in

Audi RS 6 Avant: Gotovo 600 konja čiste snage

Audi RS 6
Foto: Sport car hub / Shutterstock.com

Sa zastrašujućim izgledom i bučnim motorom od 591 konja, 2022 Audi RS 6 Avant je jedan opaki karavan. Ne samo da može ubrzati do 100 km/h za 3,1 sekundu i postići brzinu do 320 km/h, već će nositi kvartet putnika u potpunoj udobnosti zajedno sa svom njihovom opremom. Audi opravdava šesteroznamenkastu cijenu automobila raskošnom unutrašnjosti i obiljem visokotehnoloških značajki. Slično drugim skupim i snažnim karavanima kao što su Mercedes-AMG E63 S i Porsche Panamera Turbo S Sport Turismo, 2022 Audi RS6 Avant je izuzetno brz i koristan za vožnju.

Audi je napravio samo manje izmjene na RS6 Avantu za 2022. godinu. Unutrašnjost ima novu standardnu opremu pod nazivom Carbon Twill. Paket RS-dizajna donosi jedinstvene podne prostirke, crne sigurnosne pojaseve s obojanim rubovima i više površina prekrivenih raskošnom mikro antilopom. Paketi Carbon i Black Optic dobivaju set crnih kotača od 55 centimetara. Dostupni su i titanski kotači. Kupci mogu poboljšati ovjes RS6 Avanta pomoću dinamičke kontrole vožnje, koja bi trebala smanjiti prevrtanje i poboljšati upravljivost.

Ovaj automobil dolazi u samo jednoj specifikaciji, ali možete ga opremiti s puno otmjenih opcija. Osim ako ne želite sivi auto, morat ćete dodatno platiti boju. Mnogi bi svojeg Audija pobojali u lijepu Navarra Blue Metallic boji. Također je vrlo ugodan za oko i Black Optic paket, koji karavanu daje još zlokobniji izgled s crnim vanjskim dijelovima i elegantnim 55-centimetarskim kotačima. Oni koji žele da njihov Avant dosegne 305 km/h morat će izdvojiti za karbonsko-keramičke kočnice, ali mislimo da je taj novac bolje potrošiti na masažne fotelje sprijeda i Executive paket (proširena koža, grijana stražnja sjedala, meko zatvaranje vrata i head-up zaslon). Naravno, karavanu je potreban i dodatni sportski ispuh kako biste mogli uživati u njegovim opojnim zvukovima motora.

Audi RS6 Avanta obdaruje 4,0-litreni V-8 motor s dva turbo punjača, koji stvara 591 konjsku snagu i okretni moment od 800 Nm. Pogon se kombinira s 48-voltnim hibridnim sustavom koji se nalazi u drugim Audijevim proizvodima, kao što su A8 luksuzna limuzina i Q8 crossover. RS6 Avant napaja svoj standardni Quattro pogon na sve kotače putem automatskog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa. Kombinacija je pomogla testnom automobilu od 2.300 kilograma ubrzati do 100 km/h za 3,1 sekundu. Na setu 55-centimetarskih kotača podstaknut sportski podešenim zračnim ovjesom s prilagodljivim prigušivačima, Audi RS6 Avant bio je u mogućnosti isporučiti opuštenu ili užurbanu vožnju ovisno o odabranom načinu vožnje. Audi s dugim krovom također se osjeća iznimno okretnim zahvaljujući upravljanju na sva četiri kotača i stražnjem diferencijalu s vektorom zakretnog momenta.

1. Dizajn – 92 / 100: Visoka razina sofisticiranosti

Temeljen na običnom A6, snažni model RS donosi skrivenu, podcijenjenu kvalitetu koju Audi čini prilično dobrom. Od snažno izbočenog poklopca motora do širih lukova ispunjenih zadovoljavajuće velikim naplatcima, nudi visoku razinu sofisticiranosti koja ide uz ogromnu snagu u ponudi. Obični Audi RS 6 Avant dobro je opremljen i dolazi s uobičajenim dodacima kvalitete koje biste očekivali od Audija. Grijana RS sportska sjedala, presvučena Valcona kožom, standardna su, zajedno s umetcima od mat brušenog aluminija oko kabine i četverosmjernom kontrolom klime.

Izdanje Carbon Black dodaje vanjski stil od karbonskih vlakana, crne unutarnje obloge i 55-cm kotače, dok model Vorsprung donosi sjajno crne vanjske naglaske, panoramski krov, kameru od 360 stupnjeva, head-up zaslon i B&O premium ozvučenje.

