
Prtljažnik nudi konkurentnih 351 litara prostora sa postavljenim sjedalima i do 1.297 litara kada su preklopljena. To je slično konkurentima kao što su Nissan Juke i MINI Countryman – potonji ima impresivan kapacitet prtljažnika od 450 litara, ali i samo 1.170 litara s preklopljenim sjedalima. Samo vrhunski modeli Renegade dostupni su sa sklopivim sjedalima djeljivim u omjeru 40:20:20 kao opcijom, a prtljažni prostor nije najlakši za korištenje, jer rub prtljažnika može biti nezgodan.
2,0-litreni dizelski Jeep Renegade je pristojan automobil za vuču, s kapacitetom vuče od 1.500 kg, iako ta brojka pada na 1.250 kg za 1,0-litreni benzinski motor.
5. Sigurnost i jamstvo – 68 / 100: Samo 3 zvjezdice na testu sudara
Još 2014. godine Euro NCAP dodijelio je Jeep Renegadeu punu ocjenu od pet zvjezdica za sigurnost, no kao znak stalnog poboljšanja standarda u ovom području, Jeepov mali SUV uspio je dobiti samo tri zvjezdice kada je ponovno testiran 2019. pod strožim testiranjem. Iako je zaštita odraslih i djece postigla 82%, odnosno 84% rezultata, sigurnost pješaka u nekim je područjima bila loša.
Svi modeli imaju koristi od čelične konstrukcije karoserije visoke čvrstoće, mnoštva zračnih jastuka i drugih značajki kao što su prepoznavanje prometnih znakova, sustav upozorenja pri napuštanju traka i ublažavanje prevrtanja koje pomaže u sprječavanju prevrtanja automobila tijekom hitnih manevara. Opcijski sigurnosni komplet uključuje automatsko kočenje u nuždi, sustave upozorenja na mrtvi kut i stražnju križnu zaštitu, koja Vas upozorava na vozila koja se približavaju stražnjem dijelu automobila dok vozite unatrag.
Jeep nudi Renegade sa standardnim jamstvom od 36 mjeseci, iako Toyota daje C-HR s petogodišnjim jamstvom bez ograničenja prijeđenih kilometara.
Ukupna ocjena za Jeep Renegade: 77 / 100 – Renegade je najmanji i najjeftiniji Jeep, no nismo sigurni ispunjava li još uvijek robusni imidž tvrtke…