Audi R8 je jedan posebni superauto iz izumiruće vrste. Dok proizvođači svojim automobilima dodaju turbopunjače kako bi ispunili sve strože ciljeve emisija, motor s atmosferskim usisavanjem gubi naklonost. Na neki način, R8 je fantastični zadnji trzaj. Međutim, iako je 5,2-litreni V10 središnja točka automobila, Audi R8 ima mnogo više toga od jednostavnog velikog motora. Upotrebljiv je kao i Audi TT na dnevnoj bazi, ako možete živjeti s većim troškovima, a njegova jednostavnost korištenja posramila bi neke superminije. Quattro pogon na sva četiri kotača znači da ima dosta trakcije i prianjanja, ali za razliku od mnogih brzih Audija, ugodna je vožnja i na stazi. Okretan je, dok V10 ima snagu koju prati uzbudljiva zvučna podloga.
Nema sumnje koliki je utjecaj ostavio Audi R8 kada je stigao 2006. godine, a i danas je jedan od najpoželjnijih superautomobila za prodaju. Trenutačni model je druga generacija, koja je stigla u prodajne salone 2015., ovaj put samo s V10 snagom i bez manje V8 varijante. Kao i prije, u ponudi su coupe i kabriolet R8 Spyder modeli. Facelifting, koji je napravljen 2018., dodatno je poboljšao ovaj automobil.
Najbrži proizvodni Audi ikada napravljen
Audi R8 ima izgled, performanse, upravljanje i osjećaj koji ga čine pravim superautomobilom. Ima i široku paletu suparnika, od kojih je najbliži mehanički sličan Lamborghini Huracan. Ostali modeli koje treba razmotriti s motorom iza vozača uključuju Porsche 911, McLaren 570S/600LT, Hondu NSX i BMW i8, dok automobili s prednjim motorom koji su alternative uključuju Mercedes-AMG GT, Jaguar F-Type SVR, Nissan GT-R i Aston Martin Vantage. Svi R8 modeli imaju V10 pogon s dvostrukim kvačilom i sedam-stupanjskim automatskim mjenjačem. Performance quattro modeli isporučuju 611 KS s pogonom na sva četiri kotača kao standard, dok Audi nudi i varijantu sa stražnjim pogonom od 562 KS.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h za V10 Performance quattro traje 3,1 sekundu, a to je lako postići zahvaljujući standardno ugrađenom sustavu launch control, dok najveća brzina od 330 km/h znači da je ovaj R8 najbrži proizvodni Audi ikada napravljen. Oštar izgled Audi R8 druge generacije dobio je suptilne izmjene u sklopu faceliftinga provedenog 2018., dok je minimalistička kabina također dobila neke prilagodbe. Audijev izvrstan virtualni kokpit i dalje dobivate kao standard, što znači da se svim funkcijama kabine, osim klimatizacijskim uređajem, upravlja putem tipki na upravljaču i velikog zaslona na mjestu gdje bi inače stajali brojčanici.
Cijene za R8 počinju od oko 150.000 eura. Audi R8 Spyder košta oko 10.500 eura više od coupea, a najskuplji V10 Performance quattro Edition kabriolet košta više od 190.000 eura. Svi modeli dostupni su u izvedbama coupe i spyder. Međutim, možete platiti čak i više ako pretražujete opsežan popis opcija, koji Vam omogućuje dodavanje različitih paketa ili pojedinačnih opcija, ali u svakom slučaju to znači da cijena može brzo eskalirati. Nemojte očekivati da će Vas troškovi samo tako ostaviti nakon što potrošite sav taj novac. V10 itekako voli trošiti, pogotovo ako koristite poveći broj okretaja u nakani da čujete taj veličanstveni soundtrack. Soundtrack za život, kako bi rekli momci iz Hladnog piva i Josipa Lisac…
1. Dizajn – 90 / 100: Audi R8 suptilno je poboljšan u svim područjima
Osebujan stil originalnog R8 bio je toliki hit, da nije bilo iznenađenje da Audi nije petljao s pobjedničkom formulom za drugu generaciju. Na prvi pogled možda ćete teško razlikovati ovaj model od njegovog prethodnika. Međutim, ako bolje pogledate, vidjet ćete da je Audi R8 suptilno poboljšan u svim područjima. Kao i kod najnovijih modela marke, kao što je TT, oblik ove perjanice s motorom u sredini definiran je oštrim naborima i odvažnom kutnom rešetkom s prednje strane. Usisnici zraka u obliku oštrice u kontrastnoj boji iza vrata manji su nego prije, dok vrhunski V10 Performance ima dodatni vizualni učinak zahvaljujući dodacima karoserije od karbonskih vlakana koji uključuju fiksno stražnje krilo, kućišta retrovizora i stražnji difuzor.
