Nissanu je trebao veći dio prošlog desetljeća da smisli zamjenu za svoj pobjednički koncept Juke. Ipak, verzija druge generacije koja je stigla 2019. malo je zaostala za konkurencijom. Ne radi se samo o činjenici da ima previše rivala, jer mislimo da je Nissan krivo procijenio način na koji je postavio novi automobil.
Nissan Juke ipak ima mnogo pozitivnih karakteristika
Inženjeri su dali prednost oštroj upravljivosti i kao rezultat toga Juke se može osjećati pomalo krhko na manje kvalitetnim cestama. Iznutra je veći nego prije, ali još uvijek nije najpraktičniji model u klasi. Ograničeni izbor motora i ručni mjenjač dugog dometa učvršćuju njegovo mjesto iza neke ozbiljno uspješne konkurencije. Nissan je uglavnom izmislio SUV/crossover klasu izvedenu iz supermini vozila kada je lansirao prvi Juke 2010. godine. Nudio je grubi, iako pomalo karikirani “off-road” stil, ugodno povišen pogled na cestu i nije izgledao kao dosadni stari hatchbackovi ili mini MPV-ovi kojima je bio konkurent po cijeni.
Međutim, bilo ga je jednako lako posjedovati i voziti, a kao rezultat toga prodaja je porasla. Suparnici su se prirodno ubacili iza Jukea s vlastitim crossoverima, ali je trebalo neko vrijeme da industrija uhvati korak. U 2021. godini tržište je bilo prepuno rivala. Bio je to značajan izazov za inženjere tvrtke. Nažalost, to je izazov s kojim se druga generacija Jukea, lansirana 2019., još uvijek bori.
Juke još uvijek ima mnogo toga zbog čega je izvorni automobil postigao tako veliki uspjeh – odvažan stil, kompaktne, ali praktične dimenzije i visok stav i položaj za vožnju. Također je 35 mm širi i 75 mm duži nego prije, dok je međuosovinski razmak porastao za 105 mm, pa ima više prostora u unutrašnjosti. Ispod “kože” Juke mnogo toga dijeli s Renault Capturom. Njih dvoje koriste veze svojih tvrtki, dijele istu CMF-B platformu, motore i nešto tehnologije. Što se tiče europskog tržišta, Juke je dizajniran u Britaniji i proizvodi se u Nissanovoj tvornici u Sunderlandu.
Kupci sada mogu birati između dva motora: 1,0-litrenog trocilindričnog turbo motora od 112 KS i 1,6-litrenog benzinskog hibrida od 141 KS. Prvi je dostupan s ručnim ili automatskim mjenjačem, dok potonja hibridna opcija dolazi s “multimodalnim” automatskim mjenjačem. Ne postoji opcija pogona na četiri kotača, unatoč povišenoj visini automobila. Svi modeli Juke imaju samo prednji pogon. Primjenjuje se Nissanova isprobana i prilično široka linija opreme: dostupne su verzije Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna i Tekna+, iako ne možete specificirati hibridni model s ulaznom linijom opreme Visia ili Acenta. Cijene počinju od oko 160.000 kuna i penju se do više od 250.000 kuna za vrhunski hibrid.
Juke se suočava s dugim popisom zastrašujućih suparnika, uključujući blisko srodni Renault Captur – automobil koji je tehnološki sličan, ali ima vlastitu privlačnu kombinaciju stila, praktičnosti, udobnosti i užitka u vožnji. Drugdje, modeli kao što su Citroen C3 Aircross, Honda HR-V i SEAT Arona daju Jukeu konkurenciju u pogledu udobnosti i praktičnosti. Možda najveći izazov dolazi u obliku Škode Kamiq – solidnog svestranog vozila koje zadovoljava slično vrijednosno osviješten dio tržišta malih SUV vozila.
Kada je Nissan Juke debitirao 2010., bio je to jedan od prvih modela koji je imao robusni SUV supermini veličine. Dobar za vožnju i s niskim troškovima rada, bio je hit među kupcima s ograničenim budžetom koji su se željeli istaknuti na cesti. Koliko je Juke bio popularan govori činjenica da je prva generacija modela izdržala gotovo cijelo desetljeće u prodaji, uz samo manje osvježenje 2014. godine. Bio je to i prvi automobil te vrste koji je ponudio verziju visokih performansi.
Potpuno novi model stigao je 2019. godine, zadržavši originalni stil i kompaktne dimenzije, ali dodajući više luksuznog dojma i znatno poboljšanu tehnologiju.
