in

Volvo V40: Alternativa A3 Sportbacku

Volvo V40
Foto: Screenshot

Volvo V40 dostojna je alternativa vrhunskim obiteljskim hatchback modelima kao što su Mercedes A-klase, Audi A3 i VW Golf. Prestao se proizvoditi 2019. godine, ali ovaj hatchback je još uvijek jedan od najprodavanijih Volva, što je djelomično zbog njegove svestranosti. Širok raspon dostupnih motora, od kojih svi imaju snažnu ekonomičnost i nude pristojne performanse, doprinose privlačnosti švedskog hatchbacka. Na cesti se V40 dobro nosi, a profinjenost u kabini opravdava status premium marke Volvo.

Dizelski modeli prilagođeni su dužim putovanjima autocestama, a štoviše, Volvo V40 ima odličan stereo sustav i udobna sjedala koja čine ta duga putovanja podnošljivijima. Međutim, infotainment sustav malo zaostaje za vremenom, posebno u usporedbi s onima u nekim od njegovih najbližih suparnika.

Što se tiče hatchback modela, V40 nije najprostraniji s pet vrata na tržištu. Prtljažnik nije baš sjajan za ovu klasu i krupniji putnici straga će se mučiti. Povrh svega, osiguranje je iznenađujuće skupo, ali sportski modeli R-Design dobro drže svoju vrijednost. Velika prodajna točka je napredni sigurnosni komplet uključen u Volvo V40, koji je jedan od najboljih na tržištu.

Volvo V40 (i njegov izdanak V40 Cross Country) najmanji je Volvo koji se prodavao u većem dijelu Europe. Dok je ovaj naziv krasio karavansku verziju stare S40 limuzine, posljednji V40 lansiran je kao potpuno novi hatchback s pet vrata 2012. godine. To znači da je bio jedan od dugovječnijih premium hatchback modela na tržištu, ali konkurentan cijena i pristojna oprema znače da je još uvijek vrijedan razmatranja.

Rivali za Volvo V40 u početku su bili Audi A3, BMW serije 1, Lexus CT i Mercedes A-klase. No, kako su mainstream hatchbackovi prelazili na skuplje tržište, drugi su se automobili uključili u ovaj sektor. Glavni među njima je Volkswagen Golf, dok su vrhunske verzije Ford Focusa, Opel Astre i Peugeota 308 za petama Volvu.

Kao i ostatak Volvo asortimana, V40 dolazi u izvedbi Momentum, R-Design i Inscription, dok se Cross Country smatra odvojenim modelom od ostatka asortimana. Svi su automobili prilično dobro opremljeni, s automatskim LED prednjim svjetlima, brisačima s senzorima za kišu, kontrolom klime, satelitskom navigacijom i infotainmentom s DAB radijom, Bluetoothom i spremištem na tvrdom disku koji su standardno ugrađeni na svim modelima. A s cijenama koje se kreću od oko 26.500 € do malo ispod 35.000 €, Volvo V40 je negdje između premium i obiteljskih hatchback rivala po cijeni, tako da je razumno dobra vrijednost s obzirom na opremu koju dobijete.

Motori su označeni oznakama D2 i D3 za dizele i T2 i T3 za benzince s turbopunjačem (u prošlosti su postojali i modeli D4, T4 i T5). Sve su to 2,0-litrene jedinice, osim ako ne odaberete automatski mjenjač za T2 ili T3, u kojem slučaju dobivate 1,5-litreni motor. Svi automobili imaju pogon na prednje kotače, uključujući Cross Country (mogli ste dobiti samo T5 s pogonom na 4 kotača), dok se uz sve motore nudi ručni ili automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa.

Kada je V40 lansiran 2012. godine, sa svojih pet zvjezdica dobio je najveći postotni rezultat Euro NCAP-a ikad. Njegov paket sigurnosnih paketa uključuje prvi poklopac motor koji je dizajniran za zaštitu pješaka u slučaju sudara. Ažuriranje iz 2016. dodalo je potpis dnevnih svjetala “Thor’s Hammer” koji je prvi put viđen na XC90.

