Citroen C4 je dobar obiteljski hatchback, ali ne i najbolja opcija za one kojima je na prvom mjestu praktičnost, učinkovitost i određeni stupanj zabave u vožnji. Njegov funky coupe-crossover stil privući će neke kupce, ali brzo postane jasno da će se teško natjecati s najboljima u klasi. Citroen je uspio osigurati da C4 bude udoban automobil za vožnju, dok povoljne cijene i pristojan standardni komplet znače da nudi dobar omjer cijene i ukupne kvalitete. Međutim, kvaliteta interijera je prosječna i to je još jedan kompromis koji morate imati na umu ako se odlučite na kupnju.
Citroen je iza sebe ostavio dosadan stil svoje prethodne hatchback obitelji C4 i isporučio potpuno novi model treće generacije raskošno dobrog izgleda i puno francuskog štiha. Coupe-SUV dizajn najnovijeg C4 pomaže mu da se istakne na sve pretrpanijem tržištu, dok istodobno donosi novi fokus na udobnost i inovativnu tehnologiju po kojoj je Citroen postao poznat. Citroen C4 nalazi se na naširoko korištenoj CMP platformi Stellantis/PSA Grupe koja se uglavnom koristila za manje automobile kao što su Peugeot 208 i Opel Corsa. Citroen je bio prilično pametan u korištenju ove jednostavnije, jeftinije arhitekture kako bi smanjio troškove, istovremeno osiguravajući da C4 ima najdulji mogući međuosovinski razmak kako bi se povećao unutarnji prostor.
Opcije motora prilično jednostavne
Mnogo je suparnika koji su spremni i čekaju suočavanje s Citroenovim novim obiteljskim crossoverom, od jednako upečatljive Toyote CH-R do kvazi-SUV stila Mazde CX-30 i Kia XCeed. Škoda Karoq poslužit će onima s tradicionalnijim ukusom, kao i standardni hatchback dizajni Ford Focusa i Volkswagen Golfa, dok će oni s većim budžetom možda htjeti pogledati prema luksuznijim Audi Q3 Sportback ili BMW X2 modelima.
Opcije motora za Citroen C4 prilično su jednostavne s jednim 1,2-litrenim PureTech benzinskim motorom dostupnim u obliku od 99 KS, 128 KS ili 153 KS. Najmanje snažna benzinska verzija dolazi s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, dok je najjači automobil od 153 KS uparen s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa. Odabir varijante srednjeg raspona od 128 KS daje Vam izbor bilo kojeg prijenosa. Za one koji su usredotočeni na postizanje poboljšane potrošnje goriva, nudi se 1,5-litreni dizelski agregat sa 109 ili 128 KS. Opet, ručni mjenjač nudi se s automobilom slabije snage, dok je automatski s osam stupnjeva prijenosa u kombinaciji s jačim agregatom.
Još jedna prednost C4, koji koristi CMP platformu, je ta što je od samog početka dizajniran da podržava čisto električni pogonski sklop. Stoga, kupci također imaju izbor modela e-C4 s baterijskim napajanjem. S baterijom od 50 kWh i jednim električnim motorom koji pokreće prednje kotače, e-C4 proizvodi 134 KS i ima domet od 350 kilometara.
Cijene za ponudu C4 s motorom s unutarnjim izgaranjem počinju od oko 24.000 eura, a penju se do preko 32.000 eura za vrhunske verzije. Linija opreme počinje s dobro opremljenim Senseom koji donosi 45-cm aluminijske naplatke, automatska LED prednja svjetla, stražnje parkirne senzore i dvozonsku klimu, nakon čega slijede Sense Plus, Shine i Shine Plus specifikacije koje dodaju luksuz kao što su head-up zaslon, kožne presvlake i grijana prednja sjedala. Asortiman e-C4 s baterijskim napajanjem sastoji se od modela Sense, Shine Edition i Shine Plus, s cijenama koje počinju od oko 31.000 eura i rastu do 38.000 eura.
1. Dizajn – 84 / 100: Citroen C4 vraća ‘prave’ gumbe
Budući da je prethodni model C4 bio tako nezaboravno bljutav, bilo je ključno da Citroen osmisli upečatljiv novi dizajn za automobil treće generacije. Je li im uspjelo? Pa, prvi dojmovi su svakako dobri. Agresivna linija coupea privlači poglede, a upotreba oštrijih kutova na nekim dijelovima karoserije daje C4 napetiji, moderniji izgled. Zapravo, s oko 1.300 kg, Citroen C4 je prilično lakši od većine svojih suparnika što pogoduje kvaliteti vožnje i udobnosti, području na koje Citroen smatra da može ciljati kako bi uvjerio kupce da se udalje od dinamičnijih suparnika.
