in

Audi Q7: Tehnološki gigant

Audi Q7
Foto: G Shin / Shutterstock.com

Najnoviji Audi Q7 jedan je od najboljih luksuznih SUV vozila u prodaji. Sposoban je suprotstaviti se slično modernim suparnicima poput BMW-a X5 i Mercedesa GLE, dok se može i više nego održati u borbi protiv vrhunskih vozila 4×4 kao što je Range Rover Sport. Sjajan je i za vožnju, stručno spaja besprijekornu vožnju sa sigurnim prianjanjem, trakcijom i kontrolom. Interijer nudi dovoljno prostora za sedam putnika. Početni modeli dobro su opremljeni, a tu su i plug-in hibridni modeli koji bi trebali pojačati privlačnost Q7.

Dva dizela + jedan benzinac

Iako je kasno došao u premium SUV klasu, Audi Q7 je svakako ostavio dojam kada je stigao. Lansiran 2006., original se isticao zahvaljujući svojim impozantnim dimenzijama i prostranom rasporedu sa sedam sjedala, gdje su većina njegovih rivala bili samo petosjedi.

Godine 2015., Audi Q7 druge generacije nadogradio je kvalitetu originala, ali ga je ponudio u manje teškom paketu. Druga generacija Q7 bila je prva koja je koristila MLB platformu VW grupe, dijeleći svoju osnovnu strukturu s Bentley Bentaygom, Porsche Cayenneom, Volkswagen Touaregom pa čak i Lamborghini Urusom. Međutim, svi ovi modeli razlikuju se po vlastitom jedinstvenom DNK, a Audi ima koristi od visokokvalitetnog imidža njemačke marke i fokusa na tehnologiju.

Audi Q7 je 2019. dobio sveobuhvatno ažuriranje. Predstavljeni su oštriji izgled i luksuznija unutrašnjost zajedno s novim blagim hibridnim benzinskim i dizelskim motorima. Audijev najnoviji infotainment sustav s dvostrukim zaslonom dominira redizajniranom unutrašnjosti i tu je fokus na visokotehnološkom luksuzu. Audi je napravio svoje promjene kako bi osigurao da njegov najveći SUV drži korak s najvažnijim rivalima kao što su Mercedes GLE, BMW X7 i Range Rover Sport. Ostali rivali su BMW X5, Land Rover Discovery, Lexus RX i Volvo XC90.

Standardna linija motora sastoji se od dva dizela i jednog benzinca: 45 TDI, 50 TDI i 55 TFSI. Dizelski motori su blagi hibridni 3,0-litreni V6 agregati sa 228 KS i 282 KS. Benzinac također ima 3,0-litreni V6 i proizvodi 335 KS. Vrhunski SQ7 pokreće snažan 4,0-litreni V8 benzinac, koji razvija 500 KS, iako su raniji SQ7 imali dizelski motor s velikim okretnim momentom.

U ponudi su četiri razine opreme: Sport, S line, Black Edition i Vorsprung. Standardna oprema na modelima Sport je izdašna, s uključenim LED prednjim svjetlima, prilagodljivim zračnim ovjesom, 48-cm aluminijskim naplatcima, Audi Drive Selectom i kožnim presvlakama. Audijev MMI Navigation Plus infotainment sustav radi na ukupno tri zaslona – dva u sredini i jedan iza upravljača umjesto tradicionalnih brojčanika. Tu je i dobra razina sigurnosnih značajki, uključujući kameru za vožnju unatrag, tempomat, automatsko kočenje u nuždi i sveobuhvatne parkirne senzore. Android Auto i Apple CarPlay također su standardni u cijeloj ponudi.

Automobili linije S dobivaju jedinstveni izgled s više vanjskih dijelova u boji karoserije i većim 50-cm aluminijskim naplatcima. Iznutra, tu su unaprijeđene kožne obloge i sportskiji upravljač, među ostalim promjenama. Automobili Black Edition prelaze na 53-cm aluminijske naplatke i dobivaju sportski prilagodljivi zračni ovjes, dok malo tamnih vanjskih ukrasa daje agresivniji izgled. Vorsprung modeli s vrhunskim specifikacijama zadržavaju sličan izgled, ali unutra dobivaju ogromnu količinu dodane tehnologije. No, tu ćete privilegiju platiti više od 95.000 €.

