Mnogi će obratiti pozornost na Urusov agresivni izgled, ali ispod tipično vičnog Lamborghinijevog eksterijera krije se istinski obiteljski SUV. Naravno, prisutno je dovoljno performansi da posrami i sportske automobile i superautomobile, nešto što je impresivno kada uzmete u obzir veličinu i težinu Lamborghini Urusa. Što se tiče prisutnosti na cesti, malo je toga što se može natjecati s Urusom. Uvelike je drugačiji od tipičnog Lamborghinija na koji smo navikli, ali izvedba je sasvim dobra.
Počeo se prodavati uz Huracan i Aventador
Izgradnja Lamborghinija Urusa bila je cijena koju je tvrtka morala platiti kako bi nastavila s izradom superautomobila (nešto što je Porsche uveo s Cayenneom, a Ferrari je kasno naučio s Purosangueom). Ovo nije Lamborghinijev prvi SUV. Četvrtasti, često zaboravljeni LM002 bio je glavni off-roader 1980-ih i 1990-ih, ali Urus je izravno usmjeren na tržište s intenzivnom konkurencijom – sektor SUV-ova visokih performansi.
Lamborghini Urus počeo se prodavati 2018. godine, uz Huracan i Aventador. Potonji superautomobil u međuvremenu je napustio Lamborghini liniju. Za razliku od svoje braće superautomobila, Urus nema u sredini motor V10 ili V12. Umjesto toga, nudi twin-turbo V8 koji se nalazi u mnoštvu Lamborghinijevih SUV modela VW grupe, kao što su Porsche Cayenne Turbo, Bentley Bentayga i Audijev RS Q8. Ostali suparnici uključuju majstorski Aston Martin DBX, Range Rover Sport SVR agresivnog izgleda i Maserati Levante.
Izvorno, Lamborghini Urus imao je 641 KS na raspolaganju, ali je to napumpano na 657 KS s 850 Nm okretnog momenta nakon renoviranja prošle godine. Facelift je sa sobom donio mnogo revizija, a da ne spominjemo udvostručenje linije Urusa kako bi uključio početne razina S i vrhunske modele Performante. Oba imaju isti pogonski sklop, ali Performante će ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 3,3 sekunde, tri desetinke brže od S modela. Oba postižu maksimalnu brzinu od 305 km/h.
Poput Lamborghinijevih superautomobila, tu je mjenjač s pogonom na sva četiri kotača, dok ZF-ov osmostupanjski automatski mjenjač pomaže da se ta snaga prenese na gume. Ova postavka dizajnirana je za pružanje nesalomive trakcije na cesti, a ne za off-road sposobnost, iako zračni ovjes može podići automobil da mu pomogne u tome ako je potrebno. Lamborghini također nudi reprofilirane prednje i stražnje branike.
Cijena za S je oko 220.000 €, a Performante je od oko 245.000 €. Međutim, to je samo početna točka za katalog opcija personalizacije dostupnih kupcima. Postoji niz opcija kotača, paketi od ugljičnih vlakana i kože za kabinu, dodatna tehnologija i dodatna terenska oprema, a sve je dizajnirano da Urus učini personaliziranim onoliko koliko želite.
Koju god specifikaciju odabrali, Lamborghini Urus pruža iskustvo vožnje koje čini brend Lamborghini ponosnim i čini ga jednim od najatraktivnijih SUV vozila koje možete kupiti.
Lamborghiniju Urusu možete pristupiti misleći da je on simbol prekomjerne potrošnje koji dokazuje da tradicionalna automobilska industrija više nema kamo otići. Ili biste mogli pomisliti da je on način proslave moderne automobilske borbe između tvrtki, gdje snaga i vrhunsko inženjerstvo brutalno prisiljavaju ostale na pokornost. U svakom slučaju, malo je vjerojatno da će Vas susret s Urusom ostaviti ravnodušnim. Čak ni Porsche Cayenne Turbo nije uspio izazvati takve podjele kada se raspravljalo o ideji SUV-a s dojmom superautomobila.