Kvaliteta interijera pomalo je miks svega – nije na razini najboljih u klasi, ali je ipak prolazna. U kabini nećete naći puno materijala mekanih na dodir, ali Citroen je obavio pristojan posao osiguravajući razumnu razinu percipirane kvalitete. Standardna oprema je izdašna s osnovnom opremom Sense uključujući 45-cm aluminijske naplatke, automatska LED prednja svjetla, stražnje parkirne senzore i dvozonsku klimu. Nadogradnja na luksuznije specifikacije Shine i Shine Plus dodaje pribor kao što je prilagodljivi tempomat, funkcija ulaska i pokretanja bez ključa, bežično punjenje pametnog telefona i električno podesiva grijana prednja sjedala.
C4 standardno dolazi s velikim 25-cm zaslonom, a najbolje od svega tu su fizički gumbi za upravljanje klima uređajem. To je nešto što neki Citroenovi modeli nemaju, a petljanje po njima na ekranu osjetljivom na dodir je dosadno, pa je većini drago da se pravi gumbi vraćaju. Zaslon osjetljiv na dodir je velik i izgleda pametno te ima izvrsnu funkcionalnost. Sve što Vam treba je ovdje, uključujući Android Auto i Apple CarPlay, koji dobro rade na velikom zaslonu. Zaslon bi ipak mogao bolje reagirati na unose, a izbornici nisu tako jednostavni za razumijevanje i navigaciju koliko bismo željeli, dok se sustav također sporije učitava od nekih suparnika. Sve verzije, s iznimkom početne razine Sense, standardno uključuju head-up zaslon.
2. Sigurnost i jamstvo – 84 / 100: Mnoštvo standardnoga sigurnosnoga kompleta
Treća generacija C4 izgrađena je na CMP modularnoj platformi PSA Grupe, što bi trebalo biti pozitivno u smislu pouzdanosti, jer se arhitektura već koristi u drugim modelima kao što su Peugeot 2008 i Opel Mokka. Prilikom testiranja prema najnovijim strogim postupcima Euro NCAP-a, Citroen je dobio razočaravajuće četiri zvjezdice (od pet) za sigurnost. Industrijsko tijelo ocijenilo je C4 s 57 posto za zaštitu pješaka i 63 posto za njegove sigurnosne pomoćne funkcije, što je pokrenulo problem s aspektima sustava automatskoga kočenja u nuždi automobila. Treba napomenuti da su ovi testovi stroži nego ikada i, sve u svemu, C4 ostaje siguran automobil.
C4 svakako ima koristi od mnoštva standardnoga sigurnosnoga kompleta, s funkcijom Active Safety Brake, informacijama o ograničenju brzine, sustavom pomoći pri održavanju voznog traka, upozorenjem vozača na pozornost s detekcijom napuštanja voznog traka i sustavom upozorenja na frontalni sudar, a sve se nudi uz početnu razinu opreme Sense. Ostale značajke na skupljim verzijama uključuju aktivnu detekciju mrtvoga kuta, prilagodljivi tempomat i head-up zaslon.
Citroen nudi jamstvo od tri godine / 100.000 kilometara, s mogućnošću nadopunjavanja ovog jamstva na pet godina / 150.000 kilometara.
3. Potrošnja i deprecijacija – 79 / 100: Treba zadržati malo manje od 45 posto izvorne vrijednosti
Iako je C4 konkurentne cijene, uz malo odlučnog cjenkanja ipak biste trebali moći pregovarati o popustu sa svojim zastupnikom Citroena. Bez plug-in hibridne tehnologije u ponudi, riječ je o izravnom izboru između benzinskog ili dizelskog pogona ili potpuno električnog modela e-C4. Citroen tvrdi da su svi C4 benzinski automobili sposobni trošiti manje od 5,6 l/100 km u kombiniranom ciklusu, s iznimkom varijante od 153 KS koja ipak troši 5,8 l/100 km. Emisije CO2 kreću se od 121 g/km do 145 g/km.
Tijekom nekih testova s verzijom PureTech benzinca (ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa) od 128 KS, nije bilo lagano uskladiti podatke o ekonomičnosti proizvođača, budući da je ova verzija trošila čak 7,6 l/100 km. Čak i uzimajući u obzir varijable kao što su različiti stilovi vožnje, vrste cesta i vremenski uvjeti, ovo je razočaravajući rezultat u stvarnosti.
