in

Toyota Land Cruiser: Idealan za teške uvjete

Toyota Land Cruiser
Foto: Yulia Lakeienko / Shutterstock.com

Toyota Land Cruiser je vrlo sposoban i pouzdan 4×4, ali unatoč svojim snagama, većina vozača će ga smatrati jednostavno previše staromodnim u usporedbi sa suvremenim rivalima poput Land Rover Discoveryja. Preinake napravljene 2018. ne idu dovoljno daleko da pomognu Land Cruiseru da se natječe sa širokom ponudom luksuznih SUV-ova i crossover modela koji su sada dostupni. Gotovo bez iznimke, ti suparnici nude stupanj profinjenosti i dinamičnosti na cesti kakvu Toyota Land Cruiser nikada neće postići. Daljnja ažuriranja iz 2020. uključivala su nadogradnju snage motora i dodatni standardni komplet.

Ako trebate istinsku terensku sposobnost s malo dodatnog luksuza, još uvijek je izvrstan izbor, a najnovija ažuriranja čine ga boljim nego ikad. Vjerojatno ne biste odabrali nijednog Land Cruiserova rivala umjesto Toyote za putovanje kroz šumovite proplanke. Malo je automobila na prodaju tako sposobno za off-road kao Toyota Land Cruiser. Veliki SUV izgradio je reputaciju tijekom više od 70 godina kao nezaustavljivi 4×4 koji je ravan samo jednom automobilu – Toyotinom Hilux kamionetu.

Nema mnogo tradicionalnih 4×4 vozila poput Land Cruisera za prodaju u današnje vrijeme, a jedini drugi modeli koji imaju sličnu postavu karoserije su najnoviji kamioneti od jedne tone. Raspon cijena od oko 48.000 € do 67.000 € znači da Toyota Land Cruiser konkurira modernijim SUV-ovima kao što su Volvo XC90, Land Rover Discovery, Audi Q7 i Mercedes GLE.

Ono što se u Land Cruiseru ističe je njegova dostupnost u karoserijskim stilovima s tri ili pet vrata, iako je ponuda sada smanjena tako da uključuje samo modele Active i Invincible s luksuznim specifikacijama. Vrijedno je zapamtiti da možete odabrati samo model s troja vrata s unosom Active trim. Standardna oprema uključuje 43-cm aluminijske naplatke, kameru za vožnju unatrag i 20-cm infotainment zaslon osjetljiv na dodir, dok vrhunske verzije Invinciblea dodaju veće 48-cm kotače, JBL audio sustav i Toyotin Multi-Terrain Select sustav.

Toyota Land Cruiser Commercial (u ponudi u specifikacijama Utility i Active) temelji se na karoseriji s pet vrata, ali ima samo dva sjedala i veliki prtljažni prostor straga. Land Cruiser Active ima opciju s pet ili sedam sjedala, dok su modeli Invincible ograničeni samo na konfiguraciju sa sedam sjedala. Sve automobile pokreće 2,8-litreni dizelski motor koji proizvodi 201 KS i 500 Nm okretnog momenta, putem automatskog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa.

1. Sigurnost i jamstvo – 92 / 100: Izuzetna pouzdanost

Euro NCAP nije testirao najnoviji Toyota Land Cruiser, ali razumno je pretpostaviti da će se dobro ponašati tijekom vožnje zbog svoje krute karoserije i činjenice da je standardno ugrađeno sedam zračnih jastuka.

Popis sigurnosnog pribora također uključuje elektroničku kontrolu stabilnosti i pomoć pri kretanju na uzbrdici i nizbrdici, plus monitor mrtvoga kuta. Postoje i posebne off-road postavke za elektroničku kontrolu stabilnosti, kao i drugu elektroniku za prikaz kuta karoserije automobila, smjera upravljanja i raspodjele snage kako biste bili na pravom putu. Osim toga, Invincible ima pomoć pri skretanju u drugi vozni trak i nadzor stražnjeg poprečnog prometa, što je zgodno za vožnju unatrag tako velikog automobila.

Toyota ima izuzetnu pouzdanost, a Land Cruiser Vas ne bi trebao iznevjeriti čak ni u najekstremnijim uvjetima. Automobil je razvijen da izdrži ozbiljne izazove u teškim uvjetima diljem svijeta.

Toyota nudi velikodušno jamstvo od pet godina / 150.000 km, što je povoljno u usporedbi s paketima od tri godine / 100.000 km koje nude mnogi konkurenti. Povrh toga, kupci mogu produžiti jamstvo uz male troškove.

2. Prostor – 90 / 100: Toyota Land Cruiser ima vrhunski model Invincible

Iznutra, Toyota Land Cruiser nije baš tako prostran kao što biste se nadali, budući da njegove staromodne proporcije i snažna 4×4 tehnika malo ograničavaju unutarnji prostor. Ipak, lako je pronaći udoban položaj za vožnju, jer ima dosta mogućnosti podešavanja u sjedalu i upravljaču, plus vidljivost je dobra i imate puno prostora za pohranu stvari po kabini.

