Audi Q8 je luksuzan, ekstravagantan i moderan, i čini divljenja vrijedan automobil za vlasnike koji nisu previše zabrinuti zbog određenog nedostatka prostora. Zauzima otprilike isto mjesta na cesti kao Q7 SUV, ali ima samo pet sjedala i mnogo manje koristan prtljažnik. Unatoč svom dinamičnijem i suvremenijem stilu, ne nudi ni znatno veću uključenost ili angažman za vozača, a manje je oštar na cesti od BMW-a X6, svoga ključnoga rivala.
Samo s pet sjedala
Međutim, Q8 nudi vrhunsku profinjenost i dobru vožnju, ako izbjegnete dinamički način rada, i nevjerojatan unutarnji ugođaj sa svojom unutrašnjosti s dvostrukim zaslonom osjetljivim na dodir i raskošnim detaljima. Kao takav, ovo je potpuno privlačan izbor za vozače koji stil i udobnost stavljaju iznad svega za vožnju sportskih automobila.
Audi Q8 je veliki i luksuzni SUV crossover koji je gotovo u potpunosti fokusiran na cestovnu upotrebu i ima za cilj “osvojiti” vozače koji bi inače mogli razmotriti druge “sportske” lifestyle SUV-ove za prodaju, kao što su BMW X6 i Mercedes GLE Coupe. Kupci Porsche Cayennea i Range Rover Sporta također bi ga mogli pogledati, iako je Q8 nedvojbeno prvenstveno namijenjen BMW-ovim i Mercedesovim pogonima 4×4 u stilu kupea.
Veliki Audi je sestrinski model terenskog vozila Q7 i dijeli njegove temelje. Međutim, elegantna karoserija je niža, šira i kraća od njegovoga praktičnijega suparnika, a također je puno agresivnije oblikovana s najnovijom Audijevom osmerostranom rešetkom, zaobljenim prednjim svjetlima i širokim lukovima kotača za koje se kaže da su inspirirani starim reli automobilima Quattro. Straga se nalazi LED svjetlosna traka pune širine, krovni spojler i oštra “fastback” stražnja vrata koja ozbiljno ograničavaju praktičnost prtljažnika. Za razliku od Q7, ne možete imati ni treći red sjedala, tako da je Audi Q8 striktno petosjed.
Trenutačno su dostupni dizelski blagi hibrid i benzinski motor, dok svi Q8 imaju quattro pogon na sva četiri kotača, zajedno s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa. Unutra se nalazi MMI nadzorna ploča s dvostrukim zaslonom osjetljivim na dodir i Audijev impresivni paket instrumenata / informacija Virtual Cockpit. Dostupne su dvije izvedbe modela Q8 – SQ8, koji je prije koristio V8 dizelski motor od 429 KS, sada se nudi s 4,0-litrenim V8 benzinskim motorom od 500 KS, dok još jači RS Q8 također pokreće benzinski V8, ali proizvodi 592 KS.
Obični Audi Q8 dostupan je u tri razine opreme – S line, Black Edition i Vorsprung, i svi su dobro opremljeni, iako je S line manje raskošan od modela Vorsprung. Potonja verzija dolazi s ozbiljno impresivnom količinom sigurnosnog paketa, uključujući Audijeve najnovije autonomne sustave, iako S-Line nije baš težak.
Audi Q8 ima privlačan stil i značajnu pojavu na cesti. Popis opcija uključuje hrabre boje karoserije poput Matador crvene i Dragon Orange, kao i suzdržanije i tradicionalne Audi SUV nijanse. Druge popularne opcije vjerojatno će biti nadogradnje sportskih sjedala linije S s integriranim naslonima za glavu i dijamantnim šavovima. Modeli S linije standardno se voze na 53-cm aluminijskim naplatcima, ali veći 55-cm kotači iz Vorsprunga također su popularna nadogradnja.
1. Dizajn – 93 / 100: Audi Q8 ima Audijev virtualni kokpit kao standard
Vanjski izgled Q8 prilično je odmaknuo od relativno suzdržanog Audija Q7. Značajke poput veće prednje maske, agresivnije oblikovanih branika, novog dizajna LED prednjih svjetala i svjetlosne trake pune širine preko poklopca prtljažnika, kao i bočnih prozora bez okvira, daju Q8 luksuzniji i raskošniji dojam. Unutrašnjost radi korak dalje u odnosu na Q7, s doista impresivnim dojmom koji je uglavnom inspiriran najnovijom limuzinom A8. Izloženo je mnogo ukrasa u piano crnoj boji i završetaka od brušenog metala, a cijela maska je konfigurirana oko MMI Touch dual-screen infotainment sustava koji poznajemo s drugih vozila u Audi ponudi.
Kao i kod drugih modela, gornji zaslon od 25 cm donosi infotainment, dok donji zaslon od 22 cm brine o temeljnijim sustavima poput kontrole klime i mogućnosti postavljanja automobila. Također ima i sustav prepoznavanja rukopisa.
