in

Audi A8: Impresivan, ali zaostaje za S-klasom

Audi A8
Foto: MR. AEKALAK CHIAMCHAROEN / Shutterstock.com

Audi A8 četvrte generacije još je bliže vodećoj Mercedes S-klasi u segmentu, ali još uvijek zaostaje za svojim glavnim suparnikom, unatoč nekim impresivnim atributima. Lijepo je izrađena i raskošno dovršena, ali S-klasa je udobnija, posebno za putnike na stražnjim sjedalima. No, to ne umanjuje činjenicu da je A8 iznimno impresivna limuzina, budući da veliki Audi dolazi sa štedljivim motorima, vrhunskim minimalističkim dizajnom interijera i više opreme nego ikada.

Audi A8 i A8 L s duljim međuosovinskim razmakom predstavljaju najnoviju tehnologiju tvrtke, uključujući TFSI e benzinsko/električne hibridne modele. Prodaje se u sektoru poslovnih limuzina, a s početnom cijenom od oko 86.000 € (s A8 L oko 4.800 € više od toga), nije kupnja za one slabog srca. Ili slabog novčanika…

Međutim, ono što dobijete za taj novac jedan je od tehnološki najnaprednijih automobila koje možete kupiti, kao i jedan od najudobnijih. Unutarnjeg prostora ima puno, dok su gadgeti u kabini dizajnirani da olakšaju život što je više moguće, kao i da povećaju udobnost. Audi A8 mora biti udoban da izazove svoje suparnike, koji uključuju vodeću Mercedes S-klasu, tehnologijom opterećeni BMW serije 7 i Lexus LS, plus tradicionalne modele kao što su Jaguar XJ, Maserati Quattroporte i Bentley Flying Spur.

Ispod karoserije, tehnologija aluminijskog podvozja nešto je što je Audi uveo s prvim A8 iz 1994. godine, dok snaga dolazi iz TFSI benzinskih i TDI dizel motora velikog kapaciteta. Ovi motori koriste novi Audijev sustav numeriranja, tako da postoji izbor između 50 TDI i 55 TFSI jedinica. Međutim, brojke se ne odnose na veličinu motora, već su dane prema snazi ​​koju proizvode. U ovom slučaju, motori su 3,0-litreni V6 jedinice s 282 konja (TDI dizel) ili 335 konja (TFSI benzinac).

60 TFSI e plug-in hibrid koristi 3,0-litreni V6 motor u kombinaciji s malom baterijom od 14 kWh koja napaja električni motor. Motor samostalno proizvodi 134 KS, što ukupnu snagu dovodi do 443 KS i 700 Nm okretnog momenta. Vozači također imaju koristi od potpunog električnog dometa od oko 47 kilometara. Za one koji traže povećanje snage i performansi, tu je vodeći model Audi S8 s 4,0-litrenim V8 motorom koji isporučuje 563 konja. Međutim, morat ćete ga stvarno željeti kako biste opravdali trošak od 120.000 €.

Svi automobili dolaze s automatskim mjenjačem Tiptronic i quattro pogonom na sva četiri kotača, tako da postoji solidno prianjanje u svim vremenskim uvjetima, a Audi A8 je zabavan za vožnju. Trikovi za zabavu kao što su samoparkiranje i prilagodljivi tempomat također pomažu da iskustvo vožnje bude što opuštenije.

1. Dizajn – 95 / 100: Audi A8 posjeduje jedan od najboljih infotainment sustava

U skladu s formom, postoji evolucijski pristup stilu Audija A8, koji naginje na stranu zgodnog i nenametljivog. S pozitivne strane, barem će OLED svjetlosna traka koja se proteže na stražnjem kraju pomoći u razlikovanju vodećeg modela od ostatka asortimana, sve dok se tehnologija ne filtrira prema drugim modelima. Nekima će sposobnost A8 da se stopi s okolinom biti pozitivna, dok bi drugi mogli više voljeti “razmetljiviju” prirodu Mercedesa S-klase i Range Rovera. Ipak, OLED tehnologija, sa svojim otmjenim svjetlosnim animacijama, pružit će malo privlačnosti.

Ali, kao i uvijek, interijer ostaje jedan od glavnih komponenti za zabavu u modelu A8. Kabina A8 je minimalističkija nego ranije, što samo pojačava osjećaj smirenosti i opuštenosti. Električno podesiva kožna sjedala Valcona, koja se mogu izraditi u izboru od šest boja, iznimno su udobna na velikim udaljenostima, posebno za one koji putuju odostraga.

Razine opreme ostaju izdašne. Višenamjenski kožni upravljač, grijana prednja sjedala, LED paket unutarnjeg osvjetljenja i rashlađeni pretinac za rukavice značajke su standardnog modela, dok verzija s dugim međuosovinskim razmakom dodaje grijana stražnja sjedala, četverozonsku klimu, električne stražnje zavjese za sunce i udobne stražnje naslone za glavu.

Opcije uključuju panoramski stakleni krov, akustična dvostruka stakla, paket kvalitete zraka, rashladnu kutiju za prostor za utovar, prošireni kožni paket i matrična LED svjetla za čitanje.

