Uz otmjenu unutrašnjost, izvrsnu kvalitetu izrade i niz učinkovitih hibridnih i plug-in hibridnih motora, Volvo XC60 odlična je alternativa suparnicima vrhunskih proizvođača kao što su Audi, BMW i Mercedes. Sigurnost je također prvorazredna, kao i sveukupni prostor i praktičnost, iako postavka infotainmenta XC60 nije najbolja u klasi. Ako tražite veću snagu, onda su plug-in hibridni modeli posebno snažni, ali Volvo SUV srednje veličine više je opušten automobil za vožnju nego što je opcija snažnih performansi. Druga generacija XC60 možda je malo izgubila na svom sjaju od lansiranja 2017. godine, ali još uvijek je vrijedna pažnje ako tražite vrhunski obiteljski automobil koji nudi izvrsnu razinu udobnosti.
U usponu od 2015. godine
XC60 postao je Volvov najprodavaniji model, a najnoviji automobil nastavit će taj trend. Poput svog velikog brata XC90, Volvo XC60 ima pristup koji je više orijentiran na udobnost od svojih rivala, a to znači da je manje dinamičan od modela poput Jaguara F-Pacea i BMW-a X3. Međutim, Volvo XC60 dodaje razinu tehnologije i kvalitete koja pobjeđuje većinu njegovih suparnika, dok je i unutarnji prostor vrlo dobar. Zapravo, XC60 će biti automobil s kojim ćete lako živjeti iz dana u dan. Asortiman 2,0-litrenih četverocilindričnih motora obuhvaća dizelske i benzinske pogone, plus T6 i T8 Recharge plug-in hibride koji nude odlične performanse na ravnim cestama.
Volvo je u usponu još od lansiranja iznimno uspješnog vodećeg modela XC90 2015. godine, a trenutni XC60 pokazuje što je tako dobro u najnovijoj seriji automobila tvrtke. Volvo je odavno poznat po svojim jakim sigurnosnim karakteristikama, a Volvo XC60 prikazuje najnovije smjernice dizajna tvrtke, s pametnim izgledom iznutra i izvana i hrpom ugrađene tehnologije koja će privući čak i kupca koji je pravi znalac za tehnologiju. Međutim, to nije došlo nauštrb praktičnosti, a XC60 je svestrani premium SUV s pet sjedala koji pruža udobnost i luksuz u izvrsnom kompletu.
Druga generacija XC60 krenula je u prodaju 2017. godine, zamijenivši model prve generacije koji je postao Volvov najprodavaniji automobil tijekom svog postojanja. Druga generacija koristi smanjenu verziju platforme koja se nalazi ispod XC90, i kao rezultat ima isti ovjes i raspon motora kao i sedmerosjed. Kao rezultat toga, Volvo XC60 je suparnik vrhunskim kompaktnim SUV vozilima kao što su Audi Q5, BMW X3, Jaguar F-Pace, Alfa Romeo Stelvio i Land Rover Discovery Sport, između ostalih.
Držanje uz platformu koju ima XC90 znači da je dostupan niz 2,0-litrenih motora s blagom hibridnom pomoći. B4 dizelu pridružuje se B5 benzinska jedinica, dok su B4 i snažnije B6 benzinske opcije sada ukinute. Dizelaš B4 od 194 KS i benzinac B5 od 247 KS sada standardno dolaze s pogonom na sve kotače, dok je (sada ukinut) B4 benzinac od 194 KS model s pogonom na prednje kotače. Jači B6 benzinac bio je dostupan samo kao 4×4 s 296 KS. Označeni kao “Recharge” modeli, dva su plug-in hibrida uključena u cjenik – T6 sa 345 KS i vrhunski T8 Recharge sa 449 KS.
Volvo ima tri osnovne razine opreme za XC60 – početnu razinu Core prate Plus i Ultimate. Oni zamjenjuju Momentum, R-Design i Inscription razine koje su bile u ponudi do početka 2022. godine. Čak su i Core modeli dobro opremljeni, ali tada cijene počinju od oko 53.000 eura.