1. Potrošnja i deprecijacija – 81 / 100: Volvo V40 košta manje nego drugi Volvo modeli

Volvovi revidirani dizelski motori pružaju dobru uštedu goriva. D2 s ručnim mjenjačem ima najbolju ekonomičnost. I D3 i D4 imaju potrošnju od 3,8 l/100 km. Ako svakom motoru dodate šestostupanjski automatski mjenjač, potrošnja goriva postaje malo lošija. Benzinski motori također su relativno učinkoviti, s obzirom na njihov okretni moment s turbopunjačem, dok su modeli s automatskim motorom nešto lošiji po pitanju uštede goriva i proizvode veće emisije.

Što se tiče tekućih troškova, dugi servisni intervali i općenito jaka Volvova pouzdanost trebali bi značiti da V40 košta manje nego neki od većih Volvo modela.

Zadržane vrijednosti za Volvo V40 su razumne, ako ne i izvanredne. Postoji raspon od oko 38-46 posto u zadržanim vrijednostima nakon tri godine, pri čemu su benzinski automobili najbolji u rasponu. Zanimljivo, iako tržište rabljenih vozila žudi za SUV-om, jasno je da kupci mogu pogledati dalje od stila Cross Countryja i vidjeti da je to samo stilizirani hatchback. Kao rezultat toga, deprecijacija je lošija za ove modele. U usporedbi s konkurentima, V40 nije sjajan. Jednako stari Audi A3 Sportback bolje je zadržao vrijednosti od solidnih 40 posto, dok je čak i najnoviji Ford Focus model s boljim performansama.

2. Vožnja – 79 / 100: Ovjes pruža pristojnu vožnju

Volvo V40 koristi to što se temelji na razvoju Fordove Global C platforme Ford Focus. To bi trebalo značiti da se V40 ponaša slično kao i Ford Focus treće generacije, koji je također derivat iste platforme. Međutim, Volvo V40 koristi puno Volvo inženjeringa po mjeri kako bi bio još sigurniji, dok nije baš tako privlačan za vožnju kao Ford. Ipak, V40 je relativno okretan i precizan u zavojima, ali više je siguran nego uzbudljiv. Međutim, upravljač je prilično oštar, a kontrola karoserije je prilično čvrsta. Čak je i relativno udoban.

Ovjes pruža pristojnu vožnju na standardnim modelima, uz dobro upijanje neravnina u gradu i gipku vožnju pri brzini. Veći kotači ipak imaju negativan utjecaj na vožnju V40.

Modeli R-Design imaju sportski ovjes kao i veće kotače, a oboje zajedno pružaju čvršću vožnju.

Volvo V40
Foto: Screenshot

Ponuda benzinskih i dizelskih motora V40 s vremenom je revidirana. U ažuriranju 2016. postojali su T2, T3 i T5 turbo benzinci, te D2, D3 i D4 dizeli. Svi motori su četverocilindrične jedinice, a Volvo je postupno izbacio iz upotrebe starije Fordove motore u korist vlastitih dizajna.

Dizelaši su 2,0-litreni, sa 118 KS ili 148 KS. Benzinski modeli T2 i T3 dobivaju 2,0-litreni motor ako odaberete ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, a Geartronic automatik dolazi s 1,5-litrenim motorom. Bilo kako bilo, T2 ima 120 KS, a T3 150 KS.

Izbor u ponudi su dizeli. Volvov najnoviji D2 motor prilično je kloparan u praznom hodu, ali se uglađuje pri većoj brzini i pruža pristojne performanse. D3 od 148 KS je dobar izbor u ponudi jer ima najbolju raspodjelu okretnog momenta (320 Nm od 1750-3000 o/min).

Oba dizelaša nude se s opcijskim automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Postoji “kazna” za potrošnju goriva, ali performanse su nešto bolje, a sam mjenjač glatko mijenja stupnjeve prijenosa i čini se da je uvijek u pravom stupnju prijenosa. Osnovni šesterostupanjski ručni mjenjač koji je standardan u cijelom rasponu V40 je dovoljno pristojan, ali ima pomalo nejasan i pomalo labav stupanj prijenosa.

