in

Opel Grandland X: Ne može konkurirati najboljima u klasi

Opel Grandland X
Foto: Screenshot

Možda nije najkarakterističniji ili najelegantniji obiteljski SUV, no Opel Grandland X (sada Opel Grandland) nudi mnogo prostora i hrpu opreme, u razumnom i dobro izgrađenom paketu. Zahvaljujući ažuriranju u 2021. godini, najveći Opelov SUV sada ima svježe lice i bolju ugrađenu tehnologiju, dok će plug-in hibridne verzije biti posebno privlačne vozačima službenih automobila. Problem je u tome što Grandlandovi vrhunski konkurenti izgledaju oštrije, imaju elegantniju tehnologiju i, u nekim slučajevima, čak su i praktičniji, stavljajući Opel na začelje.

Faceliftingom dobio oštriji izgled

Opel Grandland X lansiran je 2017. kao Opelov treći i najveći SUV do danas, koji je ispred Crosslanda X i još manje Mokke X u ekspanzivnoj ponudi marke. Bio je to prvi automobil koji je lansiran nakon što je PSA (Peugeot Citroen) preuzeo Opel, a Grandland svoju platformu dijeli s popularnim SUV vozilima Peugeotom 3008 i 5008.

Dok su ti Peugeoti imali osjećaj za stil, Opel Grandland X patio je od problema s imidžom. Iako je prilično dobro ispunjavao zahtjeve praktičnog, obiteljskog SUV-a, njegov vanjski stil bio je pomalo jednostavan, dok su blijeda kabina i ugrađena tehnologija zaostajali za onim što je bilo u ponudi njegovih suparnika.

Faceliftingom iz 2021., Grandland je izbacio “X” iz svog imena, što su Opel Crossland i Mokka već učinili, i dobio oštriji cjelokupni izgled, posebno na prednjem kraju s dodatkom dizajna Vizor rešetke britanske marke, prenesenog iz najnovijeg Mokka i Astra hatchbacka. Opelova prilagodljiva IntelliLux LED Pixel prednja svjetla uključena su u modele s višim specifikacijama, dok svi automobili osim osnovnog dizajna imaju središnji zaslon osjetljiv na dodir od 25 cm i digitalni zaslon za vozača od 30 cm.

Suparnici na ovom pretrpanom tržištu uključuju neke od najprodavanijih automobila u Europi, kao što su Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson i Ford Kuga koji su probili prošlogodišnju listu 10 najprodavanijih automobila. Grandland se također suočava sa Škodom Karoq, Mazdom CX-5, Volkswagen Tiguanom, Hondom CR-V i Toyotom RAV4, tako da sigurno ima posla.

U ponudi je samo jedan stil karoserije s pet vrata, bez dostupne opcije sa sedam sjedala, iako kupci imaju izbor između benzinskih, dizelskih ili plug-in hibridnih pogonskih sklopova. Tu su 1,2-litreni benzinski i 1,5-litreni dizelski motori koji proizvode 128 KS, dok Grandland Plug-in Hybrid isporučuje 222 KS, troši manje od 1,2 l/100 km u službenim testovima i, prema Opelu, sposoban je ići do 63 kilometara na čistoj električnoj vožnji s jednim punjenjem. Grandland GSe performance PHEV koji je stigao ove godine dodaje još jedan električni motor na stražnjoj osovini za pogon na sve kotače i povećava snagu do 295 KS.

Benzinski automobili standardno dolaze s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, a automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa nudi se uz nadoplatu. U međuvremenu su dizelske i plug-in hibridne verzije dostupne samo s automatikom. Ako tražite SUV s pogonom na sva četiri kotača, vjerojatno ćete morati potražiti negdje drugdje, jer Grandlandov asortiman većinom ima samo prednji pogon, a sportski GSe je iznimka.

Opel je umanjio razine opreme za Grandland u isto vrijeme kad je izvršio facelifting, a linija se sada sastoji od Designa, GS-a i vrhunskog Ultimatea. Redovni plug-in Grandland PHEV nema osnovne specifikacije dizajna, dok GSe služi kao vlastita razina opreme.

