Peugeot 207 je kompaktni automobil kojeg je francuski proizvođač automobila Peugeot proizvodio od 2006. do 2014. godine. Kao nasljednik popularnog modela Peugeot 206, 207 se brzo etablirao na tržištu zahvaljujući svojoj pouzdanosti, modernom dizajnu i izvrsnim voznim karakteristikama. Dostupan u različitim karoserijskim izvedbama, uključujući hatchback, SW (karavan) i CC (coupe-cabriolet), Peugeot 207 nudi široku paletu motora i opreme, zadovoljavajući različite potrebe i ukuse vozača.
Tijekom svog proizvodnog ciklusa, model je prošao kroz nekoliko facelifta i unapređenja, osiguravajući mu mjesto među najprodavanijim automobilima svoje klase. U nastavku ćemo detaljnije istražiti povijest, tehničke specifikacije, prednosti i mane ovog popularnog modela.
Povijest Peugeota 207
Peugeot 207 službeno je predstavljen u siječnju 2006. godine kao nasljednik izuzetno uspješnog modela Peugeot 206. Razvoj ovog modela započeo je s ciljem da zadovolji sve strože sigurnosne i ekološke standarde, dok istovremeno nudi poboljšane performanse, udobnost i stil.
Početak proizvodnje (2006. – 2008.)
Proizvodnja Peugeota 207 započela je u tvornicama u Francuskoj, Španjolskoj i Slovačkoj. U početku je bio dostupan u hatchback izvedbi s tri i pet vrata. Model je odmah privukao pažnju svojim modernim dizajnom, koji je uključivao veće dimenzije u odnosu na prethodnika, što je rezultiralo prostranijom unutrašnjosti i većim prtljažnikom.
Proširenje ponude (2007. – 2009.)
Kako bi dodatno povećao atraktivnost modela, Peugeot je 2007. godine proširio ponudu uvođenjem karavanske izvedbe (SW) i coupe-cabriolet izvedbe (CC). SW verzija ponudila je dodatni prostor i praktičnost, dok je CC verzija donijela atraktivan dizajn s tvrdim sklopivim krovom, čime je postala omiljena među ljubiteljima kabrioleta.
Facelift i unapređenja (2009. – 2012.)
Godine 2009. Peugeot 207 prošao je kroz značajan facelift. Unaprijeđena je vanjština s novim prednjim branikom, svjetlima i maskom hladnjaka, dok je unutrašnjost dobila poboljšane materijale i dodatnu opremu. Osim kozmetičkih promjena, Peugeot je uveo i naprednije motore koji su nudili bolje performanse i manju potrošnju goriva, pridonoseći ekološkoj prihvatljivosti vozila.
Kraj proizvodnje i nasljednik (2012. – 2014.)
Peugeot 207 nastavio je s proizvodnjom sve do 2014. godine, kada je službeno zamijenjen modelom Peugeot 208. Tijekom svog proizvodnog ciklusa, Peugeot 207 bio je jedan od najprodavanijih automobila u svojoj klasi, zahvaljujući svojoj pouzdanosti, ekonomičnosti i atraktivnom dizajnu.
U retrospektivi, Peugeot 207 ostavio je značajan trag u povijesti Peugeota i automobilskom svijetu, postavši sinonim za kvalitetan i pouzdan kompaktni automobil.
Motori
Peugeot 207 bio je dostupan sa širokom paletom benzinskih i dizelskih motora, kako bi zadovoljio različite potrebe i preference vozača. Ova raznolikost motora omogućila je modelu da ponudi odgovarajuće performanse, ekonomičnost i ekološku prihvatljivost.
Benzinski motori
1. 1.4 litreni (TU3A)
- Snaga: 75 KS (55 kW)
- Pogon: 5-stupanjski ručni mjenjač
- Namijenjen za gradsku vožnju s naglaskom na ekonomičnost.
