in

Louis Chevrolet – Zaljubljenik u utrke sjajnih inženjerskih vještina

Louis Chevrolet

Louis Chevrolet, čovjek zbog kojeg je nastao Chevrolet Motor Car Company, rođen je na Božić 1878. godine u Švicarskoj, u gradu La Chaux-de-Fonds. Nakon što je kao dijete emigrirao u Pariz, postao je fasciniran biciklističkim utrkama i mehanikom. Svoju ranu odraslu dob proveo je radeći u raznim mehaničarskim radnjama prije nego što se 1900. preselio u Kanadu, a zatim u New York. Tamo je pronašao posao u Brooklynu kod francuskog proizvođača automobila de Dion-Boutona, što mu je dalo priliku da usavrši svoje automobilske inženjerske vještine. Uskoro će otkriti strast prema vožnji.

Sve popularniji sport automobilskih utrka zaokupio je pažnju čitavog svijeta, a Chevrolet nije bio iznimka. Prvi put angažiran 1905. godine od strane FIAT-a, dvije godine kasnije postao je vozač Autocara iz Philadelphije. Neki povjesničari vjeruju da ga je Autocar angažirao više zbog njegovih inženjerskih vještina nego zbog vozačkih sposobnosti kako bi pomogao u razvoju tajnog trkaćeg automobila s prednjim pogonom.

Do 1909. godine Louis Chevrolet potpisao je ugovor s Buickom kao vozač. Tamo se sprijateljio s vlasnikom tvrtke Williamom Durantom, koji je malo ranije osnovao General Motors. Dok je bio u Buicku, Chevrolet se više uključio u inženjerske procese, unatoč nedostatku formalnog obrazovanja. Čak je stvorio motor s gornjim ventilom u svojoj osobnoj strojarnici u Detroitu.

U svakom slučaju, Chevroletov uspjeh na stazi učinio ga je zvijezdom. Utrkivao se uz druge velikane tog vremena, uključujući Boba Burmana. Njih dvojica dizajnirali su Buick Special 60 iz 1910. godine, izradivši ukupno dva takva vozila. Ovi posebno izrađeni trkaći automobili, kolokvijalno poznati kao Buick Bugs, pobjeđivali su u više utrka.

Nakon što su ga izbacili na ulicu ispred sjedišta GM-a u Flintu u Michiganu, Durant se obratio Chevroletu da bi pokrenuo novu automobilsku tvrtku. Njih dvoje osnovali su Chevrolet Motor Company, 3. studenog 1911. godine. Durantova nada da će iskoristiti Chevroletovu trkaću reputaciju za prodaju automobila propala je kada je imenjak odlučio da bi radije proizvodio luksuznija vozila.

U svakom slučaju, Chevroletova je prodaja procvjetala. Durant je ubrzo iskoristio uspjeh novih tvrtki kako bi ponovno preuzeo kontrolu nad General Motorsom. Louis se razdvojio od Duranta nakon što je prodao svoje dionice, stvarajući Frontenac Motor Corporation sa svojom braćom 1916., za izradu trkaćih dijelova za Ford Model T.

Nakon što su Frontenac automobili osvojili 1920. i 1921. godine Indianapolis 500s, Chevrolet je pokušao prodati svoju tvrtku Stutz Motor Company. Dogovor se nikada nije ostvario i Frontenac je zatvorio svoja vrata 1921., godinu dana nakon što je brat Louisa, Gaston umro na utrci u Los Angelesu.

Louis i njegov preživjeli brat Arthur kasnije su se počeli baviti motorima zrakoplova, osnovavši Chevrolair. Loše poslovanje oduzelo im je profit nakon što je motor Chevrolair 333 stigao na tržište kao Martin 4-333 Bomber. Međutim, 1934. godine Chevrolet se ponovno našao u poslu s automobilima.

Chevrolet je postao konzultant za General Motors, gdje je ostao do 1938. godine kada ga je moždano krvarenje prisililo na mirovinu. Povukao se na Floridu, ali je preminuo 1941. u posjetu Detroitu. Pokopan je pored brata na groblju u blizini Indianapolis Motor Speedwayja. Chevrolet je prepoznat kao velikan automobilizma, nakon što je 1969. godine uvršten u Kuću slavnih automobila.

Članak objavio Redakcija

Automobilske zanimljivosti sjajne za probijanje leda u razgovoru

Evans

Nema Ogiera? Onda je vrijeme da Evans iskorači