Suzuki SX4 S-Cross postoji od 2013. godine, a od tada je tržište crossovera i SUV-ova eksponencijalno raslo. Gotovo svaki glavni proizvođač sada ima konkurenta u segmentu, pa čak i sam Suzuki sada ima nešto manju Vitaru.
Sve je to značilo da je S-Cross zaostao, ali značajan facelift za modelsku godinu 2016. imao je za cilj vratiti automobil natrag u središte pozornosti. Suzuki je radio na poboljšanju anonimnog hatchback izgleda starog automobila i dao mu više SUV stava s odvažnim novim prednjim dijelom. Također se nalazi 15 mm više od tla nego ranije. Plan je pomoći mu da se natječe sa skupljim crossoverima kao što su Nissan Qashqai, Honda HR-V, Renault Kadjar i Opel Mokka X.
Tu su poboljšani materijali kabine i novi infotainment sustav, plus nove značajke poput naslona stražnjeg sjedala koji se može nagnuti. Stari 1,6-litreni benzinski motor odbačen je u korist dvije jedinice s turbopunjačem koje se nalaze drugdje u ponudi Suzukija – 1,0-litreni s tri cilindra i 1,4-litreni s četiri cilindra. 1,6-litreni dizel ostao je netaknut, a Suzuki SX4 S-Cross se još uvijek može dobiti s pogonom na prednje kotače ili Suzukijevim ALLGRIP sustavom pogona na sva četiri kotača.
Suzuki SX4 S-Cross ima tri razine opreme. Početne specifikacije SZ-4 dostupne su samo s 1,0-litrenim turbo benzinskim motorom i koštaju oko 17.000 €. Standardna oprema uključuje 40-cm aluminijske naplatke, DAB radio, Bluetooth, tempomat, električna grijana ogledala i klima uređaj.
Na specifikaciji SZ-T možete birati između sva tri motora, dok standardni komplet uključuje 43-cm aluminijske naplatke, satelitsku navigaciju, prednje i stražnje parkirne senzore, dvozonsku klimu, automatska svjetla i brisače, pristup bez ključa i nadograđeni stereo sustav.
Vrhunski SZ5 dostupan je samo s 1,4-litrenim benzinskim ili dizelskim motorom, a dolazi s opremom kao što su kožne presvlake, prilagodljivi tempomat, panoramski krov i grijana prednja sjedala. Suzuki je znao da njegov SX4 S-Cross nije najupečatljiviji automobil u iznimno konkurentnom crossover sektoru, a facelift 2016. imao je za cilj riješiti to. Mišićaviji SUV stil i kromirana rešetka podijelit će mišljenja, ali ostatak automobila je poboljšanje onoga što je već bio ranije.
Relativna lakoća modela Suzuki SX4 S-Crossa pogoduje mu na cesti, što znači da se čini agilnim i osjetljivim, dok poboljšanja ovjesa ublažavaju vožnju. Motori pružaju živahne performanse i pristojnu učinkovitost – novi 1,0-litreni turbo benzinac posebno je kvalitetan. Međutim, profinjenost još uvijek nije prednost, a unatoč poboljšanjima, unutrašnjost bi mogla biti čvršća i raskošnija. Barem ne manjka prostora i opreme u ponudi.
S obzirom na to da ga je znatno jeftinije kupiti od Nissana Qashqaija, lako je previdjeti mane Suzuki S-Crossa i cijeniti koliko automobila dobivate za dati novac.
1. Vožnja – 81 / 100: Znatno je lakši od većine konkurenata
Suzuki SX4 S-Cross više je kompetentan nego uzbudljiv na cesti, ali isto vrijedi i za većinu automobila u ovoj klasi. Poprilično oštro vozi prema standardima crossovera. Kao i njegov manji brat Vitara, postavljen je da se ponaša kao obični hatchback, a ne kao SUV.