1. Sigurnost i jamstvo – 100 / 100: Vrlo impresivni performansi tijekom testiranja
Volvov fokus na sigurnost znači da je XC60 standardno opremljen s puno opreme koja potencijalno može spasiti život. Sve verzije imaju autonomno kočenje u nuždi, pomoć pri zadržavanju voznog traka, dvostupanjske zračne jastuke i prepoznavanje prometnih znakova, dok postoji i sustav koji se zove ublažavanje kretanja u prometnom traku, koji skreće od nadolazećeg prometa kako bi se izbjegao čeoni sudar. Volvo XC60 pokazao je vrlo impresivne performanse tijekom Euro NCAP testa sudara i dobio ocjenu od pet zvjezdica. Praćenje mrtvoga kuta dio je Intellisafe Surround paketa, koji također dolazi s upozorenjem na raskrižju odostraga i tehnologijom za pomoć pri upravljanju.
Standardno trogodišnje jamstvo pokrit će sve što bi moglo poći po zlu, ali vrlo malo toga bi trebalo, budući da su male šanse da se nešto loše dogodi.
Postoji dobar razlog zašto XC60 izgleda pomalo kao manji XC90. Temelji se na istoj platformi Scalable Product Architecture (SPA) kao i sedmerosjed. Opravdava svoje ime i uistinu je smanjen. Lako je vidjeti i sličnosti dizajna – prednja svjetla, tzv. “Thorov čekić”, velika rešetka i istaknuta Volvo oznaka još su uvijek prisutni. S gledišta dizajna interijera i kvalitete, XC60 prednjači u klasi. Ovo je još jedan zadivljujući Volvo interijer, kojim dominira, kao i obično, veliki 23-cm portretno orijentirani zaslon osjetljiv na dodir u središtu ploče. Tu je i impresivan zaslon s informacijama za vozača od 32 cm.
Svaki model ima kožna sjedala, dok je drugdje po kabini više kože i suptilne količine kroma. Možete birati različite završne obrade, sve s hladnim skandinavskim dojmom, dok se malenoj švedskoj zastavici na vozačevom sjedalu pridružuje malena metalik zastava odmah ispod ventilacijskog otvora na suvozačevoj strani, što su lijepi detalji. Plastika oko kabine također izgleda jako dobro, osim poklopca pretinca za rukavice, koji se čini iznenađujuće jeftinim.
Ažuriranja modela XC60 dodala su Google Automotive, koji zamjenjuje stariji sustav Sensus. Tu je i dalje veliki portretni zaslon osjetljiv na dodir od 23 cm, a sustav ima osnove kakve trebaju biti, ali treba vremena da se naviknete. Dodirivanje zaslona zahtijeva skretanje pogleda s ceste, a povremeno sustav ne reagira na Vaše unose. XC60 također dobiva digitalni zaslon za vozača kao standard, ali rezolucija izgleda nejasno u usporedbi s najboljim sustavima u ponudi.
Glavna prednost je dodatak navigacije temeljene na Google Maps, koja je ovdje jednako učinkovita kao i u aplikaciji za pametni telefon. Brzo se postavlja ruta i nudi mnoštvo opcija pretraživanja, iako su neki od podizbornika nezgodni, a određene funkcije (kao što su hibridne postavke) skrivene su iza brojnih pritisaka na tipke. Volvo uključuje četverogodišnju pretplatu s XC60, tako da možete učitati vlastite aplikacije u sustav ako to želite. Android Auto i Apple CarPlay uključeni su kao standard, dok Volvo svuda koristi novije USB-C utičnice, s dvije u naslonu za ruke na središnjoj konzoli i dvije na stražnjim sjedalima. Ultimativne verzije također uključuju vrhunski Bowers & Wilkins stereo s 14 zvučnika.
3. Potrošnja i deprecijacija – 90 / 100: Privlačna T6 Recharge plug-in hibridna verzija
Kupci koji žele posjedovati XC60 imat će koristi od velikih poboljšanja u načinu vožnje novog modela, ali visoke cijene znače da ćete za njega sigurno platiti premiju. Raspon počinje od oko 53.000 eura, dok se vrhunski model T8 Recharge Ultimate približava cijeni od čak 80.000 eura. Međutim, i dalje je jeftiniji i bolje opremljen od mnogih suparnika. Dizelska verzija B4 s pogonom na sve kotače ima emisije CO2 od 167 g/km, uz potrošnju goriva od 6,4 do 7,2 l/100 km u kombiniranom ciklusu. Potrošnja goriva u varijantama s benzinskim pogonom znatno je smanjena – B5 minimalno troši 7,9 l/100 km u kombiniranom ciklusu, a razine CO2 su također više, od 180 g/km. Model (sada ukinut) B6 zahtijevao je još češća putovanja do benzinske postaje – postizao je prosječnu potrošnju od čak 8,3 l/100 km.
