in

Dacia Duster: Veliki borac u jakoj konkurenciji

Dacia Duster
Foto: Screenshot

Dacia Duster nudi izvrsnu kvalitetu za relativno mali novac. Stoga, trebali biste se zapitati zašto biste ikad potrošili više na skuplji model. Dobro, Duster nije baš najinspirativniji automobil za vožnju. Unutrašnjosti nedostaje dodatnog sjaja, ali u gotovo svakom drugom pogledu Dacia Duster može se održati na sve konkurentnijem tržištu.

Druga generacija Dustera dobila je facelifting prošle godine. Ažurirali su se njegov vanjski dizajn, unutarnje uređenje i infotainment sustava koji mu je pomogao da ostane konkurentan. Dacia nastavlja nuditi opciju pogona na sve kotače. To znači da bi Duster mogao biti najbolje terensko vozilo na tržištu, ako bismo u obzir uzeli cijenu i kvalitetu.

Atraktivniji nego prije

Dacia Duster je SUV koji možete kupiti po cijeni superminija. Zapravo, s cijenama koje se kreću od nešto manje od 120 tisuća kuna, čak uspijeva u tom segmentu pobijediti Nissan Micru, što nije loše za automobil koji je otprilike iste veličine kao Qashqai. Stoga nije ni čudo da je Duster prve generacije, predstavljen u Velikoj Britaniji 2012. godine, stekao reputaciju izvrsne kvalitete za manji novac. Time je zaradio legiju vjernih obožavatelja. Dobra je vijest da novi Duster nastavlja tamo gdje je stari model stao, te se čak uspijeva poboljšati u određenim ključnim područjima.

Vizualno, automobil druge generacije izgleda vrlo slično starom modelu (Dacia nije htjela „petljati“ s pobjedničkom formulom), iako je svaka karoserija potpuno nova. Atraktivniji je i luksuzniji nego prije. Dodatno je poboljšan nedavnim osvježenjem koje uključuje revidirana prednja svjetla, novi dizajn rešetke, stražnji spojler i ažurirani dizajn aluminijskog naplatka. Unutrašnjost, dodatak nadograđenih presvlaka, volan obložen kožom i električni stražnji prozori dobrodošle su značajke, dok automobili srednje i vrhunske specifikacije dodaju praktičan spremnik za odlaganje od 1,1 litre i naslon za ruke. I dalje je nevjerojatno prostran, s dovoljno mjesta za pet odraslih osoba i do 445 litara prtljažnika s postavljenim stražnjim sjedalima.

Foto: Screenshot

Dacia Duster s pogonom na sva četiri kotača dosta skuplji

Raspon modela smanjen je na samo tri razine opreme: Essential, Comfort i Prestige. Povoljna specifikacija za osnovni paket više nije dostupna, tako da je Essential sada polazni paket prilikom kupovine Dustera i uključuje 40-centimetarske čelične kotače, tempomat, klima-uređaj i Bluetooth. U ponudi su tri benzinske verzije: 1,0-litreni TCe 90 od 89 konja i 1,3-litreni TCe sa 128 KS ili 148 KS. Dostupna je i varijanta TCe 100 Bi-Fuel, zajedno s dizelskim motorom Blue dCi 115 sa 113 konja i izborom pogona na dva ili četiri kotača. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa dostupan je u svim verzijama. To jedino nije slučaj kod benzinca sa 148 konja koji dolazi s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Dizelsku verziju 4×4 možete kupiti samo u izvedbi Comfort ili Prestige. To znači da ćete morati potrošiti gotovo 170 tisuća kuna za Duster s pogonom na sva četiri kotača.

Dacia Duster ne nudi jaku voznu dinamiku niti jake performanse, ali to zapravo i nije poanta ove vrste vozila. Osim toga, Dusterovi talenti leže negdje drugdje.

Dosadna vožnja, ali i lagano upravljanje

Smješten je na istoj platformi kao i prethodni model – dijeli istu podlogu s Nissan Jukeom. To ga čini prilično starim automobilom što se tiče podloge. Dosadno, donekle i beživotno upravljanje stvara ne naročito pamtljivo iskustvo vožnje. Neadekvatna zvučna izolacija znači da može biti malo bučan, osobito u praznom hodu u slučaju 1,5-litrenog dizelaša. No, tu većina problema završava, jer lagani upravljač olakšava manevriranje gradom. Također, povišeni položaj za vožnju daje „zapovjednički“ pogled na cestu. Međutim, tijekom testiranja otkriveno je da je osnovna arhitektura automobila počela pokazivati njegovu starost. Primjećena je veća količinom vibracija koja se osjećala kroz upravljač i papučice, dok je bilo previše buke od vjetra oko prednjeg, A stupa.