Glavni razlog za impresivne dinamičke sposobnosti S-Crossa je to što je znatno lakši od većine konkurenata – teži samo 1.160 kg, što je jedva više od većine superminija. Kao rezultat toga, čini se okretnim i laganim na kotačima, čemu pomaže upravljanje koje je precizno i ima dobru težinu. Hvata se i lako se postavlja na cestu s glatkim kontrolama, iako možete primijetiti naginjanje karoserije pri većoj brzini. Mazda CX-3 je staloženija, ali Suzuki je i dalje prilično dobar u vožnji. Lakoća također znači da se motori rijetko muče s mijenjanjem brzina.
Prije ažuriranja 2016., to dobro upravljanje dolazilo je na račun kvalitete vožnje, koja je bila nesigurna i čvrsta. Za facelift, Suzuki nije samo podigao visinu vožnje za 15 mm, već je također revidirao postavke ovjesa kako bi poboljšao stabilnost i udobnost. Zbog toga manje poskakuje na neravninama, iako se trzaji još uvijek osjete. Buka ceste i vjetar također su prisutni pri velikim brzinama.
Suzukijev ALLGRIP sustav pogona na četiri kotača koji se može odabrati dostupan je s benzinskim i dizelskim varijantama. Radi se o većem rasponu izbora od većine suparnika, koji obično dobivaju pogon na četiri kotača samo s vodećim dizelskim modelima. Sustav radi vrlo dobro na blatnjavim stazama, a dodatni razmak od tla pomaže, ali sustav zahtijeva male performanse i veću težinu.
Najvažniji dodatak najnovijem Suzukiju S-Crossu nalazi se ispod poklopca motora. Prethodno je jedini izbor benzinskog motora bio 1,6-litreni motor s prirodnim usisavanjem, koji proizvodi 118 KS i samo 156 Nm okretnog momenta. Doimao se kao da nema hrabrost pri niskim okretajima – trebalo je naporno raditi da bi se izvuklo najbolje iz njega, a profinjenost je patila kao rezultat.
Sada je, međutim, početni benzinac Suzukijev novi 1,0-litreni “Boosterjet” trocilindrični agregat. Ima neznatno manje snage, ali više okretnog momenta dostupnog daleko niže u rasponu broja okretaja, što znači da se ponaša živahno od samog početka. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11 sekundi, ali čini se da je brže od toga, a dok vozite prati Vas skladan zvuk trocilindričnog motora. Znatno je učinkovitiji i od starog motora. Jedina mana je što ste imate jedino ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa.
Drugi izbor benzinca je 1,4-litrena jedinica s turbopunjačem, spojena isključivo s ALLGRIP sustavom pogona na sva četiri kotača. Snagom od 138 KS i okretnim momentom od 220 Nm, čini se prilično živahnim u automobilu tako laganom kao što je S-Cross. Ne samo da je vrlo jak, već je i uglađen, okreće se tiho. Šesti stupanj prijenosa za ručni model pomaže ekonomičnosti vožnje i čini ga profinjenijim pri višoj brzini, dok je dostupan i automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Bilo koji od novih benzinaca je onaj koji treba odabrati ovisno o tome koliko performansi trebate.
To ne znači da je dizel na bilo koji način loš. Riječ je o istom 1,6-litrenom agregatu kao što je u starom automobilu – proizvodi 118 KS i 320 Nm okretnog momenta. Opušten je u vožnji i prilično je brz, uz ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa koji vožnju autocestom čini civiliziranijom. Međutim, ovo nije najtiša jedinica. Suzuki je iz S-Crossa izbacio opciju automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom zbog slabe prodaje.
2. Potrošnja i deprecijacija – 80 / 100: Dizel najbolji za ‘dugoprugaše’
S-Cross je najveći model u Suzukijevoj liniji, ali još uvijek je jeftin za korištenje. Koji god model odabrali, trebali biste dobiti pouzdan automobil koji je jeftiniji od svojih konkurenata i jednak im po troškovima vlasništva.
