in

Peugeot Rifter: Dobro prikriva kombijevske korijene

Peugeot Rifter
Foto: Screenshot CarGurus UK YT

Kombi Peugeot Partner i Citroen Berlingo koje proizvodi Grupa PSA predstavljaju osnovu za jednovolumen Peugeot Rifter, a putnička verzija ima sestrinski model Berlingo Multispace. Par se razlikuje po individualnim izgledima nosa i različitim stilovima vanjskih ukrasa, dok se unutar Rifterove instrument ploče nalaze omiljeni instrumenti Peugeot i-Cockpit koje gledate preko vrha upravljača. Inače su ova dva primjerka prilično identična, s istom kvadratastom karoserijom, stražnjim kliznim vratima i izborom između dugih ili kratkih međuosovinskih razmaka. Usput rečeno, obje verzije dostupne su s pet ili sedam sjedala.

Također možete birati između PureTech benzinskih i BlueHDi dizelskih motora, ručnih mjenjača s pet ili šest stupnjeva prijenosa ili automatske opcije ovisno o izboru motora. Poput kombija, Rifter se temelji na Peugeotovoj platformi EMP2, koja dijeli neke dijelove ovjesa i arhitekturu s hatchback modelima u ponudi osobnih automobila, ali je nešto bazičniji u skladu s korijenima svojih gospodarskih vozila.

Postoje tri razine opreme: Active, Allure i GT Line. Potonji dobiva 20-cm zaslon osjetljiv na dodir, sustav za informiranje i zabavu, kontrolu klime i 43-cm aluminijske naplatke, ali svi su modeli prilično dobro opremljeni za svoj novac, s klima uređajem kao standardnom opremom.

Peugeot je odlučio dotjerati Rifter s nekim od dizajnerskih naznaka koje možete pronaći u luksuznijem SUV/crossover sektoru, što daje MPV-u malo vizualne prednosti u odnosu na neke od njegovih rivala. Osim Berlinga, drugi modeli bazirani na kombijima s kojima se Peugeot Rifter bori uključuju Fiat Qubo, Ford Tourneo Connect i Volkswagen Caddy Life.

Unatoč svojim relativno pristojnim specifikacijama, automobili poput Riftera neizbježno se doimaju kao da su izgrađeni da budu jeftini, s unutarnjim oblogama od tvrde plastike i pomalo jeftinom ambijentu. Prednost je velika kabina s podosta prostora.

Francuzi imaju dugu povijest proizvodnje obiteljskih prijevoznih sredstava baziranih na kombijima, i za to postoji razlog. Kvadrataste proporcije i jeftin inženjering čine ove automobile savršenim izborom za aktivne obitelji s ograničenim budžetom, posebno one kojima je vozilo jednostavno prijevozno sredstvo od A do B, i vozače koji ne pate od skupih vozila. Peugeot Rifter nudi vrhunsku praktičnost, učinkovitost i vrijednost. S pet ili sedam sjedala, dugim i kratkim međuosovinskim razmakom i velikim izborom motora, Rifter ima dosta toga.

1. Prostor – 99 / 100: Fantastično osmišljen prostor u kabini

Peugeot Rifter dolazi u izboru između dva međuosovinska razmaka, poput kombija Partner na kojem se temelji. Zadovoljstvo je što dobivate opciju s pet ili sedam sjedala s oba, ali će sedam sjedala s kratkim međuosovinskim razmakom vjerojatno zadovoljiti potrebe većine obitelji.

Uspravan položaj za vožnju nudi dobru vidljivost, a bočne ploče i kratki nos čine Rifter lakim za postavljanje na cestu ili parkiranje. Međutim, prava snaga automobila je nevjerojatno dobro osmišljen prostor za pohranu u kabini. Ima 180 litara prostora u raznim ormarićima, utorima i pretincima u vratima, a to je više od prtljažnika u nekim gradskim automobilima. U spremnike na vratima može stati nekoliko velikih boca vode, na kontrolnoj ploči nalazi se ormarić u koji se može pohraniti prijenosno računalo, a ormarić iznad glave može se sklopiti u zrakoplovnom stilu za putnike straga.

