in

Porsche Taycan vs Tesla model S: Ultimativna električna sportska limuzina može biti samo jedna

Porsche Taycan
Foto: Pixabay

Nije bilo namjere postavljati jaku konkurenciju Tesli. Plan je bio samo postaviti Porsche Taycan nasuprot Tesla Modelu S kako bismo provjerili ima li Tesla jakog protivnika među električnim automobilima. No, ako želite doživjeti najmoćniji Supercharger u širem području Los Angelesa, onda je vrijeme da skupine novce i dođete u SpaceX sjedište u Hawthorneu, koje je, također, dom Teslinog dizajnerskog studija.

Dok su autori s portala caranddriver.com postavljali Model S za jednu sesiju maksimalnog punjenja, Teslini zaposlenici mobilizirali su Taycan. Bili su vidno impresionirani kvalitetom izrade na predprodukcijskom Porscheu i iskreno uzbuđeni zbog mogućeg rivala za titulu najboljeg električnog automobila. Njihova razina otvorenosti daleko premašuje ono što smo očekivali od vlasnika i fanatika Tesle. To je nesumnjivo jedna od Teslinih prednosti.

Lako je zaboraviti koliko su u Tesli bili otvoreni prilikom stvaranja modela S, koji je lansiran 2012. godine. Tadašnji je pristup električnim vozilima uključivao proizvođače automobila koji su uzeli jedan od njihovih najmanjih i najjeftinijih automobila i napunili ga baterijom do, možda, 150 kilometara dometa. Ti su tvrdoglavi proizvođači automobila ipak bili u pravu u jednoj stvari: pobjednička formula, definitivno, nije bila skupocjen ekonomičan automobil s velikim rasponom i ogromnom baterijom koja zauzima velik dio prtljažnog prostora.

Ono što je svijet doista želio bio je pristup koji je Tesla zauzeo, primjerom Modela S, svog prvog automobila koji je u potpunosti izgrađen u vlastitoj kući. Veliki, atraktivan i skup luksuzni automobil s masivnom baterijom koja omogućuje domet od 425 kilometara. U to je vrijeme samo taj podatak bio dovoljan da zapanji ljude. No, vrijeme je da se dotaknemo temeljnog pitanja – koji električni automobil je bolji: Porsche Taycan ili Tesla Model S?

Porsche Taycan

Ulazak i izlazak iz nisko postavljenih prednjih sjedala Taycana umjereno je dosadan. Ali kad jednom uđete i pogledate naprijed, vidite savršen spoj haube koja se povlači i izbočenih blatobrana. Zahvaljujući agresivnoj liniji krova, pogled straga je, pa, malo manje uzbudljiv, ali pogled izvana je, uistinu, sjajan.

Vožnja njime samo pojačava osjećaj sportskog automobila. Osjeća se nemoguće stabilnim, toliko pristupačnim i pouzdanim. To je pravi Porsche i moramo pohvaliti radnike što su uspjeli takav automobil od gotovo 2.5 tone pretvoriti u „pero”. Unatoč kotačima od 53 cm, Porsche Taycan nastavlja impresionirati svojom nepokolebljivom predanošću kvaliteti vožnje.

Prednosti: sjajan eksterijer, vrhunsko ubrzanje

Nedostaci: nedostaje prostora, pogotovo na stražnjim sjedalima, visoka cijena (nećete ga naći za manje od pola milijuna kuna)

Tesla Model S

„Teslina vizija budućnosti iz 2012. aktualna je i danas”, rekao je zamjenik urednika recenzija na portalu caranddriver.com, Tony Quiroga. To je impresivno s obzirom na starost modela S. Naravno, moramo vas podsjetiti da je ovaj automobil iz ranih dana Tesle. I nakon osam godina, kvaliteta izrade još je uvijek narušena ozbiljnim problemima uklapanja. Neravnomjerni razmak između otvora i stražnje karoserije, na primjer, ne izgleda kao da se malo poboljšao.

No, Model S još uvijek ima puno posla. Unutrašnjost nastavlja impresionirati, posebno s bijelom kožom od 13.000 kuna. I Tesla je točno predvidio, ili je možda uzrokovao, pomak u dizajnu kabine gdje će infotainment ekrani definirati interijere modernih automobila. Stražnje sjedište modela S osjeća se daleko veće od Taycanovog, jer ondje mogu stati tri osobe, naspram dvije u Porscheu. Viša bočna stakla također stvaraju osjećaj zračnosti, a stražnji prtljažni prostor dvostruko je veći od Porscheovog. Čak i s većom baterijom i dužim međuosovinskim razmakom, model S teži gotovo 120 kilograma manje od Taycana, iako je to vjerojatno dio razloga zašto je Tesla bučniji od Porschea pri brzini od 110 km/h.

Prednosti: prostran i prozračan, još uvijek moguća megabrza vožnja, vožnja s jednom papučicom

Nedostaci: Dosadno rukovanje, osjeća se njegova veličina i težina

Presuda

Tesla ovu „bitku” pobjeđuje, uvelike, zbog cijene, ali ostale vrline modela S također stoje same po sebi. S obzirom na to da performanse modela S dolaze sa značajnije nižom cijenom od Porschea, jasno je koji je automobil bolji izbor za kupovinu.

Članak objavio Luka Petkovic

Golf 8

Ovo je, izgleda, i službeno novi VW Golf 8

F1

FORMULA 1 Uskoro opet dva Schumachera na F1 gridu: Nakon Michaela – Ralfa, stižu Mick – David