in

Škoda Octavia: Malo je skuplja, ali s razlogom

Škoda Octavia
Foto: Screenshot Autowizja YT

Bilo bi nepravedno reći da je Škoda s novom Octavijom igrala na sigurno. Poboljšanja vanjskog stila, ugrađene tehnologije i kvalitete materijala u kabini pomažu u stvaranju oštrijeg izgleda i daju stvarnu sliku o namjerama češkog proizvođača. Škoda Octavia dorađena je u svim pravim područjima bez kompromisa u prostoru, praktičnosti i svojoj velikoj svestranoj upotrebljivosti. Možda je malo skuplja, ali Škoda je ostala usredotočena na isporuku dovršenog, svestranog hatchbacka koji je spreman suprotstaviti se najboljima u klasi.

Tri benzinska motora

Škoda predobro poznaje svoje kupce Octavije. Ako tražite visoku kvalitetu za taj novac, niske troškove rada, u kombinaciji s hrpom praktičnosti i udobnom vožnjom, tada češki proizvođač pokriva sve navedeno. Nekadašnji skepticizam opravdano jenjava i Škoda Octavia može visoko držati glavu u klasi obiteljskih hatchbackova. Svaka generacija zadržala je jasan fokus i osjećaj svrhe, stvarajući mnoštvo lojalnih kupaca koji cijene očite kvalitete.

S najnovijom Octavijom, tu su sve uobičajene funkcionalnosti, ali ovaj put tu su i pametni novi izgled i ažurirani infotainment sustavi, dok se kvaliteta kabine čini većom nego prije. Također je malo veći – povećava se u duljini za 19 mm i 15 mm je širi u usporedbi s prethodnim modelom. Škoda Octavia dijeli mehaničke temelje, motore i elemente on-board tehnologije s Volkswagen Golfom, dok je tu rival i SEAT Leon unutar obitelji Volkswagen grupe. Ostala konkurencija uključuje automobile kao što su Ford Focus, Honda Civic, Toyota Corolla i Mazdu 3, koju krasi sjajan dizajn.

Opozicija obiteljskih hatcheva tu ne prestaje, a kupci bi mogli razmotriti i Peugeot 308, Renault Megane, Opel Astru, Hyundai i30 i Kiju Ceed. Iako je i dalje dostupna u karoserijskim izvedbama hatchback ili karavan s pet vrata, Škoda je smanjila dostupne razine opreme za Octaviju na SE, SE L i vRS.

Škoda nudi tri benzinska motora za Octaviju: 1.0-litreni TSI sa 109 KS, 1.5 TSI sa snažnijih 148 KS i 2.0 TSI sa 242 KS. Dizelska snaga dolazi iz 2,0-litrenog TDI agregata, koji daje 148 ili 197 KS. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa je standardan, iako postoji opcija DSG automatskog mjenjača. Octavia je prva Škoda koja ima blagu hibridnu tehnologiju, s 1,0-litrenim i 1,5-litrenim TSI motorima koji imaju starter-generator pokretan remenom kao dio 48-voltnog električnog sustava automobila. Plug-in hibridna varijanta uparuje 1,4-litreni četverocilindrični benzinski motor s električnim motorom kako bi proizvela kombiniranu snagu od 201 KS i 350 Nm okretnog momenta, iako je Škoda privremeno uklonila ovaj model s cjenika zbog problema s opskrbom.

Škoda Octavia počinje od oko 26.000 eura, što je stavlja između Golfa čija je cijena veća od 28.000 eura i SEAT Leona s 25.000 eura.

1. Prostor – 97 / 100: Škoda Octavia pruža izvrsnu unutrašnjost

Škoda nudi svoje “Simply Clever” praktične značajke koje olakšavaju redovite svakodnevne probleme s kojima se vozači moraju suočavati. Mali detalji kao što su strugač za led koji se nalazi u čepu spremnika za gorivo, držač za kartu na A-stupu na vozačevoj strani, kišobran u vozačevim vratima i praktična AdBlue mlaznica za automobile s dizelskim motorima, sve to čini život samo malo lakšim.

