Audi Q5 je tek u svojoj drugoj generaciji, ali je čvrsto etabliran kao jedan od najpopularnijih premium SUV vozila na tržištu. Vrlo je solidan rival BMW-u X3 i Mercedesu GLC. Audi Q5 dijeli dijelove šasije s većim Audijem Q7, kao i vrlo cijenjenim Audijem A4. Nudi udobno, profinjeno iskustvo vožnje, ali se ne podudara baš s X3 ili Jaguar F-Paceom što se tiče uključenosti vozača. To kompenzira iznimno dobro dovršenom kabinom, ali i sigurnosnom tehnologijom i visokotehnološkom opremom, uključujući nekim od najboljih infotainment paketa dostupnih na svakom automobilu.
Standardni Audi Q5 uključuje četiri razine opreme
Audi Q5 jedan je od najpopularnijih vrhunskih SUV vozila i trebao bi biti u Vašem užem izboru ako želite kupiti ili iznajmiti otmjeni obiteljski 4×4. Druga generacija stigla je 2016., s renoviranim modelom iz 2020. koji donosi dodatne stilske i tehnološke izmjene.
2,0-litreni dizel bit će dobar izbor kao brzi obiteljski SUV. 2,0-litreni benzinac nije loš, s podosta snage, ali nije baš jeftin za održavanje i djeluje pomalo bjesomučno za ovakav veliki SUV. Isplati se odabrati jedan od izvrsnih plug-in hibridnih modela, ako si to možete priuštiti.
Standardni Q5 s motorom s unutarnjim izgaranjem i model Sportback u stilu coupe-SUV-a uključuju Sport, S line, Edition 1 i Vorsprung razine opreme, dok Audi Q5 TFSI e plug-in hibrid dodaje dodatnu Competition specifikaciju. S cijenama koje počinju od oko 52.000 €, Audi Q5 je upravo dio premium SUV klase. Njegovi glavni rivali su BMW X3, Jaguar F-Pace, Volvo XC60 i Mercedes GLC, dok ostali automobili koje vrijedi razmotriti uključuju Alfa Romeo Stelvio, Lexus NX i Land Rover Discovery Sport.
Ono što impresionira kod Audija Q5 je kvaliteta interijera. Kao i svi Audiji, postoji čvrstina i vrhunski osjećaj koji ga stavlja iznad njegovih glavnih suparnika. Uz sve automobile koji imaju satelitsku navigaciju, LED unutarnje osvjetljenje, kožna sjedala (sprijeda grijana), trozonsku klimu i Audijev MMI infotainment sustav, opreme Vam ne nedostaje. Međutim, automobili s višim specifikacijama dodaju još više opreme, a još uvijek postoji opsežan popis opcija koji može dodatno podići cijene.
Standardni automobil nudi se ili s 2,0-litrenim benzinskim motorom od 261 KS, s oznakom 45 TFSI quattro, ili s 2,0-litrenim dizelskim motorom od 201 KS s oznakom 40 TDI quattro. Oni dubljeg džepa mogu se odlučiti za Audi Q5 TFSI e plug-in hibridnu verziju koja donosi snagu od 295 KS (50 TFSI e), dok automobil 55 TFSI e od 362 KS više nije dostupan na cjeniku Q5. Svi automobili koriste automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa S tronic.
SQ5 orijentiran na performanse koristi 3,0-litreni dizelski motor za proizvodnju 336 KS, s tiptronic mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa. Općenito, Audi Q5 djeluje kao vrhunski proizvod, ali unatoč promjenama na ovom dotjeranom automobilu druge generacije, ne ističe se baš ni u jednom posebnom području da bi ga se stavilo na čelo iznimno konkurentnog paketa premium SUV vozila.
Povijest
Prva generacija Audija Q5 debitirala je 2008. i bila je prvi SUV srednje veličine njemačke marke, nakon većeg Q7 sa sedam sjedala. Koristeći iste podloge koje će na kraju biti osnova za Porsche Macan, Audi Q5 bio je poput automobila za vožnju s impresivnom profinjenošću, udobnošću i praktičnošću. Izvornik je trajao gotovo desetljeće u proizvodnji, uz samo manji facelift 2012. godine. Konačno ga je zamijenio Audi druge generacije 2016., koji je bio malo veći, ali je u biti slijedio istu pobjedničku formulu.