Unatoč novim benzinskim motorima iz 2016., dizel je daleko najbolji za one koji voze duge relacije. Upravlja snažnom kombiniranom štedljivošću od 4,1 l/100 km u obliku s prednjim pogonom, s emisijom CO2 od 106 g/km. Očekujte potrošnju manju od 5,6 l/100 km većinu vremena. Ovo je konkurentno najboljima u klasi, ali ne izvanredno.
Međutim, imajte na umu da dodavanje pogona na četiri kotača malo šteti emisijama i ekonomičnosti, podižući kombiniranu brojku na 4,4 l/100 km i povećavajući CO2 na 114 g/km. Novi benzinski motori prilično su štedljivi na papiru, a uglavnom impresioniraju i u stvarnom svijetu. Dok je stari 1.6 trošio 5,6 l/100 km zajedno, 1,0-litreni turbo troši 5 l/100 km i emitira samo 113 g/km CO2. 1,4-litreni turbobenzinac ima porast na 5,6 l/100 km kombinirano i 127 g/km, iako s obzirom na standardni sustav pogona na sva četiri kotača to uopće nije loše.
Možda biste očekivali da će Suzuki imati niske rezidualne vrijednosti, ali prema stručnjacima to nije slučaj. Očekuju da će Suzuki SX4 S-Cross zadržati između 38 i 48 posto svoje vrijednosti nakon tri godine, ovisno o specifikacijama. Najjeftiniji dizel nalazi se na jačem kraju tog raspona i očekuje se da će nakon tog vremena vrijediti 8.600 €.
3. Prostor – 80 / 100: Vozačevo sjedalo ima širok raspon podešavanja
S-Cross je veličinom negdje između Vitare i Nissana Qashqaija, tako da nije najprilagodljiviji automobil u svojoj klasi. Unatoč tome, pristojno pakiranje znači da je u ponudi dosta prostora i praktičan prtljažnik. Ima dovoljno prostora naprijed za ljude svih oblika i veličina, s podešavanjem dosega i nagiba na kotaču i laganim, prozračnim osjećajem. Vidljivost je također izvrsna.
Putnici na stražnjim sjedalima nisu baš tako dobro smješteni, ali prostora straga je bolji nego u superminiju slične cijene. Šteta je što mu nedostaju pametna rješenja za pohranu. Pretinci na vratima su dovoljno veliki, ali je odlaganje sitnica ograničeno na malu pregradu na kontrolnoj ploči i kantu prosječne veličine ispred držača za čaše. Međutim, za model iz 2016. sada postoji naslon stražnjeg sjedala s nagibom.
Suzuki SX4 S-Cross dugačak je 4,3 m, što ga čini malo kraćim od SUV-ova kao što je Nissan Qashqai, ali ne puno, što pokazuje da od Suzukija dobivate puno toga za dati novac. Ipak, nije tako visok kao većina njegovih suparnika, pa nema istu prisutnost u vožnji kao potpuni obiteljski SUV-ovi.
Sprijeda ima dovoljno prostora za glavu i noge, a vozačevo sjedalo ima širok raspon podešavanja kako bi se lako udobno smjestilo. Malo toga razlikuje Suzuki od njegovih suparnika u pogledu prostora za noge putnika straga, ali panoramski krov na vrhunskim modelima gubi prostor za glavu.
Suzuki ima prtljažnik dobre veličine, 440 litara s podignutim sjedalima (10 litara više od starog automobila zahvaljujući naslonu za leđa), što je veće od prtljažnika Škode Yeti i isto je kao Nissan Qashqai.
Također možete preklopiti stražnja sjedala u omjeru 60:40, tako da imate još više prostora za velike predmete. Kao i većina automobila ove klase, postoji lažni pod u prtljažniku kako bi dragocjenosti bile izvan vidokruga, a tu je i mreža za prtljagu.
4. Sigurnost i jamstvo – 77 / 100: Sve verzije sa 7 zračnih jastuka
Suzuki SX4 S-Cross vjerojatno Vas neće često iznevjeriti, jer je dokazano da je prilično pouzdan automobil koji ispunjava visoke standarde japanske marke. Oba su motora dobro dokazana i korištena su i drugdje u asortimanu.
