in

VW Touareg: Pun pametne tehnologije

VW Touareg
Foto: BoJack / Shutterstock.com

Jedan od rjeđih premium SUV vozila u prodaji je VW Touareg. Dostupan je od 2002., a najnovija treća generacija Touarega stigla je 2018. godine. Ovaj put, VW je automobil pomaknuo još dalje u premium teritorij u nastojanju da privuče kupce. Ali, to znači da se Touareg u tom procesu mora suočiti s nekim prilično opakim rivalima. Dok se jeftinije verzije preklapaju s vrhunskim Kia Sorentom, Touareg se reklamira kao rival luksuznim modelima kao što su Range Rover Sport i Land Rover Discovery, najnoviji BMW X5 i Mercedes GLE, a da ne spominjemo veličanstveni Volvo XC90. No, vjerojatno su najteži rivali Touarega iz VW grupe, u obliku Audija Q7 i Porsche Cayennea.

Oba ova automobila dijele mehaničke komponente s Touaregom, iako sva tri imaju različite karaktere. VW je luksuzni automobil trija, dok je Porsche sportska alternativa, a Audi se nalazi negdje između ta dva, ali s dodatnom privlačnošću sedam sjedala.

Ispod karoseriju, Touareg koristi platformu MLB evo VW grupe, koja se također dijeli s Bentley Bentaygom, Lamborghini Urusom i nizom drugih Audi modela koji nisu SUV. U primjerku Touarega, snaga trenutno dolazi iz VW-ovog 3.0 TDI V6 dizelaša u dvije izlazne snage, 228 KS ili 282 KS i vodećeg V6 benzinca od 335 KS, dok nova R ponuda više koristi plug-in hibridni pogonski sklop od 456 KS. Svi su povezani s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa i imaju 4MOTION pogon na sva četiri kotača.

U ponudi je šest verzija Touarega – SE, SEL, R-Line, R-Line Tech, Black Edition i Touareg R, koji bi se mogao smatrati samostalnim modelom. Sve izvedbe nude izdašne razine opreme, a početna razina SE dobiva 48-cm aluminijske naplatke, zaslon osjetljiv na dodir s infotainment sustavom s kontrolom gestama, prednje i stražnje parkirne senzore i prilagodljivi tempomat. SEL automobili uključuju više metalnih ukrasnih elemenata i kožnih presvlaka, dok R-Line varijante donose veće kotače od 50 cm, sportski ovjes i luksuz kao što je kontrola klime u četiri zone, grijana prednja sjedala, bežično punjenje telefona, električna stražnja vrata i pomoć pri parkiranju.

Od proljeća 2021., R-Line Tech je najjeftinija oprema koja ima potpuno digitalnu ploču s instrumentima i veći 38-cm zaslon osjetljiv na dodir, ostavljajući niže razine u svojevrsnom sukobu s luksuznom naplatom Touarega. R-Line Tech također uključuje električna prednja sjedala, s funkcijom memorije za vozačevu stranu, pristup bez ključa i pomoć pri dugim svjetlima.

Black Edition dodaje 53-cm aluminijske naplatke, panoramski krov, zračni ovjes i sveprisutni crni stilski paket VW grupe. Cijene standardne serije Touarega počinju od nešto ispod 55.000 € i trenutno rastu na nešto više od 75.000 €, s Touaregom R koji ima pozamašnu cijenu od 84.000 €. Moglo bi to biti teško prodati kada je Porsche Cayenne e-Hybrid s istim pogonskim sklopom gotovo 1.200 € jeftiniji.

VW Touareg razvio se u vrhunski SUV koji se može boriti s vrhunskim suparnicima što se tiče kvalitete i udobnosti. Kabina je lijepo građena i nakrcana opremom, a iako nema verzije sa sedam sjedala, više je nego dovoljno praktična za peteročlanu obitelj. A uz iskustvo vožnje koje naglašava udobnost kabine, uvelike opravdava svoju vrhunsku cijenu.

Ako želite veliki i luksuzni vrhunski SUV sa svom najnovijom tehnologijom, onda je Touareg pametan izbor. Šteta je samo što mnoge poželjne značajke nisu standardno ugrađene.