1. Vožnja – 88 / 100: Ovaj Audi Q7 agilniji je od originala

Jasno je da Audi cilja na Range Rover Sport sa svojim Q7 jer je kod iskustva vožnje najvažniji luksuz. Standardni adaptivni zračni ovjes radi vrlo dobro i vožnja je gotovo jednako udobna kao kod Range Sporta, cijelo vrijeme pokazujući impresivnu kontrolu nad neravninama i kroz zavoje. Za veliki terenski automobil ima puno prianjanja, a upravljanje je brzo i precizno. Iako je Audi Q7 vrlo sposoban za jurnjavu na raznim cestama, također je ugodan na velikim udaljenostima.

Ako prelistate načine rada Audi Drive Select (ili postavite vlastite individualne parametre za upravljanje, gas i ovjes u modu “Individual”), shvatit ćete da je Q7 sigurno agilniji od originala, a kroz njega možete osjetiti više onoga što se događa nego ranije. To je uvelike zahvaljujući njegovoj MLB Evo platformi, istoj na kojoj se nalaze Lamborghini Urus i Bentley Bentayga.

U Comfort modu, upravljanje je još uvijek lagano, automobil je daleko voljniji promijeniti smjer, a stabilnost je čvrsta kao kamen pri velikim brzinama. Tome pomaže opcijski sustav upravljanja na četiri kotača koji okreće stražnje kotače paralelno s prednjim kotačima pri velikim brzinama ili u suprotnim smjerovima pri nižim brzinama kako bi se poboljšao broj okretaja.

Ovo je 4×4 koji možete voziti nevjerojatno brzo. Ako podignete stvari na dinamički način rada, Audi Q7 će se odmah osjećati budnijim. Niti u jednom trenutku nije grub, ali kontrola karoserije je čvršća, što vam daje više samopouzdanja da brže vozite automobil. Stalni quattro pogon na sva četiri kotača također daje izvrsnu trakciju, a da ne govorimo o osjećaju stabilnosti u lošijim vremenskim uvjetima. Volan nije pun života, ali postoji određeni osjećaj, a glatkim osmostupanjskim automatskim mjenjačem, možete se iznenađujuće zabaviti jureći ovim velikim SUV-om.

Iako Q7 nije dizajniran da parira Range Roveru na terenu, quattro sustav je više nego sposoban vući automobil kroz blato ili po skliskoj cesti. U normalnom radu dijeli okretni moment 40:60 sprijeda na straga, ali može poslati do 85 posto okretnog momenta na stražnju osovinu ako je potrebno.

U stvarnosti, malo koji Audi Q7 će napustiti cestu. Okretan je, a dodavanje opcije upravljanja svim kotačima to poboljšava. Dok njegovi suparnici koriste pogon na sva četiri kotača za pomoć pri vožnji po blatnjavim putevima, Audiju ova opcija više služi kao zabava. Općenito, automobil je vrlo ugodan i opuštajući za vožnju u gradu ili na autocesti. Pomaže što su sjedala udobna i što vrlo malo vanjske buke ulazi u kabinu.

Audi je prije nekoliko godina predstavio niz blagih hibridnih motora za Q7 s ciljem poboljšanja potrošnje goriva i smanjenja emisije CO2. Na izbor imate tri motora, dva dizelska i jedan benzinski. Sve su 3,0-litrene V6 jedinice potpomognute malom baterijom i starterom alternatora s remenom koji čine 48-voltni blagi hibridni sustav. Električna pomoć je većinu vremena zanemariva, ali možda ćete primijetiti da se sustav start-stop uključuje ranije kada se približavate raskrižju.

Početni model je 45 TDI dizel s 228 KS i 600 Nm okretnog momenta. Korak više, 50 TDI, donosi 282 KS za 6,5 sekundi sprinta od 0 do 100 km/h i najveće brzine od 240 km/h. Svi su standardno opremljeni quattro pogonom na sva četiri kotača i elegantnim tiptronic automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa.

