Fiat Doblo možda je talijanska firma verzija postojećeg maloga kombija, ali budući da je taj kombi već vodeći u klasi u mnogim disciplinama, taj podatak nije nimalo loš.
Dijeljenje tehnologije na više modela nije ništa novo, posebno u sektoru dostavnih vozila gdje je prethodna generacija Fiat Dobla imala mnogo toga zajedničkog s Opel Combom od 2012. do 2018. budući da je GM u to vrijeme bio vlasnik obje tvrtke. Golema grupa Stellantis sada posjeduje i Fiat i Opel, pa je bilo logično da obje marke nastave svoje komercijalno partnerstvo. Ovaj put, međutim, dio su još veće sheme dijeljenja platforme s Citroen Berlingom, Peugeot Partnerom, Toyotom Proace City, Opel Combom i Fiat Doblom koji svi nude vrlo slične pakete.
Zvuči zbunjujuće, ali zapravo nije. Svi ovi kombiji dijele istu siluetu, osim različitih dizajna prednjeg branika, manjih varijacija razine opreme, različitih opcija i naknadne podrške. Izvana, Doblo ima gladak nos i Fiatov najnoviji korporativni brend, ali inače izgleda poput Berlinga – čak su i prednja svjetla ista.
Fiat Doblo dolazi u oblicima L1, Maxi L2 i Crew Van, uz izbor između 1,2-litrenog benzinca, dvije verzije 1,5-litrenog dizelaša i električne verzije e-Doblo s električnim motorom od 136 KS i ugrađenom baterijom od 50 kWh ispod poda tereta. Kada dodate pregradu za utovar (još jedna opcija dostupna s Fiat Doblovim pandanima), imate do 4,4 kubičnih metara teretnog prostora u verziji Maxi L2.
Nosivost je do 1.000 kg s određenim benzinskim i dizelskim modelima, s dodatnim kapacitetom vuče do 1.200 kg. Čak i električni e-Doblo može vući prikolicu do jedne tone i nositi 800 kg u obliku L1, što nije daleko od onoga što je dostupno sa standardnim Dobloom, ali uz dodatnu prednost vožnje bez emisija.
Respektabilna potrošnja goriva i emisije čine benzinske i dizel Fiat Dobloe isplativim kombijima za vožnju. Električni e-Doblo ima navedeni domet električne vožnje od 280 km (iako će to varirati ovisno o temperaturi okoline i nosivosti), što znači manje zastoja punjenja za kombije koji voze isključivo gradskim rutama. Ako morate ići dalje, svaka verzija ima do 100kW punjenja, što znači da možete napuniti bateriju koristeći visokonaponski DC izvor od 0 do 80 posto u pola sata.
1. Prostor – 95 / 100: Prostrani električni Fiat Doblo
Srećom, bilo da se odlučite za benzinski, dizelski ili potpuno električni e-Doblo u verzijama karoserije L1, Maxi L2 i Crew Van, svi imaju jednaku količinu prostora unutra. Uz opciju pregrade za utovar, Maxi L2 ima najveći teretni kapacitet s 4,4 m3, a slijedi ga L1 s 3,8 m3. Dodavanje stražnjih sjedala u kombiju za posadu smanjuje kapacitet na 3,5 m3.
Ocjene nosivosti variraju od 650 kg za osnovni dizel do 800 kg za L1 e-Doblo (700 kg za Crew Van), do 1.000 kg za benzinske i određene dizelske modele, i dobro se mogu usporediti s najboljima u klasi. e-Doblo može vući do jedne tone, što nije daleko od kapaciteta od 1.200 kg standardnog Dobla. Imajte na umu da Nissan Townstar EV može vući čak i veću prikolicu s kočnicama od 1.500 kg.
Sve verzije Dobla dolaze s asimetrično podijeljenim stražnjim vratima. Obično se otvaraju do 90 stupnjeva, ali se mogu otključati za otvaranje do širih 180 stupnjeva. Standardna duljina L1 ima klizna bočna vrata na bližoj (rubnoj) strani, dok dulji modeli Maxi L2 i Crew Van imaju klizna vrata s obje strane.