1. Dizajn – 94 / 100: Postavlja mjerila u SUV klasi

Što se tiče dizajna, najnoviji VW Touareg uzima svoju manju SUV braću i sestre kao bazu i širi ih u svim smjerovima. Odmah je prepoznatljiv kao najveći model tvrtke, sa širokom rešetkom hladnjaka i ogromnom VW oznakom na nosu. Čini se zdepastijim nego prije zahvaljujući izmijenjenim proporcijama, ali ovo je glomazan automobil, kako god ga gledali. Unutra, Touareg postavlja visoke standarde za svoj intuitivni raspored i kvalitetne materijale. Ne samo da izgleda sjajno, već je prepun funkcionalnih značajki i praktičnih dodataka. Koža je kamo god pogledate, s vezicama od metala i visokokvalitetne plastike posvuda. Ne biste očekivali puno više da ste sjedili u automobilu koji košta dvostruko više.

Ne može se poreći da VW Touareg postavlja mjerilo za infotainment i unutarnju tehnologiju u premium SUV klasi. Besprijekorna postavka s dva zaslona ne samo da izgleda sjajno, već i prekrasno funkcionira, s mnoštvom funkcionalnosti i jasnim odgovorima.

VW svoju opciju najsjajnijeg zaslona naziva “Innovision Cockpit” i standardan je na R-Line Tech, Black Edition i R automobilima, a košta više od 4.000 € da bi se dodao ostatku asortimana. Sastoji se od skupa digitalnih brojčanika od 31 cm pored golemog središnjeg zaslona od 38 cm za informacije i zabavu. Nudi iluziju jednog stakla, a iako je suptilno podijeljeno na dva dijela odmah iza upravljača, VW tvrdi da je jedini razlog za to smanjenje troškova zamjene u slučaju oštećenja.

Svi izbornici se mogu konfigurirati u obliku pločica, što znači da često korištene funkcije možete staviti u prvi plan, a one manje važne potisnuti nazad. To je izuzetno intuitivno postavljanje i može se koristiti uz standardne sustave Apple CarPlay i Android Auto. Ispred digitalnih brojčanika možete dodati kristalno jasan head-up zaslon za oko 1.200 €. Prikazuje sve, od informacija o brzini i putovanju do uputa za navigaciju.

VW Touareg
Foto: Screnshot carwow YT

2. Prostor – 89 / 100: Veliki automobil

Volkswagen Touareg s pet vrata veliki je, udoban i superpraktičan obiteljski automobil. Iako ne nudi raspored sa sedam sjedala kao što ćete naći u Land Rover Discoveryju, Volvu XC90 ili Audiju Q7, ipak je nevjerojatno prostran SUV s prostorom za pet visokih odraslih osoba.

VW Touareg je veliki automobil, kako god ga pogledali. Dug je gotovo pet metara i širok 1.984 mm, što je 44 mm šire nego ranije. Doista stvara više interijera i prostora za prtljagu od prethodne generacije SUV-a, ali znači da će Touareg biti teže pozicionirati na uskim gradskim ulicama nego ranije. Međutim, još uvijek nije dugačak kao najveći automobili u ovoj klasi. S više od pet metara, Audi Q7 (zajedno sa svojih 7 sjedala) gotovo je 8 cm duži od najnovijeg Touarega.

Na kojem god mjestu da sjedite, u VW Touaregu ima dovoljno mjesta. Izbjegavajući iskušenje da dva sjedala stave u prtljažnik, VW je učinio smještaj izdašnim za svih pet putnika. Unatoč tome što je 7 mm niži nego ranije, ima mnogo prostora za glavu i koljena, a vrata se široko otvaraju kako bi postavljanje dječjih sjedala bilo lijepo i jednostavno.

