in

Ford Kuga: Bez značajnije mane

Ford Kuga
Foto: Pajor Pawel / Shutterstock.com

Fordov treći pokušaj s Kugom je vrlo lako najbolji dosad. Najnovija iteracija obiteljskog SUV-a spaja izvrsnu dinamiku vožnje s korisnom ugrađenom tehnologijom, dobrim sigurnosnim paketom i obiljem praktičnosti. Ford Kuga ne nudi baš toliko prostora kao njeni bliski konkurenti, ali sveukupno ostaje uvjerljiv. S dostupnim učinkovitim hibridnim i plug-in hibridnim modelima i konkurentnim cijenama u cijeloj ponudi, Kuga nudi iznimnu vrijednost za vozače koji trebaju malo više prostora za svoju obitelj.

Posljednje izdanje je ono pravo

Pogled na obiteljsko stablo Forda Kuge otkriva da je prva generacija SUV-a, lansirana 2008. godine, bila nešto više od Ford Focusa s visokim položajem vožnje. To je ipak bila dobra stvar i značilo je da su kupci bili počašćeni što imaju dojam kao da su u hatchbacku, dok su također imali koristi od dodatnog prostora i praktičnosti većeg obiteljskog automobila s pet vrata.

Uz sve veću konkurenciju poput Peugeota 3008, Renaulta Kadjara i Kije Sportage, Ford Kuga se borila da ostavi svoj trag. Neinspirativan izgled, dosadna tehnologija i gubitak oštre vozne dinamike nisu ništa pomogli.

Fordovo posljednje izdanje Kuge je ono pravo. Proizvođač je svoju pozornost usmjerio na sva ključna područja, osiguravajući Kugi privlačan izgled, pristojne razine standardne opreme, učinkovit raspon motora i solidne sigurnosne karakteristike. Također se prilično dobro vozi.

Treća generacija Kuge temelji se na Fordovoj C2 platformi, tako da dijeli svoje temelje s Focus hatchbackom. Vožnja i upravljivost ponovno su istaknuti atributi za Kugu, a postoji više zabave u vožnji u usporedbi s konkurentima kao što su Toyota RAV4, Honda CR-V i Hyundai Tucson. Grupa VW nudi pametan, ali prilično blag trio TiguanŠkoda KaroqSEAT Ateca, dok je tu i elegantna Mazda CX-5, ili uvijek popularni Nissan Qashqai za razmatranje.

Ford je revidirao ponudu Kuginih motora, ukinuo dizelski pogon i sada nudi 1.5 EcoBoost benzinsku jedinicu sa 148 KS, kao i 2,5-litreni benzinski plug-in hibrid sa 222 KS i potpuno hibridni model sa 187 KS.

1.5 Ecoboost motor uparen je isključivo sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, dok hibridni i plug-in hibridni modeli koriste CVT automatsku kutiju. Razine opreme kreću se od Zeteca do popularne opreme Titanium, nakon koje slijede sportski ST-Line, ST-Line X i luksuzna specifikacija Vignale. Početni paket uključuje 43-cm aluminijske naplatke, stražnja zaštitna stakla, sportska sjedala, Fordov infotainment sustav SYNC 3 i satelitsku navigaciju. Vrhunske verzije dodaju stavke kao što su veći 48-cm aluminijski naplatci, električna vrata prtljažnika, grijana sjedala i panoramski krov.

Ako si ju možete priuštiti, onda treća generacija Ford Kuge nudi najpotpuniji paket kao obiteljski SUV. U prodaji je od 2019. godine, tako da su rabljeni primjerci imali dovoljno vremena da se nađu na prodajnim mjestima. Kupci bi možda mogli nabaviti model druge generacije za daleko manje novca, ali će morati biti spremni na stil crossovera, prosječan prtljažni prostor i jeftinu unutrašnjost, dok su se automobili prve generacije, iako malo stariji, nudili samo s dobro opremljenim razinama opreme Zetec i Titanium.

Nećete pronaći nikakvu učinkovitu plug-in hibridnu tehnologiju s drugom generacijom Ford Kuge, samo jednostavne benzinske i dizelske jedinice. U usporedbi s konkurentima kao što je SEAT Ateca, druga generacija Kuge bila je prosječna za vožnju, a većina modela nudila je pogon na prednje kotače.

