Škoda Kodiaq SUV impresivan je svestrani automobil i jedan od najboljih obiteljskih automobila koji se danas prodaju. Ispunjava visoka očekivanja i uspijeva pokriti sve temelje jer je udoban, praktičan i dobar za vožnju, ali i relativno pristupačan za kupnju i korištenje. Da pojednostavimo – jednostavan za život. Nudeći razuman raspon razina opreme i konkurentnu cijenu, plus niz snažnih i uglađenih benzinskih i dizelskih motora, Kodiaq bi trebao biti na popisu za kupovinu onih koji traže prostor i SUV stil s ograničenim proračunom. Također se sviđa i onima koji žele vrhunsku razinu opreme i udobnosti. Mogućnost prednjeg ili pogona na četiri kotača dodatno povećava njegovu privlačnost.
Za Škodu je Kodiaq bio pravi automobil u pravo vrijeme. Ovaj veliki SUV kombinira Škodin etos praktičnosti, jednostavnosti i vrijednosti s trenutnom potražnjom za velikim učinkovitim crossoverima. U biti, taj je SUV ekvivalent obiteljskog automobila Škoda Superb, ali s dodanim kvalitetama povišenog vozačkog položaja i opcije sedam sjedala. Unatoč relativno velikim dimenzijama Kodiaqa, ustvari je iznenađujuće agilan automobil koji također nudi respektabilnu ekonomičnost za svoju veličinu. To je zato što koristi verziju MQB platforme VW Grupe, koja se fokusira na uštedu težine u bilo kojem obliku korištenja. To znači da je Škoda Kodiaq lakši i okretniji od mnogih svojih rivala.
1. Vožnja – 94 / 100: Škoda Kodiaq nudi vrlo dobru ravnotežu upravljanja
Kupci velikih SUV-ova poput Kodiaqa vjerojatno neće biti previše zainteresirani za to kako se snalazi u zavojima pri većoj brzini. Međutim, ohrabruje činjenica da velika Škoda nudi vrlo dobru vožnju i ravnotežu upravljanja. U kombinaciji sa snažnim performansama i pristojnom profinjenošću motora, nalazi se među najboljima u svojoj klasi. Ispod Kodiaqove vanjštine čvrstog izgleda nalazi se svestrana MQB platforma VW grupe. Ova arhitektura šasije podupire sve, od sportskog automobila Audi TT do ovog obiteljskog SUV-a, naglašavajući koliko je prilagodljiva. Škoda dobiva standardni raspored ovjesa za svoju klasu, s MacPherson oprugama koje se brinu za višestruku osovinu straga.
Lako je prepoznati podlogu Škode, jer kao i kod većine automobila temeljenih na MQB-u, upravljanje je precizno. S podignutom karoserijom zbog veće visine vožnje i ovjesa s dužim hodom, ova postavka znači da Vas dobro izolira od konfiguracije terena. Na standardnim kotačima od 45 cm, s relativno visokim gumama, vožnja je podatna. Kodiaqov ovjes lijepo ugađa neželjena pomicanja kotača, dok karoseriju održava relativno stabilnom. Postoji i određena razina profinjenosti koja odgovara kvaliteti vožnje. Iako je 2.0 TDI motor malo glasniji od nekih drugih, još uvijek nije pretjerano nametljiv i možete iskoristiti okretaje prije nego što postane prebučan.
2. Dizajn – 96 / 100: Elegantna Škoda Kodiaq
Nakon godina proizvodnje prilično neupadljivih vozila, Škoda je dokazala da može biti elegantna s modelima kao što su Yeti i Superb. Kodiaq se može dodati tom popisu. Nije radikalan ili revolucionaran na bilo koji način, ali ima podcijenjenu klasu koja je u suprotnosti s njegovom cijenom. Prednji dio uvelike je inspiriran Superbom, s oštrim dizajnom dvostrukih prednjih svjetala. Ima uglat dizajn, dok mu detalji kao što su istaknuta rešetka, školjkasti poklopac motora i visoki struk daju istinski SUV izgled. Što se tiče stražnjeg dijela, tu se nalazi Škodin zaštitni znak stilske linije koja prerezuje poklopac prtljažnika na dva dijela i četvrtasta stražnja svjetla.
Prošlogodišnje ažuriranje donijelo je neke stilske izmjene, uključujući novu rešetku hladnjaka, revidirana prednja svjetla i novi dizajn poklopca motora. Straga, novi branik ima element difuzora, dok vrata prtljažnika imaju redizajnirani spojler. Puna LED prednja svjetla standardna su od opreme SE L i iznad te dodaju još jedan element klase Kodiaqu. Također uključuju pomične LED indikatore u stilu Audija. Čak i osnovni modeli dolaze s LED dnevnim svjetlima i LED stražnjim svjetlima.
Oprema SE Drive uključuje osnovna LED prednja svjetla i 45-cm aluminijske naplatke koji izgledaju malo mali u lukovima kotača. Ako odaberete SE L Executive ili višu razinu opreme, dobit ćete 48-cm naplatke. Sportline varijante dolaze s 50-cm aluminijskim naplatcima koji daju onaj mišićavi SUV izgled za kojim kupci žude, ali imaju štetan učinak na kvalitetu vožnje.