Izbjegavajući potrebu za trećim redom sjedala, VW Touareg ima jedan od najvećih prtljažnika u premium SUV klasi. S postavljenim stražnjim sjedalima ima 40 litara više nego što ćete pronaći u Audiju Q7 (810 litara naspram 770 litara u Audijevoj konfiguraciji s pet sjedala), dok sklopivši sve ravno nudi 1.800 litara, gotovo isto toliko prostora kao u Volvu XC90. Automobili opremljeni svestranim zračnim ovjesom također se mogu spustiti pomoću gumba u prtljažniku, što dodatno olakšava utovar teških ili glomaznih predmeta.

Foto: Screnshot carwow YT

I V6 dizelski i benzinski motori daju Touaregu kapacitet vuče od 3,5 tona, što je slično većini njegovih premium SUV suparnika. Osim toga, pametna tehnologija kao što je Trailer Assist čini vožnju unazad krajnje jednostavnom.

3. Sigurnost i jamstvo – 85 / 100: Mnoštvo sigurnosnih paketa

VW Touareg je prepun vrhunske tehnologije, iako je, srećom, puno ove tehnologije već testirano ili je razvoj postojećih sustava, tako da bi se ovdje trebao pokazati pouzdanim. Uzmite u obzir da je V6 dizel poznata jedinica koja se nalazi u drugim modelima VW Grupe, a platforma MLBevo je temelj za široku paletu drugih modela, a Touareg bi se trebao pokazati kao pouzdano rješenje.

Euro NCAP testirao je Touareg krajem 2018. i dobio je punu ocjenu od pet zvjezdica na testu sudara. U vozilu je mnoštvo sigurnosnih paketa, s pametnim kompletom kao što je Predictive Cruise (sustav koji prilagođava Vašu brzinu prema objavljenom ograničenju) podižući ljestvicu u ovoj klasi. Volkswagenovi inženjeri tvrde da se sustav upozorenja za napuštanje voznog traka uključuje svaki put kada se automobil pokrene samo kako bi dobio dodatnih pola zvjezdice u strogim NCAP testovima. Druge inovativne značajke uključuju Traffic Jam Assist i Cross Traffic Assist.

Svaki novi Volkswagen Touareg dolazi s jamstvom od tri godine / 100.000 km, što je uglavnom u skladu s njegovim ključnim konkurentima. Iako bi to trebalo biti dovoljno za većinu kupaca, tvrtka nudi dodatne dvije godine produženog jamstva uz dodatnu naknadu.

4. Vožnja – 75 / 100: Novi VW Touareg je poboljšanje u odnosu na prošli model, ali…

Iako VW Touareg nije najbolji automobil u svojoj klasi, ipak je izvrstan svestrani automobil. Zapravo, držeći se niza isprobanih i testiranih V6 motora, ostaje jedan od najjačih i najprofinjenijih automobila za prodaju. S 282 KS, radi se o hrabroj jedinici, s puno snage i ogromnim zalihama okretnog momenta – savršen za brza pretjecanja ili stabilnu vožnju autocestom. Također je nevjerojatno tih, što umanjuje bol dugih, monotonih putovanja.

No, dok je Touareg temeljen na istoj platformi kao Porsche Cayenne, Bentley Bentayga i Lamborghini Urus, jasno je da je VW dao prednost udobnosti, a ne čistoj zabavi vozača. Da, ovaj novi automobil je poboljšanje u odnosu na prošli Touareg, ali pomalo nepredvidljivo upravljanje remeti cjelokupnoj kvaliteti. Ipak je iznenađujuće okretan, zahvaljujući izvrsnom sustavu upravljanja na četiri kotača, dok je naginjanje karoserije pod kontrolom. DSG mjenjač može ponekad djelovati malo neodlučno, ali nije veliki problem.

VW Touareg dolazi opremljen tehnologijom za smanjenje stresa, uključujući prilagodljivi tempomat s prediktivnim tempomatom. Ovaj sustav automatski mijenja Vašu brzinu u skladu s objavljenim ograničenjima. Ostala korisna poluautonomna tehnologija uključuje Traffic Jam Assist i Cross Traffic Assist, kao i Proactive Occupant Protection, koja zatvara prozore i unaprijed zateže sigurnosne pojaseve ako osjeti nadolazeći sudar.