2. 1.4 litreni VTi (ET3J4)
- Snaga: 95 KS (70 kW)
- Pogon: 5-stupanjski ručni mjenjač
- Motor s promjenjivim upravljanjem ventila za bolje performanse i ekonomičnost.
3. 1.6 litreni VTi (EP6)
- Snaga: 120 KS (88 kW)
- Pogon: 5-stupanjski ručni ili 4-stupanjski automatski mjenjač
- Nudeći snažnije performanse, ovaj motor je bio popularan izbor među vozačima koji traže više snage.
4. 1.6 litreni THP (EP6DT)
- Snaga: 150 KS (110 kW) do 175 KS (128 kW)
- Pogon: 5-stupanjski ručni ili 6-stupanjski ručni mjenjač
- Turbo motor razvijen u suradnji s BMW-om, nudio je izuzetne performanse za sportsku vožnju.
Dizelski motori
1. 1.4 HDi (DV4TD)
- Snaga: 68 KS (50 kW)
- Pogon: 5-stupanjski ručni mjenjač
- Vrlo ekonomičan motor, idealan za vozače s dugim dnevnim rutama.
2. 1.6 HDi (DV6TED4)
- Snaga: 90 KS (66 kW) do 110 KS (81 kW)
- Pogon: 5-stupanjski ručni ili 6-stupanjski ručni mjenjač
- Pružao je odličnu ravnotežu između performansi i ekonomičnosti, čineći ga popularnim izborom.
3. 2.0 HDi (DW10BTED4)
- Snaga: 136 KS (100 kW)
- Pogon: 6-stupanjski ručni mjenjač
- Najsnažniji dizelski motor u ponudi, namijenjen za vozače koji traže maksimalne performanse i snagu.
Hibridni i posebni motori
Peugeot 207 nije imao hibridne verzije tijekom svog proizvodnog ciklusa, no marke su istraživale hibridne tehnologije za buduće modele. Posebne verzije, poput Peugeota 207 RC (snažnija sportska verzija) i Peugeota 207 GTi, također su bile dostupne s visokoučinkovitim motorima, nudeći uzbuđenje i dinamičnu vožnju entuzijastima.
Vožnja
Peugeot 207 tijekom svog proizvodnog ciklusa istaknuo se kao automobil koji nudi uravnoteženu vožnju, kombinirajući udobnost, agilnost i sigurnost. Njegove vozačke karakteristike bile su jedan od glavnih razloga njegove popularnosti među vozačima širom svijeta. Evo nekoliko ključnih aspekata vožnje Peugeota 207:
Upravljivost i agilnost
Peugeot 207 bio je poznat po svojoj izvrsnoj upravljivosti, zahvaljujući preciznom upravljačkom sustavu i dobro podešenom ovjesu. Električni servo upravljač pružao je dobar osjećaj i odgovornost, što je omogućavalo lako manevriranje u gradskim uvjetima i stabilnost pri većim brzinama na otvorenoj cesti.
Ovjes i udobnost
207-ica je imala nezavisni prednji ovjes tipa MacPherson i torzionu osovinu na stražnjem ovjesu. Ova kombinacija osiguravala je udobnu vožnju, apsorbirajući neravnine i pružajući solidan osjećaj kontrole. Automobil je bio dovoljno udoban za duža putovanja, dok je zadržao dinamične karakteristike koje su ga činile zabavnim za vožnju.
Motori i performanse
Široka paleta motora, uključujući benzinske i dizelske opcije, omogućila je vozačima da odaberu snagu i ekonomičnost prema svojim potrebama. Benzinski motori, poput 1.6 VTi i 1.6 THP, nudili su dobar omjer snage i potrošnje goriva, dok su dizelski motori, poput 1.6 HDi, bili poznati po svojoj učinkovitosti i dugovječnosti. Sportske verzije, poput 207 GTi, nudile su dodatni užitak u vožnji zahvaljujući svojim snažnijim motorima i sportskom ovjesu.