Toyota je dostupna s troja ili petero vrata. Naravno, troja vrata manje su prikladna za obitelj – ova verzija više je namijenjena poslovnim korisnicima i dostupna je samo u osnovnoj specifikaciji Active.

Aktivni trim dodaje korisne praktične dodatke kao što su pomoć pri kretanju nizbrdo i uzbrdo, sveobuhvatne parking senzore i brisače vjetrobrana sa senzorima za kišu, dok je vrhunski model Invincible opremljen načinima vožnje Crawl Control i Multi-Terrain, kao i nadzorom mrtvoga kuta.

Land Cruiser s pet vrata mjeri 4.970 mm duljine i 2.000 mm širine. Usporedbe radi, Land Rover Discovery dugačak je 4.971 mm, a širok 1.945 mm, tako da u njemu nema puno mjesta. Međutim, manji model s troja vrata dugačak je samo 4.395 mm i širok 1.885 mm.

Toyota Land Cruiser dolazi s pet ili sedam sjedala, a u modelima s višim specifikacijama postoji električni sklopivi mehanizam u krajnjem stražnjem redu. To znači da rasklapanje sjedala za dodatne putnike ili njihovo preklapanje za dodatni prostor u prtljažniku traje nekoliko sekundi i može se izvršiti pritiskom na gumb, što je zgodna stvar. U srednjem redu sjedala ima dovoljno prostora zahvaljujući velikom prostoru za noge, impresivnom prostoru za noge i visokom krovu.

Srednji red možete pomaknuti naprijed kako biste oslobodili dodatni prostor za putnike koji sjede iza. Dva krajnja stražnja sjedala pružaju dovoljno mjesta za odrasle, barem za kratka putovanja.

Kapacitet prtljažnika iznosi 620 litara kada je Land Cruiser u načinu rada s pet sjedala, ali s postavljenim stražnjim sjedalima kapacitet je smanjen otprilike na onaj u Fiatu 500. Stoga, iako velika Toyota može prevesti sedam osoba, neće biti u mogućnosti prevesti veći dio svoje prtljage u isto vrijeme. Kada su sva stražnja sjedala preklopljena, prtljažni prostor se povećava na ogromnih 1.943 litre.

Foto: Screenshot carwow YT

Potrebno Vam je puno prostora za otvaranje bočnih vrata prtljažnika, što čini utovar na uskim parkiralištima neugodnim, iako se staklo s posebnim otvaranjem ovdje može pokazati zgodnim. Stražnji ovjes može se spustiti kako bi se poboljšao pristup, ali postoji samo 5 cm razlike između njegove najviše i najniže postavke, što znači pad od samo 2,5 cm u odnosu na normalu.

Toyota Land Cruiser ima snažne, ali ne i vodeće sposobnosti vuče. Sve u svemu, svi Land Cruiseri mogu izvući 3.000 kg, bez obzira na to hoćete li se odlučiti za pet ili sedam sjedala, ili automatski ili ručni mjenjač.

3. Vožnja – 73 / 100: Jedan motor u liniji

Na cesti se Toyota Land Cruiser čini kao visok, težak automobil kakav i jest. Postoji prilična količina naginjanja kroz zavoje, a upravljanje bi moglo poslužiti ako je malo oštrije, iako se brzo naviknete na to, i iskreno, ovo nije automobil koji je dizajniran da bude užurban. Udobnost je općenito dobra, ali se automobil vrpolji po neravnim površinama, a upravljač se lijeno vraća unatrag ako naletite na rupu. Land Cruiser ne klizi cestom na isti način na koji to radi Land Rover Discovery.

Ipak, vrijedi spomenuti da Toyota dolazi na svoje kada izađete s asfalta. Ovo je istinski hardcore off-roader u kategoriji koja je postala pomalo zbunjujuća dolaskom lifestylecrossover” modela kao što su Mercedes GLE i Audi Q7.

Za poboljšanu trakciju na neravnom terenu, Land Cruiser koristi mjenjač s niskim omjerom i središnji diferencijal koji se može zaključati, plus, zahvaljujući Toyotinoj pouzdanosti, možete se pouzdati u ovaj 4×4 ne samo da će Vas odvesti u divljinu, već i vratiti iz nje.

Toyota Land Cruiser
Foto: Screenshot carwow YT

Postoji samo jedan motor u liniji Toyota Land Cruisera – 2,8-litreni četverocilindrični dizel s 201 KS i 500 Nm okretnog momenta.

Motor je sredinom 2015. zamijenio stari 3,0-litreni V6, a izvorno je razvijao 174 KS / 450 Nm. Iako je dobro obavljao posao s teškim pogonom 4×4, nikad se nije doimao posebno žustro, tako da je povećanje snage 2020. bilo dobrodošla nadogradnja. Land Cruiser sada može ubrzati od 0 do 100 km/h za 9,3 s, što je korisno poboljšanje u odnosu na njegovo prethodno vrijeme od 12,1 s.