Povijest
Druga generacija Nissan Jukea (2019. – )
Najnoviji Juke ima daleko više premium elemenata u odnosu na svog prethodnika, smjeli vanjski dizajn koji je sada usklađen s otmjenom i luksuznom unutrašnjosti koja nudi više prostora. Također je zreliji za vožnju, s poboljšanom profinjenošću i većom preciznošću upravljanja. Prepun je najnovije tehnologije, uključujući infotainment zaslon osjetljiv na dodir i mnoštvo naprednih pomagala za vozača.
Prva generacija Nissan Jukea (2010. – 2019.)
Pionirski Juke postavio je predložak supermini SUV-a koji sada slijedi gotovo svaki drugi proizvođač. Njegova mješavina osebujnog vanjskog stila, visoko postavljenog vozačkog položaja i niskih troškova vožnje učinili su ga trenutačnim prodajnim uspjehom. Praktičniji i talentiraniji suparnici ubrzo su se pojavili na Nissanovom “repu”, ali Jukeova vizualna privlačnost značila je da je ostao popularan izbor sve dok nije zamijenjen 2019. godine.
1. Sigurnost i jamstvo – 91 / 100: Vrhunska tehnologija dovela do sjajnih ocjena na Euro NCAP-u
Najnoviji Nissan Juke potpuno je moderan mali SUV koji se nudi s nizom aktivnih sigurnosnih sustava i sustava za pomoć u vožnji. Svi modeli dobivaju sustav za hitne pozive, tempomat s limitatorom brzine, automatsko kočenje u nuždi, upozorenje na napuštanje traka i prepoznavanje prometnih znakova. Tekna modeli srednje klase dodaju pomoć za prometne gužve i zadržavanje voznog traka, zajedno s aktivnim tempomatom, nadzorom budnosti vozača, upozorenjem i intervencijom u mrtvom kutu, plus upozorenje na poprečni promet odostraga i dodatnu Isofix točku na suvozačevom sjedalu.
Sva ova tehnologija pomogla je Jukeu da postigne izrazitu ocjenu od pet zvjezdica na Euro NCAP-u, s 94, odnosno 85 posto ocjene za sigurnost odraslih i djece. Ocjena od 81 posto u kategoriji ranjivih sudionika u prometu je impresivna, zajedno s ocjenom sigurnosne pomoći od 73 posto.
Svi Nissanovi modeli pokriveni su trogodišnjim jamstvom od 100.000 km koje odgovara identičnim jamstvima koja nude Ford, Škoda i Volkswagen, između ostalih. Hyundaijevo petogodišnje jamstvo s neograničenom kilometražom i dalje je među najboljima, primijenjeno u ovoj klasi na sjajni SUV Kona. Kia također pobjeđuje većinu drugih proizvođača svojom sedmogodišnjom ponudom Stonica s prijeđenih 150.000 km.
2. Potrošnja i deprecijacija – 72 / 100: Dobra ušteda goriva, ali i značajan pad performansi
Benzinski hibridni model Juke donosi 25 posto veće snage u odnosu na standardni benzinski automobil, zajedno s dobrodošlim 20-postotnim poboljšanjem potrošnje goriva. Nissan tvrdi da kombinirana potrošnja iznosi od 5 l/100 km, što bi trebalo biti ostvarivo. Emisije i ekonomičnost goriva za 1,0-litreni model od 112 KS uvelike ovise o vrsti mjenjača i veličini kotača – Nissan navodi od 5,8 l/100 km za ručni mjenjač i od 6 l/100 km za sedmostupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, dok emisija CO2 počinje od 132 g/km, s ručnim mjenjačem kao malo čišćom opcijom.
Svi modeli standardno dobivaju stop/start, kao i Eco način vožnje koji pomaže u uštedi goriva. Međutim, kao rezultat toga primijetit ćete pad performansi.
Stručnjaci predviđaju da će modeli Juke s čistim benzinskim pogonom zadržati oko 51 do 55 posto svoje izvorne vrijednosti nakon tri godine i prijeđenih 60.000 kilometara kada dođe vrijeme zamjene, dok hibridni modeli vrhunskih specifikacija imaju malo bolje rezultate od 56 do 60 posto. Blisko srodni Renault Captur ima gotovo iste cijene s benzinskim verzijama koje drže prosjek od 50 do 52 posto.
3. Dizajn – 67 / 100: Nissan Juke nije tako kvalitetan kao Škoda Kamiq
Nissan Juke druge generacije jasno je prepoznatljiv kao evolucija izvornog kompaktnog crossovera. Tanka dnevna svjetla i predimenzionirana prednja svjetla automobila oponašaju staru verziju, dok su naglašeni bokovi i skrivene ručke na stražnjim vratima još jedan zajednički nazivnik s izvornikom. Narastao je, ali prava prednost je unutrašnjost koja je veća u svim smjerovima.
