Zgodna Škoda Superb pravo je otkriće ako tražite veliki obiteljski automobil s vrhunskim osjećajem i pristupačnom cijenom. Za vožnju je udobna, tiha i opuštajuća bez obzira sjedite li sprijeda ili straga, a može Vas čak i voziti poštenom brzinom. S njom je također lako živjeti, s hatchbackom koji ima ogroman prtljažnik. Praktična unutrašnjost ima luksuzni dojam, a tu je i niz učinkovitih i profinjenih motora.
S bogatom opremom, hektarima prostora i ugodnim iskustvom vožnje, Superb je jedan od omiljenijih automobila u prodaji i to s dobrim razlogom.
Puno prostora, profinjenost i izvrstan omjer cijene i kvalitete
Škoda Superb bila je kamen temeljac asortimana češkog proizvođača većim dijelom njegove novije povijesti. Potkrijepljen Volkswagenovom sveprisutnom i učinkovitom MQB arhitekturom, najnoviji je model 2019. godine renoviran i ažuriran kako bi zadržao svoju prednost nad konkurencijom velikih obiteljskih limuzina i karavana.
Podaci o prodaji pokazuju da će većina kupaca automobila vjerojatnije odabrati SUV kao obiteljsko prijevozno sredstvo, ali Superb još uvijek ima snažnu privlačnost zbog svog prostora, profinjenosti i sjajnom vrijednošću za novac. Rivali kao što su Opel Insignia i bliski Volkswagen Passat više nisu dostupni, iako je Mazda 6 dostojna alternativa.
Škoda Superb bila je prvi model češke tvrtke koji je iskoristio MQB platformu VW grupe s pogonom na prednje kotače. Ovo je jedan od najvećih modela koji ga koriste, ali za upravljačem Superb odlično skriva svoju masu. Nema pritužbi na prostor za noge – limuzina Audi A8 jedini je model VW grupe koji nudi više prostora na stražnjim sjedalima. Prtljažnik je također vrlo izdašan, sa 625 litara u ponudi s pet sjedala i 1.760 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima. A ako Vam to nije dovoljno prostora, onda je Škoda Superb Estate još veći.
Međutim, Škoda Superb ima mnogo više od prostora. Uzima k srcu Škodin slogan “Simply Clever”, sa strugačem za led u poklopcu spremnika, držačima za čaše koje se otvaraju jednom rukom i s puno prostora za odlaganje. Sigurnosni komplet je također sveobuhvatan, sa svim najnovijim tehnologijama VW grupe u ponudi.
Raspon opreme Superb sastoji se od opreme SE, SE L, SportLine Plus i Laurin & Klement (L&K), a cijene se kreću od oko 33.000 € do 52.000 €. Početni SE modeli dolaze dobro opremljeni s 43-cm aluminijskim naplatcima, ručnim klima uređajem, električno podesivim grijanim retrovizorima, tempomatom, 20-cm zaslonom osjetljivim na dodir infotainment sustavom (s DAB, Bluetooth, Apple CarPlay i Android Auto vezom) plus paketom osnovnog sigurnosnog pribora.
SE L oprema ide korak dalje s 45-cm aluminijskim naplatcima, zaštitnim staklom, potpunim LED Matrix prednjim svjetlima, dodatnim sigurnosnim kompletom i satelitskom navigacijom s Wi-Fi mogućnošću, plus nizom drugih nadogradnji. Modeli Sportline Plus usredotočeni su na poboljšanje standardne opreme dok dodaju malo sportskiji karakter Superbovom stilu i unutrašnjosti, dok modeli Laurin & Klement stupaju na vrh mnogo skupljih poslovnih automobila zahvaljujući dodanoj koži, opremi i prilagodljivom ovjesu s dinamičkom kontrolom šasije (DCC).
Ponuda motora za Superb neznatno je promijenjena 2019. godine. Danas postoji slična kombinacija benzinskih i dizelskih motora, pri čemu je 1,4-litreni benzinac zamijenjen najnovijim 1,5 TSI motorom VW grupe koji proizvodi 148 KS. Dostupan je u izvedbi SE i višim s izborom ručnog ili DSG automatika s dvostrukom spojkom, a pridružuje mu se snažniji 2.0 TSI sa 187 KS, dostupan na modelima SE L i višim isključivo s DSG mjenjačem. Najbrži Škoda Superb modeli također koriste 2,0-litreni benzinac, podešen na 276 KS i povezan s DSG mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača za performanse poput Audijevih u svim vremenskim uvjetima.