1. Vožnja – 84 / 100: Teško da Opel Grandland X možemo nazvati zabavnim

Prethodno je kritiziran Opel Grandland zbog prilično čvrste vožnje, ali za 2023. godinu Opelovi inženjeri su podesili postavke ovjesa kako bi povećali snagu prigušenja na velikim neravninama i ublažili odziv na oštrijim neravninama. Čini se da su se prilagodbe isplatile, jer je postava ovjesa sada malo mekša od onih u konkurentskim SUV vozilima srednje veličine. Grandland sada nudi prilično umirujuću vožnju, koja ne zalijeće oštro u rupe ili ležeće policajce. U međuvremenu, lagani upravljač i prilično uski krug okretanja znače da vožnja gradom u Grandlandu nije problem.

Buka vjetra na autocesti je prilično dobro potisnuta, a ta mekana vožnja i dalje doprinosi opuštajućem osjećaju. Ali na zavojitoj cesti Grandland se malo naginje u zavojima, a naglo kočenje uzrokuje dosta poniranja. U konačnici, bilo bi teško nazvati Opel Grandland X zabavnim za vožnju. Umjesto toga, siguran je i predvidljiv, pa ako želite dinamičniji obiteljski SUV, bolje će Vam poslužiti Mazda CX-5 ili SEAT/Cupra Ateca. U nastojanju da kontrolira dodatnu masu (do 300 kg) baterije i elektromotora u plug-in hibridu Grandland, Opel je ugradio set čvršćih opruga i amortizera.

Sportskiji Grandland GSe ide još dalje, s prerađenom šasijom, čvršćim oprugama i novim setom amortizera, koji su dizajnirani za bolju ravnotežu između udobnosti i kontrole karoserije. Međutim, u konačnici, visoka karoserija najbržeg Grandlanda i težina praznog vozila od 1.867 kg smanjuju svaki osjećaj agilnosti na zavojitim cestama.

Turbo benzinski agregat možda nije najučinkovitiji, ali i dalje dobro radi u gradu, nudi primjerene performanse za obiteljski automobil i tih je tijekom vožnje. Oni koji prelaze veliku godišnju kilometražu vjerojatno bi se trebali okrenuti sposobnom dizelskom motoru, iako svaka verzija nudi razumne performanse i niske troškove rada. Opel nije poznat po svojim tijesnim ručnim mjenjačima, a Grandland ne čini ništa da se suprotstavi toj ideji.

Električni motori i dodatni okretni moment plug-in hibridnih inačica čine povećanje brzine lakšim, a automobil dojmljivijim, dok vožnja sporijim tempom također omogućuje glatkiju promjenu stupnjeva prijenosa s osam-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Ponuda motora Opel Grandlanda je iznenađujuće mala, s jednom benzinskom ili dizelskom jedinicom u ponudi, kao i dva ekološkija (i mnogo snažnija) plug-in hibrida. Benzinski motor, koji također koriste Citroen i Peugeot, snažan je 1,2-litreni trocilindrični turbo motor sa 128 KS i 230 Nm okretnog momenta. Potjerat će Grandland od 0 do 100 km/h za 10,4 sekunde u šestostupanjskom ručnom obliku, dok je automatski 0,1 sekundu brži. U međuvremenu, 1,5-litreni dizelaš proizvodi 128 KS i 300 Nm okretnog momenta, ubrzava od 0 do 100 km/h za 12,3 sekunde i dostiže maksimalnu brzinu od 192 km/h, doimajući se snažnije od benzinskog motora.

Odabir plug-in hibridnih modela donosi 1,6-litreni benzinski motor, koji je uparen s jednim električnim motorom u redovnom Grandland Plug-in Hybridu. Ova kombinacija daje 222 KS i 360 Nm, vrijeme od 0 do 100 km/h za 8,6 sekundi i najveću brzinu od 225 km/h – ili 135 km/h u EV modu.

Plug-in Grandland GSe dodaje još jedan električni motor na stražnjoj osovini za pogon na sve kotače, kao i povećanje izlazne snage na 296 KS i 520 Nm, smanjujući referentno vrijeme sprinta na 6,1 sekundu. Najveća brzina također skače na 235 km/h. Hibridni modeli su najskuplji, pa se za one s ograničenim budžetom izbor može svesti na to želite li benzinski ili dizelski automobil. Oba ova motora su jaka i relativno učinkovita te bi oba trebala biti više nego dovoljno dobra za svakodnevne potrebe.

