in

BMW 2: Izdvaja se od suparnika

BMW 2
Foto: Kristopher Pepper / Shutterstock.com

BMW je uvelike zauzeo mjesto ispod reflektora sa svojom drugom generacijom serije 2 Coupe. Zagriženi vozači bit će posebno impresionirani dinamičkim talentima izvedbenog modela M240i, ali kao cjelokupno vozilo mali coupe zaista se izdvaja od svojih suparnika. Serija BMW 2 Coupe nudi obilje zabave u vožnji, zajedno s iznenađujućom razinom praktičnosti, dok mu mišićav stil daje stvarnu prisutnost na cesti. Početni benzinski i dizelski motori možda neće ponuditi dovoljno performansi za neke kupce, ali tu već postajemo “picajzle” jer svi modeli nude isti fantastičan DNK vožnje.

Mali kupei s motorom s unutarnjim izgaranjem postaju sve veća rijetkost u prodajnim salonima diljem Europe. S usporavanjem potražnje kupaca i usmjeravanjem pažnje proizvođača prema elektrificiranoj budućnosti, modeli poput BMW-ove serije 2 Coupe plivaju u sve manjem broju konkurenata.

Unatoč sve manjoj konkurenciji, oni modeli koji se bore za prevlast malog coupea uglavnom su premium izazivači koji nude stil i izvrsnu dinamiku vožnje. Porsche 718 Cayman je san svakog ljubitelja vožnje, kao donekle Alpine A110, a oba će kupcima koji razmišljaju o vrhunskom modelu serije 2 Coupe priuštiti mnogo razmišljanja.

Toyota GR86 pristupačniji je prijedlog sportskog automobila koji pruža neka od najjačih uzbuđenja u vožnji od bilo kojeg automobila koji danas možete kupiti. Toyotina snažnija GR Supra je još jedna opcija, dok je elegantni Audi TT teško zanemariti, osobito u izvedbenom S ili RS obliku, no on je ukinut koncem 2023. godine. Za one koji traže malo više prostora, tu je čak i Ford Mustang za razmatranje, s dodatnom privlačnošću njegovog V8 zvuka.

Dok se ostatak obitelji Serije 2, Gran Coupe s četvera vrata i Active Tourer MPV, oslanja na pogon na prednje kotače, Coupe se ističe kao izbor vozača zadržavajući svoj raspored pogona na stražnje kotače. Ako ste se nadali da ćete dobro iskoristiti svoju lijevu nogu i dobiti seriju 2 Coupe s ručnim mjenjačem, jedini dostupan mjenjač je osmostupanjski “Sport Automatic”, kako ga naziva BMW.

Izbor motora za Coupe serije 2 ograničen je na 2,0-litreni četverocilindrični benzinski agregat koji je dostupan sa 181 KS (220i) ili 242 KS (230i). 2,0-litreni dizel (220d) sa 187 KS sada je maknut s cjenika. Samostalni model M240i koristi BMW-ov xDrive sustav pogon na sva četiri kotača kako bi pomogao u distribuciji 369 KS koje stvara njegov snažni 3,0-litreni šestocilindrični benzinski motor. Ako Vam to nije dovoljno moćno, jedan od težih sportskih automobila BMW M odjela, novi M2, isporučuje 453 KS i 500 Nm okretnog momenta za brz tempo.

Većinu kupaca BMW coupe modela privlači uvijek popularna M Sport oprema, sa svojim većim aluminijskim naplatcima i elegantnim bodykitom koji daje okus pravog M modela po mnogo nižoj cijeni. Njemački proizvođač jasno misli da je ovo put naprijed jer je M Sport jedina dostupna specifikacija za drugu generaciju serije 2 Coupe, bez SE ili Sport dodataka na cjeniku.

Vrijedno je napomenuti da, iako serija 2 Coupe nije dobila potpuni facelifting, postavke infotainmenta su nadograđene. Modeli proizvedeni od srpnja 2022. nadalje imaju BMW-ov najnoviji infotainment iDrive 8, plus 31-cm ploču s instrumentima i 38-cm središnji zaslon osjetljiv na dodir. Android Auto i bežični Apple CarPlay također su standardni.

