in

Mercedes B-klasa: Prostrana i elegantna

Mercedes B-klasa
Foto: gd_project / Shutterstock.com

Mnogo toga Vam se može svidjeti kod Mercedesa B-klase, od oštrog izgleda i visokokvalitetne unutrašnjosti, do velikog prtljažnika i izvrsnog infotainment sustava. Također nudi više prostora u kabini od bliskog hatchbacka A-klase, posebno za putnike na stražnjim sjedalima. Ali, nedostatak jasne razlike između B-klase i A-klase znači da prva ne nudi pravu jedinstvenu prodajnu prednost. Nije dovoljno fleksibilan da bi bio pravi jednovolumen (MPV), dok ga A-klasa nadmašuje stilom, slikom i dinamikom. U izolaciji, Mercedes B-klasa je dobar automobil, samo nije sasvim jasno što želi biti.

Mercedes B-klase je premium jednovolumen s pet sjedala koji postoji od 2005. godine. Sada smo na trećoj generaciji automobila i čini se da će biti posljednja, jer je tvrtka potvrdila da neće zamijeniti ovu sadašnju generaciju nakon što proizvodnja dođe svome kraju. Uzimajući u obzir da su MPV-ovi nešto poput vrste koja umire 2023., sa SUV-ovima koji su sada izbor obiteljskih automobila, jedva da smo iznenađeni kada čujemo da će B-klasa uskoro biti stavljena na počinak, ali niz ažuriranja sugerira da će biti s nama još neko vrijeme.

Mercedes B-klasa se temelji na istoj platformi kao Mercedesov premium hatchback, A-klasa. Par također izgleda vrlo slično, posebno nakon nedavnog faceliftinga, i ima istu elegantnu unutrašnjost i MBUX infotainment sustav. Jedine prednosti B-klase su superioran prostor u kabini i dodatni kapacitet prtljažnika, ali to je sve.

U konačnici, B-klasa nije dovoljno velika, niti dovoljno svestrana, da bi se smatrala pravim MPV-om, a ne postoji ni verzija sa sedam sjedala s dugim međuosovinskim razmakom. Štoviše, unatoč korištenju istih temelja, Mercedes B-klasa se ne nudi s istom raznolikošću motora i pogonskih sklopova kao A-klasa. Umjesto toga možete birati između dizelskog B 220 d i benzinskog B 200, koji sada ima blagu hibridnu tehnologiju. To znači da ne postoji plug-in hibridni ili potpuno električni model koji bi privukao vozače službenih automobila ili one koji žele smanjiti potrošnju goriva.

B-klasa teško da je preplavljena suparnicima. Umjesto toga ima većeg suparnika – BMW serije 2 Active Tourer, čija je potpuno nova verzija lansirana 2022. i nudi se s plug-in hibridnom snagom. Ostali konkurenti u MPV klasi uključuju Volkswagen Touran i Ford S-Max, ali oni imaju sedam sjedala, dok Mercedes B-klasa ima samo pet. To znači da B-klasa mora privući potencijalne kupce koji gledaju crossovere i male SUV-ove, kojih u ovom cjenovnom razredu nema manjka.

Kad smo već kod toga, Mercedes B-klase trenutačno počinje od oko 40.000 € za verziju s benzinskim motorom, ili nešto više od 41.000 € za dizelsku verziju. Možete birati između četiri razine opreme – Sport Executive, AMG Line Executive, AMG Line Premium i AMG Line Premium Plus – s modelima AMG Line koji dobivaju sportskiji stil, veće aluminijske naplatke i čvršći ovjes. Standardni paket na svim modelima uključuje dva zaslona od 26 cm, Apple CarPlay i Android Auto povezivost pametnog telefona, grijana prednja sjedala, pokret bez ključa i električna stražnja vrata.