Opel Grandland X
Foto: Screenshot

2. Prostor – 82 / 100: Opel Grandland X opremljen je s tri ISOFIX točke

Opel Grandland X je praktičan obiteljski automobil, ali nije bez mana. SUV srednje veličine ima prostranu unutrašnjost i velik prtljažnik, a preglednost u svim smjerovima je izvrsna. Dobivate tipično povišen položaj za vožnju i mnogo mogućnosti podešavanja sjedala i upravljača.

Ima puno prostora za pohranu, no spremnik u podnožju ploče s instrumentima premalen je za najnovije pametne telefone, pa ćete svoje uređaje morati držati u središnjoj pregradi između sjedala. I drugi prostori su ugroženi – na primjer, džepovi na vratima su mali, kao i pretinac za rukavice, s kutijom s osiguračima koja zauzima većinu prostora.

Otraga ima puno prostora za odrasle i djecu, a Grandland je također opremljen s tri ISOFIX točke – dvjema straga i još jednom na suvozačevom sjedalu. To će obiteljima dati mnogo fleksibilnosti prilikom postavljanja dječje sjedalice. Međutim, ne postoji opcija sa sedam sjedala. Dok Peugeot nudi 5008 sa sedam sjedala, kupci Opela koji traže dodatna dva sjedala u prtljažniku morat će pogledati kombi Opel Combo Life. Grandlandova sjedala odobrila je AGR, organizacija koja promiče zdravo držanje. Ona su potencijalno dobra za one koji imaju bolove u leđima, iako su prilično čvrste i potrebno je neko vrijeme naviknuti se na njih.

Svi automobili imaju prednje i stražnje parkirne senzore koji pomažu pri manevriranju u gradu, a standardni tempomat te automatska svjetla i brisači posebna su pomoć na dužim putovanjima.

Opel Grandland X dugačak je 4.470 mm i širok 1.906 mm (bez bočnih retrovizora), što znači da je dulji i širi od većine svojih suparnika, poput Kije Sportage, Nissana Qashqaija i Škode Karoqa. Grandland se ne čini kao glomazan automobil na cesti, ali oni koji žele nešto lakše parkirati ili voziti se uskim gradskim ulicama mogli bi biti zainteresirani za manje SUV-ove tvrtke, Crossland ili Mokku.

Prostor straga u Opelovom Grandlandu vrlo je izdašan. Ravan pod znači da ima mjesta za troje na stražnjoj klupi, s puno prostora za glavu, noge i koljena. Veliki prozori i svijetle stropne obloge znače da nikada nije mračno, skučeno ili klaustrofobično.

Odlučite li se za Grandland s benzinskim ili dizelskim motorom, dobit ćete 514 litara prtljažnika, a lako mu je pristupiti zahvaljujući velikim, širokim i četvrtastim vratima prtljažnika. Za usporedbu, Nissan Qashqai i Peugeot 3008 nude slične prtljažne kapacitete s postavljenim stražnjim sjedalima, no Škoda Karoq i Kia Sportage mnogo su izdašniji.

Međutim, ako se odlučite za plug-in hibridnu verziju, prtljažni prostor se smanjuje na mnogo manje impresivnih 390 litara, zbog baterije PHEV sustava i drugih zaliha, što je samo malo više nego što nudi obiteljski hatchback.

U Opelu barem nema ruba za podizanje tereta za podizanje teških predmeta, a pomični pod prtljažnika znači da možete lako ugurati stvari unutra. Na sredini stražnje klupe nalazi se otvor za utovar, koji je koristan za uzimanje dugih stvari kada još uvijek imate putnike straga. Ako preklopite stražnja sjedala, prtljažni prostor se proširuje na 1.652 litre. To su dvije litre više nego što ćete pronaći u sestrinskom automobilu Peugeot 3008, i gotovo kao kod nekih automobila u klasi iznad. Još jednom, kapacitet prtljage Grandland Hybrid-e sa spuštenim sjedalima ne može se mjeriti s onim što imate u benzinskim ili dizelskim modelima, od 1.528 litara.