Motor se čini prilično grubim u usporedbi s uglađenijim šestocilindričnim dizelima koje dobivate u terenskim vozilima Land Rovera, Mercedesa i BMW-a. Naravno, razvijeni su s većim fokusom na “lifestyle” element tržišta SUV vozila, dok je Toyota Land Cruiser još uvijek primarno zamišljen kao luksuzan i učinkovit terenski radni konj za tržišta diljem svijeta.

4. Dizajn – 72 / 100: Facelift iz 2014. dodao potpuna LED svjetla

Malo se automobila može mjeriti s Toyota Land Cruiserom po prisutnosti na cesti. Malo je kraći od Land Rover Discoveryja, ali je viši, i dok je prepoznatljiv dodatak u Land Roverovoj liniji uredan dizajnerski detalj, Land Cruiser je čisti 4×4, zahvaljujući svom “two-box” dizajnu i visokoj poziciji vozača.

Izbočeni lukovi kotača, zdepaste krovne šine i bočne daske, bitne za pomoć manjim putnicima da se ukrcaju, samo doprinose robusnom izgledu, dok je facelift iz 2014. dodao potpuna LED svjetla sprijeda i straga. To uključuje super jarka dnevna svjetla, a kada ih kombinirate s ogromnom kromiranom rešetkom s pet prečica, Toyota izgleda impozantno, iako biste je teško nazvali lijepom.

Došla je 2018. i automobil je ponovno revidiran, s novom rešetkom i prednjim svjetlima postavljenima više kako bi se poboljšala terenska sposobnost automobila, a Toyota je dodala udubljenje u sredini poklopca motora kako bi vozaču omogućila bolju vidljivost.

Iznutra, Toyota Land Cruiser pruža luksuz stare škole kakav biste očekivali od Lexusa LS. Vrhunski Invincible modeli imaju mekšu kožu, dok su drvene obloge na kotaču i ploči dizajnirane da daju luksuzan dodir, iako ovo izgleda pomalo zastarjelo. Barem je facelift 2018. donio novi izgled i ergonomičniju kontrolnu ploču koja uključuje Toyotine najnovije infotainment sustave.

Toyota Land Cruiser
Foto: Screenshot carwow YT

Land Cruiser ima Toyotin multimedijski sustav Touch 2, s 20-cm zaslonom osjetljivim na dodir s Apple CarPlayjem i Android Autom. Toyota je ažurirala sustav 2020. s novim softverom i prilagodljivim početnim zaslonom, koji vlasnicima omogućuje da rasporede svoje najčešće korištene funkcije na sličan način kao na pametnom telefonu.

5. Potrošnja i deprecijacija – 44 / 100: Vožnja velikog terenca uvijek će biti skupa

Veliki automobili dolaze s velikim troškovima rada, a Toyota Land Cruiser nije iznimka. Smanjeni dizel veliko je poboljšanje u odnosu na 3,0-litreni motor koji je zamijenio, iako ga najnoviji WLTP testovi ne pokazuju u dobrom svjetlu. Potrošnja se procjenjuje na oko 9,4 do 10,5 l/100 km, iako se ne može izbjeći emisija CO2 u rasponu od 239 do 251 g/km. Vožnja velikog terenca bit će skupa bez obzira koju oznaku nosi, a Land Cruiser ima dodatnu prednost što ga je jeftinije voziti izvan izložbenog prostora od onih mnogih premium marki.

Toyota Land Cruiser dolazi relativno dobro opremljen u opremi Active. Vrhunski model Invincible uključuje vožnju bez ključa i kameru od 360 stupnjeva, kao i prilagodljivi ovjes i postavku za praćenje terena. Tu je i JBL audio sustav s 14 zvučnika.

Zahvaljujući svojoj reputaciji pouzdanosti, Toyota dobro drži svoju cijenu. Neki stručnjaci predviđaju snažnu preostalu vrijednost od 56 posto tijekom teoretskog ciklusa vlasništva od tri godine / 60.000 km. Imajte na umu da će Land Cruiser s pet vrata i sedam sjedala zadržati mnogo više svoje vrijednosti nego verzija s troja vrata i pet sjedala. Potonji je mnogo manje koristan kao obiteljski automobil, a to odražava potražnja za rabljenim automobilom. U svakom slučaju, tržište rabljenih vozila manje će biti zaljubljeno u Toyota Land Cruiser niskih specifikacija, dok će modeli s automatskim mjenjačem također biti više cijenjeni.

Ukupna ocjena za Toyotu Land Cruiser: 74 / 100 – Kultna Toyota Land Cruiser i dalje je idealan automobil za teške uvjete

Članak objavio Redakcija

Škoda Kamiq

Škoda Kamiq: Praktičan i udoban

bmw tuning

BMW tuning: AC Schnitzer predstavio kompletni tuning paket za BMW M4