U kabini ima dosta prostora za pohranu, s pojedinačnim spremnicima u vratima koji mogu držati bocu pića od 1,5 litre, a prednji središnji “jumbo box” također je dostupan za držanje raznih predmeta. U Octaviji postoji ukupno pet USB-C priključaka – dva smještena u središnjoj konzoli, dva straga i posljednji priključak za punjenje smješten u retrovizoru, za one koji žele napuniti bateriju svoje kamere na instrument tabli.

Škoda Octavia četvrte generacije veća je od prethodnog modela, pri čemu je hatchback duži za 19 mm, a karavan za 22 mm. Oba automobila su također 15 mm šira. Ukupne dimenzije Octavije su 4.689 mm (duljina), 1.829 mm (širina, bez retvrovizora) i 1.470 mm (visina). Za usporedbu, Volkswagen Golf je osjetno manji s 4.396 mm duljine i 1.789 mm širine (bez retrovizora), iako je malo viši s 1.491 mm.

Unutarnji prostor je izvrstan. Ni vozaču, a ni suvozaču neće nedostajati dodatnog prostora, dok su putnici na stražnjim sjedalima jednako dobro zbrinuti s impresivnom količinom prostora za koljena, noge i glavu.

Prtljažnik Octavije je pravo čudo. U ovom se segmentu natječe s automobilima iz klase više i nudi veliku praktičnost. Ukupni kapacitet porastao je za deset litara, na 600 litara, što je značajnih 220 litara više nego što ćete pronaći u Golfu. Ako preklopite stražnja sjedala, na raspolaganju Vam je prtljažni prostor od 1.555 litara s korisnim ravnim podom, koji pomaže pri utovaru nezgrapnih stvari.

Praktična privlačnost Octavije nastavlja se s pristojnom sposobnošću vuče. Početni 1.0 TSI ima kapacitet vuče prikolice s kočnicama od 1.300 kg, dok snažnije verzije imaju najveću vučnu težinu od 1.500 kg do 1.600 kg.

Foto: Screenshot Autowizja YT

2. Dizajn – 91 / 100: Škoda Octavia jako je napredovala u području infotainmenta

Škoda je predstavila pametniji, elegantniji izgled za četvrtu generaciju Octavije. Revidirana rešetka i nova standardna LED prednja svjetla nadopunjeni su oštrijim naborima duž bočnih stranica, dok su prethodna stražnja svjetla četvrtastog stila redizajnirana kako bi uključila tanje LED jedinice. Češki proizvođač također je podlegao trenutnom trendu stavljanja imena u širokom stilu preko prtljažnika, iako to svakako pridonosi općem klasičnom dojmu. U unutrašnjosti, materijali su takve kvalitete da se natječu s Volkswagen Golfom i postoji dobra razina standardne opreme. Model SE uključuje 40-cm aluminijske naplatke, višenamjenski upravljač presvučen kožom, tempomat, kontrolu klime i stražnje parkirne senzore.

SE L oprema dodaje veće aluminijske naplatke, prilagodljivi tempomat, satelitsku navigaciju i prednje parkirne senzore, dok sportski vRS modeli dobivaju 48-cm aluminijske naplatke, potpuna LED Matrix prednja svjetla, LED stražnja svjetla i crne vRS sportske presvlake s crvenim šavovima.

Infotainment je jedno od područja u kojemu je Škoda Octavia stvarno napredovala. Svi modeli imaju 25-cm zaslon osjetljiv na dodir, a verzije SE L i vRS dodaju integriranu satelitsku navigaciju. Nema gumba za glasnoću, s funkcijom klizača smještenim ispod zaslona koji Vam omogućuje podešavanje razine. Ovo dobro funkcionira i barem možete dodirnuti klizač do točke za željenu glasnoću. Također, nema fizičkih regulatora temperature, s lijevom i desnom kontrolom temperature integriranom u donji dio zaslona osjetljivog na dodir. Postoji napredna funkcija kontrolirane klime za grijanje nogu ili hlađenje lica, ali još uvijek možete sve podesiti i ručno.