Za one koji jedno oko uvijek imaju na ekonomičnosti, 1.4 TSI iV plug-in hibrid mogao bi dobro odgovarati zahtjevima. 1,4-litreni četverocilindrični benzinac uparen je s elektromotorom od 113 KS, a u kombinaciji ta dva sustava nudi 215 KS. Ponuda 2,0-litrenih dizel motora više ne uključuje verziju od 120 KS, ostavljajući varijante od 148 KS i 197 KS. Ovisno o specifikaciji, mogu se upariti s ručnim i DSG mjenjačima, plus mogućnost pogona na sva četiri kotača na SE L automobilima.
1. Prostor – 96 / 100: Škoda Superb bila je velika. Sada je još veća
Korisne značajke prostora uključuju policu za pakete koja se može gurnuti iza stražnjih sjedala kada Vam je potrebna, uklonjivu LED svjetiljku u prtljažniku i držač za čaše sprijeda tako da jednom rukom možete odvrnuti čepove boca. Kao kod Octavije i Fabije, postoji strugač za led skriven u čepu spremnika za gorivo, dok se držači za iPad mogu postaviti na stražnju stranu prednjih sjedala, a postolje za iPad u spremniku između prednjih sjedala.
Veliki spremnici u prednjim vratima i malo manji u stražnjim vratima dodatno poboljšavaju stvari, kao i držači za čaše u sklopivom središnjem naslonu za ruke odostraga. Značajke kao što su pomoć pri promjeni prometnog traka i pomoć pri prometnim gužvama pomažu u smanjenju stresa dugih putovanja.
Prostrana unutrašnjost Superba jedna je od njegovih najatraktivnijih značajki, ali Škoda se nije poslužila nikakvim trikovima kako bi povećala prostor – Škoda Superb je velik automobil i izvana. S 4.861 mm dug je gotovo kao BMW serije 5 od 4.899 mm.
Ako ste mislili da je prethodni Superb bio velik, pripremite se na iznenađenje. Ovaj novi model je veći u svim smjerovima, i dok nema više prostora za noge (zapravo nije bilo potrebe za dodavanjem), prostor za laktove i glavu su povećani i sprijeda i straga, tako da tri odrasle osobe mogu sjediti straga s prostorom na pretek. Zapravo, jedini automobil koji VW grupa proizvodi s više prostora straga je limuzina Audi A8 s dugim međuosovinskim razmakom.
Prtljažnik u Superbu hatch ima 625 litara s postavljenom stražnjom klupom. Ako preklopite djeljivu stražnju klupu pomoću dvije poluge u prtljažniku, prostor se povećava na 1.760 litara. Prostor je dubok, širok i izuzetno dugačak sa spuštenim stražnjim sjedalima, tako da bi bilo lako ubaciti par bicikala unutra, čak i sa svim pričvršćenim kotačima.
Škoda Superb ima vučne kapacitete u skladu s većinom konkurencije. Manje snažne jedinice mogu upravljati prikolicama s kočnicama od 1.500 do 1.900 kg, ovisno o specifikaciji, dok snažniji motori omogućuju limuzini da vuče do 2.200 kg kočne mase. Svaka kombinacija motora i mjenjača ima specifične ocjene, pa ih vrijedi provjeriti prije spajanja. Također imajte na umu da u nekim slučajevima kuka za vuču nije tvornički navedena i ne može se naknadno ugraditi.
2. Dizajn – 89 / 100: Škoda Superb ima tradicionalan izgled
U prošlosti je Škoda Superb bila ružno pače u klasi velikih obiteljskih automobila, budući da su Škodina nastojanja da maksimalno poveća unutarnji prostor ostavila njegovu perjanicu s nekim nezgrapnim vanjskim proporcijama. Međutim, najnovija je verzija otresla dosadan imidž svog prethodnika, a facelifting 2019. dodatno je poboljšao stvari. Facelift je donio nove prednje i stražnje branike, novu rešetku i prednja svjetla, zajedno s nekim novim dizajnom kotača. Iznutra, unapređeni infotainment je bila najznačajnija promjena.
Gledano iz profila, Superb ima tradicionalan izgled, ali unatoč proporcijama limuzine ima svestrana stražnja vrata hatchbacka. Škoda je izbacila mehanizam Twindoor starog automobila, koji je bio kompliciran i težak. Sveukupno, Škoda Superb ima svoj sestrinski automobil VW Passat koji je nadmašen zbog privlačnosti na cesti, posebno u SportLine opremi koja izgleda cool.
Iznutra, Superb je više nego dorastao VW-u. Odlikuje se elegantnim dizajnom, promišljeno postavljenom kontrolnom pločom, obiljem visokokvalitetnih materijala i pravi vrhunski dojam. Ako pogledate pažljivo, vidjet ćete da je velik dio sklopnih uređaja preuzet s Passata, dok je sva plastika koju možete vidjeti i dodirnuti mekana. Pristajanje i završna obrada su prvoklasni, dok širok raspon podešavanja na sjedalu i upravljaču olakšava pronalaženje savršenog položaja za vožnju.