Temeljen na istoj platformi kao Renault Clio i Captur, novi Nissan Juke dijeli mnogo zajedničkih dijelova sa svojim francuskim prijateljima. Međutim, Captur je pametnije pakiran, nudi stvari poput klizne stražnje klupe i do 536 litara prtljažnika. Ipak, ima mnogo toga što bi Vam se moglo svidjeti u Nissanovoj unutrašnjosti, uključujući logično postavljenu armaturnu ploču, puno je mogućnosti podešavanja na vozačevom sjedalu. Juke se možda ne čini tako dobro izrađen ili visokokvalitetan kao Škoda Kamiq, ali ima puno opreme i brojčanici su lako čitljivi. Veliki središnji zaslon osjetljiv na dodir nije najbolji, ali barem imate fizičke tipke prečaca uz dno zaslona, a možete koristiti Apple CarPlay i Android Auto (Acenta i noviji) da zaobiđete Nissanove podstandardne postavke infotainmenta.
Ako se odlučite za opremu Tekna, dobit ćete Nissanov Advanced Safety Shield. Ovo nudi razne poluautonomne značajke kao što je inteligentni monitor za pregled okoline, prilagodljivi tempomat, autonomno kočenje u nuždi, nadzor mrtvoga kuta i upozorenje na poprečni promet odostraga. U Tekna ruhu, Juke će se pobrinuti za upravljanje, gas i kočnice, nadzirući okolinu za bezbrižnu vožnju autocestom. Čak i Visia automobili osnovne razine dobivaju LED svjetla, DAB radio, tempomat i prepoznavanje prometnih znakova. Acenta se nadovezuje na to sa 43-cm aluminijskim naplatcima, stražnjom kamerom i Nissanovim 20-cm zaslonom osjetljivim na dodir s povezivanjem pametnog telefona.
N-Connecta ima pristup bez ključa, volan presvučen kožom i kontrolu klime, dok su Tekna i Tekna+ opremljene 48-cm kotačima, Bose stereo sustavom i sustavom grijanja s grijanim sjedalima i grijanim vjetrobranskim staklom. Infotainment sustav Nissan Jukea nije tako intuitivan kao najbolje postavke u klasi crossovera, ali je barem prepun funkcionalnosti. Svi osim najjeftinijeg Visia modela dobivaju zaslon osjetljiv na dodir s Apple CarPlayjom i Android Autom.
Na razini Acenta, dobivate pristup uslugama NissanConnect, kao i korisnoj kameri za vožnju unatrag. Taj stražnji prozor nije najveći, pa bi ovo moglo dobro doći kod parkiranja na skučenim mjestima. Tu je i sustav Bose Personal Plus na automobilima Tekna i Tekna+. Ova postavka sadrži zvučnike postavljene u prednje naslone za glavu, što znači da ne samo da dobivate puno jasniji zvuk, već je i manje štetan za Vaš sluh. Kvaliteta je zaista vrlo dobra i dobro radi bez obzira na to kakvu glazbu, radio ili podcast volite slušati.
4. Prostor – 65 / 100: Nissan Juke nema opciju produljenja prtljažnog prostora
Unatoč bezbrojnim specifikacijama, postoji samo jedan stil karoserije koji možete izabrati kada birate svoj novi Nissan Juke. Svaka verzija ima pet vrata i pet sjedala, plus prtljažnik pristojne veličine i prostranu kabinu.
Položaj za vožnju daleko je prilagodljiviji nego prije – sjedite nisko, a volan se sada pomiče naprijed i nazad, kao i gore i dolje. Vidljivost sprijeda je dobra, ali mali bočni prozori i stražnje vjetrobransko staklo parkiranje mogu učiniti većim izazovom nego što treba biti.
Što se tiče spremišta u kabini, tu su neki veliki spremnici u vratima i pozamašan pretinac za rukavice, ali prostor između prednjih sjedala tek je dovoljno velik za moderan pametni telefon, a mali prostor ispred ručice mjenjača malo je bolji. Straga se nalazi još jedan par spremnika u vratima dovoljno velik za bocu vode od pola litre.
Nissan Juke druge generacije 35 mm je širi i 75 mm duži od originala, a na cesti svakako izgleda impozantnije zahvaljujući podignutim bokovima i gomoljastom prednjem kraju. Međutim, s nešto više od 4,2 m duljine, malo je kraći od Škode Kamiq.