Volvovi 2,0-litreni T2 i T3 benzinski motori su impresivni. Dobro vuku od niskih okretaja – T2 nudi najveći okretni moment od 220 Nm od samo 1.100 o/min, pa sve do 3.500 o/min. Kao i kod dizelaša, tu su ručni ili automatski mjenjači sa šest stupnjeva prijenosa, ali iako su automobili brži, ovdje preferiramo ručni mjenjač.

3. Sigurnost i jamstvo – 76 / 100: Standardno trogodišnje jamstvo

Volvo V40 izuzetno je siguran automobil. Godine 2012., Euro NCAP ga je nagradio kao najsigurniji automobil godine, jer je postigao najboljih 98 posto za zaštitu odraslih putnika i 100 posto za sigurnosnu pomoć. Pametne inovacije uključuju zračni jastuk na poklopcu motora, značajku koja je standardna u čitavoj ponudi. To je ključno za vrhunski rezultat V40 od 88 posto zaštite pješaka. Jedini relativno loš rezultat je rezultat automobila od 75 posto za zaštitu djece, iako konkurenti još uvijek imaju niže ocjene od toga.

Volvo V40 standardno dolazi s trogodišnjim jamstvom od 100.000 km, u kombinaciji s trogodišnjim jamstvom na boju bez ograničenja prijeđenih kilometara. Također ima osmogodišnje jamstvo protiv hrđe. Dio jamstva za novi automobil je trogodišnje pokriće Volvo Assistance za kvar na cesti. Ako svoj V40 servisirate kod Volvo zastupnika, automatski se produljuje nakon tri godine – ako to ne učinite, 12 mjeseci pokrića košta oko 100 €.

4. Dizajn – 75 / 100: Puno tehnologije

Volvo V40 ima unutrašnjost karakterističnu za Volvo. Postoji mnogo materijala mekanih na dodir i elegantnih metalnih obloga, dok Inscription i R-Design automobili s višim specifikacijama imaju neke mogućnosti stilskog dizajna za urednu “lebdeću” središnju konzolu. Ipak, na kontrolnoj ploči ima mnogo tipki – središnja konzola je krcata njima, a to je mali slučaj pretjeranog oblika jer je neke tipke teško pronaći na prvi pogled.

Volvov ključ za paljenje također je donekle ugrožen. Postavlja se visoko na kontrolnu ploču kako ne bi bio opasan (tako da ga koljena ne mogu udariti u slučaju sudara), ali ako imate veliki privjesak za ključeve, osobito metalni, može iritantno zveckati po kontrolnoj ploči i također je ogrebati. Također morate pritisnuti tipku nakon umetanja privjeska za pokretanje automobila. Keyless Drive, koji je dio Xenium paketa od 1.700 €, opcija je koju bismo preporučili.

Puno je tehnologije upakirano u Volvo V40, ne samo tehnologija aktivne sigurnosti. City Safety Vam autonomno pomaže u izbjegavanju nesreća pri gradskim brzinama, a limitator brzine sprječava povećanje brzine. Svi automobili imaju satelitsku navigaciju kao standard, dok opcijski sustav Sensus Connect dodaje glasovnu kontrolu, veći ekran od 18 cm i povezane web aplikacije i internetski preglednik.

Volvo V40
Foto: Screenshot

Volvo V40 koristi Volvo prethodnu generaciju satelitskog navigacijskog sustava, umjesto najnovije postavke zaslona osjetljivog na dodir prvi put viđenog u XC90. Kao takav, vrlo je nezgodan i nespretan za korištenje, zahtijeva višestruko okretanje kotačića i pritiske tipke za prilagođavanje za postavljanje odredišta. Radi se o staroj tehnologiji i to se vidi. Sam sustav radi relativno dobro i mapiranje je jasno sa zaslona visoke rezolucije. Međutim, sam zaslon nije najveći jer je prostor ograničen zbog činjenice da je integriran u kontrolnu ploču, a ne da ponosno stoji ispred nje, kao što to čini Mercedes u svojoj A-klasi. No, nema funkcije zaslona osjetljivog na dodir.

