Tržište SUV-ova puca po šavovima, što znači da je napraviti automobil koji se izdvaja iz gomile nevjerojatno teško. Ovaj problem uvelike objašnjava zašto je BMW X4 preuzeo coupe-SUV dizajn, mijenjajući dio praktičnosti koju nudi BMW X3 na kojem se temelji za sportskiji vanjski dizajn i voznu dinamiku koja mu odgovara. BMW X4 je jedan od SUV-ova s najboljim upravljanjem za svoju veličinu i cijenu, spajajući svoje performanse s vrhunskim osjećajem boravka unutra.
‘Vozilo za sportske aktivnosti’
BMW X4 trenutno je u svojoj drugoj generaciji i slijedi put koji mu je zacrtao njegov prethodnik. Kao i ranije, podvozje iz X3 koristi se u X4, iako potonji ima prepoznatljiviji krov u stilu coupea, a raspon modela više je prilagođen performansama i uzbuđenju vozača.
BMW-ova vlastita terminologija za X4 je “vozilo za sportske aktivnosti”, naglašavajući da je dizajnirano da bude zabavnije za vožnju od konvencionalnog SUV-a. Kao rezultat toga, nema mnogo izravnih suparnika osim Mercedesa GLC Coupe, koji ima isti pristup izdvajanja modela koji je više usmjeren na dizajn od konvencionalnog SUV-a. Ali, ako gledate BMW X4, onda ostali vrhunski SUV-ovi koje vrijedi razmotriti uključuju Porsche Macan, Audi Q5 i Jaguar F-Pace.
BMW je dotjerao X4 2021. godine, s nekim stilskim izmjenama sprijeda i straga i redizajniranim svjetlosnim grupama, dok Sport i M Sport X ukrasi više nisu dostupni, ostavljajući M Sport kao jedinu specifikaciju u ponudi.
Trenutno je BMW X4 dostupan s izborom između jednog benzinskog i tri dizel motora. Početni dizelski model je xDrive20d i opremljen je 2,0-litrenom jedinicom koja daje 187 KS, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi. Model xDrive30d ima zapremninu od 3,0 litre i ima šest cilindara za dodatnu uglađenost, pružajući 282 KS i vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h od 5,7 sekundi. Najsnažnija dizelska opcija je M40d, a njegov 3,0-litreni dizelski motor razvija 335 KS za brzi sprint od 0 do 100 km/h od 4,9 sekundi.
Benzinski motor nalazi se u modelu M40i s njegovim šestocilindričnim motorom s dvostrukim turbopunjačem koji ima 355 KS i ubrzanje od 0 do 100 km/h također za 4,8 sekundi. xDrive20d koristi automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa, dok svi automobili imaju pogon na sva četiri kotača. Na vrhu ponude nalazi se X4 M Competition. To je inačica visokih performansi pokretana šesterocilindričnim benzinskim motorom s dva turbopunjača i 503 KS i 600 Nm okretnog momenta. BMW ipak ne očekuje da će prodati mnogo jedinica. Usko srodni X3 M Competition je praktičniji i vjerojatno će se prodati u više primjeraka s obzirom na visoki kalibar svojih sportskih SUV suparnika.
Cijene počinju od oko 59.000 €, s M inačicama oko 73.000 €, a BMW X4 M Competition košta više od 103.000 €. To je više nego što ćete platiti za ekvivalentni model X3 koji dolazi sa sličnom opremom i performansama.
1. Vožnja – 85 / 100: BMW X4 je udoban automobil za putovanje
Stvaranje automobila koji se nosi sa staloženošću i osjećajem zabave izazov je za proizvođače, ali učiniti to s perspektive visokog i relativno teškog SUV-a još je zahtjevnije. Nevjerojatno, BMW X4 je siguran SUV koji olakšava zaboravljanje njegove veličine i oblika za upravljačem. Iako se temelji na X3, čini se malo sportskijim. To je djelomično zbog pogleda s vozačevog sjedala, ali X4 također ima tvrđi ovjes i širi stražnji trag. Rezultat je taj da se BMW X4 ponaša izvanredno smireno i rijetko se doima kao visoko vozilo na temelju načina na koji se ponaša u zavojima.