1. Dizajn – 92 / 100: Mercedes B-klasa izgleda najbolje u AMG Lineu

Ljepota je u oku promatrača, i iako bi ovu generaciju B-klase bilo pretjerano nazvati “prelijepom”, svakako je atraktivnija od prethodne dvije iteracije. Nestao je otrcan MPV eksterijer, a zamijenjen je nečim kohezivnijim i, usuđujemo se reći, sportskim. To nije iznenađenje, s obzirom na činjenicu da je dizajnerima rečeno da se Mercedes B-klasa mora razlikovati od ostalih monovolumena. Rezultat je automobil koji je niži nego ranije, ukrašen kraćim prevjesima i licem koje je identično A-klasi.

Kao dio svog ažuriranja 2023., B-klasa je dobila suptilno vanjsko podizanje lica koje je uključivalo dodavanje prilagodljivih LED prednjih svjetala na svim modelima. Predvidljivo, Mercedes B-klasa izgleda najbolje u opremi AMG Line, zahvaljujući nizu kozmetičkih ukrasa, 45-cm aluminijskim naplatcima i prepoznatljivoj kromiranoj rešetki.

Međutim, velike promjene za renoviranu B-klasu bile su rezervirane za interijer, gdje su reciklirani materijali sada ugrađeni u konstrukciju kabine. Ali, B-klasa je vrhunski proizvod, tako da još uvijek ima mnogo materijala mekanih na dodir i Mercedesove luksuzne metalne sklopke. Postoje neke tvrđe plastike koje se koriste za donje obloge vrata, ali sve u svemu, kabina B-klase je ugodno mjesto za provođenje vremena.

Mercedes B-klasa
Foto: Screenshot carwow YT

Također nam se sviđa što je Mercedes B-klasa zadržala niz kontrola klima uređaja ispod tri središnja ventilacijska otvora. Unutar središnjeg zaslona nalazi se zaslon klime, ali lijepo je imati niz fizičkih prečaca na ploči za brze i jednostavne prilagodbe kada ste u pokretu.

Dostupne su četiri razine opreme – Sport Executive, AMG Line Executive, AMG Line Premium i AMG Line Premium Plus, kao i deset vanjskih boja i mnoštvo dodatne opreme. Veličine aluminijskih naplataka kreću se od 43 do 48 cm, a početni modeli također imaju ambijentalno osvjetljenje u 64 boje, grijana prednja sjedala, pristup bez ključa, podlogu za bežično punjenje, središnji zaslon osjetljiv na dodir od 26 cm i ploču s instrumentima od 26 cm.

B-klasa koristi Mercedes-Benz User Experience (MBUX) informacijsko-zabavni sustav i po našem mišljenju to je i dalje jedan od najboljih sustava na tržištu, ali ako više volite koristiti svoje omiljene aplikacije za pametne telefone, povezivost Apple CarPlay i Android Auto dolazi kao standard.

Mercedes B-klasa također dolazi s dva zaslona od 26 cm, koji nude kristalno čistu grafiku visoke razlučivosti i obilje funkcionalnosti. MBUX sustavom se može upravljati dodirivanjem središnjeg zaslona osjetljivog na dodir ili putem tipki na upravljaču, no možda je još impresivnije glasovno upravljanje. Koristi naredbu “Hey Mercedes”, otprilike na isti način na koji biste mogli koristiti Appleov Siri ili Amazonovu osobnu asistenticu Alexu.

Većini infotainment funkcija može se pristupiti glasovnim upravljanjem, uključujući satelitsku navigaciju, telefonske pozive ili izbor glazbe. Možete čak koristiti neizravne naredbe, kao što je “hladno mi je” za podešavanje grijanja. S vremenom će se MBUX prilagoditi Vašim osobnim navikama, poput puta do posla i Vaše omiljene radio postaje.