Dvostruki zaslon osjetljiv na dodir omogućuje pristup satelitskom navigacijskom sustavu i drugim izbornicima. Bluetooth, Apple CarPlay i Android Auto povezivost su ugrađeni. Popis opreme nastavlja se s Audijevim virtualnim kokpitom koji ima poseban dizajn, specifičan za RS modele, za svoj 31-cm zaslon s instrumentima, dok je tu i vrhunski stereo s deset zvučnika, bežično punjenje telefona i glazbena usluga Audi Connect s trogodišnjom pretplatom standard.

Audi RS 6
Foto: Screenshot TheStraightPipes YT

2. Prostor – 85 / 100: Velik, impozantan automobil

Nadovezujući se na obični A6, model RS ima sjajnu polaznu točku za postizanje velikog prostora za prtljažnik i udobnost putnika. Audi RS 6 će više nego vjerojatno biti automobil za svakodnevnu upotrebu, tako da mora ponuditi praktičnost. Uz duljinu od gotovo pet metara, ovo je veliko vozilo i moglo bi se pokazati nespretnim za manevriranje, ali upravljanje svim kotačima daje iznenađujuće uski krug okretanja, što je vrlo zgodno s obzirom na produžene lukove kotača koji dodaju 40 mm na svaku stranu automobila. Kamera od 360 stupnjeva trebala bi pomoći pri parkiranju i kretanju malom brzinom, iako je to standardno dostupno samo na Vorsprung modelu.

Audi RS 6 je svakako velik, impozantan automobil, dugačak 4.995 mm, visok 1.487 mm i širok 2.110 mm. Iako je kraći od svojih najbližih suparnika, Mercedes-AMG E63 S (5.000 mm dužine) i Porsche Panamere 4S Sport Turismo (5.049 mm). RS 6 se nalazi između dva konkurenta u pogledu širine, s 2.110 mm. E63 S je širok 2.065 mm, ali Panamera ima značajnih 2.165 mm u širinu. I dok Porsche ima nizak, uglađen stav s 1.428 mm visine, RS 6 nudi povišenu, praktičniju liniju krova s 1.487 mm. Mercedes E63 S visok je 1.475 mm.

Audi RS 6 nudi izdašan prostor za noge straga unatoč zdepastim sportskim sjedalima, a njegova četvrtasta krovna linija također pruža dosta prostora za glavu. Oni viši od 1,90 m ne bi trebali imati nikakvih problema da se smjeste u RS 6 za ugodno, opuštajuće putovanje.

Foto: Screenshot TheStraightPipes YT

S prtljažnikom od 565 litara, Audi RS 6 nadmašuje Porsche Panamera 4S Sport Turismo (520 litara) za nosivost. S preklopljenim stražnjim sjedalima prednost se povećava, Audi ima 1.680 litara, a Porsche samo 1.390 litara. Međutim, Mercedes E63 S očito je praktičnija opcija, s ogromnim prtljažnikom od 640 litara i povećanim kapacitetom, sa spuštenim stražnjim sjedalima, od 1.820 litara.

3. Vožnja – 85 / 100: Audi RS 6 po prvi put ima upravljanje svim kotačima

S launch controlom u RS 6 doživjet ćete trenutnu isporuku snage dok se 592 KS vozi po asfaltu putem Audijevog quattro sustava pogona na sva četiri kotača. Motor i mjenjač su tako nevjerojatno vješti da se automobil kreće cestom bez napora, čak i kada pristupate ekstremnim performansama koje su u ponudi. Vuča je vrhunska, dok veliki okretni moment daje mnogo fleksibilnosti. Međutim, oni koji vole vožnju po zavojitim cestama, mogu otkriti da velikom automobilu nedostaje malo osjećaja. Upravljanje pridonosi problemu jer se čini umjetno teškim ako odaberete dinamički način rada.

Postoji izbor u postavljanju ovjesa u Audi RS 6, sa standardnim zračnim ovjesom ili čeličnim oprugama modela Vorsprung s prilagodljivim amortizerima. Potonji nudi smireniju vožnju pri svim brzinama, a kontrola karoserije osjetno je poboljšana. Svaki automobil težak 2.100 kg doživjet će malo nestabilnosti, ali sustav Dynamic Ride Control pomaže da ga bolje drži pod kontrolom.