XC60 također dobiva T6 Recharge plug-in hibridnu verziju koja ima 2,0-litreni benzinski motor i električni motor. Vozači će ovo smatrati posebno privlačnim, s razinama CO2 između 23 g/km i 30 g/km. Potrošnja goriva je oko 1 l/100 km prema Volvo brojkama, ali stvarna će se ekonomija svesti na to koliko često možete dopuniti i koristiti njegovu bateriju i električni motor.
XC60 ima razumne performanse u smislu zadržavanja svoje vrijednosti. U prosjeku zadržava oko 47 posto svoje kataloške cijene tijekom tri godine i 60.000 prijeđenih kilometara.
4. Prostor – 82 / 100: Volvo XC60 uspijeva dobro sakriti svoju veličinu na cesti
XC60 nema opciju sa sedam sjedala kao XC90, ali još uvijek ima dovoljno prostora da bude udobno uz pristojan prostor za prtljagu. Moderni dizajn kabine također je praktičan – s mnogo pretinaca za pohranu na prednjoj strani i dobrim spremnicima u vratima. Stoga ćete moći lako spremiti svoje stvari. Jedan problem koji bi mogao zabrinjavati one s mladim obiteljima je da se mala stražnja vrata ne otvaraju toliko široko koliko biste možda željeli, što će zadatak pričvršćivanja malog djeteta na njihovo sjedalo učiniti nespretnijim.
Novi XC60 je 261 mm kraći, ali samo 9 mm uži i 118 mm niži od XC90. Malo je kraći i niži od Jaguara F-Pacea, ali je širi. To je velik automobil, ali uspijeva dobro sakriti svoju veličinu na cesti, čemu pomaže velika staklena površina koja pruža izvrsnu preglednost u svim smjerovima. Veliki retrovizori također pomažu, dok Volvov tradicionalno četvrtasti oblik, zaokruženiji više nego ikad na XC60, još uvijek olakšava procjenu gdje su sva četiri kuta automobila u usporedbi s nekim konkurentima.
Značajne dimenzije XC60 pretvaraju se u pristojan unutarnji prostor za vozača i četiri putnika, s dobrim prostorom za koljena, ramena i glavu odostraga kada uđete unutra. Kao i obično, srednje sjedalo je vrlo čvrsto za sjedenje, a usprkos malim dimenzijama, stražnji nasloni za glavu su dobro postavljeni i udobni. Također se preklapaju pritiskom na gumb na zaslonu osjetljivom na dodir…
Tu je i pristojan prostor za pohranu stvari – kutija za pohranu između vozača i suvozača s kvalitetnim kliznim poklopcem te duboki prostor između sjedala i veliki spremnici u vratima. Pristup kroz stražnja vrata može biti malo problematičan ako, na primjer, pokušavate staviti dijete na njegovo sjedalo. Otvor je malo uzak i vrata bi se mogla otvoriti za još nekoliko stupnjeva.
Prtljažnik modela XC60, kao i većine u ovoj klasi, manji je od prtljažnika Jaguara F-Pacea, ali je i dalje dovoljno velik za potrebe većine obitelji s 505 litara. Opcijska električna stražnja vrata podižu se visoko i ostavljaju širok otvor koji je vrlo praktičan. Stražnja sjedala lako se preklapaju i spuštaju potpuno ravno, dok se praktična okretna prostirka s tepihom s jedne strane i plastikom s druge čak može sklopiti kako bi zaštitila stražnji branik.
Volvo XC60 ima solidan raspon kapaciteta vuče, koji varira ovisno o motoru i broju pogonskih kotača za koji se odlučite. Maksimalna težina koju XC60 može vući iznosi 2.400 kg, a ovaj kapacitet vuče prikolice s najvećim kočnicama dostupan je s benzinskim ili dizelskim motorima. Plug-in hibridni modeli T6 i T8 Recharge imaju ograničenje vuče od 2.250 kg.