Volvo nudi svoj sustav Sensus Connect koji ide uz satelitsku navigaciju za oko 580 €. Ovo dodaje tvrdi disk za pohranu glazbe, europsko mapiranje, TMC kanal prometnih poruka i doživotno godišnje ažuriranje karte.

Volvo ima zasluženu reputaciju izvrsne stereo kvalitete, a V40 nije iznimka. Čak i standardni zvučni sustav visokih performansi ima izvrsnu dubinu, definiciju i jasnoću, iako ponovno dodavanje opcije Sensus Connect donosi opcijski Harman/Kardon 130W “sound stage” sustav za još veću kvalitetu zvuka.

5. Prostor – 68 / 100: Nije jedan od najprostranijih modela

Volvo V40 se dobro doima iznutra kao veći, skuplji Volvo. Prednja sjedala su udobna, kao i svaki drugi Volvo, s potpornim dizajnom koji Vas ne muči.

Unutarnji prostor za odlaganje ima mnogo pregradaka, uključujući “pladanj” iza Volvove središnje konzole, ali neke su malene – u pretince na vratima, na primjer, neće lako stati boca vode. Srećom, klizna kutija između prednjih sjedala sadrži držač za dvije čaše.

Iako izvana izgleda prilično veliko, V40 nije jedan od najprostranijih modela. Jasno je da je sav sigurnosni inženjering specifičan za Volvo za pojačanje platforme izvedene iz Forda zauzeo malo prostora koji je inače rezerviran za putnike. Prednja sjedala postavljena su visoko, možda malo previsoko u modelima s električnim sjedalima, što može malo utjecati na prostor za glavu. I papučice su malo stisnute, a Volvo V40 nije tako otvoren kao modeli kao što je Volkswagen Golf.

S glomaznim pločama vrata i sportskim, nagnutim A-stupovima, Volvo V40 ne djeluje pretjerano prostrano, ali kao rezultat toga djeluje iznimno sigurno i umirujuće.

Volvo V40 je malo skučeniji straga. Ulazak i izlazak može biti pomalo nespretan zbog veličine prednjih sjedala koja Vam mogu smetati nogama. Kad jednom uđu, putnici će pronaći udobna sjedala, ali ne i obilje prostora. Prostor za glavu je posebno tijesan za više putnike, a ako su oni sprijeda visoki, možda će morati malo pomaknuti svoja sjedala prema naprijed kako bi oslobodili prostor za koljena straga, a to nije nešto što obično očekujete u obiteljskom vozilu s pet vrata.

Djeci će dobro podstavljena stražnja klupa biti vrlo ugodno mjesto. Tu je i dodatni bonus – dostupna su opcijska grijana stražnja sjedala, opcija koja košta oko 230 €. Prtljažnik Volva V40 pomalo je razočaravajući u usporedbi s ostalim obiteljskim hatchback modelima s pet vrata. S podignutim sjedalima, dizelski model nudi samo 335 litara, u usporedbi s 380 litara Volkswagen Golfa (zanimljivo, benzinac je ipak nešto manji, na 324 litre).

Foto: Screenshot

S preklopljenim sjedalima, dizel se širi na 1.032 litre, odnosno 1.021 litru za benzince. To vrijedi i za prtljagu natovarenu do krova. Za usporedbu, Volkswagen Golf nudi 1.270 litara prostora sa spuštenim sjedalima – punih 238 litara više od V40. Elegantan stražnji kraj znači da je otvor prtljažnika malo uži, a prag malo visok. Prtljažnik je ipak vrlo lijepo uređen, s točkama za pričvršćivanje sa strane koje pomažu pri učvršćivanju prtljage, a stražnja sjedala se mogu potpuno sklopiti za utovar glomaznih predmeta. Samo budite oprezni kada zatvarate vrata prtljažnika – stražnje staklo je prilično strmo nagnuto.

Ukupna ocjena za Volvo V40: 76 / 100 – Volvo V40 je elegantna i ekonomična alternativa Audiju A3 Sportback, sve dok Vam ne treba maksimalan prostor u prtljažniku

Članak objavio Redakcija

Mazda 6

Mazda 6: Hrabro konkurira jačim brendovima

lewis i max

F1: Lewis i Max vode bitku kakva nije viđena skoro pola stoljeća