in

Peugeot 5008: Bolji nego ikada ranije

Peugeot 5008
Foto: emirhankaramuk / Shutterstock.com

Zahvaljujući potpunom remontu, druga generacija Peugeota 5008 je podosta neprepoznatljiva od prethodnog automobila. To nije ništa loše, jer je bolji nego ikada ranije, zahvaljujući fantastičnoj unutrašnjosti i staloženom osjećaju na cesti. Peugeot 5008 je simpatičan automobil u benzinskoj verziji, ali ima najviše smisla u dizelskoj verziji srednje klase. Dovoljno je hrabar da podnese puno opterećenje, nudi impresivnu ekonomičnost i razumno je podešen.

Mora se boriti s jakim suparnicima u klasi obiteljskih SUV-ova

Nekada davno, Peugeot 5008 se prodavao kao MPV (višenamjenski automobil), a sada je SUV. U biti, to je verzija sa sedam sjedala modela 3008. Ako bacite oko na specifikacije, vidjet ćete da Peugeot 5008 ima iste motore i linije opreme kao i 3008, pri čemu je raspored sa sedam sjedala glavna komponenta koja ih razdvaja. Peugeot 5008 ima drugačiji stil i dužu liniju krova od 3008, dok produženi stražnji prepust znači da ima mjesta za treći red sjedala. To također znači da 5008 ima veći prtljažnik kada se stražnja sjedala ne koriste, što ga čini odličnim izborom za obitelji kojima je potrebno malo više prostora.

Svi ovi atributi znače da se Peugeot 5008 mora boriti s jakim suparnicima u klasi obiteljskih SUV vozila sa sedam sjedala. Glavni među njima je Škoda Kodiaq, kojoj se pridružio sličan SEAT Tarraco na čelu klase, iako je 5008 odlična alternativna opcija. Drugdje, tu su Nissan X Trail i Honda CR-V, iako oba ova modela imaju manja stražnja sjedala od 5008. Tu su i VW Tiguan Allspace, Hyundai Santa Fe i Kia Sorento.

Ipak, jedan savjet. Ako ćete često koristiti treći red sjedala, tada nijedan od ovih SUV-ova neće biti tako praktičan za svaki dan kao konvencionalni MPV poput VW Tourana ili modela na bazi kombija kao što je Toyota Proace Verso. Facelifting 2020. doveo je do neznatnih promjena stila eksterijera, uključujući veću rešetku, revidirana LED svjetla i nova prednja svjetla. Ugrađena tehnologija također je nadograđena s novim 25-cm zaslonom infotainmenta i ažuriranom 31-cm digitalnom instrument-tablom.

Ako 5008 zvuči privlačno, onda možete sjesti za volan već za 36.000 €. Ovo se odnosi za početnu razinu 1.2 PureTech 130 trocilindričnog turbo benzinca u Active Premiumu. Ako pomisao na 1,2-litreni motor od 128 KS koji je ujedno i SUV sa sedam sjedala nije privlačna, ne brinite, jer ova jedinica ima okretni moment, iako bi se mogla mučiti s punim opterećenjem. Ostali motori uključuju 1.6 PureTech benzinac sa 178 KS, 1.5 BlueHDi dizel sa 129 KS (zamijenio je raniji 1.6 BlueHDi), plus 2.0 BlueHDi sa 175 KS.

1.2 PureTech i 1.5 BlueHDi dostupni su s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ili automatskim EAT8 s osam stupnjeva prijenosa. Snažniji 1,6-litreni benzinski i 2,0-litreni dizelski agregati dolaze s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa. Sve verzije Peugeota 5008 imaju pogon na prednje kotače, ali nije dostupna opcija pogona na četiri kotača. Iako bi se to moglo činiti suludo na SUV-u, Peugeot nudi svoj sustav Grip Control kao opciju, koji prilagođava sustav kontrole proklizavanja različitim površinama i dodaje gume za blato i snijeg, što pomaže u pružanju minimalne sposobnosti terenske vožnje ako Vam je potrebna.

