*napomena prije recenzije – u Hrvatskoj je ovaj automobil poznat pod nazivom Renault Megane Conquest
Renault Arkana uspijeva se probiti na mnogo načina u svojoj vrsti kao relativno jeftini coupe-SUV, a postoji i mnoštvo atraktivnih financijskih ponuda koje na neki način znače prilično dobru vrijednost za taj novac. Ipak, možda postoji razlog ovakvih niskih cijena, budući da pogonski sklopovi Arkane ovdje nisu tako uvjerljivi kao u drugim, manjim modelima Renaulta, a vožnja nije tako dobra kao što smo očekivali od marke. Arkana promašuje cilj kada uzmete u obzir da manji SUV poput Captura ima bolju vrijednost, dok je veći Austral udobniji. Međutim, izgleda pametno, praktična je i ima mnogo standardnog sigurnosnog pribora.
Tri glavne razine opreme
Renault Arkana novi je model ove marke, i iako se temelji na istim osnovama kao i crossover Captur, veći je i oblik nalik kupeu znači da ima drugačiju vrstu privlačnosti. Renault je posebno naveo Toyotu C-HR kao rivala, što Vam daje dobru predodžbu o tome gdje se nalazi na tržištu. Ostali konkurenti uključuju najnoviji Citroen C4, još jedan francuski model pametnog izgleda, a kao alternativu možete uzeti u obzir i Mazdu CX-30.
Ako ste bili u Rusiji, možda ste tamo vidjeli model pod nazivom Renault Arkana, ali ova verzija je prilično potpuno drugačija od tog modela i proizvodi se u Južnoj Koreji. Iako koristi CMF platformu Captura, Arkana je zapravo veća od sada ukinutog Kadjara koji se ranije nalazio iznad nje u Renaultovoj ponudi.
1,3-litreni benzinski motor od 138 KS koji se nudio od lansiranja sada je izbačen, ostavljajući potpuno hibridni model E-Tech kao jedini pogonski sklop za Arkanu. Koristi 1,6-litreni benzinski motor i elektromotor koji je dobar za 143 KS, te dobar okretni moment od 148 Nm iz 1.6 i još 250 Nm iz motora. Automatski mjenjač je standardan. Renault Arkana dijeli mnoge stilske elemente s drugim modelima u Renaultovoj ponudi. Prednja svjetla u obliku slova C najuočljiviji su aspekt, zajedno s ukrasnim dijelom na dnu vrata i plastičnim oblogama oko lukova kotača. Sve su to vrlo poznati detalji iz Captura, iako Arkanina zakošena stražnja linija krova i druge pretjerane značajke pomažu da se istakne.
Postoje tri glavne razine opreme: Evolution, Techno i E-Tech Engineered, dok je E-Tech Engineered Bose Edition također dostupna. Standardna oprema na osnovnom modelu uključuje LED svjetla, 43-cm aluminijske naplatke, sjedala od tkanine, 18-cm zaslon osjetljiv na dodir s mogućnošću povezivanja s pametnim telefonom i kontrolu klime, dok sigurnosni paket uključuje prepoznavanje prometnih znakova, AEB, pomoć pri održavanju traka i stražnju kameru s parking senzorima.
Techno modeli dodaju upozorenje za mrtvi kut te prednje i stražnje parkirne senzore, plus veći zaslon od 23 cm i informacijski zaslon za vozača od 18 cm. Tu su i 45-cm aluminijski naplatci i prilagodljivi tempomat. E-Tech Engineered dobiva sportskiji izgled s 45-cm kotačima od lake legure, metalno sivim elementom “F1 blade” na prednjem braniku i sustavima pomoći vozaču uključujući parkiranje bez ruku i prilagodljivi tempomat. Bose Edition dodaje, što možda nije iznenađujuće, Bose premium audio sustav.
Cijene izgledaju visoke s obzirom na to da se Arkana čini kao uvećani Captur, a ne kao novi luksuzni model, ali uočili smo mnoštvo jeftinih financijskih poslova koji bi mogli značiti da je vrijedi razmotriti. Međutim, snaga njezinih rivala znači da nije najbolji model za preporučiti.
1. Prostor – 77 / 100: Renault Arkana koristi istu platformu kao Captur
Teško je procijeniti veličinu Renault Arkane na fotografijama, ali ona je slična Citroenu C4 i Toyoti C-HR, tako da je ona tehnički SUV srednje veličine sa stilom nalik kupeu. To znači da je to prilično praktičan automobil, s mnogo unutarnjeg prostora i velikim prtljažnikom. Ponekad modeli koji se temelje na SUV vozilima, ali izgledaju više kao kupe, mogu biti manje praktični od svojih običnih SUV rođaka, stoga je dobro znati da Renault Arkana prilično dobro kombinira stil i prostor.
Arkana koristi CMF-B platformu baš kao i Captur, ali s 4.568 mm duljine i 1.821 mm širine prilično je malo veća od tog automobila. Captur je dugačak 4.227 mm i širok 1.797 mm, tako da je Renault Arkana sveukupno samo malo šira, ali prilično duža. S visinom od 1.576 mm prilično je uzdignut i to će se svidjeti nekim kupcima.
