Taman kad ste pomislili da je Audijeva ponuda crossovera potpuna, stigao je još jedan. Kao što mu ime govori, Audi Q2 je ispod Q3, Q5 i Q7 i nudi razinu stila, klase i značajki velikog automobila s kojom se većina rivala jednostavno ne može natjecati. Nažalost, iznevjerila ga je škrta oprema u osnovnom izgledu, čvrsta vožnja i mjestimično jeftina završna obrada unutrašnjosti. Ipak, postoji mnogo toga što se može svidjeti kod Audija. Dobar je za vožnju, prostran i nudi niz mogućnosti personalizacije. Također je podržan nekim primamljivim financijskim ponudama. Samo ćete morati gledati popis opcija kako biste spriječili da cijena izmakne kontroli.
Po veličini je prilično blizu Audiju Q3
Morate biti impresionirani brzinom kojom je Audi uspio osmisliti široku paletu SUV vozila kojima smo danas blagoslovljeni. Tvrtka nije napravila niti jedan SUV prije nego što je prvi put stigao Q7 koji je promijenio automobilsku industriju 2005. godine, a danas imaju poželjnu opciju u gotovo svakom segmentu sektora koji Vam padne na pamet.
Audi Q2 uklapa se u liniju ispod modela Q3 i Q5, barem za sada. Audi je početkom 2022. najavio da će ukinuti mali crossover na kraju njegovog trenutnog životnog ciklusa, bez planiranog izravnog nasljednika i preusmjeravanja na veće modele i potpunu elektrifikaciju.
Audi Q2 po veličini je prilično blizu Q3 jer oba dijele platformu sličnu platformi A3 hatchbacka. Zanimljivo, iako je uspjeh linije Audi SUV-a u određenoj mjeri izgrađen na njegovoj reputaciji quattro pogona na sva četiri kotača, to je značajka koja samo prolazno zanima kupce Q2. Većina ponude je samo s prednjim pogonom, a samo su najsnažnije varijante SQ2 blagoslovljene quattro pogonom. Ponuda motora uključuje dva benzinska motora, s dizelskom snagom koja više nije dostupna: trocilindričnim turbom 1.0 TFSI od 109 KS, s oznakom 30 TFSI, i 1.5 TFSI turbom s četiri cilindra od 148 KS, s oznakom 35 TFSI.
Na cjeniku više nećete pronaći model 2.0 TFSI 40 TFSI sa 187 KS, niti 1.6 TDI sa 114 KS i 2.0 TDI sa 148 KS, s oznakama 30 TDI, odnosno 35 TDI.
Svi modeli dobivaju šesterostupanjski ručni mjenjač, dok se 35 TFSI može dobiti s Audijevim sedamstupanjskim S tronic mjenjačem s dvostrukom spojkom. Ljubiteljima performansi više će odgovarati sportski model Audi SQ2, koji donosi 2,0-litreni benzinski motor od 296 KS, quattro pogon na sva četiri kotača i DSG mjenjač. U mehaničkom smislu sličan je Audiju S3 i Volkswagen Golfu R.
Modeli Technik oskudno su opremljeni u usporedbi s ostatkom asortimana, ali dobivaju kotače od 40 cm, zaslon na kontrolnoj ploči i klima uređaj. Većina kupaca bit će voljna platiti premiju od oko 1.800 € koju traže sportski modeli da bi dobili 43-cm kotače i sportska sjedala. Sportski model također ima Audi Connect i njegove infotainment dodatke uključujući MMI navigaciju, kao i više luksuznih interijera.
Modeli linije S imaju drugačiji izgled zahvaljujući lukovima kotača u boji karoserije, srebrnoj rešetki i redizajniranim odbojnicima. 45-cm kotači, full LED svjetla s pomičnim pokazivačima straga, kožna sjedala i sportski ovjes također su uključeni. Međutim, sportski ovjes je previše krut da bi bio udoban na oronulim cestama, pa bismo preporučili prebacivanje na komforni ovjes, što možete učiniti bez dodatnih troškova. Automobili linije S također dobivaju LED unutarnje osvjetljenje koje obasjava kabinu blagim svjetlom i osvjetljava razne elemente ukrasa.