Za kupce benzinaca pobrinuo se 55 TFSI koji ima 335 KS. Ubrzanje je impresivno u automobilu ove veličine. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 5,9 sekundi, a najveća brzina ograničena je na 250 km/h. Međutim, ako je snaga ta koju tražite, a Vaš proračun može dovoljno narasti, tu je SQ7 koji zadivljuje brzinom. Pokreće ga 4,0-litreni V8 benzinac, proizvodi 500 KS i ogromnih 770 Nm okretnog momenta, što znači da ubrzava od 0 do 100 km/h za jedva više od četiri sekunde.

Neko je vrijeme SQ7 imao 4,0-litreni V8 dizelski motor sa 429 KS i nevjerojatnih 900 Nm okretnog momenta. Na papiru je sporiji, potrebno mu je 4,8 sekundi da dostigne 100 km/h, ali mu dodatni okretni moment daje dovoljno snage.

Dva plug-in hibridna modela pridružila su se ponudi, pod oznakama 55 TFSI e i 60 TFSI e, iako je potonji u međuvremenu ukinut. Preostali 55 TFSI e proizvodi 376 KS, a potonji impresivnih 456 KS. Isti benzinski 3,0-litreni V6 ima u oba, pojačan električnim motorom i baterijom, što omogućuje potpuno električni pogon za oko 42 km. Uzimajući u obzir da 55 TFSI e treba samo 5,9 sekundi da stigne do 100 km/h, nije iznenađujuće da se većina kupaca odlučuje za ovaj umjesto 60 TFSI e, koji je samo pola sekunde brži.

Audi Q7
Foto: Screenshot Car Confections YT

2. Dizajn – 88 / 100: U Audi Q7 natrpan je nevjerojatan niz tehnologije

Audi Q7 je imao koristi od sveobuhvatnog faceliftinga u 2019., donoseći oštriju, manje neugodnu vanjštinu i hladnu, visokokvalitetnu unutrašnjost u kombinaciju. Najveći SUV u Audijevoj ponudi sada izgleda puno bolje proporcionalno nego ranije, djeluje šire i zgodnije. Učinjeni su veliki koraci unutra. Sveukupni osjećaj sličan je onom u sličnom SUV-u Audi Q8. Ekspanzivna, uglata nadzorna ploča sadrži najnoviji informacijsko-zabavni sustav marke s dva zaslona i još jednim zaslonom iza upravljača umjesto tradicionalnih brojčanika, dok komadi kožnih obloga i kvalitetne plastike pomažu u stvaranju luksuza.

Kao što se i očekuje u ovoj klasi, u Q7 je natrpan nevjerojatan niz tehnologije, bilo kao standard ili na podužem popisu opcija. Audijevi digitalni brojčanici Virtual Cockpit, satelitska navigacija, 36-mjesečna pretplata na Audi Connect i bežični telefonski punjač dolaze kao standard, kao i sveobuhvatni parkirni senzori, tempomat, kamera za vožnju unatrag i upozorenje na napuštanje traka. Popis opcija je opsežan i skup, nudi dobre stvari poput sustava kamere od 360 stupnjeva i dva vrhunska zvučna sustava.

Iznutra, Audi Q7 ima luksuzan i atraktivan raspored. Armaturna ploča ima moderan, gotovo minimalistički dizajn i izrađena je od stilskih materijala tipičnih za Audi. Značajke poput opcijskog panoramskog staklenog krova dodaju dodatni dašak luksuza, a interijer možete personalizirati širokim rasponom boja i završnih obrada.

Q7 ima mnogo premium opreme. LED prednja svjetla, tempomat i četverozonska klima dolaze kao standard, kao i grijana električna sjedala, Bluetooth, keyless go i satelitska navigacija. Audijev 31-cm virtualni kokpit, koji dodaje zaslon ispred vozača, standardan je u čitavoj ponudi.