Izbornici su dobro raspoređeni, odziv zaslona je dobar, a grafika oštra. Dobivate i puno opreme, sa satelitskom navigacijom, Android Autom i bežičnim Apple CarPlayom, ali bez mogućnosti bežičnog punjenja. Standardna digitalna ploča je prednost i, općenito gledano, digitalni pristup je pozitivan korak, ali bi mogao biti bolji s nekoliko analognih dodira.

Foto: Screenshot Autowizja YT

3. Sigurnost i jamstvo – 88 / 100: Pet zvjezdica na Euro NCAP-u

Euro NCAP testirao je Octaviju prošle godine i obiteljskom hatchbacku dodijelio ocjenu od pet zvjezdica. Rezultati za sigurnost odraslih putnika i djece bili su odlični – 89 posto, odnosno 84 posto. Octavia nudi dobre razine sigurnosne opreme, s vRS automobilima koji imaju prednje i stražnje parkirne senzore, prilagodljivi tempomat, detekciju mrtvoga kuta i head-up zaslon. Dodatna sigurnosna tehnologija uključuje Park Assist, senzor umora vozača, kameru za vožnju u rikverc i paket Travel Assist koji nudi prepoznavanje prometnih znakova, adaptivnu pomoć pri skretanju u drugi trak, prediktivni adaptivni tempomat i pomoć u prometnim gužvama.

Jamstvo od tri godine / 100.000 kilometara je standardno, iako se može produžiti na pet godina / 150.000 kilometara. Međutim, konkurenti kao što su Hyundai i Kia nude veću standardnu pokrivenost.

4. Vožnja – 87 / 100: Profinjena Škoda Octavia

Mogućnost korištenja isprobanih i testiranih motora iz VW Grupe pomogla je Octaviji da zadrži svoju poziciju pouzdanog proizvođača, s fokusom na udobnost, umjesto da bude najdinamičniji automobil za vožnju. Upravljač je lagan, ali ne toliko da ne biste mogli osjetiti razinu preciznosti svojih pokreta. Škoda se malo više usredotočila na ovo područje, budući da Octavia sada ima Dynamic Chassis Control, koja vozaču omogućuje podešavanje postavki prigušivanja i upravljanja putem individualnih načina vožnje.

Škoda je također obratila pozornost na razine profinjenosti za Octaviju, s poboljšanjima u prigušivanju zvuka što znači da se u kabini osjeća manje buke i vibracija u usporedbi s prethodnim modelom. Benzinski pogon dolazi iz 1,0-litrenih, 1,5-litrenih i 2,0-litrenih TSI jedinica koje proizvode 109 KS, 148 KS odnosno 242 KS. Tu je i 2.0 TDI dizelski motor sa 148 KS ili 197 KS, iako dodatni dostupni okretni moment znači da oba nude pristojne performanse.

Kada su upareni s DSG mjenjačem, 1,0-litreni i 1,5-litreni benzinski motori imaju blagu hibridnu tehnologiju za poboljšanje učinkovitosti i malo povećanje performansi. Sustav od 48 volti koristi malu bateriju i starter/generator koji pomaže u povratu energije tijekom vožnje. Kada ubrzavate, hibridna jedinica daje maleni poticaj pogonskim kotačima, što zauzvrat smanjuje opterećenje motora i štedi gorivo. Model vRS dolazi s izborom benzinskih i dizelskih pogonskih sklopova. To je jedini model koji ima 2,0-litreni TSI motor od 242 KS, ali vRS također može biti opremljen 2,0-litrenim TDI-jem koji proizvodi 197 KS. 1,4-litreni plug-in hibridni model trenutno nije dostupan na cjeniku Octavije.