Audi Q8 također ima Audijev virtualni kokpit kao standard, koji zamjenjuje tradicionalni paket instrumenata sa širokim zaslonom u boji koji se može konfigurirati s navigacijskim kartama visoke rezolucije ili grafikom instrumenata.
Nema sportsko okruženje, već je luksuzan, suvremen i vrlo otmjen. Svi elektronički i tehnološki sustavi omogućeni su jer je Q8 izgrađen na zajedničkoj MLB Evo platformi VW grupe. Iako mišićavi SQ8 i RS Q8 pružaju više snage i buke od standardnih verzija, kabine se ne mogu puno razlikovati. Ustvari, unutrašnjost je uglavnom identična. Ovo saznanje sigurno nije napredak u kvaliteti interijera, tako da, u biti, plaćate dodatnu premiju za dodatnu izvedbu.
Kao što biste i očekivali, infotainment sustav Q8 je impresivno konfiguriran. Tu je potpuna povezivost pametnog telefona s Apple CarPlay i Android Auto, visoko specificiran audio sustav, i naravno glasovna kontrola, DAB audio i internetska povezivost dio su dostupne tehnologije.
2. Sigurnost i jamstvo – 85 / 100: Mnoštvo sigurnosnih paketa
Kao što biste i očekivali od Audija, u toj velikoj karoseriji SUV-a nalazi se mnoštvo sigurnosnih paketa. Audi spaja svoj sigurnosni komplet u četiri paketa, s vrhunskim paketom Tour Assist koji nudi prilagodljivi tempomat, održavanje voznog traka, izbjegavanje sudara sprijeda i sa strane te mogućnost usklađivanja s ograničenjima brzine putem prepoznavanja prometnih znakova, a također i autonomno usporava prilikom približavanja kružnim tokovima.
U gradu je u igri pet sustava, koji nadziru promet sprijeda i odostraga, vozila koja se približavaju sa strane, plus upozorenja za izlaz i promjenu traka. Paket Park Plus Assist upozorava na neravnine tijekom vožnje malim brzinama, a također će autonomno parkirati automobil.
Kao i Q7, s kojim dijeli platformu, Audi Q8 je postigao punu ocjenu od pet zvjezdica na Euro NCAP testovima sudara, postigavši impresivnih 93 % za zaštitu odraslih putnika i 87 % za zaštitu djece.
Audi Q8 dobiva isto jamstvo kao i sva ostala vozila u liniji, što znači da ste pokriveni tri godine, sa 100.000 km. BMW-ovo standardno jamstvo je također tri godine, ali imate neograničenu kilometražu.
3. Vožnja – 68 / 100: Audi Q8 ne voli juriti izvan asfalta
Audi Q8 na cesti djeluje dosta poput svoga Q7 stabilnoga kolege, to nije iznenađujuće s obzirom na činjenicu da ovo dvoje dijele platformu i pogon. To je sjajno ako tražite spretan veliki SUV s oštrim upravljanjem, ali nije baš sjajno ako tražite nešto što je isplativije voziti. BMW X6, Porsche Cayenne i Range Rover Sport su očiglednije više sportski, ali s obzirom na to da nije potpuno jasan pojam “velikih sportskih SUV vozila” u ovom trenutku, ne čudi da su neki vlasnici više impresionirani udobnošću.
Većina Audija Q8 koji se prodaju u Europi dolaze s naprednim prilagodljivim zračnim ovjesom, a na najmekšim postavkama automobil je meko popustljiv dok se odlično odupire prevrtanju u zavojima. Postavka Dynamic manje je hvaljena, jer iako će se Q8 uhvatiti u koštac sa zavojima uz malo naginjanja karoserije i nevjerojatne razine prianjanja, kvaliteta vožnje postaje izrazito loša kada ste na oštećenijem kolniku. Osim ako niste na savršeno glatkom asfaltu, teško je vidjeti prednosti, a kompromisi su znatni. Ipak, Audi Q8 je iznimno tih pri većoj brzini, s jedva imalo buke vjetra ili ceste i vrlo dobro prigušenim motorom.
Snažniji SQ8 na neki način rješava dinamičke nedostatke standardnog automobila. Sadrži električni sustav stabilizacije prevrtanja i upravljanje stražnjim kotačima kako bi se poboljšala agilnost kroz zavoje, omogućujući vozaču da oštrije skreće u zavoje i da sigurnije izlazi iz njih. Ogromne gume na svakom zavoju, u kombinaciji s quattro sustavom pogona na sva četiri kotača, također pomažu u stvaranju dodatnog prianjanja. Ako SQ8 nije dovoljno jak, Audi ima odgovor u obliku RS Q8 od 592 KS. Koristi 4,0-litreni V8 pogonski agregat i prepun je vozne tehnologije koja pomaže velikom SUV-u da ide kao pravi Audi Sport model.
Prilagodljivi sportski zračni ovjes, quattro pogon na sve kotače, elektromehanička aktivna stabilizacija, RS karbonsko-keramičke kočnice, upravljanje svim kotačima i quattro sportski diferencijal samo su neke od istaknutih stvari, iako nitko nije poduzeo ništa kako bi smanjio najveći problem RS Q8, a to je masa praznog vozila od 2,4 tone.
