in

Opel Meriva: Prepoznatljiva po sustavu sjedala

Siva Opel Meriva na auto moto sajmu u Bruxellesu
Foto: VanderWolf Images / Shutterstock.com

Opel Meriva je kompaktno vozilo koje je njemački proizvođač automobila Opel prvi put predstavio 2002. godine. Ovaj model, koji spada u kategoriju mini monovolumena, brzo je stekao popularnost među vozačima zbog svoje praktičnosti, svestranosti i inovativnih rješenja u dizajnu unutrašnjosti. Opel Meriva je posebno prepoznatljiva po svom FlexSpace sustavu sjedala, koji omogućava lako prilagođavanje unutrašnjeg prostora prema potrebama korisnika. Tijekom godina, Opel je unapređivao Merivu kako bi odgovorio na zahtjeve modernih vozača, uvodeći napredne tehnologije, sigurnosne značajke i ekonomične motore.

Ovaj tekst o Opel Merivi pruža pregled ključnih karakteristika ovog modela, njegove evolucije kroz generacije te razloga zbog kojih je postao omiljen izbor u segmentu obiteljskih automobila.

Povijest Opel Merive

Opel Meriva ima bogatu povijest koja počinje početkom 2000-ih. Evo pregleda glavnih faza u razvoju ovog modela:

Prva generacija (2002. – 2010.)

Opel je predstavio prvu generaciju Merive 2002. godine kao model za 2003. godinu. Temeljen na platformi Opel Corse, Meriva je bila dizajnirana kao kompaktni monovolumen, namijenjen prvenstveno obiteljima koje traže praktičnost i fleksibilnost u vozilu. Najznačajnija karakteristika prve generacije bila je FlexSpace sustav sjedala, koji je omogućavao lako podešavanje stražnjih sjedala bez potrebe za njihovim uklanjanjem.

Druga generacija (2010. – 2017.)

Druga generacija Merive predstavljena je 2010. godine i donijela je brojne inovacije i poboljšanja. Novi model bio je veći i prostraniji od svog prethodnika, s naglaskom na poboljšanu udobnost i napredne tehnologije. Jedna od najistaknutijih novosti bila su stražnja vrata sa šarkama na stražnjoj strani (FlexDoors), koja su se otvarala prema natrag, omogućavajući lakši pristup unutrašnjosti i veću sigurnost prilikom ulaska i izlaska iz vozila. Ova generacija također je ponudila niz novih motora koji su bili štedljiviji i ekološki prihvatljiviji.

Treća generacija (2017. – 2021.)

Opel Meriva je 2017. godine doživjela još jednu značajnu promjenu, prelaskom s klasičnog monovolumena na crossover dizajn. Ova tranzicija bila je odgovor na rastući trend popularnosti crossover vozila u automobilskoj industriji. Treća generacija Merive razvijena je u suradnji s PSA grupacijom (Peugeot-Citroën) i donijela je mnoge elemente zajedničke s modelima kao što su Peugeot 2008. Novi dizajn naglašavao je robusnost i svestranost, čineći Merivu još atraktivnijom za širu publiku.

Kraj proizvodnje i nasljednici

Opel je 2021. godine službeno prekinuo proizvodnju Merive, kao dio strategije restrukturiranja i fokusiranja na nove modele. Unatoč tome, nasljeđe Merive nastavlja živjeti kroz druge Opelove modele koji nude slične karakteristike i inovacije, kao što su Opel Crossland i Opel Grandland.

Povijest Opel Merive ilustrira kako se ovaj model prilagodio promjenjivim trendovima i potrebama tržišta, zadržavajući svoju reputaciju praktičnog i pouzdanog obiteljskog vozila.

Opel Meriva parkirana na šljunku
Foto: S.Candide / Shutterstock.com

Motori

Opel Meriva tijekom svoje povijesti nudila je širok raspon motora koji su zadovoljavali različite potrebe vozača. Evo pregleda motorizacije kroz generacije:

Prva generacija (2002. – 2010.)