Kao što biste i očekivali od Škode, postoji obilje standardne opreme. Svi modeli dobivaju grijana ogledala, klima-uređaj, tempomat i infotainment sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir od 20 cm s DAB-om i Bluetoothom, plus vrlo važnu povezivost Apple CarPlayja i Android Auta. Nedostatak standardne satelitske navigacije sporna je točka ako rado koristite svoj pametni telefon putem bilo kojeg od ovih sustava.
Svi automobili dolaze opremljeni dodirnim zaslonom postavljenim na ploči, pri čemu modeli SE dobivaju osnovnu verziju “Bolero” od 20 cm, SE L dobivaju jedinicu “Amundsen” sa satelitskom navigacijom i Sportline Plusom, a automobili L&K dobivaju veći “Kolumbov” sustav (23 cm). Zaslon s digitalnim biranjem virtualnoga kokpita standardan je.
3. Vožnja – 84 / 100: Upravljanje je oštrije nego kod suparnika
Škoda Superb je limuzina za mase, tako da je fokus čvrsto na udobnosti i profinjenosti ispred vrhunske dinamike vožnje. I bez obzira vozite li gradom ili po autocesti, jasno je da je Škoda napravila odličan posao. Profinjenost je osjetno bolja od prethodnika, posebno s tišim benzinskim motorima ispod poklopca motora, što ga čini opuštajućim načinom za prevaljivanje velikih kilometara. Inačice s pogonom na sva četiri kotača teže prianjaju kad je vrijeme loše, ali modeli s pogonom na prednje kotače u ostalom se vremenu doimaju odlično.
Prilagodljivi amortizeri su opcija na SE automobilima i iznad, ili standard na Laurin & Klement automobilima. Oni nude dramatičan učinak na ponašanje Superba dok se prebacujete kroz tri postavke: Comfort, Normal i Sport.
U Comfortu “lebdite” preko neravnina, a kontrola nad karoserijom je preslaba za brzo skretanje. Sport sve to uspijeva zateći, ali se čini malo previše krhkim na lošim površinama i s većim kotačima koji se postavljaju na vrhunske automobile. Normalni način rada je, dakle, najbolji kompromis za svakodnevnu vožnju. Ako želite uštedjeti novac, ručni mjenjač je savršeno prikladan, ali preporučujemo da razmislite o DSG automatskom koji dodaje još jedan sloj sofisticiranosti iskustvu vožnje i odgovara opuštenom karakteru Superba.
Dok 48-cm aluminijski naplatci na SportLine Plusu i suptilno smanjena visina daju Škodi dosta privlačnosti, oni malo utječu na kvalitetu vožnje. Nedostaje mu isti kvalitetni rub kao što ima standardni Škoda Superb na cesti, ali vožnja se nikad ne može smatrati neudobnom. Opcijski prilagodljivi amortizeri Dynamic Chassis Control pomažu to malo poništiti kada ga vozite u Comfort načinu rada.
Kompromis je u tome što je Škoda izravnija na zavojitim cestama. Upravljač je oštriji i manje “mekan” nego kod nekih suparnika, a ima i neznatno više prianjanja.
Ponuda motora Superba revidirana je 2019. godine, s benzinskim i dizelskim modelima i dalje u ponudi kako bi zadovoljili većinu kupaca. Četverocilindrični, 1,5-litreni TSI benzinac proizvodi 148 KS i dostupan je na SE modelima i iznad, uparen sa šest-stupanjskim ručnim ili sedmo-stupanjskim DSG automatskim mjenjačem. U ponudi je i 2,0-litreni četverocilindrični motor koji proizvodi 187 KS i dostupan je isključivo s DSG mjenjačem.
Najsnažniji dostupan motor je 2,0-litreni TSI benzinac s 276 KS – trebaju mu 5,3 sekunde do 100 km/h u hatchbacku. To je motor u kojem se najviše uživa s dodatnim prilagodljivim amortizerima, ali čak i u automobilima s konvencionalnim oprugama dovoljno je brz i okretan da drži korak s nekim puno sportskijim vozilima. Kupci koji traže 1.4 TSI iV plug-in hibrid imat će koristi od kombinacije 1.4-litrenog četverocilindričnog benzinskog motora i elektromotora od 113 KS, koji proizvode ukupno 215 KS. Uz povećanu učinkovitost u ponudi, model iV donosi pristojne performanse, ubrzavajući od 0 do 100 km/h za 7,7 sekundi.