Foto: Screenshot

Koliko vaš Opel Grandland X može vući također ovisi o pogonskom sklopu koji odaberete. Osnovni 1,2-litreni (128 KS) turbo modeli vući će prikolicu s kočnicama od 1.400 kg, koja se smanjuje na 1.200 kg ako odaberete automatski model. U međuvremenu, 1,5-litreni dizel može se pohvaliti maksimalnim kapacitetom vuče od 1.300 kg, a plug-in hibrid Grandland Hybrid-e može vući prikolicu s kočnicama od 1.250 kg.

3. Sigurnost i jamstvo – 76 / 100: Jamstvo od tri godine

Koncept dijeljenja platforme značajno je povećao pouzdanost i sigurnost posljednjih godina. To je slučaj s Opel Grandlandom, koji svoju podlogu i mnoge dijelove dijeli s odličnim SUV-om obitelji Peugeot 3008.

Stoga, oba su automobila nagrađena s punih pet zvjezdica Euro NCAP testa sudara, a Grandland je dobio solidne ocjene u svim segmentima kada je testiran 2017. godine. Dobio je ocjenu od 84 posto za zaštitu odraslih putnika i 87 posto za sigurnost djece u vozilu. Uzimajući u obzir da standardni sigurnosni komplet uključuje automatsko kočenje u nuždi (AEB), upozorenje o napuštanju voznog traka i upozorenje na pospanost vozača, plus prednje i stražnje parkirne senzore, s koje god strane pogledate, Opelov najveći SUV dosad je siguran obiteljski automobil.

Opel Grandland dolazi s jamstvom od tri godine / 100.000 km. Iako će za mnoge vozače imati male posljedice, Opel zapravo nudi to jamstvo bez ograničenja kilometraže tijekom prve godine. Politika je konkurentna, ako ne i vodeća u klasi. Kia nastavlja nuditi jamstvo od sedam godina / 150.000 km, dok je Hyundaijev ugovor od pet godina / neograničene kilometraže posebno privlačan za vozače s većom kilometražom.

4. Potrošnja i deprecijacija – 73 / 100: Morate ga puniti što je češće moguće

Opel Grandland X bi trebao biti razumno pristupačan automobil za vožnju, bez obzira koju verziju odaberete. 1,2-litreni (128 KS) turbobenzinac troši 6,2 l/100 km, uz emisiju CO2 od 140 g/km. Dodavanje opcijskog automatskog mjenjača rezultira blagim porastom u potrošnji i malim porastom emisije CO2. 1,5-litreni dizel potrošit će manje, s impresivnih 5,2 l/100 km i emisijom CO2 od 136 g/km, no ne može dotaknuti službenu ocjenu plug-in hibridnog modela od 1,2 l/100 km ili emisiju CO2 od 27-28 g/km.

Plug-in Grandland koristi bateriju od 14,2 kWh za napajanje jednog elektromotora, dok Grandland GSe dobiva dva elektromotora za pogon na sve kotače. Oba pogonska sklopa nude do 95 kilometara vožnje bez emisija, barem prema Opelu.

Da biste maksimalno iskoristili plug-in Grandlandov hibridni sustav u smislu dometa i uštede goriva, morat ćete ga puniti što je češće moguće. Obično je 3,7 kW maksimalna brzina punjenja Grandland PHEV-a, ali postoji opcijski ugrađeni punjač od 7,4 kW, koji skraćuje vrijeme potrebno za potpuno punjenje baterije s četiri na dva sata, ako koristite standardnu kućnu zidnu kutiju od 7,4 kW. Kućnoj tropolnoj utičnici, pak, trebat će šest sati da obavi isti posao.

Neki podaci sugeriraju da bi Grandland trebao zadržati zdrav dio svoje vrijednosti tijekom tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km. Trebali biste doživjeti kako obiteljski SUV zadržava najmanje 50 posto povrata svoje izvorne cijene u maloprodaji nakon tog vremena, s najboljim performansama plug-in hibrida Grandland GSe koji će zadržati 58 posto.