To znači da unutra ima više mjesta. Računamo da ćete straga smjestiti dva putnika od 1,90 m koji se neće previše boriti za prostor za glavu. Ovdje je bolji od nekih svojih rivala, poput Toyote C-HR, koji je malo skučen straga. Pristup je dobar i sjedala su udobna, tako da je Arkana dobra za prijevoz putnika unatoč kosoj liniji krova odostraga, a budući da je sprijeda kao veći Captur, nema problema s prostorom.
Prtljažni prostor u Arkani je razuman za coupe-SUV-ove veličine. Unatoč kosoj liniji krova i Renaultu koji mora spremiti baterije ispod poda, kapacitet prtljažnika je 480 litara s podignutim stražnjim sjedalima, a ako ih preklopite, to se povećava na 1.263 litre. Obje brojke veće su od onoga što nude Renault Captur ili Toyota C-HR, pri čemu potonja nudi 358 litara prtljažnika s postavljenim stražnjim sjedalima i 1.102 litre s preklopljenim sjedalima.
2. Sigurnost i jamstvo – 76 / 100: Sigurnosni komplet je kvalitetan
Renault Arkana još uvijek je dovoljno nov da je teško procijeniti njegovu dugoročnu pouzdanost, ali budući da se temelji na istoj platformi kao i najnoviji modeli Clio i Captur, dostupnost dijelova bi trebala biti dobra, a koristi i obilje istraživanja i razvoja proizvođača automobila.
Zanimljivo, dok vlasnici Captura nisu bili oduševljeni sigurnosnim značajkama automobila, jedno područje u kojem Renault uvijek ima značajne rezultate je sigurnosni komplet. Zaista je dobro opremljen kao standard, budući da čak i početni modeli imaju nadzor tlaka u gumama, autonomno kočenje u nuždi (AEB), prepoznavanje prometnih znakova, tempomat, automatska svjetla i brisače, pomoć pri održavanju voznog traka i hitni poziv. Ako prijeđete na višu specifikaciju, dobit ćete i sustav upozorenja za mrtvi kut i tehnologiju parkiranja bez ruku, plus upozorenje za promet straga, automatska duga svjetla i prilagodljivi tempomat.
Arkana je postigla visoke ocjene na svom Euro NCAP testu sudara, dobivši punih pet zvjezdica od stručnjaka za sigurnost u industriji. Dobio je visoku ocjenu za zaštitu odraslih i prilično dobru ocjenu za sigurnosnu pomoćnu tehniku. Rezultat je zapravo preuzet iz srodnog Capturovog crash testa, ali Euro NCAP je odlučio da su automobili dovoljno slični da dijele ocjenu.
Svi novi Renaulti uključuju jamstvo koje pokriva do pet godina od datuma registracije. Prva 24 mjeseca imaju neograničenu kilometražu, ali onda je ograničena na ukupno 150.000 km ili pet godina, što god nastupi ranije. Postoje i opcije produženog jamstva.
3. Dizajn – 73 / 100: Renault Arkana je namijenjena drugačijim kupcima od Capturovih kupaca
Renault Arkana namijenjen je kupcima koji vode računa o stilu. Njegov oblik poput coupea i visina vožnje poput SUV-a znače da se nalazi u zasebnom dijelu tržišta, iako još uvijek postoje konkurenti u obliku Toyote C-HR i Citroena C4, a svi se bore za iste kupce. Stil Arkane vjerojatno je najveći razlog za kupnju – Renault računa na kupce koji se zaljubljuju u vanjski izgled. Malo je vjerojatno da će se to dogoditi s interijerom, koji dosta podsjeća na kabinu najnovijeg Captura.
Iako je Capturova unutrašnjost impresivna, Arkana je namijenjena drugačijoj bazi kupaca, i razočaravajuća je u tom kontekstu. Upotrijebljeni materijali prikladni su za supermini-SUV, ali ne i za zreliji model poput ovog, budući da suparnici, uključujući Mazdu CX-30, imaju mnogo ljepšu unutrašnjost bez plastike koja je kruta i jeftinijeg izgleda. Ako se odlučite za R.S. Line model, unutra ima nekih detalja od tzv. “lažnog” ugljika, ali to nije dovoljno da prikrije slabije dijelove kabine. Međutim, ako možete progledati kroz ove probleme, kabina je lijepo funkcionalna, jednostavna za život i ima dosta standardne opreme.
Početne verzije Arkane standardno dolaze sa zaslonom osjetljivim na dodir od 18 cm, iako modeli s opremom Techno i više imaju 23-cm portretni zaslon. Slično tome, osnovni automobili imaju 18-cm TFT zaslon s informacijama za vozača iza upravljača, dok ostatak asortimana ima puni 25-cm zaslon s informacijama za vozača koji zauzima cijelu jedinicu s instrumentima.