2. Prostor – 82 / 100: Kabina djeluje vrlo prostrano

Unatoč svom izgledu poput MPV-a, Mercedes B-klase više se doima kao “A-klasa plus” nego kao tradicionalni putnički prijevoznik. To znači da je dostupan samo s pet sjedala – morat ćete nabaviti GLB ili T-klasu ako želite Mercedes sa sedam sjedala. Međutim, pruža neke prednosti povezane s MPV-om, uključujući povišeni položaj za vožnju, što ga čini znatno drugačijim od A-klase i lakšim za ulazak i izlazak.

Kabina B-klase djeluje vrlo prostrano i ima dva seta ISOFIX nosača za dječje sjedalo straga, plus sustavi u vozilu mogu prepoznati je li sjedalo postavljeno i u skladu s tim optimizirati sigurnosne značajke. Treća generacija B-klase je 30 mm duža od starog modela, povećavajući ukupnu duljinu na 4.419 mm. Također je 10 mm širi, što čini širinu 1.796 mm, dok je predimenzionirani hatchback visok 1.562 mm. Za usporedbu, Mercedes A-klase ima visinu od 1.440 mm, tako da možete vidjeti zašto se kabina čini prostranijom. Ipak, A-klasa je dugačka i široka kao i Mercedes B-klasa.

Sve u svemu, kabina je vrlo prostrana, i unatoč previše tamnim materijalima, kao što je crna krovna obloga, iznutra se i dalje čini prostranom. Svih pet putnika uživat će u puno prostora za glavu i noge, a putnici straga mogu slobodno protegnuti noge u stilu gotovo luksuzne limuzine.

Prtljažni prostor u B-klasi razlikuje se ovisno o tome koji motor odaberete. B 220 d diesel nudi 445 litara prtljažnika, dok benzinac B 200 ima prtljažnik od 420 litara. To je zato što benzinski motor sada dolazi s blagom hibridnom pomoći i lokacijom sustava u prtljažniku, što smanjuje 25 litara njegovoga kapaciteta nosivosti. U svakom slučaju, prtljažni prostor nije vrijedan pisanja, ali tu je ravni prtljažni rub, stražnja sjedala se gotovo ravno preklapaju, a električna stražnja vrata dolaze kao standard.

Foto: Screenshot carwow YT

Stražnja klupa se dijeli i preklapa u tri dijela do korisnog omjera 40:20:40, a sa sva tri sklopljena ravno, prtljažnik se proteže na 1.505, odnosno 1.530 litara prostora za B 200 i B 200 d. To je između 50 i 80 litara više nego što ćete imati u seriji 2 Active Tourer.

B 220 4Matic benzinac je najbolji izbor ako namjeravate vući, a nudi kapacitet vuče pri kočenju od 1.800 kg. Ostali modeli nude između 1.400 kg i 1.600 kg, ovisno o veličini motora.

3. Sigurnost i jamstvo – 81 / 100: Izdašna razina standardne opreme

Mercedes B-klase prošao je niz Euro NCAP-ovih testova sudara 2019. i iskazao se iznimno dobro. Dobio je maksimalnu ocjenu organizacije od pet zvjezdica, plus ocjenu od 96 posto za zaštitu odraslih putnika i 90 posto za zaštitu djece.

Postoji izdašna razina standardne sigurnosne opreme, kao što je Attention Assist, kamera za vožnju unatrag i sedam zračnih jastuka, uključujući jastuk za koljena vozača, dok se opcijski paket pomoći u vožnji može dodati vrhunskim modelima za 1.700 €. To uključuje pomoć pri mrtvom kutu, kočenje u nuždi, pomoć pri upravljanju, prilagodljivi tempomat i prilagodbu brzine na temelju rute.

Mercedes B-klasa pokrivena je trogodišnjim jamstvom / neograničenom kilometražom, što odgovara standardnom jamstvu za BMW serije 2 Active Tourer. Plus dobivate 30 godina paneuropske pomoći na cesti i pokriće protiv korozije.