Ovaj vrhunski dizajn nastavlja se i unutra, gdje široka, obavijena nadzorna ploča stavlja vozača točno u središte zbivanja. Facelift je zadržao Audijev 31-cm virtualni kokpit, s konfigurabilnim rasporedom instrumenata na TFT ekranu kojim se upravlja putem višenamjenskog upravljača ili okretnog kotačića na središnjoj konzoli. Još jedan vrhunac je trokraki upravljač na kojem se nalazi crvena tipka za pokretanje, plus prekidač Drive Select i kontrole za sportski ispušni sustav i Performance modove. Tako dobivate osjećaj da se nalazite u pravom trkaćem automobilu.
Vrhunska prilagodba i završna obrada više su nego prikladni za Porsche 911, čak i ako kabina nije tako laka za svakodnevni život. Minimalistička ploča znači da morate pristupiti raznim podizbornicima na virtualnom kokpitu kako biste unijeli odredište u satelitskoj navigaciji ili ponovno ugodili radio. Ipak, Audijeva ekskluzivna usluga prilagođavanja omogućuje odabir jedinstvenih boja i završnih obrada za sjedala i ukrasne umetke. Kvaliteta je izuzetno visoka, iako više volimo način na koji su kontrole klime integrirane u ventilacijske otvore na TT-u, a ne u zasebnom redu, kao što je to u R8 automobilu. Žličasta sjedala standardna su na modelu V10 Performance quattro i čvrsto Vas drže na mjestu, ali su dovoljno mekana za duža putovanja.
2. Vožnja – 88 / 100: Audi R8 do stotke na stazi može doći za manje od tri sekunde
Opsežna uporaba aluminija u strukturi R8 omogućila je Audijevim inženjerima smanjenje težine za oko 15 posto u odnosu na stari automobil, dok je poznati, atmosferski 5,2-litreni V10 prilagođen kako bi isporučio nevjerojatnih 611 KS u Audi R8 Performanceu. Ovaj motor je uparen sa sedam-stupanjskim S tronic mjenjačem s dvostrukom spojkom koji pokreće sva četiri kotača putem novog quattro prijenosa.
Ako pritisnete crvenu tipku za paljenje na upravljaču, V10 će oživjeti s dovoljno bučne žestine da uključi alarme u automobilu i prestraši prolaznike. Ako tražite pozornost, onda je ovaj motor pruža u velikim količinama. Vrijednost okretnog momenta od 550 Nm početnog modela sa stražnjim pogonom znači da se ne može mjeriti sa svojim suparnicima u mišićima, ali ih je dobrano nadmašio u decibelima. Od njegovog dubokog režanja pri niskim okretajima do uzbudljivog zavijanja dok se približavate crvenoj liniji od 8.500 o/min, jednako je uzbudljiv kao što biste i očekivali od superautomobila. Ako se odlučite za opcijski sportski auspuh, veličanstvenom “mehaničkom orkestru” dodaje se još više glasnoće.
Maksimalni okretni moment postiže se pri 6.600 o/min. Na stazi R8 od 0 do 100 km/h može jurnuti za samo 2,9 sekundi, što je dvije desetinke brže od službenog Audijevog vremena. Perfekcionisti će žaliti zbog nedostatka ručnog mjenjača, ali S tronic automatik s dvostrukom spojkom je toliko sposoban u svakoj situaciji da je lako oprostiti Audiju na ovom nedostatku. Pri malim brzinama jedva da osjećate promjene stupnjeva prijenosa.
Sustav Drive Select omogućuje Vam odabir između načina vožnje Normal, Comfort, Individual i Dynamic, a modeli Performance dodaju postavku koja može prilagoditi intervenciju kontrole stabilnosti kako bi odgovarala uvjetima na cesti. Upravljač je lagan i superoštar, i iako upravljač R8 nema prekrasan osjećaj težine kao što je slučaj kod Porschea 911, čak i u najsportskijem okruženju dopušta Vam da postavite automobil s laserski vođenom preciznošću. Postoji razorna količina prianjanja u brzim zavojima, zapravo osjetno više nego u prošlom R8. Tu je i odlična kontrola karoserije i snažna trakcija. Iznenađujuće, R8 se čini agilnijim nego Huracan, iako su oba automobila u svojoj suštini gotovo ista.
Naravno, ako smanjite pogonski sklop i amortizere i vozite smirenijim tempom, tada R8 nije ništa teže upravljati nego TT-om po gradu. Vidljivost nije tako dobra u 911, ali je bolja nego u Hondi NSX. Na autocesti se motor okreće vrtoglavih 2.900 okretaja u minuti pri 110 kilometara na sat. Uz to, čuje se i poprilična buka guma, tako da nije baš opuštajuće.