Audijev MMI Navigation Plus s MMI Touch infotainment sustavom je standardan, uključuje gornji 25-cm zaslon osjetljiv na dodir i donji 22-cm zaslon osjetljiv na dodir. Oni se koriste za pokretanje responzivnog infotainment sustava koji kontrolira većinu funkcija u automobilu. To je među nekim od sustava kojima se lakše upravlja u prodaji, ali BMW i dalje prednjači u smislu jednostavnoga korištenja. Međutim, za razliku od BMW sustava, Android Auto i Apple CarPlay su standardni.

Audi Q7
Foto: Screenshot Car Confections YT

Paket udobnosti i zvuka nalazi se na vrhu popisa opcija i kombinira niz popularnih opcija za oko 2.500 €, uključujući kameru za parkiranje od 360 stupnjeva, ulazak i pokretanje bez ključa, prošireno ambijentalno LED unutarnje osvjetljenje i 17 zvučnika, 16 kanala, zvučni sustav Bang & Olufsen od 730 W.

3. Prostor – 87 / 100: Audi Q7 sličnih je dimenzija nakon faceliftinga

Unutra imate osjećaj prostranosti, prozračnosti, s više prostora za noge i glavu nego ranije na svakom od sedam sjedala. Vrhunski osjećaj pojačan je udobnim prednjim sjedalima s punim rasponom električnih pokreta, visokokvalitetnim materijalima u cijeloj kabini i luksuznim opcijama poput vrata s mekim zatvaranjem. Položaj za vozača je izvrstan, s dosta prostora za podešavanje sjedala i upravljača, a preglednost je izvrsna s glavnog vozačkog položaja. Ako će sama veličina automobila zastrašiti neke vozače, tada će sustav pomoći pri parkiranju biti dobrodošao.

Visoki Audi Q7 nije izgubio ništa od svoje veličine na cesti nakon faceliftinga. S više od pet metara duljine i nešto manje od dva metra širine, Audijev najveći SUV u rangu je s konkurentima poput Volva XC90 i Range Rovera. Međutim, relativno brzo upravljanje automobilom i dodatni sustav upravljanja na sva četiri kotača čine ga malo sporijim u pokretu.

U ponudi je mnogo prostora za putnike, iako je Land Rover Discovery još uvijek automobil kojeg treba pobijediti u tom pogledu. Q7 djeluje malo skučeno u trećem redu zbog niže linije krova, a podnica je također viša pa ste prisiljeni sjediti u manje prirodnom položaju. Niži krov i zdepasti lukovi kotača otežavaju penjanje, iako poput Land Rovera, Audi Q7 dobiva sjedala s električnim preklapanjem.

Prostor za noge je prihvatljiv u srednjem redu, ali iskorištenost prostora još uvijek nije tako dobra kao u Discoveryju. Zbog tunela mjenjača sprijeda se čini da ima manje prostora nego u Land Roveru.

Treći red je dizajniran prvenstveno za djecu, ali i niže odrasle osobe mogu se ugurati ondje za kraća putovanja, sve dok se drugi red pomakne u krajnji prednji položaj. Kako bi se olakšao pristup trećem redu, sjedala drugog reda se preklapaju i naginju prema naprijed. Kada vam ne treba treći red, jednostavno pritisnite gumb s unutarnje strane prtljažnika i ova se sjedala sklope u ravnini s podom prtljažnika. Plug-in hibrid je samo petosjed zbog mjesta na kojem su baterije postavljene. Svako suvozačko sjedalo unutar Q7 standardno ima Isofix točke za pričvršćivanje.

Sa svih sedam sjedala na mjestu, veliki Audi nudi 295 litara prtljažnika, otprilike isto kao i Ford Fiesta kojemu se pristupa preko standardnih električnih vrata prtljažnika. Volvo XC90 ga pobjeđuje, s 451 litrom u ponudi sa svih sedam sjedala u upotrebi. Međutim, Audi se povećava na 770 litara kada spustite treći red i, uz spušteni drugi red, imate golemih 1.955 litara, gotovo 100 litara više nego u Volvu XC90. Tu su i korisne opcije kao što su električni pokrivač prtljažnika, vrata s mekim zatvaranjem i grijano vjetrobransko staklo.

Foto: Screenshot Car Confections YT

Ako vučete prikolicu, čeka Vas poslastica. Električno rasklopiva kuka za prikolicu nalazi se na popisu opcija i omogućuje vam vuču do 2.800 kg.