Peugeot Rifter s kratkim međuosovinskim razmakom mjeri 4.403 mm od branika do branika, dok duga verzija iznosi 4.753 mm, a dodatna duljina je sva iza trećeg reda sjedala, tako da imate fenomenalan prtljažni prostor. Svi modeli su 1.848 široki i 1.849 mm visoki, s krovnim nosačima. Za usporedbu, Ford S-Max MPV dugačak je 4.796 mm.

Postoji mnogo načina za konfiguriranje sjedala u Rifteru, jer su stražnja sjedala dostupna u omjeru 60:40 ili kao tri pojedinačna sjedala sa sustavom Magic Flat koja se mogu preklopiti do poda. Treći red se sastoji od dva sjedala koja se mogu zasebno ukloniti.

Peugeot Rifter je blagoslovljen masivnim prtljažnikom, a Peugeot tvrdi da ima zapreminu tereta do 4.000 litara za verziju s dugim međuosovinskim razmakom sa svim sjedalima preklopljenim. Kad su sjedala na mjestu, još uvijek dobivate nevjerojatnih 1.050 litara. Rifter standardne duljine s pet sjedala nudi 775 litara prtljažnika, koji raste na 3.000 litara ako spustite sjedala.

Peugeot Rifter
Foto: Screenshot CarGurus UK YT

2. Potrošnja i deprecijacija – 82 / 100: Izgleda isplativo

Dizelska linija BlueHDi grupe PSA sinonim je za učinkovitost. BlueHDi sa 128 KS službeno troši impresivnih 4,3 l/100 km. Jedinica od 1,5 litara također ima stop/start tehnologiju i emitira 114 g/km CO2. S motorima manje snage i emisija od 99 KS i 75 KS u ponudi BlueHDi, postoje prilike za dodatno smanjenje troškova. 1,2-litreni PureTech benzinci, dostupni sa 109 KS ili 128 KS – također nisu rastrošni, tako da će svi modeli Rifter biti laki za Vaš džep na pumpama.

Osim značajke stop/start, u liniji Peugeot Rifter još nema dostupne zelene tehnologije. Električna verzija je u pripremi, ali je predaleko da bi Peugeot otkrio bilo kakve detalje. Ostali operativni troškovi Riftera, uključujući rezervne dijelove, popravke i održavanje, vjerojatno će biti niski, kao što bi komercijalni operateri kombija Partner očekivali.

Rifter izgleda isplativo za obitelji svjesne proračuna, a ta bi se privlačnost trebala prenijeti na tržište rabljenih vozila kako bi se zaštitile cijene kada dođe vrijeme za prodaju. Neće zadržati Vaš novac tako dobro kao Volkswagen Caddy Life, na primjer, ali ne bi trebao predstavljati katastrofalnu deprecijaciju.

3. Dizajn – 79 / 100: Peugeot Rifter iznutri dijeli konfiguraciju s Partnerom

Unatoč svom skromnom podrijetlu, Peugeot Rifter je dotjeran i “posut” s malo SUV/crossover dodatka kako bi proširio svoju privlačnost. Dizajneri su također obavili dobar posao, jer MPV ima zdepast izgled koji sugerira da je dobar za pokoju pustolovinu. Prepoznatljivi nos i rešetka obitelji Peugeot privlače pažnju sprijeda, dok obloge na bočnim stranama karoserije i produžeci kotača, plus krovne šine, naglašavaju robustan dojam.

Klizna stražnja bočna vrata značajka su svih Rifterovih suparnika baziranih na kombijima, ali doimaju se kao nešto novo i djeca će ih voljeti. Iznutra Rifter dijeli svoju konfiguraciju s kombijem Partner, a ploča s instrumentima je identična s paketom instrumenata i-Cockpit postavljenim visoko na ploči pa morate proviriti preko upravljača da biste ju vidjeli. Vozači obično vole ili mrze Peugeotovu neobičnu postavu instrumenata, ali istina je da radi prilično dobro u Rifteru, zahvaljujući uspravnom položaju za vožnju i visokom prednjem dijelu, što olakšava pregled preko upravljača.