Nadzornom pločom modela Audi A8 dominira par zaslona osjetljivih na dodir na središnjoj konzoli, koji se sastoji od 25-cm gornjeg zaslona i 22-cm donjeg zaslona, koji se uključuju čim se automobil otvori. Audijev izvrsni virtualni kokpit sada je standardna oprema na A8.

Možete upravljati mnogim funkcijama automobila putem glasovne kontrole, dok poznate funkcije stiskanja i prijelaza u stilu tableta upravljaju navigacijom i medijima. Ovo je jedan od najboljih sustava na tržištu, s velikim virtualnim gumbima koji olakšavaju pronalaženje glavnih kontrola.

Standardna oprema uključuje bežično punjenje pametnog telefona, DVD player, DAB radio i audio sustav Audi s deset zvučnika. Verzija s dugim međuosovinskim razmakom ima glazbeno sučelje odostraga, s dva USB priključka. Bang & Olufsen napredni zvučni sustav je obavezna nadogradnja i sadrži 23 zvučnika, 23-kanalno pojačalo i ukupnu izlaznu snagu od 1.920 vata. Odabir ove nadogradnje također otključava zabavni paket za stražnja sjedala, koji nudi dva prijenosna Android tableta.

Audi A8
Foto: Screenshot

2. Sigurnost i jamstvo – 93 / 100: Obilati sigurnosni paketi

Uz A8 postoji veliki izbor sigurnosnih paketa. Vodeća limuzina može se pohvaliti prilagodljivim tempomatom, head-up zaslonom, upozorenjem na napuštanje voznog traka, stražnjom kamerom, pomoći pri parkiranju i automatskim kočenjem u nuždi. A8 vjerojatno neće biti testiran na sudar od strane Euro NCAP-a, ali novije Audi limuzine i SUV-ovi dobili su se maksimalne ocjene od pet zvjezdica.

Audi A8 pokriven je Audijevim standardnim trogodišnjim jamstvom od 100.000 km, koje se može produžiti na četiri godine ili 120.000 km za oko 1.200 €, i pet godina ili 150.000 km za oko 2.800 €. Ovo je najskuplje produženo jamstvo u cijeloj Audi ponudi, u rangu s R8.

3. Vožnja – 84 / 100: Audi A8 ima jako dobar kočioni sustav

Ne bismo često rekli da je iskustvo vožnje od sekundarne važnosti za udobnost putnika na stražnjim sjedalima, ali u slučaju A8 napravili bismo iznimku. To ne znači da je vožnja A8 razočaravajuća, daleko od toga, jer postoji određena količina užitka u vrhunskom Audiju. Kao što biste i očekivali, standardne benzinske i dizelske verzije nevjerojatno su elegantne. Oba sada imaju 48-voltni blagi hibridni sustav, koji omogućuje automobilu da se kreće s ugašenim motorom, prije nego što se neprimjetno ponovno pokrene kada je to potrebno. To čini još lakšim duga putovanja.

60 TFSI e ima raspoloživ trenutni okretni moment od elektromotora koji omogućuje pretjecanja bez napora. Također je vrlo profinjen, jer je motor potpuno nečujan, a to, uz izvrsnu zvučnu izolaciju u cijelosti, znači da je vožnja gradskim brzinama vrlo opuštajuća. Međutim, integracija pogonskog sklopa s osam-stupanjskim automatskim mjenjačem modela A8 mogla bi biti bolja. Motor se automatski pali kada treba (osim ako niste postavili kontrole na EV-only način rada), a to je ponekad popraćeno blagim pomicanjem pogonskog sklopa.

Sama težina i širina Audija A8 nikad Vam ne padaju na pamet, ali kočnice su više nego spremne zaustaviti ovog “teškaša”. Jedno područje u kojem zaostaje za S-klasom je kvaliteta vožnje, ali s čvrstoćom dolazi poboljšana kontrola karoserije. To ne znači da se A8 čini glomaznim i predimenzioniranim kada ga vozite po manje kvalitetnoj cesti. Zahvaljujući upravljanju na sva četiri kotača, koje okreće stražnje kotače u suprotnom smjeru od prednjih pri manjim brzinama, A8 se u gradu doima kao manja A4 limuzina.

3,0-litreni V6 dizel, označen kao 50 TDI, najprodavaniji je A8 u Europi. Isporučuje 282 KS i 600 Nm okretnog momenta za postizanje vremena od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi i najveću brzinu od 250 km/h. 3,0-litreni V6 benzinac, označen kao 55 TFSI, isporučuje 335 KS i 500 Nm okretnog momenta za postizanje vremena od 0 do 100 km/h za 5,6 sekundi (5,7 sekundi u verziji s dugim međuosovinskim razmakom) i najveću brzinu od 250 km/h.