Audi RS 6 ima twin-turbo 4,0-litreni V8 s 48-voltnim blagim hibridnim sustavom, kako bi se poboljšao odziv i učinkovitost. Hibridna funkcija omogućuje klizanje s isključenim motorom, brzo ponovno pokretanje i inteligentni sustav upravljanja vožnjom koji koristi navigacijsku kartu kako bi odlučio je li vožnja uzbrdo učinkovitija. Iako stavlja određeni fokus na uštedu učinkovitosti, Audi nije izgubio jasnoću u pogledu onoga što Audi RS 6 predstavlja. S 592 KS i 800 Nm okretnog momenta, ovaj izvanredni karavan ubrzat će od 0 do 100 km/h za 3,6 sekundi i nastaviti do maksimalne 280 km/h.

Audi RS 6 Avant po prvi put ima upravljanje svim kotačima, što automobil čini upravljivijim. Pri maloj brzini, stražnji kotači okreću se u suprotnom smjeru od prednjih, pomažući smanjiti krug okretanja automobila i čineći manevre pri parkiranju samo malo lakšim. Nasuprot tome, pri većim brzinama, stražnji kotači prate kretanje prednjih kotača, poboljšavajući odziv upravljanja tako da se automobil čini stabilnijim i preciznijim.

Audi RS 6
Foto: Screenshot TheStraightPipes YT

Također, novost u RS 6 su načini rada “RS1” i “RS2”, koji se nude uz standardne profile vožnje i omogućuju vozaču da prilagodi postavke automobila kako bi odgovarale njihovim individualnim preferencijama. Nakon što je to pohranjeno, profil se može uključiti u bilo kojem trenutku pritiskom na gumb RS Mode na upravljaču.

4. Sigurnost i jamstvo – 73 / 100: Jamstvo traje minimalno dvije godine

Iako Audi RS 6 nije testiran na sudare, Audi je 2018. godine dobio ocjenu od pet zvjezdica Euro NCAP-a za A6. Sigurnost odraslih putnika ocijenjena je s 93 posto, sigurnost djece s 85 posto, a sigurnost pješaka ocijenjena je s 81 posto.

Sigurnosna oprema na standardnom RS 6 uključuje upozorenje o napuštanju traka, prepoznavanje prometnih znakova temeljeno na kameri, prednji sustav Audi pre-sense i tempomat s limitatorom brzine. Model Vorsprung dodaje Tour i City Assist pakete s dodatnom sigurnosnom opremom kao što je Adaptive Cruise Assist, prepoznavanje prometnih znakova temeljeno na kameri, pomoć pri dugim svjetlima, funkcija pre-sense za stražnji dio i pomoć za poprečni promet sprijeda.

Audi nudi jamstvo od tri godine / 100.000 km za sve svoje automobile. Traje minimalno dvije godine, a jamstvo se nastavlja na treću godinu ili do 100.000 km, što god nastupi ranije.

5. Potrošnja i deprecijacija – 58 / 100: Skup za kupnju

Ne kupujete Audi RS 6 očekujući male novčane izdatke, ali barem je Audi ponudio, u svrhu ublažavanja, novu 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju koja će pomoći u laganom ublažavanju snažnog ataka na novčanik. Hibridna tehnologija uključuje sustav koji gasi motor u kretanju između 55 i 160 km/h radi uštede goriva. Povrh toga, tu je i tehnologija deaktivacije cilindra na zahtjev (CoD).

Službena potrošnja u kombiniranom ciklusu za Audi RS 6 je 11,5 l/100 km. Ovo je impresivna brojka za automobil s ovom vrstom mogućnosti, ali potrošnja u stvarnom svijetu vjerojatno neće dosegnuti tu razinu osim ako niste jako oprezni. Emisija CO2 je 263 – 268g/km.

Audi RS 6 je svakako skup za kupnju i, iako njegova vrijednost neće pasti, ne radi baš tako dobro kao njegov rival Porsche Panamera. Neki stručnjaci predviđaju da će Audi zadržati očekivanih 51,8 posto svoje nabavne cijene nakon tri godine, dok će Panamera Turbo Sport Turismo zadržati 52,2 posto.

Ukupna ocjena za Audi RS 6 Avant: 79 / 100 – S nevjerojatnih 592 KS, kultni Audi RS 6 Avant je briljantno poželjan, praktičan karavan visokih performansi.

Članak objavio Luka Petkovic

Pontiac

Priča zvana Pontiac: U 70-ima i 80-ima među najprodavanijima, danas samo uspomena

Volkswagen grupa

Volkswagen grupa: 12 veličanstvenih u njihovom vlasništvu