Unatoč sportskom upravljanju, X4 je udoban automobil za putovanje. Čak i u M Sport izgledu, vožnja ostaje pribrana i izbjegava se osjećaj pretjerane čvrstoće. Samo povremena velika neravnina uzrokuje bilo kakvu nelagodu u kabini, ali dodatni prilagodljivi amortizeri pružaju još veću udobnost kada su u najmekšem položaju, tako da su vrijedna nadogradnja. To daje BMW X4 mogućnost da se s jednakom lakoćom nosi sa sporim gradskim cestama, brzim autocestama i oštećenim seoskim cestama. Iako je BMW X4 dizajniran da pruži sportsko iskustvo vožnje, zadržava i dobru sposobnost terenske vožnje.
Osmostupanjski automatski mjenjač izvrstan je u X4. Mijenja glatko i brzo, dok odvojeni načini vožnje znače da mjenjač mijenja svoje točke prijenosa ovisno o postavci za bolje performanse ili ekonomičnost. Također je moguće ručno mijenjanje stupnjeva prijenosa, bilo ručicama na stražnjoj strani upravljača ili korištenjem ručice mjenjača za potpunu kontrolu.
BMW X4 M Competition je najbrži i najsportskiji model u ponudi. Dijeli svoj 3,0-litreni šestocilindrični motor s drugim BMW M proizvodima i ima performanse koje mu odgovaraju, dok cijelo vrijeme zvuči sjajno kroz adaptivni sportski ispuh. Upravljanje i prianjanje su impresivni za automobil ove veličine i težine, ali nedostaje kvaliteta vožnje. Jaguar F-Pace SVR daleko je udobniji, ali i dalje nudi slične apsurdne performanse.
2,0-litreni dizelski agregat koji se nalazi u xDrive20d vjerojatno će biti najpopularniji izbor i vrlo se dobro doima u raznim okolnostima. Iako nije tako tih kao ekvivalentni četverocilindrični Audijev motor, još uvijek nudi dobru profinjenost i balansira pristojne performanse i impresivnu potrošnju goriva. Službeno će od 0 do 100 km/h ubrzati za 7,9 sekundi.
Prijelaz na xDrive30d donosi dodatnu izvedbu šestocilindričnog 3,0-litrenog dizelskog agregata, uz dodatnu prednost toga što je značajno uglađeniji od četverocilindričnog dizelskog motora. Pretvara X4 u automobil istinskih performansi, ali rezultira samo malom kaznom u smislu povećane potrošnje goriva. Model M40d još je brži, s jedinicom s dvostrukim turbopunjačem koja gura X4 od 0 do 100 km/h za samo 4,9 sekundi i daje brz odgovor na vozačeve upute.
Sljedeća je 3,0-litrena jedinica s dvostrukim turbopunjačem u modelu M40i, koja je također okrenuta performansama. Njegova konfiguracija sa šest cilindara znači da je motor uglađen čak i pri visokim okretajima i pruža impresivno ubrzanje. Jednako vremenu od 0 do 100 km/h modela M40d.
Najsnažniji motor u ponudi je 3,0-litreni šesterocilindrični motor s dva turbopunjača od 503 KS koji se nalazi u X4 M Competition. Ima dovoljno snage da pogura SUV od dvije tone do 100 km/h za 3,8 sekundi i do ograničene maksimalne brzine od 250 km/h. Ponuda motora X4 upoznala se s blagom hibridnom tehnologijom 2020. godine, s ciljem poboljšanja učinkovitosti goriva i emisije CO2. Posjeduje se na svim modelima osim na modelima M40i i X4 M Competition, i omogućuje X4 vožnju s ugašenim motorom pri brzinama ispod 160 km/h. Sustav će također isključiti motor kada uspori ispod 15 km/h, dopuštajući mu prikupljanje električne energije.