Oba motora imaju 48-voltni blagi hibridni sustav, koji omogućuje A8 vožnju s isključenim motorom tijekom. Također ima prošireni start-stop sustav i sustav za obnovu energije. Audi tvrdi da kombinirani učinak poboljšava potrošnju goriva za 0,7 litara na svakih 100 km vožnje. To ne zvuči puno, ali te će se uštede s vremenom povećati. 55 TFSI ne djeluje tako snažno kao 50 TDI zbog manjka okretnog momenta, ali je dovoljno brz i ubrzava linearno glatko. Također je toliko tih da je gotovo nečujan u praznom hodu, a izuzetno tih pri većim brzinama na autocestama.

Audi A8
Foto: Screenshot

Ipak, odabir manjih aluminijskih kotača od 50 cm mogao bi biti najbolji. Vožnja, iako nipošto neudobna, mogla bi biti više u skladu sa statusom velikog modela A8 ako bi se ugradili aluminijski naplatci od 48 ili 45 cm.

Audijev 60 TFSI e plug-in hibridni model koristi 3,0-litreni V6 benzinski agregat, uz električni motor koji se napaja iz baterije od 17,9 kWh. S ukupnom snagom od 456 KS i okretnim momentom od 700 Nm, ima impresivan učinak, ubrzavajući od 0 do 100 km/h za 4,9 sekundi.

4. Prostor – 76 / 100: Audi A8 izgleda šire nego ikad

Audi A8 veliko je vozilo, ali ostaje limuzina, pa bi onima koji traže više unutarnjeg prostora i svestranosti bolje odgovarali vodeći SUV-ovi Q7 ili Audi Q8. Ali, što se tiče udobnosti, A8 je bez premca najbolji, barem unutar Audijeve ponude. U konačnici, zaostaje za Mercedesom S-klase u smislu luksuznog dojma, ali kabina odiše klasom i sofisticiranošću. Audi je pametno redizajnirao unutrašnjost kako bi pružio veći osjećaj prostora, s minimalističkom nadzornom pločom.

Redizajnirana prednja maska i OLED rasvjetna traka na stražnjoj strani čine da A8 izgleda šire nego ikad. S 5.172 mm duljine, duži je od većine automobila na cesti, ali kraći od S-klase (5.246 mm) i Range Rovera (5.199 mm). Ali, ako je veličina bitna, možete nadograditi na verziju s međuosovinskim razmakom od 5.302 mm. Ostale dimenzije uključuju širinu od 2.130 mm (uključujući retrovizore) i visinu od 1.473 mm.

Audi A8 čini se prostranijim nego ikad, čemu djelomično doprinose manje izbirljiva unutrašnjost i povećani međuosovinski razmak. Prostora odostraga malo je veći u odnosu na prethodni A8, posebno u verziji s dugim međuosovinskim razmakom, ali limuzina najbolje funkcionira kao četverosjed, budući da tunel mjenjača lišava srednje sjedalo prostora za noge i udobnosti.

Prtljažnik od 505 litara stavlja A8 u rang s Mercedesom S-klase i s BMW-om serije 7. Dakle, tu je dovoljno mjesta za obiteljski odmor, iako plug-in e-tron model žrtvuje više od 100 litara prtljažnog prostora kako bi se smjestila baterija.

Foto: Screenshot

5. Potrošnja i deprecijacija – 72 / 100: 60 TFSI e plug-in hibrid najčišći izbor

48-voltni blagi hibridni sustav u Audiju A8 pomaže u postizanju respektabilnih pokazatelja uštede goriva (pod WLTP testiranjem), pri čemu 50 TDI troši 7 l/100 km kada koristi standardne 45-cm aluminijske naplatke. No, ako se odlučite za 50-cm naplatke koji dolaze s opremom Black Edition, potrošnja raste na 7,2 l/100 km. Benzinski model 55 TFSI Sport troši od 9,1 l/100 km u kombiniranom ciklusu. Odabir razine opreme također ima utjecaj na emisiju CO2, pri čemu 50 TDI emitira između 184-189 g/km CO2, dok su brojke od 206 g/km do 211 g/km za 55 TFSI.

60 TFSI e plug-in hibrid daleko je “najzeleniji” izbor. Benzinski / električni model ima navedenu minimalnu potrošnju od oko 1,9 l/100 km (sve dok bateriju držite napunjenom), s emisijom CO2 od 42 g/km.

Kao i kod svih limuzina, Audi A8 gubi pozamašan dio novca tijekom deprecijacije. Neki stručnjaci predviđaju da će A8 zadržati prosječno 36 posto svoje vrijednosti nakon tri godine i 60.000 prijeđenih kilometara, pri čemu će A8 L izgubiti nešto više. Performansni model S8 je bolji, zadržavajući 47 posto svoje izvorne cijene nakon trogodišnjeg razdoblja vlasništva.

Ukupna ocjena za Audi A8: 84 / 100 – Audi A8 ima impresivnu tehnologiju i luksuznu unutrašnjost, ali ne može parirati Mercedesu S-klase po udobnosti

Članak objavio Redakcija

Nissan X Trail

Nissan X Trail: Nedostaje mu učinkovitosti

Formula 1

Pet spektakularnih utrka Formule 1 koje nas tek čekaju u 2023. godini