Audi Q5 prve generacije (2008. – 2016.)
Originalni Q5 pokazao se trenutnim hitom za Audi destilirajući svu poželjnost svog većeg modela Q7 u manji i pristupačniji paket. Quattro pogon na sva četiri kotača bio je standardan u cijeloj ponudi, dok je unutrašnjost spojila vrhunsku kvalitetu i obilje praktičnosti. Postoji širok izbor benzinskih i dizelskih motora, kao i SQ5 visokih performansi. Ovaj je sadržavao 3,0-litreni V6 TDI i bio je prvi Audijev S model s dizelskim motorom.
Audi Q5 druge generacije (2016. – ?)
Najnoviji Q5 je veći i luksuzniji od svog prethodnika, ali zadržava obiteljski pristup izvornika i standardni pogon na sva četiri kotača. Postoji još šira ponuda motora, uključujući SQ5 s benzinskim pogonom, pa čak i plug-in hibrid. Ne može se baš mjeriti s vodećima u klasi što se tiče zabavne dinamike vožnje, ali je udobniji nego ranije i može se pohvaliti poboljšanom profinjenošću.
1. Prostor – 87 / 100: Audi Q5 gotovo jednak veličini svojih konkurenata
Ako se pitate je li Audi Q5 dovoljno velik da podnese četiri odrasle osobe i njihovu prtljagu… Unutra ima pristojnog prostora za toliko odraslih osoba, a prtljažnik je dovoljno velik da može primiti tri velika kofera i još nekoliko ruksaka. Plug-in hibridne verzije imaju fleksibilan sustav stražnjih sjedala koji se može mijenjati naprijed i nazad, zajedno s podešavanjem kuta naslona sjedala, kako bi se dao prioritet ili prostoru u kabini ili kapacitetu prtljažnika. Ključna prednost ovdje je da možete ugurati još 60 litara prtljažnika povrh standardnih 550 litara.
Osim toga, teško je zamjeriti čitavom kompletu. Pogled izvan vozačevog sjedala je izvrstan, prilično je lako postaviti sva četiri kuta automobila u čvršće manevre, a postoji čak i nekakva vrsta pametne tehnologije koja zna kada ste pričvrstili krovni nosač i prilagođava sustave kontrole stabilnosti u skladu s tim kako bi odražavala činjenicu da imate dodatnu težinu veću od normalne.
Audi Q5 je otprilike jednak veličini ostalih automobila u premium SUV segmentu. Njegova duljina i širina, 4,66 metara i 1,89 metara, unutar su nekoliko milimetara od dimenzija BMW-a X3 i Mercedesa GLC. Audijeva linija krova ipak je nešto niža od BMW-ove – na 1,66 metara.
Možda još značajnije, druga generacija Q5 dobila je nekoliko milimetara na međuosovinskom razmaku, pa sada iznosi 2,82 metra. To je još uvijek daleko od najdužeg u klasi, ali daje Q5 priliku u borbi protiv modela poput GLC-a kada je u pitanju prostor u kabini, posebno prostor za noge odostraga.
Četirima odraslim osobama bit će iznimno udobne u Q5. Sprijeda ima prostora za ramena i glave, a straga čak ni ta uska linija krova ne uspijeva ga učiniti tijesnim za osobu visoku 1,90 m. Doista ima dovoljno mjesta. Ulazak i izlazak s prednjih sjedala je jednostavan, zahvaljujući povišenoj visini koju imate u ovom tipu SUV-a. I odrasli će moći s relativnom lakoćom ući i izaći sa stražnjih sjedala, iako debeli C-stup znači da će viši putnici možda morati samo malo sagnuti glavu dok izvode manevar.
Audi nudi par Isofix točaka na krajnjim stražnjim sjedalima, ali ne postoji prostor u ovom automobilu da primi tri dječja sjedala u drugom redu. To ipak nije neobično u ovom razredu.
Prtljažnik modela Q5 od 550 litara dovoljno je velik da primi tri kofera pristojne veličine, s nekoliko torbi za noćenje naguranih oko njih. Međutim, kapacitet nije baš na razini najboljih u klasi. Za usporedbu, BMW X3 i Mercedes GLC imaju 550 litara s postavljenim (fiksnim) stražnjim sjedalima, ali Jaguarov F-Pace ima 650 litara u ponudi.
