Pretraži
Vječito pitanje : Kako uvesti rabljeno vozilo iz inozemstva i koliko doista vrijedi polovni automobil iz Njemačke

Vječito pitanje : Kako uvesti rabljeno vozilo iz inozemstva i koliko doista vrijedi polovni automobil iz Njemačke

Objavljeno: 09/07/2019 / Autor: Mihael / Foto: carina.gov.hr / netcarshow.com / pexels.com

Članstvom Hrvatske u Europskoj Uniji, procedura i postupak oko uvoza rabljenih automobila u Republiku Hrvatsku se značajno promijenio od onoga kako je izgledao dok smo bili izvan EU. Za početak, važno je razjasniti temeljne pojmove koji su se djelomično promijenili, odnosno pojavili.

Prije EU članstva, svaki automobil koji ste kupili „vani“ te s njim došli u Hrvatsku je morao biti uvezen (uvoz). Sada, otkako smo postali članica Europske Unije, dobili smo i novi pojam, tzv. unos automobila. On se odnosi na automobile kupljene unutar Europske Unije koje „uvozimo“ u Hrvatsku.

E, sada ih više ne uvozimo nego unosimo (iako se i dalje voze) jer se na njih više ne plaća carina pri prelasku državne granice.

Uvoz rabljenog automobila iz Njemačke nije (više) nužno najbolji scenarij

Tom prilikom, automobil se više ne prijavljuje na carini nego se potražuje obračun posebnog poreza na motorna vozila. Pored toga, za automobile koji su bili registrirani na području EU više nije potreban EUR1 dokument. Posebni porez se izračunava na osnovu tržišne vrijednosti automobila i sastoji se od dva dijela.


rabljeni automobil iz inozemstva


Prvi dio je porez na vrijednost automobila, dok se drugi dio temelji na emisiji CO2, podijeljenoj na benzince i dizelaše. Potrebnu tabelu možete pronaći kao dio zakona o posebnom porezu na motorna vozila.

Posebni porez na motorna vozila moguće je utvrditi na dva načina, a koji će se način primjeniti u vašem slučaju odlučujete isključivo vi sami. Trenutak u kojem se odlučujete jest pri podnošenju porezne prijave (PP-MV obrazac).

Prva opcija jest da se posebni porez odredi prema važećoj tabeli koja se nalazi u Pravilniku o posebnom porezu na motorna vozila. U tom slučaju na vaš se automobil primjenjuje fiksna deprecijacijska tabela pa ga nije potrebno voziti u carinski ured na pregled i procjenu.

U tom slučaju se porezno rješenje donosi u skraćenom postupku što vam iz aspekta utrošenog vremena ide u prilog. Stvarno stanje vozila u tom slučaju ne igra nikakvu ulogu.



Da biste mogli napraviti izračun posebnog poreza, potrebna vam je cijena automobila s PDV-om na dan njegove prve registracije. Dakle, na dan kada je taj automobil prvi puta registriran u „XY“ državi Eurposke Unije, trebate imati podatak koliko je on tada koštao u Republici Hrvatskoj sa svojom tvornički ugrađenom opremom.

Situacija je lakša za novije automobile jer je Carinska uprava Republike Hrvatske objavila prodajne cijene vozila za vremenski period od ulaska Hrvatske u Europsku Uniju, što bi bilo od 1. srpnja 2013. godine. Za starija vozila, morat ćete malo više istraživati kako biste dobili točnu informaciju o maloprodajnoj cijeni automobila na dan njegove prve registracije.

Drugi način određivanja posebnog poreza na motorna vozila za vaš automobil jest putem pregleda i procjene vozila kod Carinske uprave. Carinski djelatnik će izraditi zapisnik koristeći se pritom raspoloživim podacima o cijenama rabljenih vozila na hrvatskom tržištu.

Po zakršetku postupka procjene automobila, carinski djelatnik piše zapisnik a na njega možete uložiti prigovor ukoliko se ne slažete s utvrđenim porezom. Cijela stvar može otići i na drugi stupanj kod sudskog procjenitelja. Kao što već i sami vidite, postupak može biti i podulji.

Kako procjeniti uvezeno vozilo ?

Pojednostavljeno rečeno, iskusni ljudi koji se već dulje vrijeme bave uvozom, odnosno unosom automobila iz EU, reći će vam da je manje muke ukoliko se odlučite za prvu metodu procjene prema tabilici nego li da se idete upuštati u procjenjivanje od strane Carinske uprave. To posebice vrijedi za novije automobile koji su u vrlo dobrom stanju.

Ukoliko je vaš automobil prešao puno kilometara a godine su se nagomilale otkad je napustio proizvodnu traku, onda je preporučljivo da se odlučite za metodu procjene kod Carine jer ćete u konačnici proći povoljnije.


rabljeni automobil iz inozemstva

rabljeni automobil iz inozemstva


 

Nema ograničenja na prijeđene kilometre

Prilikom unosa automobila u Hrvatsku, dužni ste platiti i naknadu za gospodarenje otpadnim vozilima, a to rješenje također ispostavlja Carinska uprava. Obrazac za okoliš (OV-1) popunite i predajte istovremeno kada idete na carinu zbog poreza.

Da ne bi bilo zabune, prije ove procedure s posebnim porezom na motorna vozila, automobil ćete po dolasku u Hrvatsku voziti na homologaciju s potrebnom papirologijom. Homologaciju obavljaju Hrvatski autoklub sa svojom mrežom ispitnih mjesta u stanicama za tehnički pregled te Centar za vozila Hrvatske.

Homologacija je u pravilu puka formalnost ukoliko imate čiste papire, gdje je ključan tzv. CoC dokument, odnosno potvrda proizvođača iz RH, ako niste dobili CoC prilikom kupovine. Nakon toga slijedi prethodno opisana procedura na carini. Ako sve ide glatko, možete očekivati da je sve gotovo unutar četiri dana nakon čega vam preostaje samo klasična registracija vozila.


Pogledaj galeriju


Uvoz automobila iz EU, Uvoz rabljenih automobila iz inozemstva, Uvoz rabljenog automobila

Povratak na vrhpointer
Zatvori X