Prva generacija Merive bila je opremljena raznovrsnim benzinskim i dizelskim motorima.

Benzinski motori:

  • 1.4 16V (90 KS)
  • 1.6 16V (87 KS)
  • 1.6 16V Twinport (105 KS)
  • 1.8 16V (125 KS)

Dizelski motori:

  • 1.3 CDTI (75 KS)
  • 1.7 CDTI (100 KS)

Ovi motori nudili su solidne performanse za gradske i prigradske vožnje, uz razumnu potrošnju goriva.

Druga generacija (2010. – 2017.)

Druga generacija donijela je poboljšane i učinkovitije motore s naglaskom na smanjenje emisija i potrošnje goriva.

Benzinski motori:

  • 1.4 16V (100 KS)
  • 1.4 Turbo (120 KS i 140 KS)
  • 1.4 Turbo LPG (120 KS)

Dizelski motori:

  • 1.3 CDTI (75 KS i 95 KS)
  • 1.7 CDTI (110 KS i 130 KS)

Posebno popularan bio je 1.4 Turbo motor zbog svoje kombinacije snage i ekonomičnosti, dok su dizelski motori bili poznati po svojoj štedljivosti i dugotrajnosti.

Treća generacija (2017. – 2021.)

Treća generacija Merive, koja je prešla u crossover segment, imala je motore razvijene u suradnji s PSA grupacijom.

Benzinski motori:

  • 1.2 PureTech (110 KS i 130 KS)

Dizelski motori:

  • 1.5 BlueHDi (100 KS i 120 KS)

Ovi motori bili su poznati po svojoj učinkovitosti i niskim emisijama, čime su ispunjavali sve strože europske ekološke norme.

Značajke motora

Motori Opel Merive karakteriziraju se:

  • Ekonomičnost: Većina motora nudila je dobru ravnotežu između performansi i potrošnje goriva.
  • Pouzdanost: Dizelski motori, posebno iz prve i druge generacije, pokazali su se izuzetno pouzdanim za dugotrajnu upotrebu.
  • Ekološka prihvatljivost: Uvođenjem novih tehnologija, poput Turbo motora i BlueHDi sustava, emisije su značajno smanjene.

Ukupno gledajući, Opel Meriva nudila je širok spektar motora koji su zadovoljavali različite preferencije vozača, od ekonomičnih i ekoloških opcija do snažnijih izvedbi za one koji traže dodatne performanse.

Vožnja

Opel Meriva poznata je po svojoj udobnoj i prilagodljivoj vožnji, čineći je popularnim izborom za obitelji i vozače koji traže praktičnost u svakodnevnoj upotrebi. Evo ključnih aspekata vožnje Opel Merive kroz različite generacije:

Prva generacija (2002. – 2010.)

Udobnost i upravljivost:

  • Udobna unutrašnjost: Prva generacija Merive bila je hvaljena zbog svoje udobne kabine i fleksibilnog sustava sjedala FlexSpace, koji je omogućavao lako prilagođavanje unutarnjeg prostora za putnike ili prtljagu.
  • Visoka pozicija sjedenja: Vozači su cijenili visoku poziciju sjedenja koja je pružala dobar pregled ceste i osjećaj sigurnosti.
  • Vožnja: Vožnja je bila glatka, s naglaskom na udobnost, što je činilo Merivu idealnom za gradske i prigradske vožnje.

Druga generacija (2010. – 2017.)

Poboljšana tehnologija i sigurnost:

  • FlexDoors: Ova generacija donijela je inovaciju u obliku FlexDoors sustava, stražnjih vrata koja se otvaraju prema natrag, čime je olakšan ulazak i izlazak iz vozila, posebice u uskim parkirnim mjestima.
  • Napredne sigurnosne značajke: Meriva je bila opremljena raznim sigurnosnim sustavima, uključujući sustav pomoći pri kočenju, kontrolu stabilnosti (ESP), i zračne jastuke za vozača i putnike.
  • Udobna vožnja: Održavanje glatke i udobne vožnje ostalo je prioritet, dok su napredniji ovjes i bolja izolacija buke dodatno poboljšali vozačko iskustvo.

