in

E. L. Cord – Automobili mu donijeli novac, kriza bogatstvo, a politika slavu

E. L. Cord

Errett Lobban Cord, poznatiji kao E. L. Cord, započeo je svoju automobilsku karijeru kao vozač trkaćih automobila, mehaničar i prodavač automobila. Nastavio je stvarati automobilsko carstvo koje je uključivalo vlasništvo nad nekim od najluksuznijih američkih marki automobila 1920-ih i 1930-ih, Auburn i Duesenberg. Tijekom tog vremena također je osnovao Cord, jedno od mehanički najjedinstvenijih vozila tog doba. Tijekom života također je vršio uloge izvršnog direktora za zabavu i državnog zakonodavca. Njegova karijera i život završili su kada je umro od raka 2. siječnja 1974. godine u 79. godini.

Preko Moon Motor Cara kupio brojne druge tvrtke

Rođen u Missouriju 1894., E. L. Cord je postao stručnjak za sve zanate. Osim rada na automobilima, utrkama i prodaji automobila, upustio se u brojna druga područja poslovanja. U jednom trenutku u svojoj ranoj karijeri, Cord je prodavao nekretnine, fiksnu elektroniku, pa čak i vozio autobus. Niti jedan od ovih poslova nije bio baš onako kako je želio i na kraju je završio ponovno na parkiralištu rabljenih automobila. Usavršio je svoje prodajne vještine, naposljetku naučivši da može prodati sve s kotačima, ali i nešto bez kotača.

Svojom prodajom zaradio je dovoljno novca da kupi dio zastupništva Moon Motor Cara u kojem je radio. Njegove metode premještanja automobila također su ga dovele do sastanka s direktorima propalog Auburn Automobile Company (AAC) 1924. godine. Ubrzo se doveo u situaciju da sklopi ugovor koji mu je dao potpunu kontrolu donošenja odluka nad tvrtkom, 20 posto svakog dogovora i izravnu priliku za kupnju Auburna.

Do veljače sljedeće godine postao je predsjednik AAC-a i dobio potpunu kontrolu nakon otkupa. Iako tvrtka još nije ostvarila profit, on ju je iskoristio kao bazu za kupnju niza drugih tvrtki. Tijekom sljedećih nekoliko godina kupio je Duesenberg, Checker Cab, Lycoming Engines, Stinson Aircraft Company, New York Shipbuilding i tvrtke iz raznih industrija, iako najviše u sektoru transporta. Godine 1929. E.L. Cord je osnovao Cord Corporation kao holding tvrtku za svoje brojne interese. Iste godine na tržište je došao prvi Cord automobil, L-29. Revolucionarno vozilo ostaje ikona prvog masovno proizvedenog američkog automobila s pogonom na prednje kotače.

Dodatno se obogatio za vrijeme Velike gospodarske krize

Kako se 1931. godina „kotrljala“, Velika gospodarska kriza nije posustajala u SAD-u. U to je vrijeme E. L. Cord pronašao utjehu u činjenici da je doista spasio Auburn, iako tvrtka nije bila na čvrstim nogama. Luksuzni proizvođač automobila postao je 13. najveći prodavač automobila u SAD-u u vrijeme kada si je većina teško mogla priuštiti kruh. Njegov uspjeh omogućio mu je da 1933. sagradi vilu na Beverly Hillsu, ali nije se htio zadržati dovoljno dugo da u njoj uživa. Cord se sljedeće godine preselio u Veliku Britaniju usred prijetnji otmicom, iako neki nagađaju da je promjena okoliša imala veze s poreznim pitanjima.

Po povratku u SAD 1936. godine bio je pod istragom Porezne uprave i Komisije za vrijednosne papire i burze zbog svog poslovanja s dionicama Checker Caba. Ono što je navodno tada prakticirao danas bi se nazivalo trgovanjem povlaštenim informacijama, iako se čini da se ništa nezakonito nije dogodilo prema postojećim zakonima tog vremena. U svakom slučaju, 1936. je bila značajna godina iz još jednog razloga, Cord je započeo prodaju Cord 810. Bio je to automobil inspirirajućeg dizajna…

Sljedeće godine, 1937., Cord je prodao svoje udjele u Cord Corporation, koja je tada imala oko 150 poduzeća. Iako se povukao iz automobilske industrije, nije usporio. Proživio je svoj život kao uspješan trgovac nekretninama, kao i vlasnik više televizijskih i radijskih kanala, među prvima u Kaliforniji i Nevadi. U 1940-ima zamijenio je državnog zakonodavca u državi Nevada koji je preminuo tijekom svog mandata. Tu je ulogu zadržao neko vrijeme, stekavši značajnu slavu kao političar. E. L. Cord je do svoje smrti proživio svoj život na zapadu SAD-a. Iza sebe je ostavio ženu i četvero djece.

Članak objavio Redakcija

F1 i horoskop: Znate li pod kojim je znakom najviše vozača osvojilo titulu?

Jim Rowan

Jim Rowan: Bivši direktor Dysona novi šef Volva