4. Potrošnja i deprecijacija – 75 / 100: B 200 benzinac nije učinkovit kao dizelski B 220 d

Za razliku od nekih svojih rivala, ponajprije BMW-a serije 2 Active Tourer, u većem dijelu Europe nema plug-in hibridne verzije B-klase, što znači da ste ograničeni na jedan tradicionalni dizelski motor i jedan blagi hibridni benzinski motor. To ne znači ništa osim impresivne razine uštede goriva. Dizelski B 220 d koristi 2,0-litreni motor i trošit će 5,1 l/100 km uz ispuštanje 135-145 g/km CO2. Predvidljivo, B 200 s benzinskim pogonom nije toliko učinkovit, ali Mercedes kaže da možete očekivati potrošnju goriva od 6,2 l/100 km, s emisijom CO2 između 138 i 147 g/km, ovisno o razini opreme.

Prethodni Mercedes B-klase zadržao je svoju vrijednost bolju od većine svojih mainstream rivala, a najnoviji stručni podaci pokazuju da bi nedavno obnovljeni MPV trebao zadržati oko 53 posto svoje izvorne vrijednosti nakon tri godine i 60.000 km vlasništva.

5. Vožnja – 71 / 100: Spušteni ovjes

Na cesti se Mercedes B-klase čini kao pomalo teška A-klasa, a ne kao tradicionalni MPV. Zapravo, lako je zaboraviti da ne vozite A-klasu. Sjedite malo više, što daje zadivljujući pogled na cestu ispred Vas, ali također stvara lagani osjećaj odvojenosti koji nemate u A-klasi. Međutim, to je mala cijena koju treba platiti za dodatnu praktičnost i prostor u odnosu na svog premium hatchback prijatelja.

Jako je malo naginjanja u zavojima – kontrola karoserije je izuzetno dobra za automobil u ovom segmentu. Sofisticirani stražnji ovjes s više karika ugrađen je u modele AMG Line, koji još više zaoštrava stvari i omogućuje oštre zavoje. U ovoj konfiguraciji, ovjes je spušten za 15 mm straga i 20 mm sprijeda.

Mercedes B-klasa
Foto: Screenshot carwow YT

Međutim, otkrili smo da je čvršća postavka ovjesa uzrokovala nemirnu vožnju B-klase, što baš i ne ide uz praktičnu prirodu obiteljskog automobila. Smatramo da bi mekše postavke bile više dobrodošle u automobilu koji se uglavnom fokusira na udobnost.

Dizelski B 220 d opremljen je automatskim DCT mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa, ali B 200 koristi jedinicu sa sedam stupnjeva prijenosa i blagu hibridnu tehnologiju. Postavka nudi glatko mijenjanje stupnjeva prijenosa, potpomognuto malom električnom pomoći iz blagog hibridnog sustava, i ima dosta snage iz benzinskog motora. Može postati malo bučan pri višim okretajima, ali to bi trebao biti problem samo kada ubrzavate na autocesti sa svih pet zauzetih sjedala.

U B-klasi nema toliko izbora motora kao u A-klasi, sa samo dvije mogućnosti izbora. B 220 d koristi 2,0-litreni dizelski motor, proizvodi 148 bp i 320 Nm okretnog momenta, i ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,5 sekundi, dostižući najveću brzinu od 219 km/h.

Model B 200 ima 1,3-litreni benzinski motor s turbopunjačem i blagu hibridnu tehnologiju. Ukupna izlazna snaga je 161 KS i 270 Nm okretnog momenta, od čega 13 KS dolazi od električne pomoći koja popunjava raspon snage prilikom ubrzavanja. No, unatoč dodatnoj snazi, od 0 do 100 km/h postiže se za 8,4 sekunde, a najveća brzina je 224 km/h.

Ukupna ocjena za Mercedes B-klasu: 80 / 100 – Nije pravi MPV, ali Mercedes B-klase može se pohvaliti prostranom i elegantnom kabinom

Članak objavio Redakcija

Toyota Aygo

Toyota Aygo X: Šarmantan, ali preskup

BMW 7

BMW 7: Impresivan automobil koji izaziva podjele