Hyundai je odlučio da je sada pravo vrijeme da Tucson premjesti među jaku premium konkurenciju. Je li to dobra odluka korejskog proizvođača? Pa, s uvelike poboljšanom unutrašnjošću, upečatljivim izgledom i obiljem korisne tehnologije u vozilu, jasno je da je Tucson sada razina više. Hibridni pogonski sklopovi koji povećavaju učinkovitost nalaze se u cijeloj ponudi, dok su razine standardne opreme visoke. Da, Hyundai Tucson je malo skuplji za kupnju, ali mislimo da nudi dovoljno kvalitete da opravda svoju poziciju.
Žestoka konkurencija
Prethodni model Hyundai Tucson bio je automobil koji se prvenstveno prodavao zbog praktičnosti, skromne cijene i obiteljske upotrebljivosti, dok su pristojne razine opreme donekle nadoknadile njegov izraziti nedostatak štiha. Hyundaijeva četvrta generacija SUV-a srednje veličine nešto je drugačija. Ona se želi etablirati kao vrhunska ponuda za obitelji koje cijene stil i profinjenost, kao i kvalitetu ukupnog prtljažnog prostora i svakodnevne funkcionalnosti.
Konkurencija je žestoka u ovom tržišnom sektoru i mnogi suparnici Hyundai Tucsona uspostavili su jasne ciljeve koji im pomažu da se istaknu iz gomile. Volkswagen Tiguan ima nepogrešiv izgled kvalitete i solidnu reputaciju, dok je Ford Kuga visoko ocijenjen i unosi osjećaj zabave u vožnji u obiteljski SUV život. Škoda Karoq i SEAT Ateca nude različite mješavine isprobane i pouzdane formule Volkswagen Grupe, s Peugeotovim 3008 koji nudi otmjenu kabinu i tipičan šarm.
Također vrijedno spomena u mnoštvu izbora je japanski trio Mazda CX-5, Toyota RAV4 i Honda CR-V, nakon čega slijede još dodatne opcije kao što su Nissan Qashqai, Kia Sportage, Renault Kadjar i Opel Grandland. To je sve samo za početak, budući da Hyundai Tucson također ima dizajn za kupce koji gledaju na premium dio tržišta. Čini se da ima šanse u ovoj konkurenciji, budući da je kvalitetniji od, primjerice, Lexusa NX. Dakle, ne sumnjajte da Hyundai ima jasan fokus ne samo na preuzimanje najboljeg od mainstreama, već i na “hvatanje” skupljih marki poput Audija i BMW-a.
S cijenama koje počinju od oko 33.500 €, ponuda Hyundai Tucsona malo je niža od Tiguana i Kuge, iako Hyundai zapravo ne nudi tipičnu početnu razinu opreme, tako da ćete biti dobro opremljeni čak i s osnovnom ponudom.
Raspon asortimana je prilično jednostavan, počevši od SE Connect, Premium, N Line, N Line S i vrhunskih specifikacija Ultimate. Standardni paket uključuje dvozonski klima uređaj, tempomat, stražnju kameru, 26-cm infotainment zaslon osjetljiv na dodir sa satelitskom navigacijom i povezivostima Android Auto i Apple CarPlay.
Modeli N Line imaju sportske izmjene i izvana i iznutra, te su Hyundaijev odgovor na automobile poput VW Tiguan R-Line. Dobivate 48-cm aluminijske naplatke, agresivnije odbojnike i dvostruke ispušne cijevi, kao i spojler na vratima prtljažnika i sportska sjedala. Automobili vrhunske opreme imaju luksuz kao što su prilagodljivi tempomat, električna stražnja vrata, panoramski stakleni krov, grijana i ventilirana prednja sjedala i bežično punjenje mobitela.
Opcije snage usredotočene su na 1,6-litreni benzinski motor s turbopunjačem u različitim stanjima podešavanja i s različitim stupnjevima hibridne pomoći. Možete imati samo benzinski model od 148 KS s običnim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ili zamijeniti nešto učinkovitiju verziju s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom i 148 KS ili 178 KS.
Dostupan je i potpuno hibridni model, koji koristi bateriju od 1,49 kWh i električni motor od 59 KS koji radi s benzinskim motorom da bi proizveo ukupnu snagu od 227 KS. Opcije motora zaokružene su plug-in hibridnom verzijom s 261 KS i pogonom na sva četiri kotača.
Puni i plug-in hibridni automobili dostupni su s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, dok varijante s blagim hibridom od 148 KS i 178 KS koriste sedmostupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom. Verzija s nižom snagom također je dostupna s Hyundaijevim inteligentnim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa (IMT) koji koristi pametnu elektroniku za pomoć pri promjeni brzine, umjesto da upravljate uobičajenom papučicom spojke.
1. Potrošnja i deprecijacija – 90 / 100: Obratiti pozornost na hibrid od 227 KS
Bez obzira na to koliko dobro se Tucson vozi, koliko je udoban za sjedenje ili koliko je opreme natrpano, ako jednostavno košta previše, neće dospjeti u uži izbor kupaca. Međutim, čini se da je Hyundai dobro razmislio o ovome, s obzirom da većina Hyundai Tucson asortimana ima blagu, punu ili plug-in hibridnu tehnologiju koja pomaže u smanjenju potrošnje goriva i emisije CO2.