Oprema Active Premium + je ulazna točka u ponudu i prilično je dobro opremljena, ali nadogradnja na verziju Allure Premium + dodaje 45-cm aluminijske naplatke, pristup bez ključa, 25-cm zaslon infotainmenta s integriranom satelitskom navigacijom i ambijentalno unutarnje osvjetljenje. Allure Premium +, GT i GT Premium modeli čine ostatak asortimana.

Peugeot 5008 uvelike se promijenio od svog predstavljanja 2009. godine. Prvi model bio je fokusiran na prostor i praktičnost, s malo pažnje posvećene glamuru i stilu. Stvari su se promijenile s trenutnim modelom, koji ima odvažan stil, otmjenu kabinu i najnoviju tehnologiju.

Povijest

Peugeot 5008 prve generacije (2009. – 2017.)

Izvorni 5008 stigao je 2009. godine kao MPV sa sedam sjedala i bio je veliki korak naprijed u kvaliteti i dinamici vožnje u odnosu na automobile koji su bili ranije. Peugeot je svoj prvi putnički automobil, 806, predstavio 1995. godine, a stilski 807 2003. godine. Ali, svaki novi model pokušavao je dobiti dio još manjeg kolača, jer su kupci migrirali s MPV-a na SUV-ove. Stoga ne čudi da je trenutni 5008 više SUV nego MPV.

Peugeot 5008 druge generacije (2017. – ?)

Zahvaljujući potpunom remontu, druga generacija Peugeota 5008 je neprepoznatljiva od prethodnog automobila. To ipak nije loša stvar jer je bolji nego ikada, zahvaljujući fantastičnoj unutrašnjosti i staloženom osjećaju na cesti. 5008 je simpatičan automobil u benzinskoj verziji, ali ima najviše smisla u dizelskoj verziji srednje klase. Dovoljno je hrabar da podnese puno opterećenje i nudi impresivnu ekonomičnost.

1. Potrošnja i deprecijacija – 93 / 100: Podosta poželjan SUV

Ako Vam je ekonomičnost goriva prioritet, onda je 1.5 BlueHDi 130 dizel najbolji motor za kupnju. Ako se odabere s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, najekonomičniji je od svih, s navedenom WLTP potrošnjom od 4,6 l/100 km. Ako izaberete osmostupanjski automatski mjenjač s 1.5 BlueHDi, tada se ekonomičnost malo smanjuje s kombiniranom najnižom potrošnjom od 4,9 l/100 km. Vrijedno je napomenuti da se ove brojke o ekonomičnosti odnose na najosnovniju verziju 5008 s kojom se ti motori isporučuju, a prelaskom na onu s većim kotačima ili većom težinom zahvaljujući dodatnom priboru, ove brojke će se smanjiti.

Druga dizelska opcija je 2.0 BlueHDi 180 jedinica sa 175 KS. 2,0-litreni motor je bio dostupan sa 148 KS i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, ali s 1.5 motorom od 128 KS, ova je jedinica povučena, ostavljajući snažniju verziju koja dolazi s automatskim mjenjačem EAT8 kao standardom. Prema WLTP testu ovo postiže kombiniranu najnižu potrošnju od 5,5 l/100 km.

Ako želite benzinsku snagu, opcija 1.2 PureTech 130 pristojan je izbor. Troši od 5,9 l/100 km s ručnim mjenjačem i od 6,1 l/100 km s EAT8 automatikom. Naravno, nije tako ekonomičan kao dizeli, ali te brojke znače da nije na odmet posegnuti za benzincem. Na vrhu benzinske ponude, 1.6 PureTech 180 s EAT8 automatikom ugrađenim kao standardom postiže potrošnju od 6,5 l/100 km, što ga čini najmanje ekonomičnim izborom u ponudi.

Emisije za dizelske motore kreću se od 122 g/km za 1.5 BlueHDi ručni, do 168 g/km za 2.0 BlueHDi automatik. Benzinski modeli imaju emisije u rasponu od 13 do 177 g/km. Opet, ove brojke podložne su promjenama s dodatkom većih kotača i višim stupnjevima opreme.