Sigurnost
Peugeot 207 je bio opremljen nizom sigurnosnih značajki koje su povećavale sigurnost vozača i putnika. Standardne značajke uključivale su ABS (sustav protiv blokiranja kotača), EBD (elektronska raspodjela kočione sile) i ESP (elektronski program stabilnosti). Uz to, automobil je bio opremljen s više zračnih jastuka, uključujući prednje, bočne i zavjesne zračne jastuke, što je pridonijelo visokoj ocjeni sigurnosti na Euro NCAP testovima.
Potrošnja goriva i ekologija
Peugeot 207 bio je poznat po svojoj ekonomičnosti, osobito dizelske verzije koje su nudile nisku potrošnju goriva i niski CO2 ispušni plinovi. Ovo je automobil činilo atraktivnim izborom za ekološki svjesne vozače i one koji traže niže troškove eksploatacije.
Peugeot 207 dimenzije
Peugeot 207 dizajniran je kako bi ponudio optimalnu kombinaciju kompaktnosti i prostranosti, što ga je činilo vrlo praktičnim za svakodnevnu upotrebu u urbanim sredinama, ali i dovoljno udobnim za duža putovanja. Evo detaljnog pregleda njegovih dimenzija:
Vanjske dimenzije
1. Dužina:
- Hatchback: 4030 mm
- SW (karavan): 4160 mm
- CC (coupe-cabriolet): 4037 mm
2. Širina:
- S retrovizorima: 1972 mm
- Bez retrovizora: 1750 mm
3. Visina:
- Hatchback: 1472 mm
- SW (karavan): 1555 mm
- CC (coupe-cabriolet): 1397 mm (s podignutim krovom)
4. Međuosovinski razmak:
- Svi modeli: 2540 mm
5. Prednji trag kotača:
- 1473 mm
6. Stražnji trag kotača:
- 1468 mm
Unutarnje dimenzije
1. Prostor za glavu:
- Prednja sjedala: 925 mm
- Stražnja sjedala: 881 mm (varira ovisno o izvedbi)
2. Prostor za noge:
- Prednja sjedala: 1080 mm
- Stražnja sjedala: 859 mm
3. Širina na prednjim sjedalima:
- 1410 mm
4. Širina na stražnjim sjedalima:
- 1380 mm
Prtljažni prostor
1. Kapacitet prtljažnika:
- Hatchback: 270 litara
- SW (karavan): 337 litara (do 1258 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima)
- CC (coupe-cabriolet): 370 litara (205 litara s otvorenim krovom)
2. Dimenzije otvora prtljažnika:
- Širina: 1040 mm
- Visina: 603 mm (varira ovisno o izvedbi)
Težina
1. Masa vozila:
- Hatchback: od 1174 kg do 1304 kg (ovisno o motoru i opremi)
- SW (karavan): od 1210 kg do 1330 kg
- CC (coupe-cabriolet): od 1328 kg do 1417 kg
Kapacitet goriva
1. Rezervoar goriva:
- Svi modeli: 50 litara
Kotači i gume
1. Dimenzije kotača:
- Standardni kotači: 15 do 17 inča (ovisno o modelu i opremi)
2. Dimenzije guma:
- Tipične dimenzije: 185/65 R15, 195/55 R16, 205/45 R17 (ovisno o modelu i opremi)
Ostale dimenzije
- Min. promjer okretanja:
- 10.7 metara
Potrošnja
Peugeot 207 bio je poznat po svojoj ekonomičnosti, osobito dizelske verzije koje su nudile nisku potrošnju goriva. Evo detaljnog pregleda prosječne potrošnje goriva za različite motore dostupne u Peugeotu 207:
Benzinski motori
1. 1.4 litreni (TU3A)
