Nemamo mnogo toga za spočitati Volkswagen Arteonu. Ima sav stil, tehnologiju i luksuz koji su potrebni za borbu s vrhunskim rivalima kao što su Audi A5 Sportback ili BMW serije 4 Gran Coupe, u kombinaciji s niskim troškovima rada i razumnim poreznim obvezama za službena vozila. OK, ne pruža toliko uzbuđenja za upravljačem kao BMW, a oznaka VW-a nema značaj nekih suparnika, ali vrhunska kabina je lijepo izgrađena i prekrivena vrhunskim materijalima. Kao i svi njegovi suparnici inspirirani stilom, Arteon pati od nedostatka prostora za glavu na stražnjim sjedalima, ali profinjena vožnja i raskošan stil još uvijek ga čine pobjedničkim izborom.
Vodeći model VW palete osobnih automobila je Volkswagen Arteon. Najnoviji je u nizu velikih izvršnih modela koje je izradila njemačka tvrtka i nastavlja se na CC i još raskošniji Phaeton kao raskošna limuzina za široke mase. Volkswagen je već otkrio električnu limuzinu ID Aero koja će vjerojatno zamijeniti Arteon u nekim dijelovima Europe 2024. godine.
Poput CC-a, Volkswagen Arteon oslanja se na obiteljski automobil Passat za svoju voznu opremu, ali dobiva sportsku, privlačnu karoseriju koja mu daje izgled u skladu s najnovijom vrstom coupe hatchback vozila, kao što su Audi A5 Sportback i BMW 4 Serija Gran Coupe. Ovo su Arteonovi glavni konkurenti, iako bi se mogao smatrati i protivnikom drugim kompaktnim poslovnim limuzinama kao što su Jaguar XE, Alfa Romeo Giulia i Mercedes C-klase.
Budući da Volkswagen Arteon dijeli svoj vozni mehanizam s Passatom, svi automobili dolaze s pogonom na prednje ili 4MOTION pogonom na sva četiri kotača. Dostupni su šesterostupanjski ručni modeli, ali velika većina Arteona dolazi s VW-ovim brzim sedmostupanjskim DSG automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Ovo naglašava pretenzije automobila kao luksuzno vozilo.
Manji facelift 2020. godine je doveo do uvođenja nekih promjena stila eksterijera i dodatne ugrađene tehnologije, dok je Arteon Shooting Brake karavan uključen u liniju modela.
Temeljni TSI turbo benzinski motori sastoje se od 1,5-litrene jedinice od 148 KS sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i 2,0-litrenog agregata od 187 KS koji je povezan sa sedmostupanjskim automatskim DSG mjenjačem. 1,4-litreni Volkswagen Arteon e-Hybrid plug-in hibridni pogonski sklop od 215 KS više se ne nudi u nekim dijelovima Europe. Na vrhu ponude nalazi se model R performance s 4Motion pogonom na sva četiri kotača i verzijom 2,0-litrenog TSI benzinskog motora od 316 KS. VW-ov sveprisutni 2.0 TDI dizel dolazi u oblicima od 148 KS i 197 KS, sa svim varijantama koje se nude kao automatik sa sedam stupnjeva prijenosa.
Odražavajući Arteonove pretenzije na skuplje tržište, postoje samo dvije glavne razine opreme, Elegance i R-Line. Elegance oprema je raskošna, s potpuno prilagodljivim LED prednjim svjetlima, LED unutarnjim osvjetljenjem, grijanim kožnim sjedalima s električnim podešavanjem vozačevog sjedala, 20-cm satelitskim navigacijskim infotainment sustavom, prilagodljivim tempomatom za automobile opremljene DSG-om i VW-ovim 26-cm digitalnim Cockpit Pro set-upom.
Povrh toga, R-Line dobiva sportskiji izgled, s kotačima od 48 cm i dodatnim vanjskim i unutarnjim ukrasima. Početni 1,5-litreni benzinski motor dostupan je samo u opremi R Line i počinje od gotovo 40.000 € s opremom Elegance koja počinje od 41.000 € s 2,0-litrenim benzinskim motorom. Model R Performance približava se 66.000 €, a kao i s ostatkom asortimana, plaćate 1.100 € više ako želite Shooting Brake stil karoserije.
1. Dizajn – 89 / 100: Zabava počinje sprijeda
Većina Volkswagenove linije izgleda pomalo homogeno iz stilske perspektive, ali to svakako nije optužba koju možete uputiti Volkswagen Arteonu. Ima vizualni šarm i dinamiku da se natječe s najboljima koje premium marke mogu ponuditi.