U ponudi je bio niz različitih razina opreme, od ulaznog Zeteca do Titaniuma, ST-Linea i luksuznih Vignale verzija, dok je facelift 2016. donio stilske izmjene na vanjštini, redizajniranu ploču, revidiranu on-board tehnologiju i novi dizelski motor od 119 KS.

1. Dizajn – 89 / 100: Ford Kuga stiže sa sustavom SYNC 3

Unutar Ford Kuge pronaći ćete kabinu sličnu onoj u Focus hatchbacku, što znači dobru razinu kvalitete i raspored ploča koji je jednostavan i lagan za navigaciju. Na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir od 20 cm nalazi se izvrstan Fordov informacijsko-zabavni sustav SYNC 3, koji je standardan u čitavoj ponudi. Ford je isporučio jednostavan set razina opreme koji nudi ponešto za potrebe svakog kupca. Za ulazak u vlasništvo Kuge brine se linija opreme Zetec, iako ona još uvijek donosi 43-cm aluminijske naplatke, stražnja zaštitna stakla, automatska prednja svjetla, sportska sjedala, satelitsku navigaciju i podlogu za bežično punjenje Vašeg pametnog telefona.

Najpopularnija specifikacija vjerojatno će biti Titanium srednje klase koji dodaje veće kotače od 45 cm, LED prednja svjetla, pristup bez ključa, kontrolu klime, kristalno čistu kameru za vožnju unatrag, djelomične kožne presvlake i nadograđeni B&O premium audio sustav.

Za one koji žele nešto malo sportskije, ST-Line automobili uključuju agresivniji komplet za oblikovanje karoserije, sportski ovjes, jedinstvenu ST-Line oznaku i 31-cm digitalnu instrument ploču. Ako nadogradite na verziju ST-Line X, dobit ćete 48-cm aluminijske naplatke, panoramski krov, električna vrata prtljažnika i grijana sjedala, dok su Vignale automobili luksuznih specifikacija dodatno opremljeni grijanim upravljačem, punim kožnim presvlakama, Active Park Assist i head-up zaslon.

Ford Kuga dolazi s Fordovim trenutnim sustavom navigacije i infotainment sustava SYNC 3. Satelitska navigacija je standardna, kao i Android Auto i Apple CarPlay za one koji preferiraju povezivanje putem svog pametnog telefona. Sustav se brzo učitava i jednostavan je za korištenje, a ugrađeno korisničko sučelje omogućuje brz pristup funkcijama koje želite. Zaslon je oštar i osjetljiv, a veliki gumbi na ekranu čine ga relativno lakim za korištenje dok ste u pokretu.

Digitalni brojčanici dolaze na naprednijim verzijama Kuge, iako je standardna postavka lijepa i jasna, s malim zaslonom u sredini za podatke o putovanju.

Ford Kuga
Foto: Screenshot SDA Dan Cars YT

2. Potrošnja i deprecijacija – 85 / 100: Impresivna potrošnja AWD dizelaša od 187 KS

Ključna značajka sposobnog obiteljskog SUV-a je njegova sposobnost da ponudi razumne troškove vožnje, a Ford Kuga je to područje više nego pokrila. Iako dizelska snaga više nije dostupna, benzinski modeli trebali bi trošiti oko 6,7 l/100 km. Benzinski model sa 148 KS troši 6,6 l/100 km u WLTP kombiniranom ciklusu, uz emisiju CO2 od 149 g/km. Potpuni hibrid od 197 KS je učinkovitija opcija – troši 5,5 l/100 km i emitira 125 g/km CO2.

Ako tražite primjerak rabljenog dizelaša, tada 1,5-litreni EcoBlue dizelaš od 118 KS može trošiti 4,7 l/100 km kada je uparen s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, dok dizelaš od 148 KS s blagom hibridnom tehnologijom troši prosječno 4,9 l/100 km. Unatoč proizvodnji više snage, 2,0-litreni AWD dizel s 187 KS i osmostupanjskim automatskim mjenjačem još uvijek može postići impresivnu službenu brojku potrošnje od 5,7 l/100 km.

