Mercedes je poboljšao svoj najprodavaniji SUV, uz suptilnu, ali učinkovitu preobrazbu stila i najbolji interijer u klasi. AMG Line jedina je oprema dostupna na tržištu, i iako je to čini privlačnom perspektivom, i u pogledu stila i specifikacija, to također znači da je riječ o skupom automobilu za kupnju. Sedam sjedala standardna je oprema za sve osim osnovnog modela, dok su svi modeli opremljeni pogonom na sva četiri kotača i uglađenim automatskim mjenjačem s devet stupnjeva prijenosa. Zahvaljujući savršeno izvedenoj kabini i impresivnoj tehnologiji, Mercedes GLE je blizu samog vrha u klasi, ali neće biti jeftin za vožnju.
Nitko ne proizvodi više SUV-ova od Mercedesa, a GLE je najpopularniji model njemačke marke. To je jedan od devet SUV-ova koje nudi tvrtka – GLE se nalazi između Mercedes GLC-a i GLS-a u ponudi uz GLE Coupe. Mercedes je praktički izumio premium SUV segment kada je 1997. lansirao M-Klasu kao izravnog rivala Range Roveru. Ovo je pak postalo GLE-klasa kada je vozilo obnovljeno 2015. godine. Od tada je Mercedes prodao više od dva milijuna primjeraka svog SUV-a srednje klase.
Taj se segment žestoko osporava, a Mercedes GLE ide u borbu protiv teškaša kao što su BMW X5, Volvo XC90 i Audi Q7. Cijene počinju od oko 65.500 € (oko pola milijuna kuna) za početni GLE 300 d, a penju se na 81.000 € (630.000 kuna) za vrhunski Mercedes GLE 450. Brži AMG modeli bit će još skuplji kada stignu.
Dakle, nije jeftino, ali visoka cijena nadoknađena je razinama opreme, a AMG Line i AMG Line Premium jedine su specifikacije koje se nude na dobrom dijelu tržišta. To znači da su kao elementi što su aluminijski naplatci od pola metra, LED prednja i stražnja svjetla, AMG stil karoserije, Nappa koža, dva 31-centimetarska zaslona osjetljiva na dodir, MBUX multimedijski sustav, DAB radio i grijana prednja sjedala, svi ugrađeni kao standardna oprema.
Dostupna su tri dizelska motora (jedan 2,0-litreni četverocilindrični i dva 3,0-litrena šestocilindrična agregata) zajedno s 3,0-litrenim šestocilindričnim benzincem s blagom hibridnom tehnologijom. Svi nude više nego adekvatne performanse, pogotovo ako se odlučite za benzince 400 d i 450, koji će ubrzati od 0 do 100 km/h za 5,8, odnosno 5,7 sekundi.
Iako je styling mekši i manje agresivan nego ranije, interijer je taj koji je najimpresivniji. Mercedes je pomiješao kožu, drvo s otvorenim porama i aluminijske akcente kako bi stvorio najbolju kabinu u svojoj klasi i interijer koji bi mogao krasiti automobil koji košta gotovo 900.000 kuna.
Dva zaslona od 31 centimetra kombiniraju se kako bi stvorili jedan ultra-široki zaslon, a putnici u prednjem i srednjem redu mogu uživati u razinama prostora poput S-Klase. Prostor u trećem redu sjedala manje je impresivan, što ga čini više SUV-om 5+2 nego autentičnim automobilom sa sedam sjedala. Land Rover Discovery ili Volvo XC90 ostaju bolje opcije u tom pogledu.
1. Dizajn – 100 / 100: Interijer najbolji u klasi
Mercedes GLE je redizajniran iznutra i izvana, a vanjski izgled najnovije verzije izgleda mekše i manje agresivno nego ranije. Set 50-cm aluminijskih kotača s pet krakova standardno je ugrađen, ali možete nadograditi na 55-cm kotače za oko 1.500 €. AMG stil karoserije sastoji se od par bočnih pragova i redizajniranih prednjih i stražnjih branika, dok osvijetljene nogice u aluminijskom izgledu upotpunjuju preobrazbu.
Prema Mercedesu, standardna LED prednja svjetla proizvode maksimalnu jačinu svjetlosti dopuštenu zakonom, a LED svjetla također su ugrađena straga. Crna i bijela su jedine boje koje se ne naplaćuju, a GLE je također dostupan u izboru od sedam metalik boja (oko 800 €) i dvije posebne boje (nešto više od 1.000 €).