Najjeftiniji Tucson za kupiti je 148 KS 1.6 TGDi samo benzinski model u opremi SE Connect. Dolazi sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem kao standardnom opremom i troši respektabilnih 6,8 l/100 km u kombiniranom ciklusu, dok su emisije CO2 151 g/km – gotovo identične brojke kao kod Volkswagen Tiguana sličnih specifikacija u Life opremi.
Ako se odlučite za Hyundai Tucson s blagim hibridnim postavom, tada imate izbor između inteligentnog ručnog mjenjača (IMT) ili sustava s dvostrukom spojkom, iako potonji nudi neznatno bolju potrošnju od 6,5 l/100 km. Emisija CO2 je 144 g/km. Potpuni hibrid od 227 KS značajno poboljšava ove brojke, približavajući se prosjeku od gotovo 5,6 l/100 km i emitirajući 127 g/km CO2. Hyundai tek treba objaviti podatke o ekonomičnosti za Tucson plug-in hibrid, ali s potpuno električnim dometom od oko 48 km, to bi trebao biti najbolji model za odabir za ukupnu učinkovitost.
Prvi podaci pokazuju da bi Hyundai Tucson trebao zadržati prosječno 56 posto svoje izvorne cijene nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km.
2. Dizajn – 81 / 100: Hyundai Tucson ima vrhunski infotainment sustav
Proizvođači diljem svijeta podižu svoju razinu igre kada je riječ o dizajnu interijera i razinama ugrađene tehnologije. Tucson nije iznimka i najnoviji model doima se uistinu vrhunskim, s plastikom i završnim obradama materijala koji su gotovo jednaki proizvodima Volkswagena i Audija. Jedna od mogućih kritika je da je Hyundai možda više koristio boju u kabini, ali postoje trake tkanine preko ploče koje razbijaju crne i sive crte, posebno sprijeda.
Nakon što sjednete na vozačevo sjedalo, suočite se s pametnom 26-cm digitalnom pločom instrumenata i čistim, jednostavnim rasporedom sa samo nekoliko fizičkih gumba i prekidača.
Standardna oprema je izdašna s opremom SE Connect uključujući 43-cm aluminijske naplatke, dvozonsku klimu, tempomat, stražnju kameru, grijana i sklopiva retrovizora te uobičajene Bluetooth i DAB audio postavke. Srednje specifikacije Premium dodaju prilagodljivi tempomat, ulazak bez ključa, prednje parkirne senzore, nadograđeni audio sustav i podlogu za bežično punjenje mobilnog telefona, zajedno s dodatnim značajkama aktivne sigurnosti kao što je upozorenje na sudar u mrtvom kutu. Ako možete bez staklenog krovnog otvora i električnih vrata prtljažnika uključenih u vrhunsku opremu Ultimate, onda bi ovo mogao biti najrazumniji izbor.
Hyundai Tucson ima vrhunski infotainment sustav, s 26-cm digitalnom nadzornom pločom koja je jasna i laka za čitanje i glavnim zaslonom s jednako dobrom grafikom. Ima i mnogo značajki, uključujući ugrađenu navigaciju (dobro radi), uz Apple CarPlay i Android Auto ako biste radije povezali svoj pametni telefon.
Ljepota tehnologije je u tome što, bez obzira na sustav koji koristite, Hyundaijev zaslon izvrsno reagira, a uz toliku površinu zaslona postoji mnogo funkcija za prikaz. Super je to što su kontrole klime odvojene od glavnog zaslona, a Krell nadograđeni stereo, dostupan uz Premium i Ultimate opremu, značajka je vrijedna razmatranja.
Hyundaijeve Bluelink povezane usluge standardno dolaze s petogodišnjom pretplatom. Dobro je vidjeti kako Hyundai ulaže u ovo područje jer je to nedvojbeno način na koji će infotainment napredovati u nadolazećim godinama.
3. Prostor – 79 / 100: Hyundai Tucson je dugačak 4,5 metra
Putnici neće biti razočarani količinom unutarnjeg prostora koji se nudi u Tucsonu, dok vozačevo sjedalo ima mnogo mogućnosti podešavanja, kao i upravljač, za nagib i doseg. Hyundai je dodao puno značajki, čak i osnovnim automobilima, kako bi Hyundai Tucson postao doista svestrani obiteljski SUV. Stražnja sjedala sklopiva su u omjeru 40:20:40, a tu su i prednji i stražnji nasloni za ruke s držačima za čaše i dodatnim spremištem za razne sitnice. Također ćete pronaći korisne USB priključke sprijeda i straga, zajedno sa standardnim parkirnim senzorima i stražnjom kamerom.
Ako to sve želite platiti, možete imati i luksuz kao što su vrata prtljažnika s električnim upravljanjem, trozonsku kontrolu klime i grijana i ventilirana sjedala kako bi duža putovanja bila malo udobnija.