Automobili Citroen obično nemaju reputaciju održavanja visoke vlastite vrijednosti na tržištu rabljenih vozila i, iako je C4 isprva obećavao kada je prvi put lansiran, podaci sugeriraju da, nakon razdoblja od tri godine / 60.000 km vlasništva, C4 bi trebao zadržati oko 42-44 posto svoje izvorne cijene. Potpuno električni e-C4 ima nešto bolje rezultate s prognozom od 50 posto zadržane cijene u istom razdoblju.
4. Prostor – 77 / 100: Citroen C4 veći je od tipičnog obiteljskog hatcha
Citroen definitivno dobiva dodatne bodove za povratak na fizičke kotačiće za upravljanje funkcijama grijanja i klimatizacije. Prethodno su se te kontrole nalazile unutar infotainment sustava i nije ih bilo lako koristiti dok ste u pokretu. Head-up zaslon također je dio standardne opreme na svim verzijama Sense osim početne, što vozaču omogućuje pregled ključnih informacija poput ograničenja brzine i navigacijskih uputa bez skretanja pozornosti s ceste. Unutarnje spremište je dobro s korisnim spremnicima u vratima i raznim pregradama, dok je tu i pod prtljažnika promjenjive visine za dodatnu svestranost. Za dodatnih 100-tinjak eura možete čak birati držač za tablet za suvozača koji se može sklopiti kada Vam nije potreban.
C4 je veći od tipičnog obiteljskog hatchbacka – 76 mm je dulji i 45 mm širi od Volkswagen Golfa. S ukupnim dimenzijama od 4.360 mm (duljina) i 1.834 (širina), C4 je usporediv s Toyotom C-HR. Samo je 30 mm kraći i 39 mm širi od svog japanskog rivala.
Prostor unutar C4 je dobar, s dovoljno prostora za noge i glavu za četiri osobe visoke 1,90 m za pristojan komfor. Smještanje dodatnog putnika na srednje stražnje sjedalo možda bi bilo bolje za vrijeme kraćih putovanja. C4 je savršeno prikladan za obiteljske vožnje, iako biste mogli razmisliti o njegovom većem bratu C5 Aircross ako Vam treba više prostora.
Sve verzije Citroena C4 imaju kapacitet prtljažnika od 380 litara, što zaostaje za prtljažnim prostorom od 430 litara Mazde CX-30. C4 je više u rangu s Volkswagen Golfom ili Ford Focusom u svojoj sposobnosti nošenja prtljage, ali ako trebate maksimalno povećati praktičnost, možda bi Vam bila bolja Škoda Octavia koja je vodeća u klasi.
5. Vožnja – 74 / 100: Ako tražite najbrži Citroen C4, onda je za Vas PureTech od 153 KS
Citroen je odlučio dati prednost udobnosti za treću generaciju C4, a ključni dio tehnologije koji pomaže u poboljšanju vožnje je upotreba hidrauličkih prigušivača koji su dizajnirani da se učinkovitije nose s velikim neravninama na cesti i umanje bilo kakve udarce u kabini. Sustav radi dobro i stvarno ćete primijetiti razliku, u usporedbi sa standardnim obiteljskim vozilima, kada se vozite gradom i po oštećenom asfaltu koji se često nalazi duž gradskih ruta. Ono što nije tako sjajno u vožnji C4 je njegov pretjerano lagani upravljač koji nema previše osjećaja. Zajedno s dosta naginjanja karoserije kroz zavoje, ne biste mogli reći da je C4 posebno zabavan automobil za vožnju.
Trocilindrični benzinski motor od 128 KS ima razumnu količinu niske snage i bolje je uparen sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem nego s osam-stupanjskim automatskim mjenjačem. Automatik je dovoljno uglađen, ali mislimo da najbolje odgovara jačemu motoru od 153 KS. Ako tražite najbrži C4, onda je 1,2-litreni PureTech inačica sa 153 KS ona za kojom trebate ići. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,5 sekundi, prije nego što dostigne maksimalnih 208 km/h. Varijante sa 128 KS ne zaostaju previše, sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem koji uspijeva ostvariti isti sprint za 8,9 sekundi, a automatskom je potrebno još pola sekunde da dostigne referentnu vrijednost.
Odabir za dizelsku snagu ili potpuno električni pogon e-C4 ne znači smanjenje performansi. Benzincu od 128 KS potrebno je 9,5 sekundi da postigne 100 km/h, a električna verzija je pola sekunde brža.
Ukupna ocjena za Citroen C4: 80 / 100 – S privlačnim izgledom i fokusom na udobnost, Citroen C4 je privlačan izbor, ali vješti suparnici nude više toga dobroga