1,0-litreni TSI motor proizvodi 109 KS i 200 Nm okretnog momenta, što rezultira sprintom od 0 do 100 km/h za 10,8 sekundi i maksimalnom brzinom od 208 km/h. 1.5 TSI donosi 148 KS i dodatnih 50 Nm okretnog momenta. Vrijeme od 0 do 100 km/h pada na 8,2 sekunde, dok je najveća brzina 229 km/h. Oni koji traže dizelsku opciju mogu odabrati 2,0-litrenu TDI jedinicu. Verzija od 114 KS / 300 Nm više nije dostupna na cjeniku, iako joj do stotke treba 10,3 sekunde, dok snažnija varijanta od 148 KS / 360 Nm isti zadatak rješava za 8,7 sekundi.

Predvidljivo, vRS je najbrži do 100 km/h, završavajući sprint za samo 6,7 sekundi kada ga pokreće 2,0-litreni TSI motor povezan s DSG mjenjačem. To se vrijeme malo poveća na 6,8 sekundi s ručnim mjenjačem, dok verzija s 2,0-litrenim TDI 4×4 ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,1 sekundu. Najveća brzina za sve vRS modele je 249 km/h, s iznimkom 4×4 benzinca koji ima maksimalnu brzinu od 245 km/h.

Foto: Screenshot Autowizja YT

5. Potrošnja i deprecijacija – 80 / 100: Plug-in hibrid zvani ‘eko heroj’

Jedna od najvećih prednosti vlasnika Škode su relativno niski troškovi rada i spoznaja da su motori u ponudi jedni od najboljih u svom poslu. Što se tiče ovoga, Octavia nije razočarala. Početni 1,0-litreni TSI benzinac jak je konkurent, minimalno trošeći 5,1 l/100 km uz emisiju CO2 od 116 g/km, dok e-TEC blaga hibridna verzija ima još bolju ekonomičnost od 5 l/100 km i 114 g/km CO2.

Prelazak na 1.5 TSI motor ne utječe previše na ekonomičnost, s agregatom od 148 KS i dalje sposobnim za impresivnom potrošnjom od 5,4 l/100 km u e-TEC obliku. Međutim, emisija CO2 lagano se penje na 121 g/km. Za one koji prelaze veću kilometražu, dizel od 148 KS troši od 4,4 l/100 km i 114 g/km CO2. Verzija od 114 KS više nije dostupna za narudžbu, ali rabljeni primjerak trošit će 4,1 l/100 km, uz emisiju CO2 od samo 109 g/km.

Plug-in hibrid, iako privremeno nedostupan, naziva se “eko herojem”, s verzijom od 201 KS koja troši ravno jednu litru na 100 km, ako ga se sjetite uključiti preko noći. Čak i verzija s 242 KS u vRS-u može trošiti 1,2 l/100 km i, potpuno napunjena, trebala bi postići do 45 kilometara potpuno električnog dometa. Sve varijante vRS-a trebale bi biti razumno ekonomične, ali ne morate se nužno odlučiti za plug-in hibrid. 2,0-litreni TDI trebao bi trošiti oko 5 l/100 km, iako verzija 4×4 troši pola litre više na 100 km.

Octavia bi trebala zadržati pristojan iznos svoje vrijednosti tijekom tri godine i 60.000 kilometara vlasništva. Očekuje se da će model SE ili SE L zadržati oko 48 posto svoje izvorne cijene u maloprodaji; dok su vRS verzije nešto jače na 50-53 posto.

Ukupna ocjena za Škodu Octaviju: 89 / 100 – Najnovija Škoda Octavia podiže kvalitetu, ali je i jednako praktična i prikladna za obitelj, kao i uvijek

Članak objavio Luka Petkovic

Brzi automobili => mali penis? Londonsko sveučilište dokazalo ono što se sluti godinama

Audi Q3

Audi Q3: Najnovija tehnologija prekrivena oštrim stilom