3,0-litreni V6 “blagi hibridni” dizelski motor impresivan je, a s 282 KS također nudi brzo dobro ubrzanje. Od 0 do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a najveća brzina je 242 km/h. Benzinski model je 3.0 V6 55 TFSI od 335 KS koji će ubrzati od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi, a ima najveću brzinu od 250 km/h. SQ8 je prije imao 4,0-litreni V8 TDI dizelski motor od 429 KS s konfiguracijom dvostrukog turbopunjača i električnoga kompresora, što ga do stotke dovodi za 4,8 sekundi i najveću brzinu od 250 km/h. Sada dolazi s 4,0-litrenim benzinskim V8 s 500 KS i isti sprint postiže za 4,1 sekundu.
RS Q8, s druge strane, koristi TFSI V8 benzinski motor od 592 KS koji ga može “odgurati” do 100 km/h za samo 3,8 sekundi i do maksimalne brzine od 250 km/h.
4. Potrošnja i deprecijacija – 64 / 100: Ni SQ8 ni RS Q8 nisu ekološki prihvatljivi
Dvije opcije motora dostupne u standardnoj liniji Q8 daju kupcima izbor između benzinskog ili dizelskog motora (potonji s blagom hibridnom električnom pomoći). Kao što biste i očekivali, 50 TDI dizel je znatno učinkovitiji, nudeći potrošnju od 8,5 l/100 km u kombiniranom ekonomskom ciklusu s emisijom CO2 od 217 g/km. Benzinski 55 TFSI bit će brži, ali je i prilično žedniji, s potrošnjom od 10,6 l/100 km.
Nije iznenađujuće da niti SQ8 niti RS Q8 nisu baš ekološki prihvatljivi, sa službenim podacima o ekonomičnosti i emisiji CO2 od 12,4 l/100 km i 282 g/km, odnosno 13,3 l/100 km i 301 g/km. Elektrika od 48 volti u običnom Q8 omogućuje blagu hibridnu tehnologiju u dizelskoj verziji. Ispod poda prtljažnika nalazi se litij-ionska baterija koja se regenerira tijekom kočenja. Kada vozite bezbrižno između 55 km/h i 160 km/h, tehnologija zaustavljanja i pokretanja dizelskog motora smanjuje gorivo i napredak se održava korištenjem motora pokretača remenom.
Možete potrošiti više od 113.000 € na vrhunski Audi Q8 prije nego što uopće pogledate popis opcija, pa iako je deprecijacija kao postotak troška nabave razumno konkurentna s 53 posto za model S line (Vorsprung verzije su oko 46 posto, što odražava katalošku cijenu za gotovo 23.000 € višu), još uvijek će Vas koštati dio sitniša. Čini se vjerojatnim da bi dodatna ekonomičnost dizelskih verzija trebala napraviti razliku na tržištu rabljenih vozila.
5. Prostor – 61 / 100: Audi Q8 dugačak je skoro 5 metara
Audi Q8 dolazi samo u izvedbi s jednom karoserijom i samo kao petosjed. Stražnja vidljivost nije nešto impresivna, ali postoji mnogo senzora za pomoć pri parkiranju i sustava koji pomažu u tome.
Ako ste visoki dva metra, ne morate se brinuti zahvaljujući brojnim prilagodbama u sjedalima i stupu upravljača, a u kabini ima mnogo prostora za pohranu zahvaljujući velikom spremniku na središnjoj konzoli, velikom pretincu za rukavice i spremnicima u vratima.
Audi Q8 dugačak je 4.986 mm, visok 1.705 mm i širok 1.995 mm, tako da zauzima puno prostora na cesti. Q7 je malo duži s 5.052 mm, uži s 1.968 mm i viši s 1.740 mm. BMW X6 dugačak je 4.909 mm, širok 1.989 mm i visok 1.702 mm.
Srećom, zaobljena linija krova ne zadire mnogo u prostor za putnike, budući da se samo malo spušta prema dolje iza stražnjih sjedala. To znači da postoji pristojna količina prostora za glavu, a veća širina automobila znači da ima i puno prostora za laktove i ramena. Dugi međuosovinski razmak modela Q8 osigurava da ni putnicima na stražnjim sjedalima ne ponestaje prostora za noge, čak i ako se visoki putnici nalaze sprijeda.
Ispod stražnjih vrata Q8 krije se veliki prtljažnik, a sa 605 litara obujma malo je veći od prtljažnika u konkurentskom BMW-u X6. Ipak, ne može se mjeriti s prtljažnim kapacitetom svog suparnika sa sedam sjedala, Audija Q7. Daleko je ispred sa 770 litara prostora. Agresivno nakošena stražnja vrata modela Q8 prilično utječu i na praktičnost, jer ona znače da ćete možda imati problema s postavljanjem velikih predmeta kao što su perilice rublja ili namještaj. Čak i bicikli mogu biti problem, a dug je put do krova ako ih trebate staviti na nosač.
Ukupna ocjena za Audi Q8: 74 / 100 – Audijev dotjerani SUV “coupe” ima još puno mjesta za napredak