No, Mercedes GLE uistinu briljira iznutra. Kabina je dovoljno dobra da prođe kao automobil koji košta više od 100.000 €, s razinom kvalitete koja je bez premca u ovom segmentu. Doima se više vrhunski nego BMW X5 i lakše je živjeti s njim nego s Audijem Q7. Najbolji u klasi? Vrlo vjerojatno.
Završne obrade su prvoklasne, a GLE kombinira antracit hrastove obloge otvorenih pora s Nappa kožom i aluminijskim detaljima kako bi se stvorila elegantna kabina koja je ugodna za oko i kvalitetna na dodir.
Ambijentalna rasvjeta u 64 boje, lumbalna potpora u četiri smjera, grijana prednja sjedala i višenamjenski upravljač upotpunjuju efekt. Klima uređaj s četiri zone dolazi kao standard, kao i dodatni USB priključci za sva tri reda, što znači da bi obiteljske svađe i uzvike “jesmo li već skoro stigli?” mogli poslati u povijest. Malo je vjerojatno da ćete morati dodati bilo kakve opcije, ali Premium linija opreme (oko 2.300 €) dodaje memorijska sjedala, pomoć pri parkiranju s kamerom od 360º, multibeam LED prednja svjetla s prilagodljivim dugim svjetlima i bežično punjenje telefona.
Za oko 5.000 €, Premium Plus linija dodaje Burmester surround zvučni sustav, ulazak i odlazak bez ključa, “Air-balance” sustav mirisa za automobil, “Energising” wellness paket i panoramski krovni otvor, koji putnicima ne oduzima prostor za glavu. Najnoviji infotainment sustav MBUX dio je standardne opreme u cijeloj ponudi i jedan je od najintuitivnijih sustava na tržištu. Upravlja se pomoću dodirne podloge s više pokreta ili putem prepoznavanja glasa, jednostavnim izgovaranjem riječi “Hey Mercedes”. Ako ste iskusili Alexu ili Siri, onda ćete znati kako funkcionira.
Na instrument ploču utjecala je Mercedes S-klasa, ali ima vlastiti izgled zahvaljujući nizu lijepo dovršenih pravokutnih ventilacijskih otvora. Oni se nalaze ispod impresivnog zaslona osjetljivog na dodir od 31 cm, dok se vozač suočava s drugim zaslonom u kokpitu od 31 cm – oba su standardno ugrađena. Zahvaljujući korištenju sjajne ploče zaslona, čini se kao da su dva zaslona spojena u jedan ultraširoki zaslon, dajući Mercedes GLE-u pravi “wow” faktor.
2. Prostor – 91 / 100: Mercedes GLE je u prva dva reda sasvim udoban
Najnoviji Mercedes GLE doima se osjetno prostranijim od svog prethodnika, čemu je uvelike pomogao dulji međuosovinski razmak, koji se povećao za 80 mm. Prethodni model bio je prvi koji je ponudio opciju sa sedam sjedala, ali ovaj najnoviji model ima treći red sjedala kao standard na svim modelima 300 d, osim na početnoj razini.
Mercedes GLE je dugačak 4.924 mm, širok 1.947 mm i visok 1.772 mm. To ga čini dužim i višim od BMW-a X5, ali užim od njemačkog pandana. Audi Q7 duži je i širi od Mercedesa GLE, ali nije tako visok. Najvažnije je da je GLE-ov međuosovinski razmak od 2.995 mm 80 mm duži nego ranije, što rezultira većom kabinom.
Malo je vjerojatno da ćete se u GLE-u osjećati neudobno i skučeno, jer u prva dva reda sjedala ima dovoljno mjesta. Putnici na prednjim sjedalima mogu se ispružiti u udobnosti poput limuzine, dok u drugom redu ima sličnih razina prostora za noge. Zapravo, zahvaljujući velikodušnom prostoru za glavu i širini kabine, odrasli mogu udobno sjediti troje jedan pored drugog straga, uz samo neznatno manje prostora za noge i koljena za putnika na srednjem sjedalu.
Tek kad se popnete u treći red, stvari počinju ići naopako. Električnom sklopivom srednjem sjedalu potrebno je dosta vremena da se pomakne prema naprijed, što rezultira dugim čekanjem za svakoga tko treba putovati sasvim straga. Prostor je prikladan jedino za djecu i rane tinejdžere.