2. Dizajn – 86 / 100: Veliki prozori i retrovizori za dobar pogled
Položaj za vožnju uspravniji je nego što biste to mogli naći u običnom automobilu zbog standardne pregrade iza prednjih sjedala. Morat ćete odabrati model Primo kako biste dobili položaj za vožnju koji pruža najveću potporu jer ima podešavanje visine vozačevog sjedala i lumbalne kontrole. Barem postoji podešavanje dosega i kuta upravljača na svakoj verziji.
Veliki prozori i retrovizori daju dobar pogled sprijeda, a standardnim senzorima za parkiranje možete dodati kameru za vožnju unatrag kako biste si pomogli pri manevrima parkiranja. Sustav kamera za okolni pogled također je dostupan kao dio paketa opcija za veće vidno polje. Ako se planirate često voziti autocestom, razmislite o dodavanju nadzora mrtvoga kuta koji će Vas upozoriti na vozila koja Vam se približavaju sa strane i koja biste mogli propustiti zbog čvrste pregrade i značajnoga mrtvoga kuta.
U unutrašnjosti Dobla ima mnogo mjesta za pohranjivanje sve Vaše radne opreme, uključujući dio iznad glave i dva prekrivena pretinca na vrhu nadzorne ploče. Dva držača za čaše s obje strane dovoljno su velika za jutarnju McDonald’s šalicu kave. Kao standard, tu je 20-cm zaslon osjetljiv na dodir s infotainment zaslonom zajedno s DAB radiom, tako da nikada nećete propustiti nogometne utakmice. Satelitska navigacija također je standardna, tako da ne možete koristiti ispriku da ste izgubljeni. Naravno, postoji standardna povezivost pametnog telefona Apple CarPlay ili Android Auto ako želite koristiti vlastite navigacijske aplikacije ili streamati glazbu u pokretu.
3. Sigurnost i jamstvo – 85 / 100: Kao standard tu su ESC i ABS
Nažalost, ne postoji ocjena Euro NCAP testa sudara za Fiat Doblo ili njegove najbliže konkurente. Istina, putnička verzija Citroen Berlinga ima ocjenu od pet zvjezdica, ali kombi verzija standardno ima manje zračnih jastuka, pa izravne usporedbe nisu moguće. Morate dodatno platiti čak i za suvozačev zračni jastuk, što je razočaravajuće s obzirom da Toyota Proace City (Toyotina verzija ovog kombija) standardno ima šest zračnih jastuka. Ipak, kao standard dobivate elektroničku kontrolu stabilnosti (ESC) i sustav protiv blokiranja kotača (ABS) kako biste se pokušali zaštititi od nevolja.
Možete se osloniti na standardno trogodišnje ili 200.000 km jamstvo proizvođača ako stvari pođu po zlu. Paket petogodišnjeg jamstva s pet godina pomoći na cesti i servisiranja dostupan je ako ste spremni platiti više. To bi mogao biti dobar posao za one koji planiraju duže zadržati kombi. Međutim, još uvijek nije tako dugo kao desetogodišnje jamstvo koje možete dobiti s ranije spomenutim Proace Cityjem (pod uvjetom da kombi godišnje servisirate u Toyotinom franšiznom zastupstvu).
4. Potrošnja – 84 / 100: S Eco načinom rada do povećavanja dometa
Cijene za standardni benzinski i dizelski asortiman Fiat Doblo odgovaraju onima za Citroen Berlingo, što ga čini izborom dobre vrijednosti u klasi malih kombija. Električni e-Doblo košta znatno više od uobičajenih benzinskih i dizelskih alternativa, iako isto vrijedi i za sve njegove konkurente u električnim kombijima. Rezultat je da, iako će kupnja koštati više, to ćete nadoknaditi ušteđenim porezima, troškovima zagušenja, servisiranja i troškova goriva, ako izbjegnete brzo punjenje. Ako želite jeftiniji električni kombi, pogledajte električnu verziju Toyote Proace City ili osnovni Visia spec Nissan Townstar dostupan za još manje novca.
Odabir dulje verzije Maxi L2 umjesto standardne L1 dodaje nešto više od 1.200 € cijene, ali dobiva dodatni kapacitet za teret i dvostruka klizna bočna vrata.