3. Potrošnja i deprecijacija – 87 / 100: Keramički diskovi traju dugo
Troškovi vožnje neće biti toliko važni kupcima R8, ali dobro je znati da je Audi automobil vrijedan 150.000 eura i da može pružiti performanse koje bi odgovarale skupljim superautomobilima. U nižem stanju od 562 KS, Audi je za model R8 V10 sa stražnjim pogonom tvrdio da troši 12,6 l/100 km u kombiniranom ciklusu i da ima emisiju CO2 od 285 g/km. Potrošnja lagano raste na 13 l/100 km i s CO2 od 295 g/km ako se odlučite za V10 Performance od 611 KS.
Ako planirate koristiti automobil na stazi, tada će gume i kočione pločice trebati mijenjati redovitije, iako bi keramički diskovi (standardni na R8 Performance) trebali trajati dugo. No, servisiranje je skupo, a tri servisa na Audiju koštat će Vas oko 4.000 eura.
Tijekom prosječnog trogodišnjeg razdoblja vlasništva, podaci stručnjaka sugeriraju da će R8 Coupe zadržati oko 54 posto svoje izvorne kataloške cijene, dok će model Spyder malo zaostajati s 51 posto. Za usporedbu, Porsche 911 Coupe zadržat će gotovo 70 posto svoje vrijednosti u istom razdoblju.
4. Sigurnost i jamstvo – 84 / 100: Audi R8 trebao bi pružiti iskustvo vlasništva bez mana
Audi je poznat po kvaliteti i pouzdanosti svojih komponenti, a kako je druga generacija R8 razvoj originala, trebala bi biti dobra izvedba. Sa svojim ručno izrađenim procesom proizvodnje i visokom cijenom, očekujemo da će R8 pružiti iskustvo vlasništva bez mana. Motor je, primjerice, razvoj starog 5,2-litrenog V10, a koristi se i u Lamborghiniju Huracanu. Slična je priča s S tronic mjenjačem s dvostrukom spojkom, koji se čini neprobojnim čak i nakon nekoliko primjena launch controla uzastopno.
Što se tiče sigurnosti, R8 nije bio testiran na Euro NCAP-u, i malo je vjerojatno da će ikada biti, ali njegova hibridna platforma od aluminija i ugljičnih vlakana jača je nego ikad, što znači da je 50 kg lakši i 40 posto tvrđi od prve generacije. Postoje četiri zračna jastuka, višestupanjska kontrola stabilnosti i karbonsko-keramičke kočnice (opcija na R8, standardna na R8 Performance), ali ne postoji mogućnost dodavanja visokotehnoloških značajki kao što su autonomno kočenje u nuždi ili nadzor mrtvoga kuta. Način rada Performance aktivira se tipkom na volanu i ima tri podnačina rada – za suho, mokro i snijeg.
LED prednja svjetla su standardna, a među opcijama su i laserska svjetla, s mogućnošću osvjetljavanja ceste do 600 m ispred automobila. Sustav senzora temeljen na kameri osigurava prigušenje svjetla kada se približava drugi automobil, kako bi se izbjeglo zasljepljivanje.
Vlasnici R8 imat će koristi od standardnog jamstva od tri godine / 100.000 km, iako postoji mogućnost produljenja jamstva na četiri ili pet godina, uz dodatnu cijenu.
5. Prostor – 53 / 100: Nedostatak prostora za pohranu
Audi R8 je prostran za dvoje, iako se vozački položaj čini malo visoko postavljen u usporedbi s bliskim konkurentima iz Porschea i McLarena. Na drugim mjestima, kabina ima mnogo praktičnih spremišta, uključujući nekoliko držača za čaše, veliki pretinac za rukavice i plitku pregradu s poklopcem na tunelu mjenjača. Tu je i prostrana polica od 226 litara iza prednjih sjedala, koja se može dobiti sa praktičnim sustavom za držanje prtljage. R8 ima dubok prtljažnik od 112 litara u prednjem dijelu, ali dosta zaostaje za Porscheom 911, koji također ima dodatnu prednost preklapanja stražnjih sjedala.
Nedostatak prostora za pohranu umanjuje svakodnevnu upotrebljivost modela R8, ali elastičan ovjes, uglađen mjenjač i pristojna profinjenost s isključenim sportskim ispuhom znače da je udoban. Ovdje vozač sjedi niže nego u TT-u, a automobil je širi. Međutim, R8 je jednako lak za upravljanje pri malim brzinama, slično kao što je slučaj u njegovom prethodniku.
Ukupna ocjena za Audi R8: 80 / 100 – Audi R8 pravi je superautomobil koji je razorno brz, a i lako ga je voziti kao TT