Tucson je dugačak 4.500 mm, širok 1.865 mm (bez retrovizora) i ima najveću visinu od 1.651 mm. Za usporedbu, Volkswagen Tiguan je nešto duži s 4.509 mm, iako je Hyundai Tucson 26 mm širi.
Iako najnoviji Tucson ima samo neznatno povećanje međuosovinskog razmaka u odnosu na prethodni model, Hyundai je bio pametan s pakiranjem automobila kako bi osigurao da se u kabinu lako mogu smjestiti četiri osobe visoke 1.90 m, s puno prostora za koljena, noge i glavu. Ima mjesta za trećeg putnika odostraga, ali podignut središnji pod onemogućuje im da pronađu udoban položaj.
Maksimalni kapacitet prtljažnika Hyundai Tucsona je 620 litara za obitelj, što je oko 35 litara više nego što ćete pronaći u Toyoti RAV4. Mislimo da bi još nekoliko kuka i pojedinačnih odjeljaka za pohranu bilo od pomoći, ali sve u svemu, prostor i ravan pod trebali bi biti u redu za većinu svakodnevnih potreba. Vrijedno je zapamtiti da plug-in hibridna verzija ima smanjeni prtljažni prostor od 558 litara.
Svi modeli Tucsona imaju maksimalnu vučnu težinu s kočnicama od 1.650 kg, što je isto kao najbolji model Toyote RAV4, ali nije tako dobro kao maksimalnih 2.500 kg za koliko je sposoban Volkswagen Tiguan.
4. Sigurnost i jamstvo – 78 / 100: Pet zvjezdica na testu sigurnosti, ali ima jednu manu
Standardni sigurnosni komplet je dobar, iako ćete morati nadograditi na Premium ili Ultimate opremu da biste imali koristi od punog paketa aktivnih sustava. Oba uključuju upozorenje na sudar u mrtvom kutu, pomoć pri izbjegavanju sudara sprijeda i izbjegavanje sudara u poprečnom prometu odostraga, što pomaže u izbjegavanju potencijalnih opasnosti dok vozite unatrag s prilaza ili parkirnog mjesta.
EuroNCAP je četvrtoj generaciji Hyundai Tucsona dodijelio punu ocjenu od pet zvjezdica kada je testirao automobil u sudaru, iako je zaštita prsnog koša vozača ocijenjena nedovoljno dobrom.
Hyundai nudi petogodišnje jamstvo s neograničenom kilometražom za sve svoje automobile. Također je uključeno 12 mjeseci pomoći na cesti i besplatni godišnji pregledi (vizualni pregledi) Vašeg vozila.
5. Vožnja – 73 / 100: Hyundai Tucson najbolji je u Eco modeu
Hyundai je napravio četvrtu generaciju Tucsona koristeći potpuno novu platformu i naprednu hibridnu tehnologiju, ističući ozbiljne težnje proizvođača za svojim najnovijim SUV-om srednje veličine. Hibridni pogonski sklop dobro radi, kako pri brzinama na autocesti tako i u gradu. Automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa želi prerano prebaciti stupanj prijenosa u viši stupanj, ali budući da motor lagano lupa pri višim okretajima, to i nije tako loše.
Vjerojatno ćete htjeti zadržati Hyundai Tucson u Eco načinu rada većinu vremena. Odabir funkcije Sport mijenja odziv na gas i poboljšava pomoć elektromotora, ali zapravo Vas samo potiče da više radite s motorom što, u konačnici, ne pristaje dobro Tucsonovom fokusu na udobnost. Dobar komad inženjeringa, koji pomaže u povećanju učinkovitosti, sposobnost je hibridnog modela da smanji snagu motora kada povećate brzinu. To uspijeva na posebno gladak i jednostavan način, do te mjere da možda uopće ne osjetite da sustav radi.
No, ono u čemu je Hyundai doista uspio s Tucsonom je njegova sposobnost upravljanja pristojnom agilnošću kroz zavoje, dok istovremeno ostaje kontroliran i pribran na oštećenom kolniku. Ne biste se nužno okrenuli Hyundai Tucsonu za zabavnu jutarnju vožnju vikendom seoskim ulicama, ali pruža opuštajuće, profinjeno iskustvo.
Samo benzinski model 1.6 TGDi sa 148 KS pruža prilično mirno vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h od 10,3 s, iako nadogradnja na verziju s blagim hibridom stvari malo poboljšava na 9,6 s. Najveća brzina za oba je 188 km/h. Prelaskom na automobil od 178 KS također se vidi povećanje okretnog momenta, s 250 Nm na 265 Nm. Posljedično, ubrzanje do 100 km/h je poboljšano na živahnijih 9,0 s, s maksimalnom brzinom koja se povećava na 201 km/h. Potpuno hibridna tehnologija donosi 230 KS i povećava performanse sprinta na 8,0 s.
Ukupna ocjena za Hyundai Tucson: 80 / 100 – Novi Hyundai Tucson ima sve važne kvalitete da se pomiješa s vodećima u klasi SUV vozila srednje veličine