Peugeot 5008 je podosta poželjan SUV. Zadržava oko 50 posto svoje vrijednosti nakon tri godine i 60.000 km vlasništva, što je malo ispod 52 posto predviđenih za Škodu Kodiaq.

2. Dizajn – 92 / 100: Peugeot 5008 ima osebujan stil

Ova druga generacija 5008 radikalno se razlikuje od svog prethodnika, a Peugeot je premjestio automobil u SUV pune veličine sa sedam sjedala kako bi zadovoljio sve veću potražnju kupaca za terencima. Kao dio te tranzicije, automobil je prešao na skalabilnu EMP2 platformu koja je u osnovi manjeg 3008 i automobila sestrinske marke Citroen, kao što je C5 Aircross.

Uspravna rešetka, detaljna prednja i stražnja svjetla, strmo vjetrobransko staklo, povišena visina vožnje i skriveni C-stupovi daju modelu 5008 karakterističan izgled, a dizajn je sličan sličnom modelu 3008. Automobili poput Škode Kodiaq imaju tradicionalniji izgled, ali 5008 svakako ima osebujan stil, a facelifting 2020. donio je daljnja stilska podešavanja kako bi se stvari osvježile.

Iznutra, sve je super, budući da 5008 ima istu unutrašnjost vrhunske kvalitete kao i 3008, što ga čini jednim od najboljih automobila u klasi što se tiče sjedenja. Kontrolna ploča obavija vozača, uključujući Peugeotov infotainment sustav. Tu je zaslon osjetljiv na dodir od 20 cm za početne verzije Active Premium + i veći zaslon od 25 cm za sve ostale specifikacije.

Mali upravljač i visoko postavljena ploča s instrumentima također ostaju, a dobivate Peugeotov najnoviji “i-Cockpit” zaslon, s 31-cm digitalnim zaslonom iza upravljača. Poput Audijevog virtualnog kokpita, to znači da možete promijeniti raspored brojčanika, odabrati što se prikazuje (i kako) ili prikazati upute satelitske navigacije ispred Vas.

Osim nekih materijala niže kvalitete niže u kabini i nezgodnih kontrola na zaslonu osjetljivom na dodir za klima uređaj, unutrašnjost modela 5008 jedna je od najboljih u svojoj klasi. Izvrsno izgleda, kvalitetna je i funkcionalna. Što više možete tražiti od automobila sa sedam sjedala?

Peugeotov 31-cm zaslon na ploči i infotainment zaslon osjetljiv na dodir pružaju obilje tehnologije. Svi modeli imaju Apple CarPlay i Android Auto. Prerađeni 5008 predstavio je veći 25-cm zaslon osjetljiv na dodir. Prethodna jedinica od 20 cm sada je ugrađena samo u osnovnu opremu Active Premium. Nova postavka koristi gotovo isto sučelje, ali se prikazuje na većem, oštrijem zaslonu. Prilično je osjetljiv na dodire, ali se ne učitava tako brzo koliko bi neki željeli.

Peugeot 5008
Foto: Screenshot CARS ARENA YT

Postavke modela 5008 nisu pretjerano dobre u nekoliko ključnih područja. Peugeotov otpor korištenju fizičkih kontrola klime čini se kao loše rješenje, s velikim pločama s obje strane zaslona rezerviranim za postavke temperature. To se nikada ne može minimizirati, tako da veličina zaslona kamere za vožnju unatrag nije tako jasna koliko bi mogla biti, a također čini sustav jeftinim u inače posebnoj kabini. Sprijeda se nalazi USB utičnica, ali putnici u srednjem redu dobivaju dodatni par samo u GT i GT Premium izvedbi.

3. Prostor – 91 / 100: Peugeot 5008 dugačak je nešto više od 4,6 m

Peugeot 5008 ima sedam sjedala (ako Vam treba samo pet sjedala, odlučite se za jeftiniji 3008) i jedva da je u rangu sa svojim glavnim konkurentima po prostoru. Peugeot se ponosi činjenicom da 5008 SUV ima više prostora na stražnjim sjedalima od MPV verzije koju je zamijenio. Nije najbolji za vidljivost, budući da je vanjski dizajn prouzročio smanjenje vidljivosti mrtvoga kuta. Stražnji prozor je malen i čini se da je daleko. Stoga, 5008 nije najlakši automobil te vrste za vožnju.