- Prosječna potrošnja: oko 6.3 – 6.5 l/100 km
- Emisija CO2: oko 145 g/km
2. 1.4 litreni VTi (ET3J4)
- Prosječna potrošnja: oko 6.0 – 6.2 l/100 km
- Emisija CO2: oko 140 g/km
3. 1.6 litreni VTi (EP6)
- Prosječna potrošnja: oko 6.4 – 6.7 l/100 km
- Emisija CO2: oko 153 g/km
4. 1.6 litreni THP (EP6DT)
- Prosječna potrošnja: oko 7.0 – 7.3 l/100 km
- Emisija CO2: oko 164 g/km
Dizelski motori
1. 1.4 HDi (DV4TD)
- Prosječna potrošnja: oko 4.5 – 4.7 l/100 km
- Emisija CO2: oko 118 g/km
2. 1.6 HDi (DV6TED4)
- Snaga: 90 KS
- Prosječna potrošnja: oko 4.7 – 4.9 l/100 km
- Emisija CO2: oko 124 g/km
- Snaga: 110 KS
- Prosječna potrošnja: oko 5.0 – 5.2 l/100 km
- Emisija CO2: oko 130 g/km
3. 2.0 HDi (DW10BTED4)
- Prosječna potrošnja: oko 5.5 – 5.7 l/100 km
- Emisija CO2: oko 150 g/km
Coupe-Cabriolet verzije (CC)
1. 1.6 litreni VTi (EP6)
- Prosječna potrošnja: oko 7.0 – 7.2 l/100 km
- Emisija CO2: oko 167 g/km
2. 1.6 litreni THP (EP6DT)
- Prosječna potrošnja: oko 7.5 – 7.8 l/100 km
- Emisija CO2: oko 178 g/km
3. 1.6 HDi (DV6TED4)
- Prosječna potrošnja: oko 5.1 – 5.3 l/100 km
- Emisija CO2: oko 135 g/km
Karavanska verzija (SW)
1. 1.6 litreni VTi (EP6)
- Prosječna potrošnja: oko 6.6 – 6.9 l/100 km
- Emisija CO2: oko 158 g/km
2. 1.6 HDi (DV6TED4)
- Prosječna potrošnja: oko 4.8 – 5.0 l/100 km
- Emisija CO2: oko 126 g/km
Peugeot 207 cijena
Cijena Peugeota 207 varirala je ovisno o modelu, opremi, godini proizvodnje i tržištu. Tijekom svog proizvodnog ciklusa (2006. – 2014.), cijene su se kretale od pristupačnih osnovnih modela do skupljih, bogatije opremljenih verzija. Evo pregleda cijena za različite izvedbe Peugeota 207 tijekom njihovog novog stanja, kao i okvirne cijene na tržištu rabljenih vozila:
Cijene novih vozila (u vrijeme proizvodnje)
1. Peugeot 207 Hatchback (osnovni modeli)
- 1.4 benzinski motor (75 KS): od 10,000 do 13,000 eura
- 1.6 VTi benzinski motor (120 KS): od 13,000 do 16,000 eura
- 1.4 HDi dizelski motor (68 KS): od 11,000 do 14,000 eura
- 1.6 HDi dizelski motor (90 KS): od 13,000 do 16,000 eura
2. Peugeot 207 SW (karavan)
- 1.4 benzinski motor: od 12,000 do 15,000 eura
- 1.6 VTi benzinski motor: od 14,000 do 17,000 eura
- 1.6 HDi dizelski motor: od 14,000 do 17,000 eura
3. Peugeot 207 CC (coupe-cabriolet)
- 1.6 VTi benzinski motor: od 18,000 do 22,000 eura
- 1.6 THP benzinski motor: od 20,000 do 24,000 eura
- 1.6 HDi dizelski motor: od 19,000 do 23,000 eura
4. Sportske verzije (GTi, RC)
- 1.6 THP benzinski motor: od 20,000 do 25,000 eura
Cijene rabljenih vozila (trenutno stanje na tržištu)
Cijene rabljenih Peugeota 207 variraju ovisno o godini proizvodnje, stanju vozila, prijeđenim kilometrima i opremi. Evo okvirnih cijena za rabljene modele:
1. Peugeot 207 Hatchback
- Stariji modeli (2006.-2008.): od 2,000 do 5,000 eura
- Srednji modeli (2009.-2011.): od 4,000 do 7,000 eura