Modeli Black Edition dodaju 48-cm crne aluminijske naplatke i sjajni crni vanjski paket, dok vrhunska oprema Vorsprung više nije navedena na cjeniku. Jedna od značajki Q2 je to što dolazi s Audijevim sigurnosnim kompletom Pre Sense. Standardan je na svim modelima i uključuje autonomno kočenje u nuždi, koje će aktivirati kočnice ako senzori otkriju pješaka koji izlazi ispred automobila. Ostale opcije za velike automobile uključuju prilagodljivi tempomat, upozorenje o napuštanju traka i pomoć pri zadržavanju traka, plus prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na promet straga kada vozite unatrag.
Cijene se kreću od oko 27.000 € do više od 39.000 € za Technik sve do Black Edition modela, dok sportski SQ2 počinje od oko 45.000 €. Kako se radi o premium modelu, konkurenti Q2 su iz više klase malih crossovera. Glavni među tim rivalima su BMW X1 i X2 blizanci, Mercedes GLA i Range Rover Evoque. S druge strane, MINI Countryman vrijedi razmotriti, dok vrhunske verzije Jeepa Renegadea i Fiata 500X nude puno opreme za sličan novac kao i osnovne verzije Q2.
1. Dizajn – 88 / 100: Audi Q2 dostupan je s brojnim opcijama prilagodbe
Kao i većina najnovijih izdanja VW grupe, Audi Q2 temelji se na skalabilnoj MQB arhitekturi. Ne samo da je kućište lagano i snažno, pružajući oštro rukovanje i profinjenost, njegova fleksibilnost je omogućila dizajnerima slobodu stvaranja prepoznatljivih stilova. Ipak, Q2 ima konvencionalniji pristup, posuđujući znakove od modela kao što su Q7 i TT coupe.
Kao i kod Audi A1 superminija, Audi Q2 dostupan je s brojnim opcijama prilagodbe. Ne samo da postoji širok izbor dizajna aluminijskih kotača, već možete odabrati i kontrastne boje za umetke na C-stupu. To je prava istaknuta značajka Q2 koja se ne razlikuje od bočnih ploča koje se nalaze na superautomobilu R8, a dolaze u različitim nijansama sive, srebrne i crne, ovisno o odabranoj razini opreme.
Veličine aluminijskih kotača kreću se od 40 cm na Technik automobilima, 43 cm na Sports modelima i 45 cm na S line modelima. Modeli Black Edition dolaze s 48 cm, koje su također dostupne kao opcije na drugim paketima opreme, ali imajte na umu da što je veći kotač, to ćete veće neravnine više osjetiti, posebno straga i na Sportskom umjesto Comfort ovjesu.
Kvaliteta interijera Q2 je impresivna, osobito u usporedbi s konkurentskim malim SUV-ovima i mnogim drugim automobilima po cijeni. Tu je meka plastika, iako će Audi priznati da štedi novac tamo gdje to nećete primijetiti. Svaki Audi Q2 dobiva zaslon na gornjoj ploči, iako morate krenuti prema popisu opcija da biste ga ispunili zanimljivim stvarima poput satelitske navigacije. Možete se odlučiti za Audijev impresivni 31-cm virtualni kokpit – TFT zaslon na ploči koji zamjenjuje konvencionalne brojčanike i daje Vam dodatne mogućnosti za personalizaciju onoga što vidite.
Audijev MMI navigacijski sustav preuzet je ravno s ostalih modela proizvođača, dajući kabini modela Q2 obilje vrhunske privlačnosti, unatoč nekim upitima o kvaliteti korištenih materijala. Ekran od 18 cm ovdje je najjasniji i grafika je relativno oštra. Također je jednostavno i intuitivno za upravljanje pomoću okretnog kotačića postavljenog na tunelu prijenosa. Oprema Technik nije dostupna s 31-cm digitalnim zaslonom na ploči Virtual Cockpit. Ovo je pravi tehnološki vrhunac koji izdvaja Audi Q2 od njegovih rivala. Mislimo da se isplati nadograditi na sportsku opremu.