1. Dizajn – 84 / 100: Kvaliteta interijera vrlo dobra

Coupe serije 2 druge generacije zasigurno izgleda kao automobil koji Vas tjera da poželite sjesti za volan i krenuti u vožnju. Povećanje ukupne širine, u kombinaciji s nižom linijom krova, pomaže mu dati mišićav, svrhovit stav, dok je BMW radio u neobičnom nostalgijskom dodiru. Tvrdi se da je kružni dizajn prednjih svjetala inspiriran modelom 2002 iz 60-ih i 70-ih, dok su lukovi stražnje kutije pod utjecajem snažnih, elegantnih linija originalnog M3.

Kvaliteta interijera je vrlo dobra, a serija 2 ima sličnu kabinu kao i veća serija 4 Coupe. Uz dostupnu samo M Sport opremu, standardni paket je razuman i uključuje 45-cm aluminijske naplatke (iako su 48-cm naplatci besplatna opcija), prednje i stražnje parkirne senzore, grijana prednja sportska sjedala, kontrolu klime, 31-cm digitalni zaslon za vozača i 38-cm infotainment zaslon koji pokreće BMW-ov najnoviji iDrive 8 infotainment sustav.

To znači da je jedini način da dobijete još kompleta kroz popis opcija. Neki elementi dostupni su kao pojedinačni dodaci, poput kuke za vuču, električnog krovnog otvora, zvučnog sustava Harman Kardon i grijanoga kola upravljača. Mnogo ih je više uključeno u pakete opcija. Na primjer, tehnološki paket uključuje kameru za vožnju unatrag i sustav pomoći pri parkiranju, head-up zaslon i bežično punjenje pametnog telefona. Ostali dostupni paketi uključuju Technology Plus Pack, Comfort Pack i M Sport Pro Pack.

Pri lansiranju Coupe serije 2 sadržavao je BMW-ov iDrive 7 infotainment sustav, ali svi modeli proizvedeni od srpnja 2022. nadalje opremljeni su najnovijim postavkama iDrive 8. To uključuje 31-cm digitalni vozačev zaslon i ogromni 38-cm središnji zaslon osjetljiv na dodir smješten unutar suptilno zakrivljene ploče, koji izgleda puno impresivnije od dva odvojena zaslona u ranijim modelima.

Postavka iDrive 8 je ista ona koju ćete pronaći u BMW-u iX, i4, X1/iX1, dotjeranoj seriji 3, pa čak i seriji 2 Active Tourer. Međutim, nismo imali priliku vidjeti kako se uklapa u kabinu serije 2 Coupe ili osobnost usmjerenu na vozača. Coupe serije 2 zadržao je barem kotačić iDrive i dodatne tipke, što znači da je i dalje moguće napraviti manje prilagodbe i kretati se izbornicima u pokretu bez većih poteškoća. I Apple CarPlay i Android Auto također ostaju standardni.

Foto: Screenshot

2. Potrošnja i deprecijacija – 82 / 100: Snažan na tržištu rabljenih vozila

Serija 2 Coupe ne nudi se s hibridnom tehnologijom koja štedi gorivo ili kao EV, ali ljepota sportskog coupea je u tome što su, uz veliku zabavu u vožnji, relativno lagani i aerodinamični čimbenici što pomaže u smanjenju potrošnje goriva poprilično razumno. Najučinkovitija opcija izvorno je bio 220d 2,0-litreni dizel motor, za koji je BMW rekao da troši od 4,7 l/100 km.

Serija 2 Coupe sada je dostupna isključivo s benzinskim pogonom. Prema BMW-u, početni model 220i i njegov 2,0-litreni motor s četiri potpora će trošiti 6,4 l/100 km, dok će emitirati između 144-149 g/km CO2.

Snažniji 230i nešto je manje ekonomičan na papiru i u najboljem će slučaju trošiti 6,6 l/100 km.

Sa svojim 3,0-litrenim, twin-turbo šestocilindričnim motorom koji dodaje puno više snage, i xDrive sustavom pogona na sva četiri kotača koji također dodaje malo više težine, model performansi M240i emitira 185-200 g/km CO2 i troši oko 8,2 l/100 km.

Konačno, tu je i BMW M2, također pokretan twin-turbo šestocilindrašem, za koji BMW kaže da troši između 9,7 i 10,1 l/100 km, ovisno o Vašem izboru ručnog ili automatskog mjenjača.