Foto: Screenshot

Impresivna štednja za jedan SUV kao što je Dacia Duster

Ako putujete na velike udaljenosti ili Vaše putovanje na posao uključuje autoceste i brze ceste, Dacia Duster dizel najbolji je izbor. Brojka od 95 kilometara po galonu (4,55 litara) vrlo je impresivna za SUV i, iako padne na 85 kilometara po galonu u verziji 4×4, ostaje ekonomična ponuda. Međutim, okoliš će patiti ako se odlučite za 4×4. U 1,3-litrenim TCe benzinskim automobilima, brojka pada na 65 kilometara po galonu za varijante od 150 KS. A tu je i TCe90 koji treba uzeti u obzir, koji troši 5,11 litara na 100 kilometara.

Za SUV, Dacia Duster je iznenađujuće jeftina za osiguranje. Grupe se razlikuju ovisno o razini opreme, motoru i odlučite li se za pogon na dva ili četiri kotača.

Poboljšan interijer

Druga generacija Dacia Dustera izgleda daleko luksuznije od svog prethodnika. To je evolucija starog automobila, iako s oštrijim, mišićavijim izgledom, ali niti jedna karoserija nije prenesena. Facelift iz 2021. također je unio neki dodatni stil s ugađanjem eksterijera i nadogradnjom unutar kabine. Modeli Comfort i Prestige dobivaju više privlačnosti zahvaljujući kontrastnim prednjim i stražnjim zaštitnim pločama i aluminijskim naplatcima. Na modelu Prestige, kotači su 42-centimetarske verzije.

Stvari su znatno poboljšane i iznutra, s udobnim sjedalima koje imaju kvalitetnije presvlake nego prije. Također, smanjena je buka u kabini kada ste u vožnji i dobar je izbor plastike otporne na habanje. Nije to ono što biste nazvali luksuzom, ali teško je naći zamjerku u kvaliteti izrade, pogotovo s obzirom na cijenu.

Foto: Screenshot

Dacia Duster viša od Qashqaija

S 4.341 mm dužine i 1.804 mm širine (bez retrovizora), Dacia Duster je samo 53 mm kraća i 2 mm uža od Nissan Qashqaija. Visina varira ovisno o tome hoćete li se odlučiti za verziju 4×2 ili 4×4 ili ako ugrađujete krovne šipke, ali čak i u najkraćem obliku (1.621 mm), Duster je viši od Qashqaija (1.595 mm). Ovo je jedno područje u kojem Duster briljira, pogotovo kada se uzme u obzir veličina njegovih konvencionalnijih i sličnih suparnika. Još jedna prednost je razmak od tla od 210 mm, što će biti korisno u borbi s jakom konkurencijom.

Te velikodušne proporcije pretvaraju se u kabinu dobre veličine. Prvi korak u Duster je prema gore, a ne dolje kao u standardnom hatchbacku, što učvršćuje osjećaj SUV-a. Unutra se nalazi putnički prostor dovoljno velik za pet odraslih osoba.

Razočaravajući rezultati sigurnosnih testova

Sigurnost je, zasigurno, nešto što mnogi kupci neće htjeti žrtvovati. U doba kada se čini da mnogi automobili dobivaju ocjenu sigurnosti Euro NCAP-a s pet zvjezdica, nova Dacia Duster može dobiti samo tri zvjezdice. Ne samo da je ovo ista ocjena koju je ovaj automobil dobio 2011., nego su se dvije ocjene zapravo smanjile u šest godina između dva testa. Naravno, test je postao teži, ali rezultati zaštite odraslih i djece od 71 posto, odnosno 66 posto nisu ni približno najbolji u klasi. Ocjene od 57 posto za sigurnost pješaka i 37 posto za sigurnosnu pomoćnu tehnologiju također nisu ništa za ugodno sjećanje.

Sigurnosni uređaji, kao što su autonomno kočenje u nuždi i pomoć pri održavanju iste trake, jednostavno nisu dostupni, dok se nadzor mrtvoga kuta nudi samo na vrhunskom modelu Prestige.

Članak objavio Redakcija

Europske ceste: 5 čudnih prometnih pravila u europskim zemljama

BMW X5

BMW X5: Jako blizu vodećih u SUV klasi