MMI Navigacija nudi tri mjeseca povezanih usluga, dajući informacije o lokalnim pretraživanjima, cijenama goriva, vremenu, pa čak i društvenim mrežama. Uz to, povezivost Apple CarPlay i Android Auto je standardna, što dodatno poboljšava integraciju s Vašim pametnim telefonom.
2. Potrošnja i deprecijacija – 85 / 100: 2.0 TDI bolji od 1.0 TFSI
Odabir ekonomičnih motora Volkswagen Grupe trebao bi osigurati da Audi Q2 pruža razumnu uštedu goriva. Ako su operativni troškovi najniži, onda potražite štedljive dizelske opcije, posebno 2.0 TDI. Početni 1.0 TFSI turbo trocilindraš ima potrošnju od 5,7 l/100 km i emisiju od 130 g/km. 1,5-litreni TFSI benzinac ima tehnologiju cilindra na zahtjev, koja isključuje dva od svoja četiri cilindra tijekom vožnje radi uštede goriva. Kao rezultat toga, 1.5 je samo neznatno lošiji od 1.0 TFSI, uz potrošnju od 5,9 l/100 km i ispuštanje CO2 od 134 g/km. Međutim, vrijedi imati na umu da prelazak na S line model s većim kotačima smanjuje ekonomičnost i emisije.
Dizelska snaga više nije dostupna, ali ako pronađete rabljeni primjerak, vidjet ćete da je 2.0 TDI sa 114 KS bolji od 1.0 TFSI u smislu učinkovitosti. Audi tvrdi da može trošiti od 4,8 l/100 km, s emisijom CO2 od 125 g/km. Na drugom kraju ljestvice, sportski modeli SQ2 troše od 8,5 l/100 km i imaju emisiju CO2 od 192 g/km.
Audi Q2 stoji prilično dobro kada je riječ o preostaloj vrijednosti, s prosjekom od 55 posto svoje izvorne cijene zadržane tijekom tri godine i 60.000 km. Najbolji učinak ima model 35 TFSI u S line opremi koji drži oko 58 posto svoje vrijednosti nakon 36 mjeseci vožnje.
3. Vožnja – 81 / 100: Audi Q2 djeluje dovoljno privlačno
Ispod kože, Q2 je jedan od Audijevih naprednijih SUV vozila. Temelji se na skalabilnoj MQB platformi VW grupe, a s obzirom na to da je blisko povezana s modelom A3, ne čudi što Audi Q2 vozi na sličan način. Audi koristi frazu “go-kart osjećaj” za opisivanje Q2, frazu koju je posudio od MINI-ja. U zavoju ćete vidjeti da je Audi staložen i stabilan, ali upravljaču nedostaje težina i povratna informacija MINI Countrymana. Brz je, pomaže povećati osjećaj agilnosti, ali Audi Q2 uvelike se oslanja na pomoć vozaču, a sustav vektoriranja okretnog momenta posebno je nametljiv. Audi također ima čvrstu vožnju. Teško da će doći do sudara, ali automobil prati neravnine koje udobniji suparnici uspijevaju filtrirati.
Upravljač Q2 dolazi od prodavanog modela Audi S3 i djeluje dovoljno privlačno da Vam izmami osmijeh na lice. Nije pretežak, što ga čini automobilom lakim za vožnju po gradu – posebno zahvaljujući povišenom položaju za vožnju. Usprkos kratkom međuosovinskom razmaku automobila i visokom težištu, nema previše naginjanja karoserije kada vozite u zavojima, čemu pomaže široki stav automobila.