Peugeot 5008 dugačak je nešto više od 4,64 m i širok 1,84 m, što znači da je malo manji od Škode Kodiaq. Također je nešto niži, sa 1,65 m visine. Peugeotov međuosovinski razmak duži je od Škodinog, 2,84 m, iako prostora za noge u oba ima dovoljno. Jedna prednost koju Škoda ima je više prostora za glavu odostraga.

U srednjem redu nalaze se tri pojedinačna sjedala, sva s Isofix nosačima za dječje sjedalice te se pomiču za maksimalnu udobnost. Baza sjedala je tvrda, ali zahvaljujući dugom međuosovinskom razmaku i ravnom podu modela 5008, postoji ogroman prostor za koljena. Prostor za glavu je također dobar, iako panoramski krov (standard na GT Line Premium) oduzima nešto prostora putnicima na srednjim sjedalima.

Ulazak u treći red lakši je nego u Škodi Kodiaq sa sedam sjedala, jer je srednji red više smješten prema naprijed. Krajnja stražnja sjedala prvenstveno su dizajnirana za djecu, ali odrasli mogu sjediti ondje sve dok je red ispred pomaknut prema naprijed. Obje se stolice sklapaju u pod kada nisu u upotrebi i prekrivene su pločama koje se podižu. Ako trebate više prostora za odlaganje stvari ispod poda, sjedala se također mogu i ukloniti.

Kao i kod većine putničkih vozila, u stražnjem dijelu modela 5008 s podignutim trećim redom, s ponuđenih 167 litara, nema previše prostora za prtljažnik. Za usporedbu, Škoda Kodiaq ima 270 litara, dok Nissan X-Trail ima samo 135 litara. Ako preklopite Peugeotova sjedala, naći ćete 952 litre prostora, što je puno više od Kodiaqovih 720 litara. Također možete potpuno izvaditi stražnja sjedala. Ona su relativno lagana u usporedbi s nekim konkurentima, a to znači da imate masivnih 1.060 litara prostora.

Foto: Screenshot CARS ARENA YT

Ako preklopite drugi red sjedala, Peugeot 5008 ima ukupno 2.150 litara prostora, što također nadmašuje Kodiaqov kapacitet od 2.065 litara. Peugeot 5008 impresivan je i jedan od najprostranijih automobila u svojoj klasi.

Kao što možete očekivati, dizelski modeli 5008 nude najbolju sposobnost vuče, s 2,0-litrenim BlueHDi motorom od 175 KS koji može vući do 1.750 kg. 1.5 BlueHDi dizel sa 129 KS ima maksimalnu težinu prikolice s kočnicama od 1.300 kg u ručnom mjenjaču sa šest stupnjeva prijenosa ili 1.200 kg u kombinaciji s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa. 1,2-litreni benzinski model ima vučni kapacitet od 1.100 kg, dok je 1,6-litrena verzija procijenjena za dodatnih 200 kg.

4. Vožnja – 90 / 100: Peugeot 5008 nudi slične motore kao 3008

Peugeot 5008 nije tako “oštar” za vožnju kao Škoda Kodiaq, ali ovaj obiteljski SUV pruža mnogo udobnosti. Njegova mekša postavka ovjesa i dugačak međuosovinski razmak znače da automobil lijepo gazi neravni asfalt, a dobra vijest je da to ne dolazi nauštrb kontrole nad karoserijom, jer kontrolira pokrete s profinjenim, prilično mekanim osjećajem. Međutim, postoji loša strana ove gipkosti, jer Peugeot ipak trpi ponešto naginjanja u zavojima. Da stvar bude gora, mali upravljač olakšava prebrzo okretanje i remeti ravnotežu automobila. Ipak, postoji dobra razina prianjanja s obzirom na ustupke udobnosti.