VW Touareg lansiran je s parom 3,0-litrenih V6 dizel motora – imaju 228 KS i 282 KS. Benzinski V6 od 335 KS predstavljen je početkom 2019. i prvi je benzinski agregat koji se nudi u novoj ponudi. Uz 50 kg lakši od svojih dizelskih modela, ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi i ima najveću brzinu od 250 km/h. Kao što biste i očekivali, dizel s 282 KS djeluje snažno i profinjeno.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 6,1 sekundu, a maksimalna brzina je 235 km/h, dok je motor relativno nenapregnut pri većim brzinama na autocesti. Doima se više nego dovoljno snažno, kako iz mjesta tako i u brzini. Također je nevjerojatno tih, čak i u gornjim dijelovima broja okretaja. Motor od 228 KS daje Touaregu vrijeme od 0 do 100 km/h za 7,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 217 km/h, što nikako nije sporo. Budući da oba automobila imaju maksimalnu težinu za vuču od 3,5 tona i gotovo identičnu nosivost, dodatnih 3.000 € koliko plaćate za veći motor čini se neozbiljnim.

Ne iznenađuje da je R najbrži model u liniji, sa svojim snažnim benzinskim motorom i električnim motorom koji zajedno daju vrijeme od 0 do 100 km/h za 5,1 sekundu. To je prvi plug-in hibridni Volkswagen R model i pokazuje da R ide prema većoj elektrifikaciji. Nema upravljanje na četiri kotača ili sustav protiv prevrtanja kao neki drugi brzi SUV-ovi na istoj platformi, očito zbog ograničenja glomaznog hibridnog pogonskog sklopa. Svi motori dolaze s osamstupanjskim automatskim mjenjačem, a 4MOTION pogon na sva četiri kotača standardan je u cijeloj ponudi.

VW Touareg
Foto: Screnshot carwow YT

5. Potrošnja i deprecijacija – 71 / 100: Mogao bi prijeći preko 850 km između punjenja

Cijene za VW Touareg počinju od oko 54.500 € za 3,0-litreni dizel slabije snage u SE specifikacijama. Nadogradnja na snažniji dizel košta oko 2.900 €, dok prijelaz na SEL zahtijeva dodatnu naknadu od nešto više od 4.700 €. Prijelaz sa SEL na svaku sljedeću pojedinačnu opremu košta oko 3.500 €, dok ne dosegnete cijenu od 75.000 € za Black Edition s vrhunskim specifikacijama.

Dizelski motori imaju iste podatke o ekonomičnosti i emisijama. Vrijednosti CO2, prema WLTP testiranju, navedene su od 213 g/km do 227 g/km, ovisno o razini opreme. Najbolja potrošnja goriva navedena za Touareg je 8,2 l/100 km. To je isto za oba motora, a u kombinaciji sa spremnikom goriva od 75 litara znači da bi Touareg teoretski mogao prijeći više od 850 km između punjenja. V6 benzinac proizvodi više CO2 na 249 g/km i troši od 11,3 l/100 km.

Dok je novi VW Touareg lansiran s V6 dizelskim motorima, Touareg plug-in hibrid (PHEV) s oznakom R zapravo je najekonomičniji, unatoč tome što je najsnažniji model. Potpuno punjenje baterije od 14,3 kWh obećava električni doseg od 45 km, a redovito punjenje baterije omogućit će približavanje Volkswagenovoj tvrdnji od 150 km. Očekujte da će automobil biti “žedan”, ako ne i više, od V6 benzinca kada se baterija isprazni.

Volkswagen ostaje jaka i vrlo poželjna marka, iako nema prestiž poput nekih suparnika u vrhu sektora luksuznih SUV vozila. Touareg bi trebao zadržati oko 47 % nakon tri godine i 60.000 km.

Ukupna ocjena za VW Touareg: 83 / 100 – VW Touareg je brz, udoban i profinjen luksuzni SUV koji dolazi pun pametne tehnologije

Članak objavio Redakcija

nova Škoda Octavia

Nova Škoda Octavia: Kvalitetna i obiteljska

Mercedes

Potencijalni odlazak Hamiltona vraća Finca u Mercedes?