in

Pametni ležeći policajci: Što ste sporiji, to su oni niži

ležeći policajci
Foto: Screenshot

Kako gradovi rastu i sve više ljudi treba prijevoz radi posla i društvenih aktivnosti, sigurnost u prometu postaje sve važnija. Švedska od 1990-ih radi na cilju da nitko ne strada ili bude ozlijeđen u prometu informiranjem javnosti, suradnjom među različitim akterima u društvu i novim tehničkim rješenjima. Radovi su uspjeli i od 2000. godine broj poginulih u prometu smanjen je za polovicu. Tome su jednim dijelom doprinijeli i – ležeći policajci.

Ne aktivira se za sva vozila

Jedna od tvrtki koja pomaže u postizanju cilja je Edeva. Razvojem nove tehnologije s robusnim, učinkovitim i fleksibilnim rješenjima, Edeva želi doprinijeti održivoj urbanoj budućnosti u kojoj se ljudi osjećaju sretnima i sigurnima.

Edeva je stvorila ograničenje brzine koje ide u korist onima koji voze ispod dopuštene brzine. Kada netko vozi prebrzo, podižu se ležeći policajci na cesti, što uzrokuje neugodnost za vozača. Ako se zadrži ograničenje brzine, otvor se neće aktivirati, što smanjuje broj zaustavljanja i pokreta u usporedbi sa scenarijima s uobičajenim neravninama. To stvara bolji protok prometa, kao što i smanjuje emisije i povećava sigurnost u gradovima. Inovacija također olakšava kretanje gradom za vozila javnog prijevoza i vozila hitne pomoći budući da se Actibump može postaviti da se ne aktivira za određena vozila.

Sve je to zahvaljujući Edeva liveu, pametnoj gradskoj platformi koja upravlja daljinskim nadzorom hardvera te prikuplja, pohranjuje i vizualizira podatke. Sustav korisniku olakšava upravljanje sustavom i analizu rezultata svih prikupljenih podataka. Osim brzine, sustav u stvarnom vremenu prikuplja podatke o vrsti vozila, buci, vibracijama i onečišćenju zraka.

Rješenje se pokazalo uspješnim. Na Sveučilištu Curtin u Perthu, u Australiji, prosječni postotak vozača koji prekoračuje brzinu smanjio se s 49 posto na 14 posto u šest mjeseci. Studija napravljena u Malmou pokazala je manje trošenje vozila i bolje radno okruženje za vozače.

Zahvaljujući boljoj protočnosti prometa, Actibump također dovodi do smanjenja emisije CO2. Studija koja je nedavno provedena o učinkovitosti na Actibumpu pokazala je da se pri vožnji cestom s ograničenjem brzine od 40 km/h emisija po automobilu može smanjiti za 3,31 kg CO2e/godišnje i 49 kg CO2e/godišnje za kamione. To znači da se više od 49.500 tona CO2e godišnje može uštedjeti samo u Švedskoj korištenjem Actibumpa, što je ekvivalent brojci od 22.721 benzinskih automobila.

Actibump je sada instaliran na 50 mjesta u Švedskoj i sedam mjesta u Australiji. Interes je velik i Actibump će uskoro biti instaliran u Norveškoj, Nizozemskoj i Francuskoj, kao i na nekoliko novih lokacija u Švedskoj.

Članak objavio Luka Petkovic

Peugeot 2008

VIDEO Novi SUV Peugeot 2008: Nova dimenziju užitka u vožnji

Harley-Davidson

Harley-Davidson LiveWire: Pravi elektrošok