Iskreno rečeno, Mercedes GLE se ne razlikuje od mnogih velikih SUV-ova s 5+2 sjedala na tržištu, iako su Volvo XC90 i Land Rover Discovery prikladniji za tipične dužnosti SUV-a sa sedam sjedala. Također je vrijedno napomenuti da je linija opreme sa sedam sjedala opcija za GLE 300 d koja košta oko 2.300 €, zbog čega ostali modeli izgledaju kao bolja vrijednost. Paket uključuje dodatne USB priključke za prednja, srednja i stražnja sjedala, četverozonsku klimu i električno preklapanje stražnjih sjedala. Sve je to standardno na ostalim modelima.
Dodatni prostor svakako je primjetan u prtljažniku, s izdašnih 630 litara prtljažnog prostora. Ako pomaknete srednja sjedala prema naprijed, to se povećava na 825 litara, što je 125 litara više u odnosu na prethodnika. S preklopljenim srednjim sjedalima, to se proteže na 2.055 litara poput kombija, što je gotovo 200 litara više nego u Volvu XC90. Mercedes nije naveo podatak o prtljažniku s trećim redom sjedala u uspravnom položaju, ali ovo nije automobil za putovanje sa sedam osoba i njihovom prtljagom.
Rub prtljažnika relativno je visoko od tla, ali standardan za ovaj segment, a dočekuje Vas ravna prtljažna površina i širok otvor. Zahvaljujući paketu Airmatic, koji je standardan na svim modelima osim na modelu 300 d, stražnji dio vozila može se spustiti za 40 mm kako bi se omogućio lakši utovar i istovar.
U standardnom obliku, Mercedes GLE ima maksimalni kapacitet vuče s kočnicama od 2.700 kg. Međutim, u svim osim u početnoj razini 300 d, to se može proširiti na 3.500 kg dodavanjem paketa za vuču od 1.300 €. Paket uključuje pomoć pri manevriranju prikolicom, koja kontrolira kut upravljanja GLE-om pri brzinama do 5 km/h, s dinamičkim smjernicama prikazanim na zaslonu infotainmenta. Elektronički sklopiva kuka za vuču uključuje 13-pinsku utičnicu i elektroničku kontrolu stabilnosti. Svi Mercedes GLE modeli imaju pomoć pri stabilnosti prikolice, bez obzira na to je li dodan paket za vuču.
3. Vožnja – 76 / 100: Dizelski motor 300 d činit će većinu prodaje
S koje god strane gledate, Mercedes GLE je veliki automobil. Viši je i oko 50 mm duži od prošlog modela, i vozi se onako kako biste očekivali da se vozi veliki SUV. Ali to nije kraj priče, jer GLE ima jedan ili dva trika u rukavu. Najimpresivnija je kvaliteta vožnje, jer je Mercedes GLE jedan od najudobnijih automobila u svojoj klasi. To posebno vrijedi ako ste se odlučili za model sa šest cilindara, budući da su ti automobili standardno opremljeni Airmatic zračnim ovjesom. To ne znači da je 300 d posebno neudoban (čelične opruge dobro upijaju nesavršenosti) – samo zračni ovjes podiže stvari na višu razinu.
To također znači da GLE ostaje nevjerojatno ravan i uravnotežen, bez obzira na to klizite li autocestom ili ga “bacate” po zavojima. Upravljaču nedostaje osjećaj potreban za pružanje samopouzdanja za pravi pritisak, ali je lijepo odmjeren i prikladan za automobil ove veličine. Automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa standardno je opremljen i obavlja glatko i lako mijenjanje stupnjeva prijenosa. Par ručica postavljenih iza upravljača pružaju veću kontrolu kada siđete s autoceste. Sustav pogona na sva četiri kotača 4MATIC standardno je ugrađen u cijeloj ponudi.
Kao što biste i očekivali, nudi se mnogo prianjanja, ali Mercedes GLE ima tendenciju podupravljanja ako pokušate forsirati problem. Osjećaj koji prevladava je da je ovo bio automobil dizajniran da bude luksuzan, profinjen i udoban SUV, i u tom je pogledu izvrstan.