Upravljač je brz i lakši od Mazde CX-3, ali težina je još uvijek dobra i teži je i malo sporiji od postavki u Peugeotu 2008. Međutim, vrlo je malo povratnih informacija sa šasije, dok ponekad osjetite kako sustavi zadržavaju automobil u zavojima, boreći se s onim što tražite od njega.
Kompromis za ovo spretno rukovanje je vrlo čvrsta vožnja. Na neravnim cestama Audi Q2 ne postiže istu ravnotežu kao Mazda CX-3, na primjer. Čini se čvršćim i manje staloženim na neravnim površinama, što znači da, iako se dobro nosi zahvaljujući čvršćoj postavci, više ga ometaju neravnine u sredini zavoja. Također reagira na neravne površine naglo nego CX-3, pa nije tako profinjen tijekom vožnje.
Uz nemirnu vožnju, postoje još jedan ili dva čimbenika koji karakteriziraju Q2. Na primjer, čini se da je papučica kočnice previše osjetljiva, što ponekad otežava glatko zaustavljanje automobila. SQ2 je jedan od rijetkih kompaktnih SUV vozila u prodaji. Nudi predvidljive, upotrebljive performanse u svim uvjetima. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,8 sekundi. Automobil može premještati snagu oko svoja četiri kotača (do 100 posto na stražnje kotače ako je potrebno), ali nije tako razigran kao neki od najboljih popularnih hatchback vozila u prodaji. Međutim, ako je brzina veća briga, SQ2 je izvrstan izbor.
Iako je velik dio Audi Q2 tehnologije na popisu opcija, tu je podosta naprednog sigurnosnog kompleta kao standard. Audijev Pre Sense sigurnosni komplet je standardan, koji uključuje autonomno kočenje u nuždi i također će se zaustaviti ako uoči pješaka koji izlazi ispred automobila.
Druge opcije za velike automobile uključuju prilagodljivi tempomat, upozorenja o napuštanju traka i pomoć pri održavanju traka, plus prepoznavanje prometnih znakova i upozorenja ako se pojavi promet kada vozite unatrag.
1.0 TFSI je preuzet od drugih automobila u VW grupi i ovdje ima 109 KS. To je gotovo isto koliko i model (sada ukinut) 1.6 TDI, ali je dotjeranost motora jača, a s turbom za povećanje snage, potencijal za pristojne performanse i ekonomičnost u svakodnevnoj uporabi je dobar. 1,0-litreni motor okreće se glatko. Bučan je pri većim okretajima, iako je kompromis to što turbo isporučuje pristojan okretni moment u sredini raspona okretaja.
1.5 TFSI ima dobar broj okretaja i tih je kada ga vozite autocestom. Također ima dovoljno moći da ispuni sportski zahtjev automobila. Motor je dostupan sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem ili sedam-stupanjskim S tronic automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom u svim razinama opreme. Unatoč tome, S tronic mjenjač je izvrstan izbor jer brzo reagira i radi glatko, čak i kada jače pritisnete gas. I sami možete preuzeti kontrolu s ručicama za upravljačem.
Iako to nije iznimno, vidjet ćete da će Audi u većini situacija udobno držati korak s prometom. Još bolje, maksimalni okretni moment isporučuje se pri samo 1.500 okretaja u minuti. No, dok šesterostupanjski mjenjač automobila općenito radi glatko, test vozači su otkrili da uključivanje šeste brzine često zahtijeva ozbiljne mišiće. S tronic mjenjač je bolji izbor. Ovaj sedmostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom reagira brzo i uglađeno i može mu se dati sportskiji izgled ako odaberete dodatni sustav Audi drive select.
4. Prostor – 76 / 100: Audi Q2 je 116 mm duži od Audija A3
Unutrašnjost Q2 relativno je prostrana s obzirom na njegovu malu tlocrtnu površinu. Audi tvrdi da je unutarnji prostor sličan A3, što ne mora biti istina. Naravno, viša linija krova i uspravniji položaji sjedenja pomažu, ali u Q2 zapravo sjedite malo niže nego u drugim malim SUV vozilima, što pomaže da automobil dobije navodni “go-kart osjećaj” koji spominje Audi.