Ako potpuno preklopite stražnja sjedala, kapacitet Q5 raste na 1.550 litara. To je vrijedno spomena, ali je 50 litara manje u odnosu na X3 i GLC, i nevjerojatnih 190 litara u odnosu na F-Pace. Sa strane prtljažnika modela Q5, postoji nekoliko kuka za vješanje, a Audi nudi mrežu za prtljagu koja savršeno drži stvari prikovane za pod na zavojitim cestama.
Sam otvor prtljažnika je izvrstan, s lijepim, širokim otvorom, iako zapravo postoji prilično visok rub za podizanje predmeta. Stražnja vrata rade električno na svim modelima. Aktiviraju se gumbom na poklopcu prtljažnika ili ključevima, iako postoji opcija koja Vam omogućuje da izvršite istu funkciju mahanjem noge ispod stražnjeg branika.
Oni ljudi koji razmišljaju koristiti Audi Q5 za vuču ograničeni su na 2.400 kg, što bi trebalo biti više nego dovoljno za vuču karavana ili sličnog vozila. To se također ne mijenja između benzinca ili dizela.
2. Sigurnost i jamstvo – 85 / 100: Niz sigurnosnih paketa
Audi Q5 dobio je ocjenu od pet zvjezdica na Euro NCAP-u pri testiranju 2017., dobivši 93% za sigurnost putnika, 86% za sigurnost djece i 73% za zaštitu pješaka od sudara.
Početne Sport verzije imaju kameru za vožnju unatrag, tempomat s limitatorom brzine, prednje i stražnje parkirne senzore, pomoć pri kočenju i Audijev Pre Sense City sustav koji upozorava na potencijalni sudar i može pokrenuti kočenje u nuždi ako je potrebno. Prelazak na vrhunsku opremu Vorsprung donosi niz standardnih sigurnosnih paketa uključujući prilagodljivi tempomat, sustav prepoznavanja prometnih znakova, Turn Assist, Active Lane Assist, Audijevo Pre-Sense upozorenje na sudar i funkciju automatskoga kočenja, Side Assist, Park Assist i upozorenje za izlazak koje upozorava putnike na sva vozila ili bicikliste koji se približavaju odostraga.
Audi nudi standardno trogodišnje jamstvo s ograničenjem od 100.000 km. Ovo malo zaostaje za BMW-ovim jamstvom, koje traje isto toliko vremena, ali ima neograničenu kilometražu. Audi nudi proširenja svoje zaštite koja mogu trajati do pet godina i 150.000 km, što se može dodati kada specificirate svoj novi Q5.
3. Dizajn – 79 / 100: Audi Q5 nadzorna ploča slična kao u Audi A4
Audi Q5 je dobro posložen, s pristojnim proporcijama, a facelift iz 2020. godine ponudio je samo nekoliko manjih izmjena već otmjene vanjštine. To uključuje nova LED prednja svjetla, preoblikovanu rešetku hladnjaka i restilizirani prednji branik s većim otvorima za zrak. Audi je također postavio par reprofiliranih bočnih pragova, dok straga ima nešto ažuriranih ukrasa. Audi također nudi nekoliko vanjskih razlika specifičnih za opremu za revidirani Q5. Na primjer, model Sport dolazi s kromiranim okvirom rešetke i srebrnim zaštitnim pločama, dok varijanta S line ima saćastu rešetku i kromiranu traku za stražnji difuzor. Audi je također dodao par novih završnih boja u paletu boja Q5 – District Green i Ultra Blue.
Možete birati između naplataka od 45 do 53 cm i između devet boja. Brilliant Black i Ibis White čvrste su završne obrade i nude se kao standard, dok ostale dolaze kao metalik opcije po dodatnih 770 €. Iznutra, Audi Q5 nadovezuje se na arhitekturu nadzorne ploče koju smo vidjeli na A4 koristeći vrlo sličan dizajn, ali s još kvalitetnijim materijalima. Morat ćete prilično istražiti prije nego što počnete pronalaziti bilo kakvu nekvalitetnu plastiku. Sve što je vidljivo ili što se redovito dodiruje izgleda i doima se izvrsno.
