in

VIDEO Mercedes-Benz 190 SL iz 1956.: Najveći ‘zavodnik’ na cesti

Foto: Screenshot

Model Mercedes 190 SL napravljen je da bude 300 SL za široke mase, ali iza volana je daleko manje zadovoljavajući. Zahrđali 1,9-litreni motor ne može se mjeriti sa snagom 3,0-litrenog šesterocilindraša. Međutim, ako bacite samo jedan pogled na lukove kotača nalik strelicama, izbočine na poklopcu motora i svjetla u obliku žabljeg oka, ne možete, a da mu ne oprostite. Ovo mora biti jedan od najzavodljivijih automobila na cesti ikada, što je vjerojatno razlog zašto je Mercedes prodao preko 25.000 ovakvih modela u osam godina.

Zamislite automobil kao duhovnog prethodnika suvremenog SLK-a, a 300 SL Gullwing kao preteču SLS AMG-a, i sve dobiva smisla…

O Mercedes-Benzu 190 SL-u

Mercedes-Benz 190 SL (W121) luksuzni je roadster s dvoja vrata koji je Mercedes-Benz proizvodio između svibnja 1955. i veljače 1963. godine. Interno nazvan W121 (BII ili B2), prvi je put prikazan na sajmu u New Yorku 1954. godine (Auto Show), a bio je dostupan s opcijskim tvrdim krovom koji se može ukloniti.

Model 190 SL predstavio je atraktivnu, pristupačniju alternativu ekskluzivnom Mercedes-Benzu 300 SL, dijeleći njegov osnovni stil, inženjering, detalje i potpuno neovisni ovjes. Oba automobila imala su dvostruke poluge sprijeda i okretne osovine straga. Umjesto skupog namjenski izrađenog W198 cjevastog okvira za 300 SL, struktura R121 modela 190 SL koristila je skraćenu jednostruku podnu ploču modificiranu iz osnovne limuzine W121.

Automobil je bio dostupan ili kao kabriolet s mekim krovom ili s uklonjivim tvrdim krovom. Malo poprečno sjedalo za trećeg suvozača bilo je opcionalno. Tijekom svojih prvih godina 190 SL bio je dostupan kao sportsko-trkaći model s malim vjetrobranskim staklom od pleksiglasa i spartanskim jednodijelnim kožnim sjedalima i aluminijskim vratima. Godine 1959. stražnji prozor tvrdoga krova je povećan.

Godine 1956. napravljeno je nekoliko prototipova sa šest cilindara za testiranje. Model 190 SL s jedinstvenim motorom ušao je u Alpine Rally 1956., ali troškovi proizvodnje bili su previsoki. I 190 SL i 300 SL zamijenjeni su Mercedes-Benzom 230 SL 1963. godine.

Članak objavio Redakcija

Lada Hrvatska

Lada Hrvatska: Novi modeli Lade dolaze na tržište

Smart

Smart i dalje u problemima, pa sada mijenjaju filozofiju i vlasnika