Očekuje se da će prodaja automobila u svijetu porasti do brojke od skoro 70 milijuna proizvedenih automobila do kraja 2021. godine, u odnosu na predviđenih 63.8 milijuna vozila u 2020. godini. Sektor je doživio silazni trend uslijed usporavanja globalnog gospodarstva i dolaska pandemije koronavirusa u svim ključnim elementima ekonomije.
Južna Amerika i Europa doživjele kolaps
Prije pandemije procijenjeno je da je međunarodna prodaja automobila bila na putu da dostigne 80 milijuna. Iako najnoviji podaci pokazuju poboljšanje u odnosu na prethodne procjene, ekonomski problemi u industriji se nastavljaju, a potražnja za novim motornim vozilima pala je tijekom 2020. godine. Južna Amerika i Europa bile su među najteže pogođenim svjetskim regijama, a prodaja automobila u tim dijelovima svijeta smanjila se za oko 25 posto.
Slobodan pad u veljači prošle godine
Nakon godina dvoznamenkastog rasta, kinesko je gospodarstvo počelo gubiti snagu. Kina je bila najveće tržište automobila zasnovano na prodaji s oko 21 milijuna vozila u 2019. godini. Međutim, mjesečna prodaja automobila u Kini bila je u slobodnom padu u veljači 2020. zbog izbijanja koronavirusa u zemlji i straha od prijeteće recesije. Kao rezultat uspješnih mjera suzbijanja, tržište je u travnju prošle godine počelo pokazivati znakove oporavka, pružajući spas velikim proizvođačima.
—————————–
Jeste li znali?
Svaki četvrti automobil dolazi iz Kine. Kina je 2006. godine bila treće najveće svjetsko tržište automobila, a u međuvremenu je prodaja automobila u Kini porasla za više od 40 posto. Ubrzo nakon te 2006. godine, Kina je preuzela vodstvo i postala najveće svjetsko tržište automobila, jer su niska penetracija vozila, rastući prihodi, veća dostupnost kredita i pad cijena automobila podigli prodaju iznad one u Japanu. Više od polovice automobila proizvodi se u Aziji i Oceaniji, dok Europa proizvodi gotovo trećinu.