Instrument-pločom dominira novi 25-cm infotainment zaslon osjetljiv na dodir, dok je rotirajući gumb na središnjoj konzoli prethodnog Q5 zamijenjen pretincem za pohranu stvari.
Audi više ne dolazi s trackpadom i kontrolnim kotačićem za upravljanje MMI navigacijskim sustavom, a postavke u Q5 su samo zaslon osjetljiv na dodir. Zaslon nudi jasan raspored s korisnim tipkama prečaca i ima pristojnu grafiku, iako mapiranje izgleda pomalo zastarjelo. Zaslon osjetljiv na dodir koristi se za sve osim za kontrole klime (koje su prikazane u nastavku), a zaslon reagira na Vaše unose klikom svaki put kada ga dodirnete. Sustav je jednostavan za navigaciju i nudi mnogo informacija, dok su Apple CarPlay i Android Auto standardni, zajedno s trogodišnjom pretplatom na povezane usluge.
Uključena je i Audijeva digitalna upravljačka ploča Virtual Cockpit, koja i dalje donosi vrhunsku tehnologiju u interijeru i impresivnu funkcionalnost. DAB radio i Bluetooth su standardni, zajedno s dva USB priključka za punjenje Vaših uređaja. Stereo s deset zvučnika može se nadograditi na Bang & Olufsen sustav s 19 zvučnika (kao dio paketa Comfort and Sound) ako ste spremni platiti oko 1.600 €.
4. Vožnja – 76 / 100: Audi Q5 nije pretjerano uzbudljiv
Audi Q5 se fokusira na to da bude siguran, staložen i udoban za vožnju. Pogledali smo nekoliko testova automobila Audija Q5 opremljenih najskupljim postavama šasije (adaptivni amortizeri sa zračnim ovjesom), ali unatoč cijeni, vožnja je izgledala neugodna na manje kvalitetnim cestama. Na velikim kotačima, rupe na cesti poprilično se osjete, a automobil se ne osjeća mirno pri brzini. Iako nije neudoban, po kvaliteti vožnje ne može parirati Mercedesu GLC.
Međutim, nije pretjerano uzbudljiv. To je zato što upravljač nema povratne informacije. Ne daje nekakav osjećaj što prednji kotači rade i u kakvoj su interakciji s površinom ceste. Ako se vozač kojim slučajem izgubi i završi na šljunčanoj stazi, može imati povjerenja u sposobnosti automobila. Nije baš Land Rover Discovery Sport u smislu off-road sposobnosti, ali je dovoljno sposoban za većinu situacija. To je osobito istinito ako je specificiran zračni ovjes, jer može podići automobil kako bi se povećala njegova visina vožnje preko kamenja i blata.
Kao i kod mnogih Audija, Q5 ima široku paletu dinamičkih postavki dostupnih putem gumba “Drive Select”. To Vam omogućuje odabir različitih načina rada koji utječu na sve, od odziva gasa i sustava kontrole proklizavanja do mapiranja mjenjača i težine upravljanja. Dvije postavke između kojih ćete se kretati na cestama su “Comfort” i “Dynamic”, iako postoji dodatna opcija, “Efficiency”, koja dodatno usporava odziv gasa u pokušaju da se postigne bolja ekonomičnost goriva.
Također je moguće kombinirati svoje omiljene postavke iz ključnih elemenata automobila, primjerice “Dynamic” upravljanje i “Comfort” ovjes, i pohraniti ih pod postavkom “Individual” koju je jednostavno odabrati kao i unaprijed postavljene proizvođačeve postavke. Sedmerostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom izvrstan je, s brzim, glatkim promjenama stupnjeva prijenosa i softverom. Uvijek možete nadjačati sustav, također, pomicanjem ručica iza upravljača za ručno mijenjanje stupnjeva prijenosa.
Audi Q5 je tih u pokretu, s plug-in hibridnim modelima koji pružaju glatki prijelaz s električne energije na motor s unutarnjim izgaranjem. Ako odaberete hibridni način rada, Q5 će ići prema iskorištavanju baterije, iako će pri jačem ubrzanju prijeći na benzinski motor.