Ako zamislite Nissan Juke kao SUV ekvivalent firminog superminija Nissan Micra, onda ćete dobiti predodžbu o ponuđenom prostoru. Prtljažnik je veći, ali nakošena krovna linija znači da je na stražnjim sjedalima prilično tijesno. Uz to, odrasli bi se trebali moći udobno smjestiti, s dovoljno prostora za glavu za one manje od 1,90 m.
Prtljažnik Nissan Jukea puno je veći nego prije i odgovara veličini u ovoj klasi. Međutim, iako dijeli platformu s Renault Capturom, nema svoj “trik” u vidu klizne klupe. Stoga, ne postoji opcija za produljenje prtljažnog prostora od 422 litre bez spuštanja stražnjih sjedala. Ako to učinite, stvorit ćete tovarni prostor od 1.088 litara, što bi trebalo biti dovoljno za većinu poslova. Vrijedan spomena je Jukeov širi otvor prtljažnika.
5. Vožnja – 60 / 100: Nissan Juke pruža previše čvrstu vožnju
Novi Nissan Juke podešen je za nešto lošije ceste. Inženjeri automobila naporno su radili kako bi Juke učinili zabavnijim za vožnju i na neki su način to uspjeli. Na neki drugi način, baš i ne… Juke se temelji na istoj platformi za male automobile kao najnoviji Renault Clio i Captur, ali vozi sasvim drugačije. Dok francuska braća daju prednost udobnosti, Nissan djeluje mnogo čvršće i opreznije. Kontrola karoserije je izvrsna, ali kao kompromis morat ćete se naviknuti na čvrstu vožnju.
Šasija je kruta, no ipak Juke uspijeva ne “poletjeti” previše kroz neravnine i rupe. Ipak, vrpolji se pri većim brzinama, s naizgled malim hodom ovjesa kako bi upijao male nesavršenosti na cesti. Začudo, vožnja se nije činila ništa lošije na većim kotačima od 48 cm. Stoga ih nemojte izbjegavati u potrazi za poboljšanom kvalitetom vožnje. Za automobil ove vrste, Juke je prilično dobar. U zavojima ima vrlo malo njihanja i prianjanje je dobro. Međutim, volan je lagan i ne pruža toliko osjećaja, a ručni mjenjač s velikim dometom, i neobično mekane papučice, znače da nije uvijek lako voziti glatko.
Benzinski motor DIG-T 114 u gradu se čini dovoljno snažnim, ali može djelovati usporeno, s tendencijom zaglavljivanja ako pokušate krenuti bez mnogo okretaja. DCT automatik je bolji u tom pogledu, ali je trzav pri malim brzinama i mogli biste primijetiti da mijenja niži stupanj prijenosa češće nego što biste željeli, osobito na strmijim usponima. Kupcima će se svidjeti dodatna snagu (i učinkovitost) 1,6-litrene benzinske hibridne jedinice od 141 KS. Benzinski motor proizvodi 93 KS, nadopunjen s 48 KS iz elektromotora. Relativno je profinjen, ali primijetit ćete neželjenu buku motora pri jačem ubrzavanju.
Što se tiče benzinskog hibrida, uvijek kreće u EV načinu rada i može postići do 55 km/h koristeći samo bateriju. Benzinski motor radi kao generator koji pomaže održati bateriju napunjenom, što znači da je električni motor u stanju konstantno isporučivati svojih maksimalnih 205 Nm okretnog momenta.
1,0-litreni trocilindrični benzinski motor s turbopunjačem ima 112 KS i 200 Nm okretnog momenta, što vuče Juke zajedno s razumnom učinkovitošću. Međutim samo ako održavate visoke okretaje. Službeno, od 0 do 100 km/h treba mu 10,7 sekundi u verziji s ručnim mjenjačem, ili 11,8 sekundi za DCT automatik, iako su neki službeni testovi (na automobilu s ručnim) pokazali da je te brojke teško ponoviti. Mjenjač s velikim dometom i mekane pedale ne pomažu. Ipak, motor je relativno tih, iako ima dosta buke od guma – posebno na najvećim kotačima od 48 cm. I unatoč elegantnom tijelu, buka vjetra može biti problem pri većim brzinama. Suparnici su tiši.
Benzinski hibrid sa 141 KS najbrži je Juke u ponudi, s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 10,1 sekundu.
Ukupna ocjena za Nissan Juke: 71 / 100 – Nekada je postavljao trendove, a danas Nissan Juke pokušava uhvatiti hrpu rivala koje je nekoć inspirirao