Zabava počinje sprijeda, sa širokom dubokom rešetkom koja se ulijeva u prednja svjetla, dok se duboke konture protežu uz poklopac motora, iznad snažnih prednjih krila s oštrim lukovima kotača. Bočni profil je oštrouman, s prozorima bez okvira i efektom “osvijetljenosti”, dok zaobljen stražnji kraj ima jednako snažne lukove i vrlo suvremeni detalj utora koji se proteže cijelom širinom automobila ispod stražnjih svjetala.
Osvježenje u 2020. godini, donijelo je nova LED prednja svjetla, revidiranu masku hladnjaka s integriranim dnevnim svjetlima, preoblikovani prednji branik i redizajnirana LED stražnja svjetla. Promjene u unutrašnjosti dovele su do novog višenamjenskog upravljača, kontrola klima uređaja osjetljivih na dodir i nove gornje ploče s instrumentima. Dostupan je i opcijski Harman/Kardon stereo sustav od 700 W.
Interijer je vrlo elegantan za VW proizvod. Najupečatljiviji stilski element je ventilacijski otvor koji se proteže cijelom širinom ploče, a oblikovan je tako da oponaša prednju rešetku Arteona. Ostale značajke interijera uključuju VW-ov 26-cm Digital Cockpit Pro, koji zauzima mjesto tradicionalnih analognih instrumenata. Sustav možete postaviti da prikazuje razne informacije, uključujući satelitsku navigaciju, koja se inače prikazuje na velikom zaslonu od 20 cm na vrhu središnje konzole.
Dok je unutarnji izgled i dojam raskošan, ali ne i kričav, svakako postoji impresivna količina tehnologije u ponudi. Jedan od vrhunaca je paket pomoći vozaču koji donosi “prediktivnu” funkciju tempomatu i svjetlima za vožnju. Prvo smanjuje brzinu za nadolazeće zavoje ili promjene ograničenja brzine, dok se svjetla sama postavljaju za zavoje prije nego što stignete u njih.
Standardna satelitska navigacija je Discover sustav koji dolazi s DAB radiom, Bluetoothom, čitačem SD kartica i audio postavom od osam zvučnika koji daje 80 W zvuka. Možete nadograditi na Discover Navgation Pro za oko 1.850 €, što donosi veći 23-cm zaslon osjetljiv na dodir, povećanu funkcionalnost uključujući glasovnu aktivaciju, DVD i tvrdi disk od 64 GB.
2. Vožnja – 84 / 100: Linija motora počinje s 1,5-litrenim TSI motorom
Na cesti, Volkswagen Arteon malo je mekši nego što njegov agresivni stil može sugerirati, ali zaista briljira kao vozilo na dugim relacijama. Passat je već iznimno učinkovit u tom smislu, a dodatni luksuz u kabini i skliskiji stil karoserije Arteona znače da je još udobniji, tiši i profinjeniji na dugim relacijama. Ako želite uzbuđenja u vožnji, nema sumnje da BMW serije 4 Gran Coupe pruža bolje iskustvo. Arteonovo upravljanje nudi malo osjećaja na cesti, a prebacivanje DCC prilagodljivih amortizera u Sport način rada smanjuje naginjanje karoserije, ali na primjetnu štetu udobnosti vožnje
Linija motora Arteon počinje s 1,5-litrenim TSI motorom od 148 KS. Dostupan je samo s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,1 sekundu. Nadogradnja na 2,0-litrenu verziju sa 187 KS smanjuje vrijeme na 7,9 sekundi. Sada ukinuta varijanta e-Hybrid PHEV bila je tek malo bolja sa 7,8 sekundi. Performansni model R od 316 KS ozbiljno je brz, sa svojim okretnim momentom od 420 Nm koji mu pomaže da ubrza do 100 km/h iz mjesta za 4,9 sekundi i dostigne najveću brzinu od 250 km/h.
Početni dizelaš od 148 KS malo je usporeniji. Treba mu 9,5 sekundi u odnosu na istu referentnu vrijednost, iako snaga od 197 KS znači brže vrijeme od 7,9 sekundi i maksimum od 237 km/h.
3. Prostor – 83 / 100: Volkswagen Arteon je dugačak automobil
Ne čini se tako prostranim kao Passat koji je nalik na limuzinu, ali nema sumnje da Volkswagen Arteon pruža veliku udobnost svojim putnicima. Lako se vozi čak i na kotačima najvećeg promjera (50 cm), barem dok ne naiđete na veće rupe na cesti koje mogu trzajem poremetiti spokoj. Tu je i dodatna postavka udobnosti u načinima vožnje, ali mislimo da dodaje malo previše “valjanja” i nedovoljno dodatne glatkoće. Buka motora je vrlo dobro prigušena, a automobil također tiho klizi kroz zrak.
Postoji mnoštvo mogućnosti podešavanja sjedala, posebno s opcijom električnog sjedala u 14 smjerova, kako biste osigurali udoban položaj sjedenja. Jednom kada se smjestite, standardne kožne presvlake, trozonska kontrola klime, odličan infotainment i raskošan dojam kroja i završne obrade trebali bi Vam osigurati da putovanje bude opuštajuće.