Faceliftom iz 2020. uvedena je blaga hibridna tehnologija za standardne Audi Q5 benzinske i dizelske verzije, donoseći poboljšanja u snazi, performansama i ukupnoj učinkovitosti.
Početni 2,0-litreni četverocilindrični benzinac sada proizvodi 261 KS (porast u odnosu na 247 KS), dok 2,0-litreni dizelaš daje 201 KS (u odnosu na 187 KS). To je povećanje od 14 KS u odnosu na (prije facelifta) dizelski model i sada uključuje novi 12-voltni blagi hibridni sustav, koji koristi starter-generator (BSG) pogonjen remenom za isporuku malo dodatne snage i okretnog momenta. Dizel je najbolji izbor u ponudi, jer je dovoljno snažan i učinkovit. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundi i ima najveću brzinu od 220 km/h.
Korisnicima službenih automobila, i privatnim vlasnicima koji traže plug-in hibridnu fleksibilnost, najbolje će poslužiti modeli TFSI e. Verzija 55 TFSI e s 362 KS više nije dostupna na cjeniku Q5, ali ima dosta performansi iz 50 TFSI e s 295 KS, dok će ekonomičnost u stvarnom svijetu biti respektabilna ako baterije držite punima. Ako odaberete hibridni način rada, Audi Q5 će više-manje neprimjetno “žonglirati” između konvencionalne i električne energije.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h za verziju 50 TFSI e traje 6,1 sekundu, dok varijanta 55 upravlja istom brzinom za impresivnih 5,3 sekunde i maksimumom od 240 km/h. SQ5 malo nadmašuje plug-in hibrid vrhunske specifikacije pružajući vrijeme sprinta od 0 do 100 km/h od 5,1 sekunde.
5. Potrošnja i deprecijacija – 74 / 100: Niski troškovi rada kod plug-in modela
Audi je osmislio smanjenje težine od 90 kg za drugu generaciju Q5 u odnosu na prethodni model, što je pomoglo u postizanju poboljšane potrošnje goriva i nižih emisija CO2. Drugi vrhunac koji povećava učinkovitost je quattro “ultra” sustav pogona na sva četiri kotača na zahtjev. Liftingom u 2020., Audi je uključio blagu hibridnu tehnologiju za benzinske i dizelske Audi Q5 verzije, dok 2,0-litreni TDI motor sada ima lakše aluminijsko kućište radilice i lakšu radilicu, čime je smanjena težina motora za 22,5 kg.
Audi tvrdi da 40 TDI može potrošiti 6,3 l/100 km u kombiniranom ciklusu, s emisijom CO2 od 164 g/km, dok 2,0-litreni TFSI benzinac troši od 8,4 l/100 km, s emisijom CO2 od 191 g/km.
Niski troškovi rada glavna su karakteristika kod 50 i 55 TFSI e plug-in hibridnih modela, iako se potonji više ne nudi na cjeniku Q5. 50 TFSI e troši između 1,5 i 1,7 l/100 km, ovisno o specifikaciji, cijelo vrijeme ispuštajući samo 35 do 39 g/km CO2. Naravno, morat ćete redovito dopunjavati bateriju kako biste postigli bilo koju vrijednost uštede goriva. Snažniji 55 TFSI e troši 1,7 – 1,8 l/100 km, s emisijom CO2 od 40 do 42 g/km. To je izvrstan izbor ako balansirate između kraćih gradskih putovanja i dužih putovanja, s mogućim dometom od oko 42 kilometara.
Izvorni Audi Q5 bio je miljenik premium SUV sektora i imao je čvrstu deprecijaciju koja je prešla granicu od 60 posto. Dolaskom brojnih konkurenata, vrijednosti su malo omekšale, ali još uvijek uspijeva zadržati oko 56 posto svoje vrijednosti tijekom prosječne tri godine / 60.000 kilometara vlasništva. Iako ćete platiti više za pristup performansama modela SQ5, zadržava oko 65 posto svoje izvorne cijene u maloprodaji nakon istog trogodišnjeg razdoblja.
Ukupna ocjena za Audi Q5: 80 / 100 – Audi Q5 je profinjen i udoban, ali drugi SUV konkurenti nude malo više angažmana i agilnosti