Početni dizelski motor 300 d od 242 KS vjerojatno će činiti većinu prodaje GLE-a u Europi, ali to je zapravo najslabija jedinica. Dok na papiru pruža najbolju ekonomičnost, četverocilindrični motor pod opterećenjem ne zvuči najbolje. Međutim, vrijeme od 0 do 100 km/h od 7,2 sekunde nije previše loše za SUV težak 2.170 kg u ovom ruhu. Šestocilindrični dizeli su uglađeniji i profinjeniji, s 350 d od 268 KS ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,9 sekundi, a 400 d od 362 KS za 5,8 sekundi. Ovo je samo djelić sporije od šestocilindričnog benzinca, koji će ubrzati od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi.
Najdojmljiviji je 3,0-litreni šestocilindrični blagi hibridni benzinski motor koji nudi razinu profinjenosti koja je u skladu s općom udobnošću i ambijentom Mercedes GLE-a. Koristi Mercedesovu novu 48-voltnu tehnologiju blagog hibrida EQ Boost za bolju ekonomičnost i bolji odziv pri nižim okretajima.
4. Sigurnost i jamstvo – 76 / 100: Paket pomoći od oko 2.000 €
Mercedes GLE je postigao punih pet zvjezdica na Euro NCAP-u 2019., sa snažnim ocjenama od 91, odnosno 90 posto za zaštitu odraslih i djece. Rezultati od 78 posto za ranjive sudionike u prometu i sigurnosnu pomoć također su vrijedni poštovanja. Imamo sve razloge vjerovati da će GLE slijediti taj primjer, iako je test posljednjih godina pooštren. To je zato što je prepun najnovije sigurnosne opreme, uključujući pomoć pri mrtvom kutu, tu su i aktivni poklopac motora, aktivna pomoć pri kočenju, više zračnih jastuka, pomoć pri održavanju voznog traka i Isofix točke na dva vanjska sjedala u drugom redu.
Paket pomoći u vožnji dostupan je za oko 2.000 €, a uključuje autonomno kočenje u nuždi, aktivnu pomoć pri upravljanju, pomoć pri izbjegavanju upravljanja, pomoć pri prometnim znakovima i prilagodbu brzine na temelju rute. Također ima Pre-Safe Plus, koji pokreće preventivne mjere kada se otkrije sudar straga.
Kad neki veliki proizvođači automobila nude petogodišnja i sedmogodišnja jamstva, Mercedes GLE-ovo trogodišnje jamstvo djeluje pomalo škrto, ali barem nema ograničenja kilometraže. Za usporedbu, Audi ograničava svoje trogodišnje jamstvo na 100.000 km, iako je BMW-ovo pokriće isto kao i Mercedesovo. Dostupna su i produžena jamstva.
5. Potrošnja i deprecijacija – 63 / 100: Ispod svoje konkurencije po pitanju preostale vrijednosti
Predvidljivo, 300 d će nuditi najniže troškove vožnje, ali Mercedes GLE neće biti jeftin automobil za vožnju. Cijene počinju od oko 64.000 €, povećavajući se do nezanemarljivih 74.500 € za 400 d, iako je trošak nadoknađen standardnim kompletom, do određene točke. U usporedbi sa svojim prethodnikom, postoje neka inkrementalna poboljšanja u potrošnji goriva, pri čemu je Mercedes poboljšao aerodinamička svojstva automobila kako bi poboljšao učinkovitost. Ove promjene se odnose na revidirane retrovizore, redizajnirana stražnja svjetla, promjene na donjoj strani i aerodinamične kotače.
Rezultat je 300 d koji će trošiti između 7,2 i 8,4 l/100 km, ovisno o izboru kotača i opcijskim dodacima. 350 d pada na između 7,8 i 9,7 l/100 km, dok bi 400 d mogao trošiti između 8 i 9,6 l/100 km. Zahvaljujući blagoj hibridnoj tehnologiji, šestocilindrični Mercedes GLE 450 benzinac nije baš neučinkovito čudovište kakvo biste očekivali, iako je daleko najžedniji u cijeloj ponudi.
Vrhunski SUV-ovi obično imaju jake preostale vrijednosti, ali Mercedes GLE je izrazito prosječan u usporedbi s nekim modelima. Kupci mogu očekivati da će izgubiti oko 50-53 posto kataloške cijene GLE-a u tri godine, ali skuplja G-klasa ima ostatke od 60 posto, dok je nešto stariji Range Rover Sport također malo ispred novog Mercedes.
Ukupna ocjena za Mercedes GLE: 81 / 100 – Mercedes GLE nudi sedam sjedala i najbolju kabinu u klasi, ali nije jeftin