Postoji i dobra količina sigurnosnog pribora kao standarda. Sve verzije imaju sedam zračnih jastuka, kontrolu stabilnosti i nadzor tlaka u gumama, plus pomoć pri kočenju u nuždi. Sve mu je to pomoglo da dobije pet zvjezdica od Euro NCAP-a kada je prvi put testiran. Ipak, nedostaju mu značajke poput autonomnoga kočenja, što znači da danas ne bi dobio pet zvjezdica.
Svi modeli dolaze s trogodišnjim jamstvom na 100.000 km. Jamstvo je standardno, što je razumno, ali Hyundai i Kia su bolji s jamstvom od pet ili sedam godina. Suzuki također nudi jeftino pokriće kvara, dok su uz nadoplatu dostupne tri različite razine produženog jamstva. Možete ga platiti izravno ili mjesečno.
5. Dizajn – 71 / 100: Suzuki SX4 S-Cross ima povišenu visinu vožnje
Suzuki priznaje da SX4 S-Cross nije izgledao dovoljno kao SUV da bi ciljao na kupce u tom sektoru koji gledaju nešto poput Nissana Qashqaija. Kao rezultat toga, ovaj dotjerani model dobiva hrabri prednji dio s velikom kromiranom rešetkom, podignutim školjkastim poklopcem motora i uspravnim nosom. Ipak, zbog položaja rešetke izgleda nezgrapno iz nekih kutova.
Povišena visina vožnje također daje Suzukiju malo robusniji izgled, dok LED prednja i stražnja svjetla dodaju dašak klase. Svježi dizajni aluminijskih kotača i novi auspuhi upotpunjuju promjene, ali sa stražnje strane teško bi Vam bilo reći razliku između trenutnog automobila i verzije prije faceliftinga. Još uvijek nije najljepši mali SUV.
Iznutra su stvari malo poboljšane novim materijalima mekim na dodir na ploči i vratima. Sjajni crni ukrasi na središnjoj konzoli i opcija svjetlijih presvlaka također podižu ugođaj, ali još uvijek ima dosta tvrde plastike koja se može naći posvuda. Sve je dobro spojeno, ali donji dijelovi upravljačke ploče djeluju slabašno i vrata se zatvaraju uz šuplje zveckanje, a ne uz umirujući zvuk. Ipak, to je cijena koju plaćate za relativnu lakoću S-Crossa.
Dizajn ploče nije uzbudljiv, ali novi infotainment sustav barem čini da stvari izgledaju malo modernije. Sama količina opreme čak i na osnovnim modelima impresionira, dok vrhunski automobili imaju više standardne opreme od većine automobila koji koštaju dvostruko više. Specifikacija SZ-4 dobar je kompromis u pogledu opreme i cijene u maloprodaji.
Početne verzije S-Crossa nemaju dodirni zaslon, ali dobivaju DAB radio s Bluetoothom, CD playerom, USB-om, AUX ulazom i audio kontrolama na upravljaču. Sasvim je prikladan, ali očekuje se da će se većina kupaca odlučiti za model sa sučeljem zaslona u boji osjetljivog na dodir.
Sustav zaslona osjetljivog na dodir mnogo je veći i svjetliji od opreme koja izgleda naknadno u starom automobilu. Posuđen je od Vitare i ima istu funkcionalnost, što znači da je prepun značajki, ali nezgodan za rukovanje, a grafika već izgleda zastarjelo. Barem dobiva Mirrorlink povezivanje pametnog telefona i satelitsku navigaciju kao standard, dok vrhunski modeli također dobivaju nadograđeni stereo sustav s dodatnim zvučnicima – osnovni modeli imaju samo četiri zvučnika.
Ukupna ocjena za Suzuki SX4 S-Cross: 78 / 100 – Facelift iz 2016. možda je promijenio stil Suzuki SX4 S-Crossu, ali ostaje crossover velike vrijednosti koji je pristojan za vožnju