5. Dizajn – 71 / 100: Svaki Opel Grandland X dobiva zaslon u boji osjetljiv na dodir

Opel Grandland X je praktičan i kvalitetno izgrađen obiteljski SUV, ali uz elegantnije modele (uključujući Peugeot 3008, s kojim dijeli platformu) izgledao je pomalo zaostalo, i iznutra i izvana. Facelift 2021. donio je oštriji izgled, a Grandland sada ima prednji kraj prepoznatljivog Opela “Vizor”, zajedno s novim branicima, ukrasima u boji karoserije i unaprijeđenom tehnologijom. Vanjski dizajn može se dodatno oživjeti odabirom jedne od svjetlijih boja tvrtke, kao što je tamno rubin crvena ili kobaltno plava, ali ako specificirate svoj Grandland u bijeloj, sivoj ili crnoj boji, izblijedit će u moru SUV-ova koji su prisutni na cestama diljem Europe.

Unutrašnjost uključuje raspored s dva zaslona nazvan “Pure Panel” koji djeluje mnogo modernije od postavki automobila prije faceliftinga. Početni dizajnerski modeli uključuju dva zaslona od 18 cm, dok su 30-cm digitalni zaslon s instrumentima i 25-cm zaslon osjetljiv na dodir predstavljeni na automobilima GS i Ultimate, kao i na plug-in hibridu Grandland GSe. Pomalo je šteta što Grandlandov stariji dizajn upravljača nije također ažuriran, jer se ističe u odnosu na modernu tehnologiju.

Kupci se neće osjećati previše zakinutim ako se odluče za osnovnu opremu Design, s obzirom da standardna oprema uključuje 43-cm aluminijske naplatke, LED prednja svjetla, automatske brisače, prednje i stražnje parkirne senzore, tempomat, dvozonsku klimu i Android Auto i Apple CarPlay povezivost. Kao što je gore spomenuto, automobili GS spec dobivaju veći dvostruki ekran, zajedno s integriranom satelitskom navigacijom i dodatke kao što su 45-cm crni aluminijski naplatci, zaštitno staklo, crni krov i sportska sjedala. GS oprema također dodaje kameru za vožnju unatrag.

Nadogradnja na Ultimate opremu donosi stavke poput većih 48-cm naplataka, prilagodljivog tempomata, grijanog upravljača, podloge za bežično punjenje pametnog telefona, automatskih vrata prtljažnika i nadograđenih presvlaka.

Vrhunski Grandland GSe ima modifikacije sportskog stila, 48-cm aluminijske naplatke nadahnute potpuno električnim konceptom Opel Manta GSe, sportska sjedala presvučena alcantarom i jedinstvenu postavu ovjesa s čvršćim oprugama i frekvencijski selektivne amortizere proizvođača ovjesa Koni.

Svaki Opel Grandland dobiva zaslon u boji osjetljiv na dodir uz digitalnu ploču, koja je također standardna. To je 18-cm zaslon osjetljiv na dodir u osnovnoj opremi Design, dok svi ostali modeli dobivaju 25-cm zaslon. I 25-cm središnji zaslon osjetljiv na dodir i 30-cm digitalna ploča s instrumentima izgledaju oštro i šareno. Digitalni brojčanici mogu prikazati niz pojedinosti o vožnji i putovanju, no fontovi su mali i okruženi s puno praznog prostora.

Opel Grandland X
Foto: Screenshot

Štoviše, ako upalite prednja svjetla, oba se zaslona dramatično zatamne – ovo je u redu noću, ali ih je teško čitati danju. Također je teško pronaći način da se to promijeni u postavkama, što je samo jedna stvar koja je dokazivala da neki od podizbornika i funkcija nisu baš logično postavljeni.

Umjesto toga jednostavnije je koristiti samo Apple CarPlay i Android Auto, koji dolaze kao standard, zajedno s DAB radiom i Bluetoothom. Opel zaslužuje pohvale jer se pridržavao fizičkih kontrola klime. Gumbi za temperaturu su prilično mali, ali su ipak manje nezgodni od tipki osjetljivih na dodir. Najosnovniji Grandlands nema satelitsku navigaciju, dok plug-in hibridni modeli imaju Opel Connect, koji nudi pretplatu na prometne obavijesti uživo i upozorenja o sigurnosti na cestama.

Ukupna ocjena za Opel Grandland X: 77 / 100 – Opel Grandland X je razuman, prostran obiteljski SUV s opcijom učinkovite plug-in hibridne snage, ali ne može se natjecati s najboljima u klasi

Članak objavio Redakcija

Audi TT

Audi TT: Sposoban sportski coupe

5 najčešćih problema s automobilom na ljetnim vrućinama i kako ih izbjeći