2. Dizajn – 77 / 100: Facelift iz 2021. godine
BMW X4 namjerava pomiješati elemente dizajna SUV-a s onima kupea. Donja polovica karoserije nosi masu i čvrstoću koja se očekuje od SUV-a, sa zakrivljenom krovnom linijom kupea koja se nalazi na njenom vrhu. Svatko tko traži nešto konvencionalnije trebao bi pronaći X3 po svom ukusu, ali u najmanju ruku X4 nudi razliku u pretrpanom segmentu vozila. Ispod X4 nalazi se ista platforma koja se koristi u X3, s tim da je jedina značajna promjena širi stražnji trag za povećanje sposobnosti skretanja.
Facelift 2021. doživio je neke kozmetičke promjene, s novim dizajnom prednjega kraja koji uključuje tanja LED prednja svjetla, malo veću rešetku hladnjaka i redizajniranu donju pregradu, dok stražnji dio ima redizajnirana LED stražnja svjetla s novim svjetlosnim potpisima.
Unutrašnjost X4 je veliki uspjeh, kombinirajući atraktivan dizajn s kvalitetnim materijalima za odličan učinak. Unutrašnjost je još jedan element koji je u velikoj mjeri prenesen iz X3, ali u ovom slučaju to je dobra vijest. Izgled je atraktivan, ali nenametljiv, lako razumljiv i pridonosi sportskom dojmu automobila. Tamo gdje je ugrađena, koža je visoke kvalitete, a velika većina plastike u kabini mekana je i ugodna na dodir.
Verzije X4 M Sport i novije opremljene su BMW Professional navigacijom sa zaslonom od 31 cm. Kako god upravljate sustavom, on reagira brzo i precizno, a zaslon koristi jasnu i atraktivnu grafiku. Upravljanje gestama također je dostupno kao opcija, omogućujući Vam da koristite pokrete ruke za osnovne unose, iako je ovaj sustav još uvijek relativno nov i ograničenog opsega. Sustav se sada može specificirati s Apple CarPlayjem i Android Autom.
3. Sigurnost i jamstvo – 75 / 100: BMW X4 dolazi sa standardnim BMW jamstvom
Budući da će se X4 vjerojatno koristiti kao obiteljski automobil, sigurnost ostaje prioritet, a to se odražava u velikodušnoj ponudi sigurnosnih sustava. Autonomno kočenje u nuždi standardno je ugrađeno u cijeli asortiman, a to se može nadopuniti dodatnom ugradnjom aktivnog tempomata i pomoći pri održavanju traka. Opcijski sustav Dynamic Safety provodi preventivne sigurnosne mjere kao što je zatezanje sigurnosnih pojaseva ako utvrdi da je sudar neizbježan i može aktivirati kočnice ako se nesreća dogodi. Euro NCAP je 2017. napravio ocjenu i za X3 i za X4, dodijelivši im punih pet zvjezdica.
BMW X4 dolazi sa standardnim BMW-ovim jamstvom koje traje tri godine od datuma prve registracije i neograničenom kilometražom, što je isto što i Mercedes, ali bolje od Audija, koji je ograničen na 100.000 kilometara unutar prve tri godine.
4. Potrošnja i deprecijacija – 74 / 100: Modeli M40i i BMW X4 M Competition troše puno
Poput većine velikih premium SUV vozila, BMW X4 neće biti posebno jeftin za vožnju, ali ušteda goriva i emisije su dobri za ovu klasu. Model xDrive20d može potrošiti od 5,7 l/100 km kada se vozi oprezno, ali još uvijek može pružiti brze performanse, dok 3,0-litreni dizel može trošiti minimalnih 6,2 l/100 km. Emisije su navedene na 150 g/km za xDrive20d na njegovim najmanjim dostupnim kotačima, dok xDrive30d emitira više od 163 g/km CO2. M40d troši prosječno 6,8 l/100 km i emitira od 179 g/km prema WLTP pravilima.