Ostatak kontrola je dobro raspoređen, s odgovarajućim prekidačima za grijanje i klimatizaciju. Za razliku od novog Peugeota 508, koji zahtijeva da se krećete kroz zaslon osjetljiv na dodir da biste postavili grijanje… Međutim, ne može se pobjeći od tvrdog plastičnog dojma velikog dijela kabine.

Rifter je dostupan s head-up zaslonom i infotainment sustavom od 20 cm osjetljivim na dodir koji se spaja s Vašim pametnim telefonom. Veliki zaslon postavljen je u modernom “tablet stilu” u središtu ploče.

Peugeot Rifter
Foto: Screenshot CarGurus UK YT

4. Vožnja – 71 / 100: Benzinski motori lakši od dizelaša

Ne žele svi MPV koji je zabavan za vožnju. Ima mnogo ljudi koji radije ne bi morali nikamo voziti, a prijevoz sebe i obitelji od točke A do točke B vide kao zadatak koji nije baš zabavan. Rifter je savršen za to, jer ne potiče entuzijazam za volanom. Najbolje funkcionira kao opušteno vozilo na autocesti kada udobna vožnja i niska buka motora čine velike udaljenosti laganim. Iako je buka vjetra pri brzini stalni podsjetnik na osnovni nedostatak aerodinamičnosti karoserije kombija…

Benzinski motori su lakši od dizelaša i to se osjeti na cesti. Manje se meškoljite na neravnom asfaltu s opcijom BlueHDi, a nos Vam se čini malo više “nasađen” na asfaltu u zavojima. Također, benzin malo brže nestaje…

To ne znači da bi bilo koji model Riftera trebao potaknuti živahno skretanje u zavojima, jer će to u ovom automobilu rezultirati neugodnom količinom naginjanja karoserije i prednjim kotačima koji gube prianjanje prije početka podupravljanja. Ručni mjenjač također nije najglatkiji, s prilično nejasnim osjećajem. Automatik je bolji i pristaje opuštenom stilu vožnje koji Rifter potiče.

Peugeotov dizelski motor BlueHDi najbolji je izbor u Rifteru. U obliku od 128 KS s okretnim momentom od 300 Nm dobro se nosi s većinom MPV-a, pružajući lako iskustvo vožnje s kojim se benzinac ne može mjeriti, pogotovo ako razmišljate o benzinskoj PureTech opciji od 109 KS. PureTech motor od 128 KS bit će bolji izbor ako inzistirate na benzinu, a standardno dolazi s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa s glatkim promjenama.

Foto: Screenshot CarGurus UK YT

5. Sigurnost i jamstvo – 55 / 100: Slab paket sigurnosne opreme

Čini se izvjesnim da će od sigurnosne opreme potpomognuto kočenje u nuždi biti dostupno, ali ne očekujte previše u pogledu autonomnih sustava osim upozorenja na mrtvi kut i napuštanja traka.

Moramo pričekati da Euro NCAP testira i Rifter, a iako je Peugeot Partner Tepee dobio samo tri zvjezdice na svom Euro NCAP testu, nadamo se boljim stvarima ovaj put. SUV DS 7 Crossback koristi istu platformu kao i Rifter, a dobio je pet zvjezdica, što je dobar znak za Peugeot.

Peugeot uključuje jamstvo od tri godine / 100.000 km sa svim svojim novim vozilima.

Ukupna ocjena za Peugeot Rifter: 77 / 100 – Peugeot Rifter MPV isplativo je prijevozno sredstvo prilagođeno obiteljima koje dobro prikriva svoje kombijevske korijene

Članak objavio Redakcija

Alfa

Alfa Romeo Giulia: Mnogo talijanskog šarma…

Infiniti

Infiniti Q30: Nije za svačiji ukus