1. Vožnja – 85 / 100: Lamborghini Urus impresivan je u zavojima
Lamborghini Urus je velik, visok i teži više od dvije tone. Također ubrzava i upravlja točno onako kako biste očekivali od Lamborghinija, zahvaljujući monstruozno snažnom motoru i ozbiljno sofisticiranom ovjesu.
Ostavljajući njegov fenomenalno snažan V8 na trenutak po strani, Urusova platforma sa sofisticiranim 4×4 sustavom dobra je za početak. Potekao je iz Audija SQ7, a Lamborghinijev SUV može se pohvaliti aktivnim stabilizatorima koji pomažu u rješavanju neželjenog naginjanja u zavojima (spuštaju se kako bi omogućili više slobode izvan ceste) kao i upravljanjem stražnjih kotača kako bi se izoštrile reakcije pri skretanju.
Vozač može odabrati načine vožnje s do šest postavki pomoću Tambura. To je Lamborghinijev naziv za niz kontrola na središnjoj konzoli koje nude različite unaprijed postavljene šasije i pogonske sklopove za asfalt, sportsku i staznu vožnju, plus snijeg, šljunak ili pijesak. Odabirom između modela S i Performante dostupni su različiti načini vožnje.
Sva tehnologija šasije pretvara se u iskustvo vožnje dostojno imena Lamborghini. Jednom kada se naviknete na veličinu ove zvijeri, možete je voziti kao bilo koji moderni automobil visokih performansi. Precizno i dobro odmjereno upravljanje nudi oštro skretanje, a Lamborghini Urus zavoje odrađuje impresivno dobro i čvrsto s nevjerojatnim prianjanjem. Također je nevjerojatno okretan, nudi brze odgovore na promjene smjera dok ostaje umirujuće stabilan.
Sve je to iznenađujuće lako za upravljačem. Automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa besprijekorno radi u pozadini. Međutim, postoji cijena koju treba platiti za SUV koji se ponaša poput sportskog automobila, a vožnja Urusa je osjetno čvršća od njegovih kolega iz VW Grupe (ako dovoljno dobro pogledate, vidjet ćete komponente ovjesa s Audi oznakom). Nesavršeni asfalt prenosi dosta buke i vibracija u kabinu.
Novi S dobiva zračni ovjes, dok Performante sjedi 20 mm niže na čeličnim oprugama za čvršću, ali zanimljiviju vožnju. Performante također ima 16 mm širi stav plus dodatne gume Pirelli Trofeo R, dok je Lamborghini postigao smanjenje težine od 47 kg (na 2.150 kg) uz pomoć komponenti od karbonskih vlakana. Novi Akrapovic ispušni sustav brine se da Vas ljudi čuju kako im se približavate.
Ovdje brojke postaju pomalo vrtoglave. Lamborghini je dotjerao V8 Porsche Cayenne Turbo, povećavajući snagu na monstruoznih 657 KS i podižući okretni moment na nevjerojatnih 850 Nm. Rezultat je sprint od 0 do 100 km/h od 3,3 sekunde i najveća najveća brzina od 305 km/h, popraćena urlanjem iz ispušne cijevi u sportskom načinu vožnje.
2. Dizajn – 80 / 100: Lamborghini Urus je malo konvencionalniji od svojih ‘kolega’
Lamborghini Urus velika je zvijer, zauzima više mjesta na cesti od svoga kolege, Porsche Cayennea, iako je Urus znatno niži zahvaljujući stilu koji je osmišljen da oponaša egzotičnost Lamborghinijeve uobičajene ponude.
Istina, Lamborghini Urus je malo konvencionalniji od većine Lamborghinija. Da, dijeli dramatične stilske naznake, ali možete zaboraviti na egzotična vrata vodećih superautomobila. Doista, crni plastični produžeci lukova kotača i donji dijelovi karoserije daju Urusu nešto od masovne proizvodnje, kao i raspored s pet vrata. Dramatični nabori površine daju sve od sebe da to sakriju, ali im baš i ne ide.