Barem je vozački položaj dobar, jer možete vidjeti brojčanike iznad upravljača, za razliku od i-Cockpita u nekim starijim modelima Peugeota. Udobno je sjediti zahvaljujući kvalitetnim sjedalima, a vidljivost prema naprijed je dobra, iako je vidljivost straga ograničena i morat ćete se osloniti na sustave kamera za lakše parkiranje.

Dostupni su ručni i automatski mjenjač, a oba su dobra opcija. Ručni je uglađeniji od onog koji se nalazi u (sada ukinutom) Grand C4 SpaceToureru, a automatski EAT6 također lijepo mijenja stupnjeve prijenosa. Ne postoji model s pogonom na sva četiri kotača, ali neke verzije imaju gume za blato i snijeg i Grip Control koji je napredni sustav kontrole proklizavanja koji može raditi na pogonskim kotačima pojedinačno kako bi se povećalo prianjanje.

Ponuda motora 5008 slična je onoj u 3008, s 1.2 PureTech 130 benzincem, 1.6 PureTech 180 turbo benzincem i 2.0 BlueHDi 180 dizelom. Dizel 1.6 BlueHDi 120 bio je dostupan pri lansiranju, ali je 2018. zamijenjen dizelom 1.5 BlueHDi 130 s više snage i većom ekonomičnošću.

Veliki SUV sa sedam sjedala i 1,2-litrenim trocilindričnim benzinskim motorom mogao bi zvučati kao recept za sporo ubrzanje, ali turbopunjač jedinice pomaže u isporuci maksimalnog okretnog momenta od 230 Nm od samo 1.750 o/min. Od 0 do 100 km/h treba mu 9,9 sekundi, s maksimumom od 188 km/h. Dodatna snaga 1,6-litrenog PureTech motora od 178 KS znači da isti sprint postiže za 8,3 sekunde.

1.5 BlueHDi diesel sa 128 KS i 300 Nm okretnog momenta postavljen je da zadrži ljepotu starog 1.6 BlueHDi kao najprodavanijeg modela u ponudi, nudeći najbolje podatke o ekonomičnosti. 2,0-litreni BlueHDi dolazi sa 175 KS, a dostupan je samo u GT i GT Premium s automatskim mjenjačem EAT8 kao standardnom opremom. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za oba dizela je 11,1 sekunda, odnosno 9,2 sekunde.

Peugeot 5008
Foto: Screenshot CARS ARENA YT

5. Sigurnost i jamstvo – 81 / 100: Većina tehnologije uključena je u standard

Kao obiteljski automobil, Peugeot će biti umirujuće siguran, nudeći autonomno kočenje i upozorenje o napuštanju voznog traka kao standard u čitavoj ponudi, dok modeli Allure i noviji imaju detekciju mrtvoga kuta, kao i funkcije pomoći dugih svjetla i zadržavanje u voznom traku. Nema baš nikakve sigurnosne tehnologije za dodati jer je većina toga uključena kao standard. Euro NCAP ocjena od pet zvjezdica modela 3008 koju je postigao 2016. jednako se odnosi i na sedmerosjed, budući da ima istu sigurnosnu tehnologiju.

U dobrom dijelu Europe, 5008 ima isto trogodišnje jamstvo koje je dostupno za sve nove Peugeote, pri čemu prve dvije godine pokriva Peugeot, a posljednju godinu pokrivaju zastupnici tvrtke. To je uglavnom industrijski standardni paket i jedino ga je pobijedio Hyundai koji nudi petogodišnje pokriće, Kijino sedmogodišnje jamstvo i Toyotin Relax program koji omogućuje do deset godina / 150.000 km jamstva proizvođača.

Ukupna ocjena za Peugeot 5008: 89 / 100 – Peugeot 5008 je moderan obiteljski SUV koji nudi dobru praktičnost i koristan treći red sjedala

Članak objavio Redakcija

Formula 1

Top 10 najvećih iznenadnih pobjeda u Formuli 1

Ford Fiesta

Ford Fiesta: Izmamit će osmijeh na lice