Treća generacija (2017. – 2021.)

Prijelaz na crossover segment:

  • Viša pozicija sjedenja i veća preglednost: Kao crossover, treća generacija Merive ponudila je još višu poziciju sjedenja i bolji pregled ceste.
  • Napredni sustavi asistencije: Uključivanje novih tehnologija poput automatskog parkirnog asistenta, kamere za vožnju unatrag, i naprednih infotainment sustava dodatno je unaprijedilo vozačko iskustvo.
  • Vozne karakteristike: Vožnja je bila stabilna i sigurna, s naglaskom na udobnost i sigurnost putnika. Bolje upravljanje i preciznost u vožnji činili su je pogodnom i za dulje vožnje.

Opće karakteristike vožnje Opel Merive

  • Udobnost: Bez obzira na generaciju, Opel Meriva je poznata po udobnoj vožnji, zahvaljujući dobro dizajniranom ovjesu i udobnim sjedalima.
  • Fleksibilnost: FlexSpace sustav sjedala i kasnije FlexDoors vrata omogućili su visoku razinu prilagodljivosti, čineći Merivu praktičnim vozilom za različite potrebe.
  • Sigurnost: Visok nivo sigurnosnih značajki kroz sve generacije pružio je dodatni mir vozačima i putnicima.

Opel Meriva ostavila je dojam kao vozilo koje pruža ugodnu, sigurnu i praktičnu vožnju, čineći je odličnim izborom za svakodnevne vožnje i obiteljske izlete.

Opel Meriva u vožnji
Foto: Screenshot Carbuyer

Opel Meriva dimenzije

Opel Meriva se kroz svoje tri generacije mijenjala i po dimenzijama. Evo pregleda dimenzija za svaku generaciju:

Prva generacija (2002. – 2010.)

  • Duljina: 4042 mm
  • Širina: 1694 mm
  • Visina: 1624 mm
  • Međuosovinski razmak: 2630 mm
  • Kapacitet prtljažnika: 350 litara (sa spuštenim stražnjim sjedalima do 1410 litara)

Druga generacija (2010. – 2017.)

  • Duljina: 4288 mm
  • Širina: 1812 mm
  • Visina: 1615 mm
  • Međuosovinski razmak: 2644 mm
  • Kapacitet prtljažnika: 400 litara (sa spuštenim stražnjim sjedalima do 1500 litara)

Treća generacija (2017. – 2021.)

  • Duljina: 4210 mm
  • Širina: 1740 mm
  • Visina: 1590 mm
  • Međuosovinski razmak: 2605 mm
  • Kapacitet prtljažnika: 410 litara (sa spuštenim stražnjim sjedalima do 1370 litara)

Opći pregled dimenzija

  • Duljina: Opel Meriva se s vremenom povećavala, s početnih 4042 mm u prvoj generaciji do 4288 mm u drugoj generaciji, dok je treća generacija malo smanjena na 4210 mm.
  • Širina: Širina je također rasla, s 1694 mm u prvoj generaciji do 1812 mm u drugoj generaciji, dok je treća generacija imala 1740 mm.
  • Visina: Visina je ostala relativno konstantna, krećući se oko 1615 mm.
  • Međuosovinski razmak: Međuosovinski razmak se malo mijenjao, ali je ostao blizu 2600 mm, što je omogućavalo dovoljno unutarnjeg prostora.
  • Kapacitet prtljažnika: Prtljažni prostor je također varirao, ali je uvijek bio dovoljno prostran za svakodnevne potrebe i putovanja, s mogućnošću povećanja prostora spuštanjem stražnjih sjedala.

Ove dimenzije odražavaju kako se Opel Meriva razvijala kako bi zadovoljila potrebe korisnika, nudeći više prostora i udobnosti, dok je zadržala kompaktne dimenzije pogodne za gradsku vožnju.