Arteon je veliki automobil dugačak 4.862 mm i širok 1.871 mm, ali od asfalta do krova ima samo 1.450 mm. Za usporedbu, dimenzije limuzine VW Passat su 4.767 mm x 1.832 mm x 1.476 mm.
Volkswagen Arteon ima relativno dugačak međuosovinski razmak, što znači da straga ima dovoljno prostora za noge. Međutim, taj kosi stražnji profil utječe na prostor za glavu, a višim putnicima neće biti lako sjediti. R-Line također dobiva tamni “sportski” strop, koji može naglasiti nedostatak prostora straga dodajući pomalo klaustrofobičan osjećaj.
Prtljažnik pristojne veličine vreba ispod zadnjeg dijela Arteonovog hatchbacka. S 563 litre manji je od Passata za 23 litre, što uopće nije puno. Vrata prtljažnika široko se otvaraju za dobar pristup, a ako želite maksimalno povećati kapacitet prtljažnika, možete preklopiti stražnja sjedala kako biste otkrili relativno veliki prtljažni prostor od 1.557 litara.
4. Potrošnja i deprecijacija – 81 / 100: 2,0-litreni dizel najučinkovitija opcija
S cijenama koje počinju od 40.000 €, Volkswagen Arteon je dobro cijenjen u usporedbi s vrhunskim konkurentima iz Audija i BMW-a, posebno kada uzmete u obzir da su svi Arteoni opremljeni standardnom opremom koja će vjerojatno biti opcija za konkurente. Budući da svi Arteoni sada koštaju više od 40.000 €, podliježu dodatnom porezu.
1,4-litreni TSI eHybrid bio je najučinkovitiji model u asortimanu Volkswagen Arteon – mogao je prijeći do 95 kilometara samo na električnu energiju i potrošiti oko 1,3 l/100 km, s očitim upozorenjem da morate osigurati da je baterija priključena redovito.
Nakon što je eHybrid nestao, 2,0-litreni dizel je najekonomičnija alternativa. Varijanta od 148 KS troši 4,8 l/100 km, s emisijom CO2 od 125 g/km. Benzinac od 197 KS ima malu kaznu za svoje dodatne performanse (5,2 l/100 km i 136 g/km). Kupci nakon poželjnog modela R vjerojatno neće davati prednost ukupnoj učinkovitosti, što je jednako dobro jer troši čak 9,1 l/100 km u kombiniranom ciklusu i emitira 207 g/km CO2.
Kao i kod svakog velikog poslovnog automobila, podaci o smanjenju vrijednosti Volkswagen Arteona vjerojatno će jako pogoditi novčanik. Neki podaci pokazuju da bi Arteon u prosjeku trebao zadržati oko 42% svoje izvorne cijene nakon tri godine i 60.000 km vlasništva.
5. Sigurnost i jamstvo – 73 / 100: Volkswagen Arteon pokazao je izvrsne rezultate na testovima sudara
Osim zajedničke Passat/MBQ platforme, svi Volkswagen Arteonovi motori ugrađeni su u liniju VW grupe, a isto se odnosi i na tehnologiju kao što su Active Info i Discover Nav sustavi. Neki od naprednijih elektroničkih sustava malo su noviji, ali mnogi od njih povezani su sa sigurnosnim sustavima koji su viđeni drugdje u VW asortimanu i nadamo se da su primijenjeni najstroži režimi testiranja i razvoja.
Što se tiče sigurnosti, Arteon je pokazao izvrsne rezultate na Euro NCAP testovima sudara – ima najbolju ocjenu zaštite pješaka u sektoru poslovnih automobila, s rezultatom od 85 posto. Ocjene zaštite odraslih putnika i djece od 96 posto i 85 posto također su vrijedne divljenja, iako je automobil testiran 2017. i testovi su se od tada znatno razvili, postajući stroži. Volkswagen Arteon dolazi s nizom standardnih sigurnosnih kompleta, kao što su upozorenje pri napuštanju traka i pomoć pri kočenju.
Ako želite iskočiti na popis opcija, možete dodati Emergency Assist koji polako zaustavlja automobil u lijevoj traci ako je vozač onesposobljen, a tu su i prednja, stražnja i bočna kamera, head-up zaslon i prepoznavanje prometnih znakova.
Volkswagen Arteon dolazi sa standardnim Volkswagenovim jamstvom od tri godine / 100.000 km. Nekada je to bila standardna cijena, ali BMW i Mercedes nude trogodišnje pokriće s neograničenom kilometražom.
Ukupna ocjena za Volkswagen Arteon: 82 / 100 – Volkswagen Arteon je dramatično stilizirani hatchback s luksuznim osjećajem koji se natječe s vrhunskim suparnicima