Otkriveo je da je 23-cm zaslon osjetljiv na dodir u testnom automobilu bio oštar i ima grafiku modernog izgleda, a ugrađena satelitska navigacija također je lakša za korištenje od Toyote C-HR na kojoj je testirana Renault Arkana. Početna stranica podijeljena je na tri glavna widgeta kako bi se omogućio jednostavan pristup svim glavnim funkcijama. Pločice glavnog izbornika su jasne. Preko zaslona se također kontroliraju različiti načini vožnje.
Mnogi će ljudi umjesto toga koristiti Android Auto ili Apple CarPlay, a ovi sustavi ovdje dobro funkcioniraju. Zaslon je dovoljno responzivan i širi se u cijelo područje portretnog postava. Postoji nekoliko tipki prečaca za ključne značajke, ali ne toliko kao u C-HR-u. Drago nam je vidjeti da je Renault zadržao barem fizičke kontrole klima uređaja.
4. Potrošnja i deprecijacija – 68 / 100: Na električnu energiju možete voziti na kratke udaljenosti
Bez više 1,3-litrenog benzinca, asortiman Renault Arkana ostao je samo s potpuno hibridnim pogonom E-Tech. Međutim, ne radi se o velikoj šteti budući da nudi obećavajuće niske emisije i porez na službena vozila, plus dobru potrošnju goriva.
Ako ste privatni kupac, potrošnja goriva hibrida od 4,7 l/100 km također je privlačna. Tijekom nekih testiranja, hibrid Arkan E-Tech prosječno je trošio 5,6 l/100 km, što znači da bi realni domet iz spremnika od 50 litara trebao biti znatno veći od 800 kilometara. Vrijedno je napomenuti da je hibridni model tradicionalni hibrid s malom baterijom od 1,2 kWh, a ne plug-in. To znači da možete voziti samo na električnu energiju na vrlo kratke udaljenosti, a motor i regenerativne kočnice su ono što puni bateriju, a ne vanjski izvor.
Potencijalna privlačnost Arkane mogla bi pomoći Renaultovom coupe-SUV-u da zadrži svoju vrijednost malo bolje od ostalih modela u liniji francuskog proizvođača. Neki podaci sugeriraju da bi Arkana trebala zadržati između 50-53 posto svoje kataloške cijene tijekom tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km. Ovo je vrlo dobra brojka, ali je još uvijek malo manja od rivala poput Toyote C-HR koja drži čak 62 posto za svoje GR-Sport verzije, i Mazde CX-30 s prosječnim ostatkom od 52-56 posto u istom trogodišnjem razdoblju.
5. Vožnja – 62 / 100: Renault Arkana nije nimalo sportska
S obzirom na to da Renault Arkana dijeli dijelove s udobnim Capturom, očekivali smo da će biti uglađeniji, ali to nije bio slučaj u nekim testovima. Veliki 45-cm aluminijski naplatci pokazali su se štetnim za vožnju, zabijali su se u rupe i poklopce odvoda što je rezultiralo neugodnim iskustvom u vožnji. Čak i na dijelovima ceste bez rupa, Arkana je bila sklona podrhtavanju tamo gdje su njezini suparnici, poput Toyote C-HR, udobni.
Ponekad možemo podnijeti tvrd ovjes i neravnu vožnju ako je automobil dizajniran da bude sportski i zabavan za vožnju. Ipak, usprkos kupeovskom izgledu, Arkana nije nimalo sportska za vožnju – upravljač je tup, a karoserija je nestabilna u zavojima zbog velike visine vožnje. Nažalost, to znači da nije baš zabavna na gradskim ili ruralnim cestama.
Arkana čak nije ni dobra opcija za autoceste jer ima dosta vjetra i buke s ceste. Međutim, motor se smiruje pri brzini te je tih i uglađen, a automatski mjenjač znači da ga je prilično lako voziti. Prilagodljivi tempomat na modelima srednje klase i više je koristan i za duga putovanja.
U Arkani je dostupan samo jedan motor, a Renault je nedavno izbacio 1,3-litreni blagi hibridni benzinac. To ostavlja E-Tech 145 full-hybrid, koji koristi 1,6-litreni četverocilindrični benzinski motor i uparuje ga s električnim motorom. U kombinaciji razvijaju 143 KS, dok Renault navodi dva okretna momenta – 148 Nm za motor i 250 Nm za električni motor.
Motor E-Tech dostupan je samo s automatskim mjenjačem, dizajniranim za rad s hibridnim pogonskim sklopom. Šesterostupanjski automatski mjenjač je malo trom, a nije bio osobito gladak pri prijelazu s električne snage na pogon motora. Renault navodi vrijeme od 0 do 100 km/h od 10,8 sekundi (otprilike isto kao i 1,8-litreni hibrid Toyote C-HR, ali sporije od 2-litrenog modela) s najvećom brzinom od 172 km/h.
Ukupna ocjena za Renault Arkanu: 71 / 100 – Nova Renault Arkana je coupe-SUV modernog izgleda, ali ostali SUV-ovi francuskog proizvođača ga zasjenjuju