Potrošnja

Opel Meriva je kroz svoje generacije nudila razne motore s različitim razinama potrošnje goriva. Evo pregleda potrošnje goriva za glavne motore svake generacije:

Prva generacija (2002. – 2010.)

Benzinski motori:

  • 1.4 16V (90 KS): Prosječna potrošnja oko 6,5-7,0 l/100 km
  • 1.6 16V (87 KS): Prosječna potrošnja oko 7,5 l/100 km
  • 1.6 16V Twinport (105 KS): Prosječna potrošnja oko 7,0 l/100 km
  • 1.8 16V (125 KS): Prosječna potrošnja oko 7,8 l/100 km

Dizelski motori:

  • 1.3 CDTI (75 KS): Prosječna potrošnja oko 5,0 l/100 km
  • 1.7 CDTI (100 KS): Prosječna potrošnja oko 5,5 l/100 km

Druga generacija (2010. – 2017.)

Benzinski motori:

  • 1.4 16V (100 KS): Prosječna potrošnja oko 6,1 l/100 km
  • 1.4 Turbo (120 KS i 140 KS): Prosječna potrošnja oko 6,4-6,7 l/100 km
  • 1.4 Turbo LPG (120 KS): Prosječna potrošnja oko 8,1 l/100 km (LPG)

Dizelski motori:

  • 1.3 CDTI (75 KS i 95 KS): Prosječna potrošnja oko 4,5-4,9 l/100 km
  • 1.7 CDTI (110 KS i 130 KS): Prosječna potrošnja oko 5,1-5,4 l/100 km

Treća generacija (2017. – 2021.)

Benzinski motori:

  • 1.2 PureTech (110 KS i 130 KS): Prosječna potrošnja oko 5,0-5,5 l/100 km

Dizelski motori:

  • 1.5 BlueHDi (100 KS i 120 KS): Prosječna potrošnja oko 4,0-4,5 l/100 km

Opći pregled potrošnje

  • Benzinski motori: U prosjeku, benzinski motori su imali potrošnju između 6,0 i 8,0 litara na 100 kilometara, ovisno o snazi motora i tehnologiji korištenoj za poboljšanje efikasnosti.
  • Dizelski motori: Dizelski motori su općenito bili štedljiviji, s prosječnom potrošnjom između 4,0 i 5,5 litara na 100 kilometara. Posebno su se isticali 1.3 CDTI i 1.5 BlueHDi motori zbog svoje ekonomičnosti.
  • LPG motor: LPG opcija (1.4 Turbo LPG) bila je dostupna u drugoj generaciji, s nešto većom potrošnjom od oko 8,1 litara na 100 kilometara, ali uz značajno niže troškove goriva.

Opel Meriva je tijekom svojih generacija nudila motore koji su bili dobro uravnoteženi između performansi i potrošnje goriva. Dizelski motori pokazali su se izuzetno ekonomičnim, dok su benzinski motori pružali solidne performanse uz umjerenu potrošnju. Ove karakteristike činile su Merivu atraktivnim izborom za vozače koji traže ekonomičnost i praktičnost u svakodnevnoj vožnji.

Opel Meriva cijena

Cijena Opel Merive varirala je ovisno o generaciji, opremi, stanju vozila i tržištu. Evo pregleda cijena kroz godine:

Prva generacija (2002. – 2010.)

Kada je Meriva prvi put izašla na tržište, njezina početna cijena bila je vrlo konkurentna, što je pridonijelo njezinoj popularnosti.

  • Nova vozila: Početne cijene su se kretale od oko 13.000 do 18.000 eura, ovisno o odabranom motoru i razini opreme.
  • Rabljenih vozila: Cijene su danas vrlo pristupačne, te se mogu naći već od 1.500 do 4.000 eura, ovisno o stanju vozila, prijeđenim kilometrima i opremi.

Druga generacija (2010. – 2017.)

Druga generacija Merive donijela je poboljšanja u dizajnu, tehnologiji i sigurnosnim značajkama, što je utjecalo na cijene.