Za najbolju učinkovitost, Kuga 2,5-litreni benzinski plug-in hibrid je onaj za odabir. Ako se redovito puni, može trošiti manje od 1,1 l/100 km, iako ćete većinu svojih putovanja morati voziti na električni pogon da biste ponovili tu brojku. Model PHEV ima potpuno električni domet do 65 kilometara, pa ako to odgovara Vašem poslu i okolnostima putovanja na posao, onda je definitivno moguće da se možete približiti ovoj brojci.

Podaci pokazuju da bi Ford Kuga trebala zadržati oko 51 do 58 posto svoje vrijednosti tijekom tri godine i 60.000 km, a najbolja kombinacija za postizanje najbolje deprecijacije je plug-in hibridni model u ST-Line specifikaciji. Za usporedbu, Škoda Karoq sadržava prosječno 57 posto zadržavanja originalne cijene u istom razdoblju, s početnim 1,0-litrenim modelom SE Drive s najboljim učinkom od 61 posto.

3. Prostor – 84 / 100: Ford Kuga veća je od Škode Karoq

Osim što nudi dobru preglednost u svim smjerovima, Ford Kuga je puna zgodnih praktičnih detalja koji život čine lakšim. Sve verzije imaju grijano vjetrobransko staklo, tempomat, prednje i stražnje parkirne senzore, kao i funkciju pomicanja stražnjih sjedala. Fordov Easy Fuel sustav je također uključen, što čini praktički nemogućim punjenje pogrešnog goriva. Radi se o postavci bez čepa – korisna je jer ne morate rukovati prljavim čepom na benzinskoj postaji.

Sportska sjedala modela Titanium prilično su neudobna. Iako imaju dosta mogućnosti podešavanja, baza sjedala je gotovo potpuno ravna što će utjecati na udobnost – osobito na duljim putovanjima.

Kuga je duga 4.626 mm, visoka 1.690 mm i široka 1.882 mm (bez retrovizora). U usporedbi s Toyotom RAV4, malo je veći u svim područjima, dok je Ford Kuga osjetno veća od svoga konkurenta Škode Karoq koji je dugačak 4.382 mm, širok 1.841 mm i visok 1.603 mm.

U Kugi ima dosta mjesta sprijeda i, iako ukupni prostor nije tako velik kao u Škodi Karoq ili Toyoti RAV4, više je nego dovoljan za četveročlanu obitelj. Smjestiti još jednog putnika na srednje stražnje sjedalo moglo bi biti malo tijesno, ali prostor za glavu i noge općenito je u redu.

S kliznim stražnjim sjedalima, Kuga nudi svestranost za davanje prioriteta prostoru za putnike ili prtljagu. Ako su sjedala u normalnom položaju, prtljažnik ima 412 litara – ne puno više od Ford Focusa, ali to se povećava na 526 litara sa sjedalima u drugom redu pomaknutim prema naprijed, što nadmašuje 521 litru Škode Karoq. Preklopite li Kugina stražnja sjedala ravno, moći ćete pristupiti do 1.534 litara prtljažnog prostora, iako je to nadmašeno od Karoqovih 1.605 litara (1.810 litara ako se Škodina VarioFlex stražnja sjedala uklone). No, nema ruba za utovar teških predmeta, a prazni prostor za rezervni kotač daje više prostora za odlaganje stvari, ili ga možete napuniti kotačem koji štedi prostor za 120 €.

Foto: Screenshot SDA Dan Cars YT

Kapacitet vuče Ford Kuge, naravno, ovisi o tome koji motor odaberete. Maksimalni kapacitet vuče prikolice s kočnicama kreće se od 1.200 kg za model PHEV do 2.100 kg za 2,0-litrenu EcoBlue dizel verziju s pogonom na sve kotače i 187 KS.

4. Vožnja – 83 / 100: Plug-in Ford Kuga hibrid odlična za uštedu goriva

Ford je revitalizirao Kugu sa snažnim izborom motora i učinio je obiteljskim SUV-om koji je također odličan za vožnju. Tu je MacPherson prednji ovjes i multi-link stražnji ovjes koji pomažu u udobnosti na dužim putovanjima i agilnosti pri probijanju kroz zavoje. Kada ga trebate obuzdati, kočnice su jake. Ovjes ostaje udoban i staložen u većini situacija, iako je vožnja malo previše čvrsta i drhtava na verziji ST-Line X sa svojim sportskim ovjesom i najvećim 48-cm aluminijskim kotačima. Manji kotači trebali bi Kugu učiniti još profinjenijom.