Cjelokupni učinak je nedvojbeno drugačiji i svakako privlačan, s obiljem regulacijskog Lamborghini wow faktora. Iako Aventador više nije dostupan od novog modela, njegov upečatljiv utjecaj na dizajn i dalje živi u Urusu. Vrhunac unutrašnjosti Lamborghini Urusa su Tamburo kontrole u podnožju središnje konzole – skupina gumba i brojčanika dizajniranih na temu zrakoplovstva. Ostatak interijera raskošan je mekom kožom i Alcantara ukrasima koji automobilu daju prikladno bogat i luksuzan ambijent sa sportskim, a ne raskošnim prizvukom.
Faktoru dobrog osjećaja pridonosi niz najnovijih infotainment tehnologija koje su još jedna značajna dividenda vlasništva VW grupe. Naravno, Lamborghini će poticati vlasnike da izraze svoje vlastite stilove “po narudžbi” kroz shemu Ad Personam, koja nudi dovoljnu raznolikost boja i ukrasa za koje Lamborghini kaže da dva automobila kupaca vjerojatno neće biti identična.
Kupci također mogu birati između verzija Urus Pearl Capsule ili Graphite Capsule. Prva nudi opcije biserne boje, sjajno crne vanjske obloge, 58-cm aluminijske naplatke i jedinstvene detalje interijera, dok potonja donosi slične nadogradnje, ali s mat tamnim satenskim efektom boje i svijetle kontrastne akcente.
Kao što biste i očekivali od automobila VW grupe vrijednog 220.000 €, Lamborghini Urus ima napredni infotainment komplet uključujući dva velika zaslona osjetljiva na dodir, potpunu povezivost i opcijski Bang & Olufsen audio sustav od 1700 W. Individualni TV ekrani dostupni su i putnicima na stražnjim sjedalima.
3. Sigurnost i jamstvo – 76 / 100: Postoje tri paketa
Iako je malo vjerojatno da ćemo vidjeti Euro NCAP testiranje sudara na Lamborghini Urusu (nije dovoljno prodavan), činjenica da je Lamborghini upotrijebio platformu Audi Q7/Porsche Cayenne osigurava razinu inženjerskog integriteta koja bi trebala umiriti vlasnike. Audi Q7 je 2019. godine dobio pet zvjezdica prema režimu Euro NCAP-a.
Dodatno, Lamborghini se nudi sa svom pametnom sigurnosnom tehnologijom koju možete pronaći na vodećim modelima Audija i Porschea, iako je mnogo toga dostupno samo kao dio Lamborghinijevih opcijskih paketa Advanced Driver Assistance Systems Systems. Postoje tri takva, nazvana Urban Road (Urbana cesta), Full ADAS i Highway (Autocesta). Potpuni paket uključuje head-up zaslon, pomoć pri kočenju u nuždi i pomoć pri održavanju traka. Naravno, inherentna stabilnost i performanse Urusa, ako se mudro koriste, mogu učiniti mnogo da Vas uopće zaštite od nevolja. Ako ga ne upotrijebite pametno, to može biti sasvim druga priča!
Izgledi za pouzdanost također se čine pristojnima, budući da je veliki dio Lamborghini Urusovog hardvera već ugrađen u druge proizvode VW Grupe, bilo da se radi o motoru, ovjesu ili elektronici i infotainment sustavima. Budući da su svi problemi već izglađeni, hoće li ovo biti najpouzdaniji Lamborghini u povijesti marke? Vrijeme će reći. Percipirana kvaliteta izrade također je vrlo dobra, posebno u kabini gdje postoji čak i nagovještaj germanskoga kroja i završne obrade ispod blistavog Lamborghini stila.
Četverogodišnje jamstvo na neograničenu kilometražu isporučuje se s Lamborghini Urusom, koji nadmašuje bilo što drugo unutar VW grupe.
4. Prostor – 60 / 100: Putnicima neće biti ugodno kao vozaču
U ponudi je samo jedan stil karoserije s pet vrata, iako svoj Lamborghini Urus možete opremiti tradicionalnom stražnjom klupom s tri sjedala ili pojedinačnim stražnjim sjedalima za dvoje. Također ne bi bilo loše da odaberete model s panoramskim krovom koji će Vam pomoći unijeti prijeko potrebnu svjetlost u stražnju kabinu. Prtljažnika ima dovoljno, ali iako je automobil nedvojbeno luksuzno opremljen, nismo sigurni da će putnici cijeniti sportsku vožnju koliko i vozač.