- Noviji modeli (2012.-2014.): od 6,000 do 9,000 eura
2. Peugeot 207 SW (karavan)
- Stariji modeli: od 3,000 do 6,000 eura
- Noviji modeli: od 5,000 do 8,000 eura
3. Peugeot 207 CC (coupe-cabriolet)
- Stariji modeli: od 4,000 do 7,000 eura
- Noviji modeli: od 7,000 do 10,000 eura
4. Sportske verzije (GTi, RC)
- Stariji modeli: od 5,000 do 8,000 eura
- Noviji modeli: od 8,000 do 12,000 eura
Tehnologija
Peugeot 207 bio je opremljen raznovrsnom tehnologijom koja je bila usmjerena na povećanje udobnosti, sigurnosti i praktičnosti. Tijekom svog proizvodnog ciklusa, ovaj model prošao je kroz nekoliko tehnoloških unapređenja. Evo pregleda tehnologija koje su bile dostupne u Peugeotu 207:
Infotainment i povezivost
1. Audio sustav:
- Standardni modeli dolazili su s osnovnim audio sustavom koji je uključivao radio i CD player.
- Napredniji modeli imali su MP3 kompatibilnost, AUX ulaz i mogućnost upravljanja putem kontrola na upravljaču.
2. Bluetooth povezivost:
- Dostupna u višim razinama opreme, omogućavala je hands-free telefoniranje i streaming glazbe.
3. Navigacijski sustav:
- Određeni modeli imali su ugrađen navigacijski sustav s kartama, pružajući vozačima precizne upute tijekom vožnje.
4. USB i AUX ulazi:
- Omogućavali su povezivanje vanjskih uređaja poput pametnih telefona i MP3 playera.
Sigurnosne tehnologije
1. ABS (Antilock Braking System):
- Standardni sustav protiv blokiranja kotača pri kočenju, povećava kontrolu nad vozilom tijekom naglog kočenja.
2. EBD (Electronic Brakeforce Distribution):
- Elektronska raspodjela kočione sile osigurava optimalnu distribuciju kočione sile između prednjih i stražnjih kotača.
3. ESP (Electronic Stability Program):
- Elektronski program stabilnosti koji pomaže u održavanju kontrole nad vozilom u slučaju klizanja ili gubitka trakcije.
4. Zračni jastuci:
- Prednji zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i zavjesni zračni jastuci povećavaju sigurnost putnika u slučaju sudara.
5. ISOFIX sustav:
- Sustav za sigurno pričvršćivanje dječjih sjedala na stražnjim sjedalima.
Udobnost i praktičnost
1. Automatska klima:
- Napredniji modeli dolazili su s automatskim klima uređajem koji je omogućavao preciznu kontrolu temperature u vozilu.
2. Grijana sjedala:
- Dostupna u višim razinama opreme, pružala su dodatnu udobnost tijekom hladnih mjeseci.
3. Električni prozori i retrovizori:
- Standardna značajka u većini modela, omogućavajući lako upravljanje prozorima i retrovizorima.
4. Krovići i panoramski krovovi:
- Neki modeli imali su stakleni panoramski krov ili električni sklopivi krov kod coupe-cabriolet izvedbi.
Vozačke asistencije
1. Tempomat:
- Dostupan u višim razinama opreme, omogućavao je vozačima održavanje konstantne brzine bez potrebe za stalnim pritiskanjem papučice gasa.