3. Potrošnja i deprecijacija – 76 / 100: Viša razina opreme, veća potrošnja
Škoda Kodiaq nije samo jedan od najjeftinijih modela sa sedam sjedala za kupovinu, već bi se trebao pokazati i jednim od najisplativijih za vožnju. Glavne varijante mogu biti skupe, ali čak i one nude dobru razinu ekonomičnosti za automobil ove veličine i težine. Najučinkovitiji izbor motora je 2,0-litreni dizel od 148 konja u kombinaciji s pogonom na prednje kotače i DSG automatikom. U opremi SE Drive i sa sedam ugrađenih sjedala, navedena najveća potrošnja goriva (u kombiniranom ciklusu) je 5,4 l/100 km, s CO2 emisije od 141 g/km.
Vrijedno je napomenuti da će se ove brojke malo pogoršati kako budete napredovali kroz raspon opreme. Odnosno, kako se težina i veličina kotača povećavaju. Dodavanje pogona na četiri kotača također utječe na ekonomičnost i emisiju. Što se tiče benzinaca, SE L Executive-spec sedmerosjed s početnom 1,5-litrenom TSI jedinicom trošit će oko 7,2 l/100 km i ispuštati 164 g/km. S dodatnom snagom i standardnim pogonom na sva četiri kotača, 2,0-litrena benzinska verzija od 187 KS u opremi Sportline troši 8,2 l/100 km, s emisijom CO2 od 186 g/km.
Deprecijacije za Kodiaq vrlo su razumne i na razini sličnih SUV vozila. Očekujte vrijednosti u rasponu od 50-55 posto nakon tri godine vlasništva, s najboljim performansama verzija SE Drive-spec.
4. Prostor – 88 / 100: Škoda Kodiaq puna detalja
Ovo je područje u kojem se Škoda Kodiaq mora istaknuti kako bi uspjela i, na sreću, to uglavnom i uspijeva. Nudi izvrsnu razinu prostora za većinu putnika i prtljažnik koji je vodeći u klasi. Uz ponuđeni prostor, preglednost je vrlo dobra, a Škoda je odoljela porivu da Kodiaqu podari stražnji kraj poput coupea. Umjesto toga, kutijasti dizajn omogućuje pristojan pogled prema naprijed. Svaki model dolazi ili sa senzorima za parkiranje ili kamerom za vožnju unatrag. Stoga, manevriranje u prostoru nije teško za automobil ove veličine.
Spremište je također izvrsno u Kodiaqu. Suvozač ima pristup pretincu na središnjoj konzoli, spremištu za telefon, određenom broju držača za čaše, plus dvama pretincima za rukavice – jednom konvencionalnom i drugom s poklopcem na preklop iza drvene ploče s instrumentima. Putnici na stražnjim sjedalima također imaju uredne stoliće s ugradbenim držačima za čaše i svjetlima.
Budući da se radi o Škodi, postoji i niz zgodnih “Simply Clever” detalja po kabini. Automobili s vrhunskim specifikacijama standardno dobivaju vrata prtljažnika s električnim pogonom, ali Škoda je s Kodiaqom doista razmišljala o detaljima. Kišobrani u prednjim vratima, strugač za led u poklopcu spremnika za gorivo i korisno spremište ispod poda u prtljažniku neki su od pametnih dodataka. Ove male značajke neće učiniti boljom niti pokvariti kupnju, ali će biti korisne i učiniti svakodnevni život s automobilom jednostavnijim.
5. Sigurnost i jamstvo – 87 / 100: Bez iznenađenja na testu sigurnosti
Kodiaq se nalazi na istoj MQB platformi kao kad je prvi put debitirao na Superbu. Ista platforma nalazi se i u Ateci i Tiguanu, dok se gotovo svi pogonski sklopovi i tehnologija već nalaze u arhitekturi VW grupe. Ovo bi dijeljenje platforme trebalo automobile učiniti pouzdanijima jer su svi problemi trebali biti identificirani na prethodnim modelima. Sa sedam zračnih jastuka koji su standardno ugrađeni u cijelom asortimanu, plus autonomnim kočenjem s nadzorom pješaka te još nizom dodataka, nije iznenađenje da je Kodiaq postigao Euro NCAP ocjenu sigurnosti od pet zvjezdica.
Lane Assist i sustav za detekciju mrtvoga kuta dostupni su kao standard na izvedbama Laurin i Klement. Senzor umora vozača opcijski za sve verzije. Prošlogodišnji facelift uključivao je poboljšanja nekih sigurnosnih sustava Kodiaqa. Sustav automatskoga kočenja u nuždi sada može prepoznati pješake i bicikliste. S druge strane, radarski senzori okrenuti unatrag mogu detektirati hoće li doći do sudara.
Škoda nudi Kodiaq s tipičnim trogodišnjim jamstvom od 100.000 kilometara kao standardom. Iako postoji mogućnost da se to produži na pet godina i da se kilometraža ograniči na 150.000 km za dodatni mir…
Ukupna ocjena za Škodu Kodiaq: 88 / 100 – Za obitelji koje traže praktičan, udoban i dobar SUV, Škodu Kodiaq teško je nadmašiti