5. Vožnja – 82 / 100: Volvo XC60 dobro balansira agilnost i udobnost
Platforma Scalable Product Architecture (SPA) Volva XC60 znači da dijeli puno dijelova s većim SUV-om XC90, a oba modela također koriste isti skup četverocilindričnih motora. Ne postoje verzije XC60 sa šest cilindara.Volvo se umjesto toga oslanja na hibridnu snagu i velike turbopunjače kako bi se natjecao s konkurentima s većim motorima u brzini. Sprijeda, ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima pomaže u poboljšanju agilnosti i udobnosti na cesti, dok stražnja postavka integralne veze s poprečnom lisnatom oprugom pomaže smanjiti težinu i povećati prostor prtljažnika. Volvo nudi Active Four-C Chassis sustav kao standard na opremi Ultimate, koji dodaje prilagodljive amortizere i zračni ovjes odostraga.
Neravne ceste pružaju težak izazov zračnom ovjesu, ali XC60 se s ovom vrstom asfalta nosi s razumnom razinom smirenosti. U Comfort modu ovjesa, XC60 dobro balansira agilnost i udobnost. Nije savršen, a na većim aluminijskim kotačima Volvo može izgubiti prisebnost kada naiđe na neravninu tijekom skretanja.
Većinu vremena klizi po neravnom tlu, a samo se povremeno osjeti oštro upadanje u rupe. Tome uvelike pomaže prilagodljivi ovjes koji ima podesive načine rada, iako Vam ne treba ništa više od postavke Comfort. Za usporedbu, BMW X3 i Jaguar F-Pace pružaju bolje upravljanje, iako Volvo ne eliminira u potpunosti agilnost. Upravljač je lakši u ovom skandinavskom SUV-u nego u njegovim suparnicima, ali je dobro odmjeren i dovoljan da ulije pouzdanje pri samoj vožnji. Malo zaostaje za svojim konkurentima kada su u pitanju dinamičke sposobnosti i užitak. Međutim, u ovoj klasi to nije problem, jer će vlasnike više zanimati udobnost vožnje. Stoga je šteta što je XC60 malo oštriji od X3 na neravnim cestama.
Većina XC60 ima čelične opruge za koje Volvo kaže da će omogućiti čvršću vožnju. Vidljivost na sve strane je dobra, što automobil čini lakim za vožnju po gradu, iako su bezbrojni senzori i kamere tu da Vas zaštite. Volvovo upravljanje nije tako brzo ili osjetljivo kao kod Alfa Stelvija, ali je lagano i lijepo podešeno s obzirom na veličinu i težinu automobila. Zbog toga se XC60 čini dovoljno agilnim.
Modeli s oznakom B nude tehnologiju blagog hibrida, a pogon na sva četiri kotača sada je standardan u cijeloj ponudi. Srce sustava je starter / generator koji koristi tehnologiju od 48 V za iskorištavanje električne energije koja bi inače bila potrošena pri kočenju, a zatim je vraća u motor tijekom ubrzavanja. Ideja je da ova energija pomaže automobilu da poboljša ekonomičnost goriva, bez potrebe za uključivanjem u struju.
Iako su to dizeli za kojima će se većina ljudi odlučiti, T6 i T8 Twin Engine plug-in hibridi osvajaju naslovnice svojim impresivnim performansama i tvrdnjama o ekonomičnosti. Dizelski model B4 sa 194 KS ubrzava do 100 km/h za 8,3 sekunde, dok je snaga od 247 KS benzinske verzije B5 dobra za vrijeme sprinta od 6,9 sekundi. Ako ste željeli prijeći na područje brzih hatcheva, onda bi model B6 s 296 KS mogao pružiti valjani odgovor, budući da mu do stotke treba malo više od šest sekundi, ali sada je ukinut. Volvo “Recharge” linija plug-in hibrida uključuje modele T6 od 345 KS i T8 od 449 KS, pri čemu oba mogu postići od 0 do 100 km/h za 5,7, odnosno 4,9 sekundi.
Ukupna ocjena za Volvo XC60: 90 / 100 – Nudeći stil, luksuz i puno napredne tehnologije, Volvo XC60 premium SUV ima mnogo toga što ćete zavoljeti