4. Sigurnost i jamstvo – 85 / 100: Stres bi trebao biti minimalan

Audi Q7 bi trebao opravdati Audijevu reputaciju zadovoljstva vlasnika, pouzdanosti i sigurnosti. Motor i mjenjač razvoj su postojeće tehnologije, pa su dokazani u stvarnom svijetu, dok se unutrašnjost čini dovoljno čvrstom da izdrži udarce i ogrebotine obiteljskog života.

Električni sustavi Q7 nevjerojatno su komplicirani, s arsenalom kamera, senzora i računalnih procesora velike snage koji su ugrađeni u automobil. Samo će vrijeme pokazati mogu li ostati bez grešaka. Ono što znamo jest da je Audi Q7 prepun najsuvremenije tehnologije koja bi trebala pomoći u smanjenju stresa tijekom vožnje, ali i zaštititi Vas od opasnosti.

Standardni paket za sigurnost i pomoć uključuje upozorenje o napuštanju traka, kameru za vožnju unatrag, prepoznavanje prometnih znakova, pomoć pri kontroli na uzbrdici, tempomat s limitatorom brzine i sveobuhvatne parkirne senzore, zajedno s automatskim kočenjem u nuždi. Audi nudi Tour Pack za oko 2.300 € koji dodaje adaptivnu vožnju, prediktivnu sigurnosnu pomoć i niz drugih visokotehnoloških sigurnosnih sustava. Modeli s višim specifikacijama dobivaju mnogo toga kao standard.

Najnoviji Q7 postigao je maksimalnih pet zvjezdica kada je bio podvrgnut strogom Euro NCAP testu sudara, iako je zanimljivo da je njegova izvedba u većini područja bila tijesno zasjenjena Volvom XC90. Audi je postigao rezultate od 92 posto za zaštitu vozača, 86 posto za zaštitu djece i 71 posto za sigurnost pješaka, kao i 72 posto za sigurnosne sustave u vozilu. Nasuprot tome, Volvo je dobio ocjene od 97, 87, 72, odnosno 94 posto.

Kao i svaki drugi Audi, Q7 dolazi s dvogodišnjim jamstvom na neograničenu kilometražu, s ograničenjem od 100.000 km u trećoj godini. Ako ste voljni platiti malo više, možete dogovoriti pokriće za dodatnu godinu i do 120.000 km ili jamstvo od pet godina / 150.000 km.

5. Potrošnja i deprecijacija – 80 / 100: Učinkoviti dizelski motori

Vožnja velikim, vrhunskim SUV-om sa sedam sjedala nikada neće biti jeftina, ali najnoviji Audi Q7 ne bi Vam trebao opljačkati novčanik zahvaljujući učinkovitim dizelskim motorima i režimu smanjenja težine. 3,0-litreni V6 benzinski model s oznakom 55 troši 10,2 – 10,8 l/100 km ovisno o specifikaciji, dok proizvodi 232-246 g/km CO2. Audi, pod WLTP testiranjem, tvrdi da i 45 i 50 V6 TDI dizeli mogu trošiti oko 8,1 – 8,3 l/100 km, s emisijom CO2 od 208 do 218 g/km. Korištenje najnovije WLTP metode znači da bi ove brojke trebale biti moguće postići u svakodnevnoj vožnji.

Razni stručnjaci predviđaju da će Audi Q7 zadržati oko 55 posto svoje vrijednosti u trenutku zamjene nakon tri godine i 60.000 km. Model izvedbe SQ7 malo je bolji s oko 59 posto zadržanih tijekom istog trogodišnjeg razdoblja, iako ćete naravno platiti više za kupnju SQ7 u usporedbi s modelom iz standardne ponude.

Ukupna ocjena za Audi Q7: 86 / 100 – Luksuzni SUV Audi Q7 praktičan je i prepun visokotehnoloških značajki, dok je još uvijek dovoljno sposoban da se bori s premium suparnicima

Članak objavio Redakcija

T-Roc

VW T-Roc: Praktičan i zabavan za voziti

Audi Q2

Audi Q2: Prostrani škrtac