2. Parkirni senzori:
- Stražnji parkirni senzori olakšavali su parkiranje i manevriranje u uskim prostorima.
Napredni motori i ekološke tehnologije
1. Start-Stop sustav:
- Kod nekih novijih modela, ovaj sustav automatski je isključivao motor kada vozilo stoji (npr. na semaforu) i ponovno ga uključivao pri pokretanju, čime se smanjivala potrošnja goriva i emisija CO2.
2. Ekološki motori:
- HDi dizelski motori bili su opremljeni sustavom za recirkulaciju ispušnih plinova (EGR) i filtrima čestica (DPF), čime su smanjivane emisije štetnih plinova.
Konkurenti
Peugeot 207 bio je smješten u vrlo konkurentnom segmentu malih kompaktnih automobila, gdje su ga okruživali brojni modeli drugih proizvođača. Evo pregleda glavnih konkurenata Peugeota 207 tijekom njegovog proizvodnog ciklusa:
Renault Clio
Renault Clio je bio jedan od glavnih konkurenata Peugeota 207. Poznat po svojoj pouzdanosti, udobnosti i naprednim sigurnosnim značajkama, Clio je nudio široku paletu motora i opreme, kao i sportsku verziju (Clio RS) za ljubitelje dinamične vožnje.
Ford Fiesta
Ford Fiesta je uvijek bila vrlo popularna zbog svoje agilnosti, ekonomičnosti i zabavnog vozačkog iskustva. Fiesta je također nudila niz modernih tehnologija i atraktivan dizajn, čime je privlačila raznoliku publiku.
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo je bio poznat po svojoj kvaliteti izrade, udobnosti i sigurnosti. Polo je nudio sofisticiran dizajn i premium osjećaj u kabini, što ga je činilo atraktivnim izborom za one koji su tražili kvalitetan kompaktni automobil.
Opel Corsa
Opel Corsa je bio još jedan značajan konkurent u ovom segmentu, poznat po svojoj praktičnosti i pouzdanosti. Corsa je nudila niz motora, uključujući ekonomične dizelske opcije, te je imala moderan dizajn i dobro opremljenu unutrašnjost.
Citroën C3
Citroën C3, kao član iste PSA grupacije kao i Peugeot, bio je izravan konkurent sa sličnim tehničkim značajkama, ali različitim stilskim pristupom. C3 je bio poznat po svojoj udobnosti i inovativnim dizajnerskim rješenjima.
Toyota Yaris
Toyota Yaris je bila poznata po svojoj izuzetnoj pouzdanosti, ekonomičnosti i praktičnosti. Yaris je također nudila hibridne verzije, što je bila velika prednost za ekološki osviještene vozače.
Honda Jazz
Honda Jazz (poznata i kao Fit u nekim tržištima) nudila je izvanrednu praktičnost i prostranost unatoč svojim kompaktnim dimenzijama. Njen fleksibilan sustav sjedala “Magic Seats” omogućavao je različite konfiguracije unutrašnjosti, čineći je vrlo praktičnim izborom.
Fiat Punto
Fiat Punto je bio popularan zbog svoje atraktivne cijene, ekonomičnih motora i praktičnog dizajna. Punto je također imao niz stilskih verzija i bio je poznat po dobrom omjeru cijene i kvalitete.
Škoda Fabia
Škoda Fabia je nudila praktičnost, prostranost i dobar omjer cijene i kvalitete. Fabia je također dijelila mnoge tehničke komponente s Volkswagen Polom, čime je osiguravala visoku razinu kvalitete izrade.
Svaki od ovih konkurenata imao je svoje prednosti i slabosti, a izbor među njima često je ovisio o specifičnim preferencijama kupaca, uključujući vozačke karakteristike, dizajn, tehnologiju, pouzdanost i cijenu. Peugeot 207 uspješno se natjecao s ovim modelima zahvaljujući svojoj svestranosti, modernom dizajnu i širokoj paleti motora i opreme.