  • Nova vozila: Početne cijene za drugu generaciju kretale su se od oko 15.000 do 22.000 eura.
  • Rabljenih vozila: Danas se rabljene Merive druge generacije mogu naći u rasponu od 5.000 do 12.000 eura, ovisno o stanju, godini proizvodnje i opremi.

Treća generacija (2017. – 2021.)

Treća generacija Merive prešla je na crossover segment, što je donijelo novi dizajn i dodatne značajke.

  • Nova vozila: Početne cijene za treću generaciju bile su od oko 18.000 do 25.000 eura, ovisno o motoru i opremi.
  • Rabljenih vozila: Cijene rabljenih vozila treće generacije trenutno se kreću od 10.000 do 18.000 eura, ovisno o stanju, prijeđenim kilometrima i opremi.

Faktori koji utječu na cijenu rabljenih vozila

  • Stanje vozila: Vozila koja su dobro održavana i imaju potpunu servisnu povijest obično imaju višu cijenu.
  • Prijeđeni kilometri: Vozila s manje prijeđenih kilometara često su skuplja.
  • Oprema: Modeli s višim razinama opreme (npr. luksuzna sjedala, napredni infotainment sustavi, sigurnosne značajke) imaju višu cijenu.
  • Tržište: Cijene mogu varirati ovisno o tržištu na kojem se vozilo prodaje, s obzirom na lokalne poreze, potražnju i ponudu.

Opel Meriva tijekom godina zadržala je svoju vrijednost zahvaljujući svojoj praktičnosti, svestranosti i pouzdanosti. Danas je moguće pronaći pristupačne rabljene modele, što je čini atraktivnim izborom za obitelji i vozače koji traže ekonomično vozilo s dobrim omjerom cijene i kvalitete.

Tehnologija

Muškarac sjedi u Opel Merivi
Foto: Screenshot Carbuyer

Opel Meriva kroz svoje generacije uvodila je razne tehnološke inovacije kako bi poboljšala udobnost, sigurnost i ukupno iskustvo vožnje. Evo pregleda ključnih tehnologija koje su bile dostupne u Opel Merivi:

Prva generacija (2002. – 2010.)

FlexSpace sustav:

  • Inovativni sustav sjedala koji je omogućavao lako prilagođavanje unutrašnjeg prostora bez potrebe za uklanjanjem sjedala. Stražnja sjedala mogla su se klizati, preklapati i uklanjati kako bi se povećao prostor za prtljagu.

Infotainment:

  • Osnovni audio sustavi s CD playerom i radijom.
  • Neki modeli su imali mogućnost povezivanja vanjskih uređaja putem AUX priključka.

Sigurnosne značajke:

  • Zračni jastuci za vozača i suvozača.
  • ABS (sustav protiv blokiranja kotača) i EBD (elektronska raspodjela kočne sile).

Druga generacija (2010. – 2017.)

FlexDoors:

  • Stražnja vrata sa šarkama na stražnjoj strani koja su se otvarala prema natrag, omogućavajući lakši ulazak i izlazak iz vozila, posebno u uskim parkirnim prostorima.

Napredni infotainment:

  • CD/MP3 player s mogućnošću Bluetooth povezivanja.
  • Integrirani navigacijski sustav na višim razinama opreme.
  • USB priključci i AUX ulazi za povezivanje vanjskih uređaja.

Sigurnosne značajke:

  • ESC (elektronska kontrola stabilnosti) za bolju kontrolu vozila.
  • Dodatni zračni jastuci (bočni i zračne zavjese).
  • Isofix sustav za dječje sjedalice.

Komforne značajke:

  • Automatska klima-uređaj.
  • Grijana sjedala i upravljač.
  • Električno podešavanje sjedala.

Treća generacija (2017. – 2021.)