BMW serije 2 Coupe trebao bi biti snažan izvođač na tržištu rabljenih vozila. Neki stručni podaci sugeriraju da bi trebao zadržati prosječno 55 posto svoje izvorne vrijednosti nakon tri godine i 60.000 km vožnje, pri čemu se očekuje da će M2 imati najbolje rezultate.

3. Sigurnost i jamstvo – 82 / 100: Ocjena od 4 zvjezdice

Serija 2 Coupe jedan je od samo tri automobila u BMW-ovoj trenutnoj liniji koji nisu dobili maksimalnu ocjenu sigurnosti pri sudaru od pet zvjezdica od stručnjaka iz industrije Euro NCAP. Umjesto toga, serija 2 Coupe dobila je ocjenu od četiri zvjezdice. Njegovi rezultati od 82, odnosno 81 posto za sigurnost odraslih putnika i zaštitu djece putnika bili su dobri, no kupe s dvoja vrata dobio je samo 67 posto u kategoriji ranjivih sudionika u prometu. Iako je aktivni sigurnosni sustav poklopca motora serije 2 radio “snažno” u smanjenju ozljeda pješaka u slučaju sudara, procjena Euro NCAP-a bila je da je “zaštita područja zdjelice potpuno loša.”

Nažalost, ne možemo usporediti NCAP ocjenu serije 2 Coupe s većinom njegovih suparnika, budući da niti Alpine A110, Toyota GR86 niti Porsche 718 Cayman nisu prošli niz testova sudara ove organizacije. Jedini koji ima je Audi TT, no on je testiran još 2015. godine i sada su mu istekle četiri zvjezdice. A budući da su standardi ocjenjivanja organizacije od tada postali stroži, malo je vjerojatno da bi TT danas dobio iste bodove.

Serija 2 Coupe pokrivena je trogodišnjim jamstvom / neograničenom kilometražom, dok BMW nudi razne mogućnosti produljenja pokrića uz dodatnu cijenu.

4. Vožnja – 79 / 100: BMW 2 220i postaje najprodavaniji?

Iako se Gran Coupe i Active Tourer temelje na UKL platformi s pogonom na prednje kotače, Coupe serije 2 koristi BMW-ove CLAR podloge što znači da može ponuditi postavke pogona na stražnje ili sve kotače. Njemački proizvođač tvrdi da njegova Cluster Architecture pomaže u poboljšanju agilnosti Coupea, dok donosi i preciznije upravljanje i poboljšanu dinamiku u zavojima. Torzijska krutost također je veća za 12 posto u odnosu na prethodni model.

BMW očekuje da će ulazni benzinski model 220i sa 181 KS biti njegov najveći prodavač. Osim činjenice da je oko 4.700 € jeftiniji od svog snažnijeg brata 230i, ima taman dovoljno šarma da stvari budu zanimljive, iako je način na koji isporučuje svoju snagu prilično benigan.

S fokusom na postizanje raspodjele težine 50:50, BMW je konstruirao seriju 2 Coupe s poklopcem motora, prednjim krilima i komponentama ovjesa koji su svi izrađeni od laganog aluminija, pomažući smanjiti težinu s nosa i čineći automobil spremnijim za vožnju. Sve se čini oštrim, ali lako kontroliranim, iako bismo željeli malo više osjećaja upravljanja kada je na granici.

Foto: Screenshot

Model M240i koristi BMW-ov xDrive sustav pogona na sva četiri kotača, ali zadržava dojam stražnjeg pogona i ravnotežu načina na koji se ponaša. Cijenimo njegov “mini-GT” karakter u odnosu na konkurente kao što su Porsche Cayman i Audi TT. Tvrđi M2 ima samo stražnji pogon, uzbudljiv je za vožnju, nevjerojatno brz i pun karaktera, no njegova glatka vožnja i skromne dimenzije čine ga automobilom visokih performansi koji možete voziti svaki dan.

Možda će Vam se ponuda motora serije 2 učiniti malo ograničenom, ali u ponudi bi trebalo biti dovoljno za većinu ukusa. Prvi je 2.0-litreni benzinski model 220i, a sa 181 KS i 300 Nm okretnog momenta ubrzava od 0 do 100 km/h za prolaznih 7,5 sekundi i maksimalnom brzinom od 237 km/h. Dizelska verzija 220d s osovinom daje 187 KS i 400 Nm okretnog momenta što joj je pomoglo skratiti vrijeme sprinta od 0 do 100 km/h na 6,9 sekundi, ali je najveća brzina bila ista.