S dužinom od 4.121 mm, Audi Q2 je 167 mm duži od Audija A1 i 116 mm kraći od A3. Među SUV-ovima, mrvicu je kraći od Nissana Jukea, kao i od velikog brata, Audijevog Q3. Stoga sa sigurnošću možemo reći da se svrstava među male SUV-ove. A problem s malim SUV vozilima je što mogu izgledati pomalo nezgrapno, dok kombinacija kratkog međuosovinskog razmaka i visokog centra gravitacije može pokvariti vožnju i upravljanje. Srećom, čini se da je Audi riješio probleme u vidu ovoga.
Prednja sjedala imaju mnoštvo mogućnosti podešavanja, tako da će se i najmanji i najviši vozači moći udobno smjestiti, posebno s upravljačem koji se podešava gore i dolje, kao i unutra i van. Prostor za glavu je također dobar, čak i straga gdje su Audijevi dizajneri naporno radili kako bi zadržali nisku liniju krova za sportskiji izgled. Linija krova udubljena je straga, ali putnik od 1,90 m može sjediti iza vozača iste visine. Koljena će Vam dodirivati naslone prednjih sjedala, ali nećete morati raširiti noge.
Putnici prosječnije visine neće imati primjedbe odostraga, osim ako sjednu u sredinu posljednjeg reda. Veći bočni prozori i svijetle obloge krova pomažu stvoriti prozračniju atmosferu, ali Audi pati od malih otvora na vratima, zbog čega je pristup stražnjoj klupi malo otežan.
Vidljivost je dobra posvuda usprkos prilično plitkom stražnjem staklu na stražnjoj strani. Međutim, vrata prtljažnika širom se otvaraju i otkrivaju obilje prostora. S 405 litara (povećava se na 1.050 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima) veći je od A3 Sportbacka, samo 15 litara manji od Q3, kao i od Countrymanovih 450 litara. Pod prtljažnika može se lagano podići tako da je pod ravan kada se sjedala preklope, a možete se odlučiti i za 40:20:40 za lakši utovar dužih predmeta.
Spremište je nemalo i unutra, sa spremnicima u vratima pristojne veličine i pretincem za rukavice, plus praktičnim mjestima za šalice ili telefone između sjedala. Tu je i utor za odlaganje ključa, budući da Q2 dolazi sa sustavom bez ključa u kojem ne morate fizički okrenuti ključ za pokretanje.
5. Sigurnost i jamstvo – 69 / 100: Standardno jamstvo
Audi Q2 standardno dolazi s impresivnim popisom sigurnosnih paketa, plus nekim supernaprednim stvarima koje su na popisu opcija. Euro NCAP testirao je Q2 2016. i dodijelio mu punu ocjenu od pet zvjezdica, s ocjenama zaštite odraslih i djece od 93 posto, odnosno 86 posto. Audijev Pre Sense sigurnosni komplet standardan je i uključuje autonomno kočenje u nuždi, zbog kojih će zaustaviti vozilo ako uoči pješaka koji izlazi ispred automobila.
Druge opcije za velike automobile uključuju prilagodljivi tempomat, upozorenja o napuštanju traka i pomoć pri održavanju traka, plus prepoznavanje prometnih znakova i upozorenja ako se pojavi promet kada vozite unatrag. Plus, naravno, postavljen je uobičajeni niz zračnih jastuka, kao i standardne kontrole trakcije i stabilnosti te antiblokirajuće kočnice.
Standardno Audijevo jamstvo traje tri godine ili 100.000 km, iako se ograničenje kilometraže uklanja u prvoj i drugoj godini.
Ukupna ocjena za Audi Q2: 80 / 100 – Audi Q2 je moderan crossover s izraženim značajkama automobila, ali je skup i manje dovršen nego što biste očekivali