Potrošnja goriva za benzinske (7,1 l/100 km) i dizelske (5,7 l/100 km) raspone dobro se može usporediti s Fiat Doblovim najbližim suparnicima, a ne samo s onima koji koriste iste motore. Ipak, Volkswagen Caddy Cargo još je učinkovitiji, s dizelskim motorom koji troši 4,8 l/100 km. Kao što smo već spomenuli, sve verzije e-Dobloa imaju WLTP ocjenu od 280 km s punim punjenjem. To će se povećati ako se držite većinom gradskih ruta i odaberete najjači “B” način rada za sustav regeneracije energije kočenja pokraj ručice mjenjača. To povećava količinu napunjenosti koja se vraća u bateriju kada podignete papučicu gasa kako biste usporili.
Također možete koristiti Eco način kako biste poboljšali svoj domet. Vraća snagu na 81 KS, ograničava Vašu maksimalnu brzinu i prekida klimatizaciju kako bi povratio otprilike 15 km dometa, što je korisno ako Vam je baterija pri kraju i treba Vam dodatni domet. Suprotno tome, ako odaberete način rada Power za punih 136 KS, očekujte da ćete vidjeti otprilike 15 km manje od Vašeg preostalog dometa.
Ako koristite mogućnost brzog punjenja e-Dobloa, možete napuniti bateriju od 0 do 80 posto na punjaču od 100 kW za 30 min. Većina tvrtki punit će kombi tijekom stajanja iz wallboxa, u kojem će slučaju trofaznom punjaču od 11 kWh trebati pet sati da potpuno napuni praznu bateriju, dok će punjaču od 3,6 kWh trebati 15 sati da postigne isto.
5. Vožnja – 78 / 100: Sličan krug okretanja kao Berlingo
Fiat Doblo ima iste benzinske, dizelske i potpuno električne verzije kao i Citroen Berlingo. Asortiman počinje s trocilindričnim turbobenzinskim motorom 1.2 PureTech od 109 KS koji je dobar za grad, ali mu može nedostajati vučna snaga dizela kada je potpuno napunjen. Dva 1,5-litrena dizelska motora BlueHDi puno su prikladnija za prijevoz teških predmeta odostraga. I verzije od 99 KS i 128 KS dolaze s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa EAT8 rezerviranim za snažniji BlueHDi motor.
Lagano upravljanje pomaže pri maloj brzini vožnje i parkiranju, a Doblo bi trebao imati slično uski krug okretanja kao Berlingo, čineći manevre tek malo lakšim nego što bi bili u Renaultu Kangoo. Pristojno prigušivanje zvuka čini Fiat Doblo profinjenim za dugu vožnju autocestom. Bit će malo zvuka vjetra oko prednjih stupova i retrovizora, ali to je zamjerka većini kombija ove vrste. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa modela 1.5 BlueHDi maksimalno iskorištava ponuđenu snagu, a nema nedostatka poriva da se pomogne u prijevozu teškog tereta.
Električni motor ne pruža toliko okretnog momenta kao najsnažniji dizelski model, ali, budući da je njegova snaga dostupna odmah, ne doima se sporije kada ubrzava. Prebacivanje između Eco, Normal i Power načina rada utječe na količinu energije koja se koristi, a potonji je potreban samo ako nosite težak teret. Tu je i “B” način rada na biraču mjenjača, koji povećava snagu regenerativnoga kočionoga sustava kako bi povratio više energije kada usporite.
Električni e-Doblo je više opuštajući za vožnju od benzinskih ili dizelskih modela jer ima manje vibracija i puno manje buke koja ulazi u kabinu. Također ćete se moći više usredotočiti na svoju rutu bez potrebe za ometajućim promjenama brzina. Čak bismo rekli da se teža električna verzija bolje vozi neopterećena u usporedbi s običnim Fiat Doblom. Rukuje se slično kvalitetno, plus manje se naginje jer se masa baterije nalazi ispod poda između osovina, spuštajući težište vozila.
Ukupna ocjena za Fiat Doblo: 86 / 100 – Fiat Doblo temelji se na vodećim sposobnostima u klasi Citroen Berlinga