Čvrsto opruženi ovjes neophodan je za držanje Urusa zalijepljenim za asfalt pri brzinama superautomobila, ali to znači da putnici moraju podnijeti mnogo buke i vibracija na nesavršenom asfaltu. Ostali luksuzni SUV-ovi stavljaju veći naglasak na udobnost i to se vidi.
U Urusu sjedite niže nego u većini SUV-ova, a iako to odgovara Lamborghinijevom sportskom dojmu, to znači da vidljivost nije tako dobra. Može biti teško postaviti automobil u gradskoj vožnji ili na parkiralištu, iako je to manji problem na otvorenoj cesti.
Nema sumnje da je Lamborghini Urus itekako prisutan na cesti. Čak i ako ne izgleda tako dramatično, njegova duljina od 5.112 mm i širina od 2.016 mm privlačit će pozornost. Ipak, ne zauzima toliko prostora kao Bentley Bentayga dimenzija 5.145 mm x 2.224 mm. Urus je također znatno niži od Bentayge s visinom krova od 1.638 mm u usporedbi s Bentleyem od 1.742 mm.
Na Lamborghinijevim prednjim sjedalima ima dovoljno mjesta, ali nakošena karoserija s niskim krovom smanjuje kvalitetu prisutnosti na stražnjoj strani gdje nema dovoljno prostora za glavu i noge osoba od 1,90 m. Dodatno, usko prozorsko staklo i relativno nizak položaj sjedenja mogu učiniti stražnja sjedala pomalo klaustrofobičnim. To je prilično u suprotnosti s laganim i prozračnim dojmom mnogih rivala u luksuznim SUV vozilima.
Preklapanjem stražnjih sjedala oslobađa se prtljažni prostor od 1.596 litara, a čak i s djecom straga dobivate 616 litara prtljažnika. Definitivno je dovoljno da Urus postane praktična, iako skupa, opcija za svakodnevni prijevoz.
5. Potrošnja i deprecijacija – 58 / 100: Kupce vjerojatno neće zanimati koliko Lamborghini Urus troši
Cijena Urusa je oko 220.000 €, ali ta će brojka porasti kada kupci koji žele personalizirati svoj automobil počnu označavati više opreme na opsežnom popisu opcija. Razumljivo je da svatko tko toliko troši na automobil vjerojatno neće imati financijskih problema pri daljnjim odabirima, ali s potrošnjom od čak 14,1 l/100 km u kombiniranom ciklusu (ako se vozi nježno), i oni s dubljim novčanikom dvaput će razmisliti je li im Lamborghini Urus isplativ. Hoće li netko kupiti Urusa da ga pažljivo vozi? Ako to učini, teoretski je moguć domet od preko 650 kilometara s jednim punjenjem.
Malo je vjerojatno da će emisije također biti visoko na listi prioriteta kupaca Urusa (emisija CO2 od 290 g/km). Trenutačno ne postoji hibridna opcija, iako je plug-in verzija na putu, a čak ne možete imati ni stop/start sustav za smanjenje emisija ispušnih plinova u gradu.
Neke potencijalno dobre vijesti za kupce su da Lamborghini ima tradicionalno jaku deprecijaciju, čak i na svom prethodnom bestseleru Gallardu. Urus je uvjerljivo Lamborghinijev najprodavaniji automobil, s 4.834 isporučena primjerka u prva tri kvartala 2022. godine, pa će biti zanimljivo vidjeti kako će lansiranje novih faceliftiranih verzija utjecati na ukupne preostale vrijednosti u asortimanu.
Ukupna ocjena za Lamborghini Urus: 72 / 100 – Tradicionalni SUV-ovi će se sakriti od straha kada im se približite u svom twin-turbo V8 Lamborghini Urusu. No, za to Vam trebaju novci. Puno, puno novaca…