Infotainment i povezivost:

  • Najnoviji infotainment sustavi s velikim zaslonima osjetljivim na dodir.
  • Integracija Apple CarPlay i Android Auto za jednostavno povezivanje pametnih telefona.
  • Napredni navigacijski sustavi s ažuriranim kartama i informacijama o prometu u stvarnom vremenu.

Sigurnosne značajke:

  • Napredni sustavi asistencije vozaču, uključujući sustav za održavanje vozila u traci, prepoznavanje prometnih znakova i automatsko kočenje u slučaju nužde.
  • Kamera za vožnju unatrag i senzori za parkiranje.
  • Sustav za nadzor mrtvog kuta.

Komforne značajke:

  • Dvozonski automatski klima-uređaj.
  • Električno upravljana stražnja vrata.
  • Prilagodljivi tempomat.

Vozačka asistencija:

  • Automatski parkirni asistent za jednostavnije parkiranje u uskim prostorima.
  • Sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici.

Konkurenti

Opel Meriva je kroz svoje generacije imala nekoliko konkurenata u segmentu malih monovolumena i kasnije crossover vozila. Evo pregleda glavnih konkurenata:

Prva generacija (2002. – 2010.)

1. Renault Modus:

  • Kompaktni monovolumen koji je također nudio fleksibilan unutarnji prostor i praktične dimenzije za gradsku vožnju.

2. Ford Fusion:

  • Slične veličine kao Meriva, Fusion je bio popularan zbog svoje visoke pozicije sjedenja i praktičnosti.

3. Honda Jazz:

  • Poznata po svojoj svestranosti i ekonomičnosti, Honda Jazz nudila je izvanredan prostor za putnike i prtljagu unutar svojih kompaktnih dimenzija.

Druga generacija (2010. – 2017.)

1. Citroën C3 Picasso:

  • Ovaj model je nudio udobnost i prostranost, zajedno s prepoznatljivim dizajnom i praktičnim rješenjima za unutarnji prostor.

2. Kia Venga:

  • Kia Venga bila je popularna zbog svoje pristupačne cijene, pouzdanosti i dobro dizajniranog unutarnjeg prostora.

3. Nissan Note:

  • Nissan Note isticao se svojim praktičnim dizajnom i ekonomičnim motorima, te je bio ozbiljan konkurent u ovom segmentu.

Treća generacija (2017. – 2021.)

1. Peugeot 2008:

  • Kao crossover, Peugeot 2008 nudio je moderan dizajn, ekonomične motore i napredne tehnologije, što ga je činilo direktnim konkurentom Merivi.

2. Renault Captur:

  • Renault Captur bio je popularan izbor zbog svoje svestranosti, modernog dizajna i širokog spektra personalizacijskih opcija.

3. Ford EcoSport:

  • Kompaktni SUV koji je pružao visoku poziciju sjedenja, solidne vozne karakteristike i bogatu opremu.

Ostali relevantni konkurenti:

1. Fiat 500L:

  • Fiat 500L nudio je jedinstven stil i prostranu unutrašnjost, zajedno s ekonomičnim motorima.

2. Škoda Roomster:

  • S praktičnim i fleksibilnim unutarnjim prostorom, Roomster je bio popularan izbor među obiteljima.

Opel Meriva natjecala se u segmentu koji je obilovao raznovrsnim i svestranim modelima, svaki sa svojim specifičnim prednostima. Renault Modus i Honda Jazz bili su ključni konkurenti u prvoj generaciji, dok su Citroën C3 Picasso i Nissan Note bili važni konkurenti u drugoj generaciji. U trećoj generaciji, prelazak na crossover segment značio je suočavanje s modelima poput Peugeot 2008, Renault Captur i Ford EcoSport. Svaki od ovih modela ponudio je različite kombinacije praktičnosti, tehnologije i ekonomičnosti, čineći konkurenciju u ovom segmentu vrlo dinamičnom.

Članak objavio Luka Petkovic

Sivi Peugeot 207 parkiran uz obalu Walesa

Peugeot 207: Pouzdan modernog dizajna

Ferrari F40

Ferrari F40: Ikona superautomobilizma