Dizelsku snagu predstavlja 2,0-litreni agregat koji nudi snagu od 148 KS ili 197 KS, pri čemu prvom treba 9,1 sekunda za ubrzanje od 0 do 100 km/h, a drugom samo 7,3 sekunde uz dodatak pogona na sva četiri kotača.
4. Potrošnja i deprecijacija – 82 / 100: Škoda Superb ostaje konkurentna
Unatoč tome što se radi o velikom, luksuznom automobilu, Škoda Superb ne bi trebala koštati mnogo više od Škode Octavije. Plug-in hibridni model iV donosi nove razine učinkovitosti, a Škoda tvrdi da troši od 1,1 l/100 km, pod uvjetom da osigurate da se baterija redovito puni i da najbolje iskoristite 30 kilometara potpuno električne vožnje. Iako su sve više zastarjeli, dizelski modeli sljedeća su najbolja opcija za one koji prelaze velike udaljenosti. 2,0-litreni dizel u obliku od 148 KS proizvodi razine CO2 od 125 g/km, dok je navedena minimalna potrošnja od 4,8 l/100 km i dalje impresivna.
Kupci benzinaca znaju očekivati smanjenu ekonomičnost i povećanu emisiju CO2, ali Superb ipak uspijeva ostati konkurentan. 1.5 TSI, dodan u ponudu 2019. godine, učinkovita je jedinica koja može u prosjeku trošiti od 6 l/100 km u SE modelima. Emisije CO2 za ovaj model iznose 136 g/km. Odlučite li se za vrhunski model s pogonom na sva četiri kotača od 276 KS u vrhunskoj opremi Laurin i Klement, vidjet ćete emisije CO2 od 185 g/km i prosječnu potrošnju od 8,2 l/100 km u kombiniranom ciklusu. Odabir karavan karoserije malo će utjecati na ove brojke, uz porast CO2 na 188 g/km i 8,3 l/100 km.
Preostale vrijednosti su jake u cijeloj ponudi Superba s prosječno 47 posto originalne cijene vozila zadržane nakon tri godine i 60.000 km vlasništva. 2,0-litreni TSI benzinski automobil s 276 KS u specifikaciji Sportline Plus model je s najgorim performansama u ponudi, zadržavajući oko 41 posto svoje vrijednosti nakon tri godine.
5. Sigurnost i jamstvo – 80 / 100: Jedna od tehnološki naprednijih Škoda
Superb je bila prva Škoda koja se temelji na modularnoj MQB platformi VW Grupe, koja sa sobom donosi prednosti proizvodnje komponenti i motora u velikom opsegu. Budući da dijeli mnoge svoje mehanike s drugim modelima diljem SEAT, VW i Audi asortimana, možete biti sigurni da su svi nedostaci do sada otklonjeni.
Škoda Superb je, također, bez sumnje jedan od tehnološki najnaprednijih i najsigurnijih Škodinih modela ikada napravljenih, sa širokim rasponom sustava za sprječavanje sudara. To je rezultiralo snažnim učinkom od pet zvjezdica na Euro NCAP testovima sudara – zaštita odraslih i djece u vozilu dobila je ocjenu od 86 posto.
Superbov popis dostupnih sigurnosnih značajki uključuje otkrivanje mrtvoga kuta, kako bi se spriječilo mijenjanje voznog traka kada je drugi automobil u opasnoj zoni i pomoć pri promjeni prometnog traka, koja automatski okreće upravljač kako bi Vas zadržao unutar bijelih linija koje označavaju Vaš trak.
Lane Assist također radi s adaptivnim tempomatom za funkciju pomoći u prometnim gužvama koja ubrzava, koči i upravlja automobilom umjesto Vas u kretanju i zaustavljanju. Upozorenje o stražnjem prometu prvo Vas upozorava, a zatim koči automobil ako nešto ide prema Vama dok izlazite unatrag s parkirnog mjesta. Također možete dobiti Škodin sigurnosni sustav koji zatvara prozore i zateže sigurnosne pojaseve ako se predvidi neposredna katastrofa.
Svi Škoda Superb modeli dolaze s trogodišnjim jamstvom, ali, nažalost, kao i s kolegom iz VW grupe Audijem, jamstvo je ograničeno na 100.000 km. Tu vrstu kilometraže lako će preći mnogi korisnici Škodinog voznog parka, a produljenje na četiri ili pet godina dostupno je uz nadoplatu.
Ukupna ocjena za Škodu Superb: 86 / 100 – Škodin Superb može se pohvaliti elegantnim stilom, puno prostora i izvrsnim omjerom cijene i kvalitete