Značajan pomak za Kugu je usvajanje blagog, potpunog i plug-in hibridnog pogona, koji pomaže poboljšati potrošnju goriva i smanjiti emisiju CO2. Blago hibridna tehnologija nadoknađuje snagu tijekom kočenja i pohranjuje je u malu bateriju, gdje se zatim koristi za maksimiziranje učinkovitosti u pokretu. Potpuni hibrid radi na isti način, ali uključuje veću bateriju koja može pohraniti više energije kako bi se poboljšala potrošnja goriva.

Međutim, plug-in hibridni model Ford Kuga je model u kojem ćete pronaći velike uštede u potrošnji goriva i manje emisije CO2 iz ispušne cijevi. Najučinkovitiji je kada se koristi u načinu čistog EV-a jer 2,5-litreni benzinski motor može biti malo glasan kada se upali. Tome ne pomaže CVT mjenjač koji je obično bučan prilikom naglog ubrzavanja.

1,5-litreni EcoBoost benzinski motor proizvodi 148 KS i 240 Nm okretnog momenta, ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,7 s, dok je 2,5-litreni PHEV s 222 KS još brži za 9,2 s. Potpuno hibridna verzija je desetinku sekunde brža s vremenom od 9,1 s. Iako više nisu u ponudi na cjeniku, dizelski SUV-ovi sa 118 KS i 148 KS mogu postići od 0 do 100 km/h za 11,7 s, odnosno 9,6 s, dok 2,0-litreni EcoBlue motor sa 187 KS i pogonom na sve kotače daje vrijeme od 8,7 s i maksimalno 208 km/h.

Ford je standardno opremio načine vožnje koji se mogu birati, tako da možete mijenjati postavke za eko, sportsku i off-road vožnju. Razlika između eko i sport načina rada je jasna pri ubrzavanju – u eku možete se osjećati kao da se borite držati korak s prometom, dok sportska postavka daje iznenađujuće snažna ubrzanja. Dizelski motor najmanje snage također je prilično bučan.

Ford Kuga
Foto: Screenshot SDA Dan Cars YT

5. Sigurnost i jamstvo – 82 / 100: Pet zvjezdica za sigurnost

Kupce će razveseliti visoka razina sigurnosne opreme koja je dostupna na svim modelima Kuge. Standardna oprema uključuje Pre-Collision Assist sustav s autonomnim kočenjem u nuždi, Lane-Keepeing Aid s Lane-Departure Warning, Intelligent Speed Assist i Post-Collision Braking sustavima.

Titanium verzije dobivaju Driver Impairment Monitor, dok vrhunski Vignale automobili imaju Active Park Assist i head-up zaslon. Za oko dodatnih 1.200 €, tu je i opcija paketa pomoći vozaču koji dodaje prilagodljivi tempomat s prepoznavanjem prometnih znakova i informacijski sustav za mrtvi kut (BLIS).

Euro NCAP testirao je Kugu 2019. i SUV-u dodijelio punih pet zvjezdica za sigurnost. Zaštita odraslih i djece ocijenjena je s 92 posto, odnosno 86 posto, s ocjenom od 73 posto za sigurnosnu pomoćnu tehniku.

Ford nudi standardno jamstvo od tri godine / 100.000 km, s mogućnošću produljenja jamstva do pet godina uz dodatnu cijenu. Ako kupite novu Kugu, također ćete dobiti 12 mjeseci pomoći na cesti u Europi.

Ukupna ocjena za Ford Kugu: 85 / 100 – Praktična i učinkovita, i uz to odlična za vožnju, Ford Kuga je privlačan obiteljski SUV

Članak objavio Luka Petkovic

Mazda CX-30

Mazda CX-30: Visoki stil i izvrsno iskustvo vožnje

[VIDEO] Rimac Nevera ima brže ubrzanje od F1 bolida!