Model M40i neizbježno je žedan, sa službenom kombiniranom brojkom od 9 l/100 km. Traženi X4 M Competition najmanje je učinkovit automobil u ponudi – troši oko 10,9 l/100 km i ispušta od 244 g/km CO2.
BMW-ovi obično dobro drže svoju vrijednost u usporedbi s premium konkurentima, a X4 nije iznimka, s prosječno 55 posto svoje izvorne vrijednosti zadržane tijekom razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km.
5. Prostor – 70 / 100: BMW X4 je duži od BMW-a X3
Svatko tko odabere X4 umjesto X3 donosi svjesnu odluku da žrtvuje malo praktičnosti u korist sportskije vožnje i dinamičnijeg izgleda vanjštine. Ali, čak i ako to dopustimo, još uvijek ima dobre rezultate u tom pogledu. Dizajniran je za udobno sjedenje četiri odrasle osobe, a može primiti i petu u uskom sjedalu za kraća putovanja.
S vozačevog sjedala pogled prema van je dobar, čemu pridonosi visina karoserije, iako je pogled straga donekle smanjen plitkim prozorom na vratima prtljažnika. Spremište za sitne stvari u kabini je impresivno, s velikim pretincem za rukavice, džepovima na vratima i velikim središnjim prostorom za pohranu između sjedala. Dostupan je i opcijski prošireni paket za pohranu koji dodaje značajke kao što su dodatna područja za pohranu, 12v i USB utičnice te mogućnost pričvršćivanja tereta u prtljažniku.
S 4.752 mm duljine, X4 je duži i od Mercedes-Benz GLC Coupea i od BMW-a X3, ali samo za 20 mm u slučaju Mercedesa. Isto vrijedi i za visinu i širinu, ali su razlike između X4 i X3 jasnije, pri čemu je prvi dulji, niži i širi od svoga stabilnoga kolege unatoč tome što se vozi na istoj platformi, s identičnim međuosovinskim razmakom.
Oni koji sjede sprijeda dobro su zbrinuti, s izvrsnim prostorom za glavu i noge i širokim rasponom podešavanja – sportska sjedala s potporom standardno su opremljena na modelima M Sport. Oni straga također mogu uživati u izdašnom prostoru za noge, dovoljnom za sjedenje viših odraslih straga. Ono gdje X4 zaostaje za X3 je prostor za glavu odostraga, pri čemu će onima visokima od 1,90 m vjerojatno glava dodirivati oblog krova. Središnje stražnje sjedalo također je najbolje koristiti za kraća putovanja, budući da je uže i nema nikakvih bočnih potpora. Tunel mjenjača također zauzima prostor za noge suvozača u sredini.
Izvana je teško povjerovati da X4 nudi mnogo prtljažnog prostora, ali ima 525 litara sa postavljenim stražnjim sjedalima, a do 1.430 litara sa sklopljenim. Stražnja klupa može se podijeliti u omjeru 40:20:40 za maksimalnu fleksibilnost, a električna vrata prtljažnika također su koristan dodatak. Što se tiče obujma, X4 je blizu nosivosti X3, ali oblik vrata prtljažnika i strmo nagnutog prozora znači da glomazniji predmeti neće stati, a utovar u vozilo predstavlja veći izazov zahvaljujući manjem otvoru.
BMW X4 može se naručiti s paketom za vuču koji uključuje električno sklopivu polugu za vuču i dodatak kontrole stabilnosti prikolice standardnom sustavu dinamičke kontrole stabilnosti. Maksimalna nosivost prikolice je 2.000 kg, ovisno o motoru, i iako bi oni koji žele vuču mogli odabrati drugi model BMW-a, to bi nekima mogla biti korisna opcija.
Ukupna ocjena za BMW X4: 76 / 100 – BMW X4 nudi malo više stila u odnosu X3, ali je skuplji i žrtvuje praktičnost