Stvari počinju biti malo ozbiljnije s benzinskim modelom 230i. On stvara 242 KS i ima isti okretni moment kao i dizelska jedinica, iako uspijeva smanjiti punu sekundu od 0 do 100 km/h. 230i djeluje puno snažnije od manjeg 220i, a njegovo dodatno ubrzanje se može osjetiti u cijelom rasponu broja okretaja.

Brojke za samostalni M240i xDrive govore same za sebe. Sa 369 KS i 500 Nm okretnog momenta iz njegovog 3,0-litrenog šestocilindričnog benzinskog motora s dva turbopunjača, ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde i može doseći najveću brzinu od 250 km/h. Bogata zvučna podloga za šest cilindara pridonosi iskustvu vožnje, a čak zvuči posebno kada se vozikate malim brzinama.

Opremljen standardnim automatskim mjenjačem, M2 će postići 100 km/h za 4,1 sekundu, dok će onima s opcijskim ručnim šeststupanjskim mjenjačem trebati 4,3 sekunde da dovrše isti referentni sprint. Najveća brzina iznosi 250 km/h.

5. Prostor – 73 / 100: Narastao u odnosu na prethodnika

Ako ste za coupeom s dvoja vrata, ali ipak trebate zadržati malo više praktičnosti, onda će BMW serije 2 Coupe sigurno biti zanimljiv. Upotrebljiva stražnja sjedala i pristojan prtljažnik zgodne su značajke, dok staložena vožnja, izvrsna kvaliteta izrade i snažni motori osiguravaju da vrijeme provedeno za upravljačem najmanjeg BMW-ovog coupea bude ugodno iskustvo.

Kabina je ergonomski ispravna, s pločom usmjerenom na vozača koja je blago nagnuta udesno. Dvostruki držači za čaše i prednji naslon za ruke dobro su postavljeni radi lakšeg korištenja, dok BMW nudi svoj opcijski Comfort Pack za oko 1.500 €, koji uključuje dodatke kao što su ulazak bez ključa, automatska vrata prtljažnika, električno podesiva prednja sjedala s funkcijom memorije i grijanjem upravljač.

Coupe serije 2 druge generacije je narastao u odnosu na prethodnika. Dugačak je 4.548 mm, visok 1.404 mm i širok 1.838 mm, što znači da je novi model duži za punih 105 mm i širi za 68 mm, dok je linija krova niža za 28 mm. Ima snažniji izgled koji mu pomaže da se ističe u odnosu na konkurente kao što su elegantni Audi TT i sportski Porsche 718 Cayman.

Prostor za vozača i suvozača je u redu, a ako su oni sprijeda niži od 1,90 m, tada čak i odrasli mogu stati u stražnji dio serije 2 Coupe, sve dok ni oni nisu previsoki. Imajte na umu da je prostora za glavu straga prilično malo, ali ako samo trebate povesti prijatelje u grad, stražnja sjedala savršeno funkcioniraju i udobna su i pružaju podršku.

Serija 2 Coupe čak dobiva set ISOFIX točaka za pričvršćivanje straga, tako da je moguće postaviti dječju sjedalicu, iako to morate učiniti kroz razmak između otvora vrata i prednjeg sjedala.

S prtljažnikom od 390 litara, prtljažni prostor Coupea serije 2 malo je veći nego što ćete pronaći u Volkswagen Golfu, iako serija 2 ima poklopac prtljažnika u stilu limuzine, a ne prikladniji otvor za hatchback. Stražnja sjedala se preklapaju u omjeru 40:20:40, što znači da možete nositi veće predmete ako je potrebno, dok bi utovar trebao biti lakši jer je rub prtljažnika 35 mm niži u usporedbi s prethodnim modelom.

Foto: Screenshot

Svi modeli serije 2 Coupe imaju navedenu težinu za vuču s kočnicama od 1.600 kg, dok će Vam BMW tražiti oko 950 € za postavljanje kuke za vuču.

Ukupna ocjena za BMW 2: 80 / 100 – Zabavan za vožnju, s odličnom kombinacijom performansi i upotrebljivosti, BMW serije 2 Coupe je snažan svestrani automobil

Članak objavio Luka Petkovic

Fiat Doblo

Fiat Doblo: U stopu slijedi Citroen Berlinga

Zbog čega je 2024. ‘godina motornih vozila’? Zbog ovih 8 stvari…