in

Top 10 najvećih iznenadnih pobjeda u Formuli 1

Formula 1
Foto: Shutterstock

Formula 1 je brzi sport s velikim ulozima koji je tijekom godina svojim ljubiteljima pružio mnoge nezaboravne trenutke. Dok su dominantni timovi i vozači često bili u prvom planu, bilo je i slučajeva u kojima su autsajderi iznenadili sve, pa čak i same sebe te su postigli neočekivane pobjede. Ta su iznenađenja pružila neke od najuzbudljivijih trenutaka u povijesti ovog sporta koji je sam po sebi već poprilično uzbudljiv.

U ovom tekstu ćemo se stoga prisjetiti nekih od najvećih iznenadnih pobjeda u povijesti Formule 1, a s obzirom na to da ne želimo rangirati ova velika iznenađenja, spomenut ćemo ih kronološkim redom jer svako od njih zaslužuje se naći na ovom popisu.

Velika nagrada Argentine 1977. – Jody Scheckter

Jody Scheckter
Foto: Wikimedia Commons

Pobjeda Jodyja Schecktera na Velikoj nagradi Argentine 1977. još i danas se smatra jednim od najvećih podviga u povijesti Formule 1. U to je vrijeme Scheckter vozio za relativno nepoznatu momčad Walter Wolf Racing, kojoj je ovo bila prva vožnja. Od momčadi se nije očekivalo da će moći parirati Ferrariju i McLarenu, koji su u to vrijeme smatrani dominantnima u ovom sportu.

Unatoč izgledima protiv njega, Scheckter je pružio besprijekornu izvedbu na stazi u Buenos Airesu. Preuzeo je vodstvo u utrci u četvrtom krugu, nakon što je prestigao Jamesa Hunta u McLarenu. Nije to prvo mjesto ispuštao unatoč velikim izazovima Nikija Laude u Ferrariju te je utrku završio kao pobjednik.

Scheckterova pobjeda u Argentini bila je velika prekretnica za njega i tim Walter Wolf Racinga. Dokazali su da se mogu natjecati s najvećim imenima u ovom sportu i označili su početak uspješne sezone za Schecktera koji ju je završio na visokom drugom mjestu u ukupnom poretku.

Velika nagrada Monaca 1982. – Riccardo Patrese

Riccardo Patrese
Foto: Wikimedia Commons

Velika nagrada Monaka 1982. donijela je sa sobom još jednom veliko iznenađenje u kojem je talijanski vozač Riccardo Patrese napravio nešto nezamislivo. Patrese je vozio za momčad Brabham, koja nije pobijedila u utrci od 1978. godine i nije se očekivalo da će biti glavni konkurent u sezoni 1982. Utrka je održana po mokrim uvjetima, što je išlo u prilog Patreseu i Brabham timu.

Patrese je započeo utrku sa sedmog mjesta, ali se brzo probio do prvog dok su se drugi vozači borili sa skliskim uvjetima na stazi. Do polovice utrke Patrese je bio u vodstvu, prestigavši ​​Renault Alaina Prosta i Ferrari Didiera Pironija. Unatoč pritisku Prosta i Pironija u zadnjim krugovima utrke, Patrese je uspio pobijediti i osigurati Brabhamovu prvu pobjedu u četiri godine.

Velika nagrada Monaca 1996. – Olivier Panis

Olivier Panis
Foto: Wikipedia

Iznenađenja u utrkama Formule 1 nastavit ćemo još jednom utrkom održanom u Monacu. Olivier Panis je 1996. godine vozio za tim Ligier, koji se nije smatrao glavnim konkurentom za neki značajan rezultat. Velika nagrada Monaka te godine bila je kaotična utrka, s brojnim incidentima i odustajanjima. Panis je započeo utrku s 14. mjesta, ali se probio jer su drugi vozači nailazili na probleme. Do polovice utrke Panis je bio na trećem mjestu, iza vodećeg Damona Hilla iz Williamsa i Jeana Alesija iz Benettona.

Međutim, i Hill i Alesi su se povukli iz utrke zbog mehaničkih problema, nakon čega je Panis izbio na prvo mjesto. Unatoč pritisku grupe koja je držala korak s njime, uključujući McLaren Davida Coultharda, Panis je uspio osigurati svoju prvu i jedinu pobjedu u Formuli 1. Panisova pobjeda na Velikoj nagradi Monaka 1996. bila je značajna iz više razloga. Bila je to prva pobjeda za momčad Ligier od 1981. godine, a bila je i izvanredan uspjeh za Panisa, koji je prije toga postigao samo jedno pobjedničko postolje u svojoj karijeri Formule 1.

Velika nagrada Europe 1999. – Johnny Herbert

Johnny Herbert
Foto: Wikimedia Commons

Velika nagrada Europe 1999. godine bila je poprište najveće pobjede u karijeri Johnnyja Herberta. U to je vrijeme Herbert vozio za tim Stewart, koji je bio relativno novi tim u Formuli 1 i nije se smatrao glavnim konkurentom za pobjedu. Utrka se vozila na stazi Nürburgring u Njemačkoj i bila je dramatična od početka do kraja. Pljusak tijekom utrke učinio je uvjete opasnima, a nekoliko je vozača izletjelo sa staze i ispalo iz utrke.

Unatoč teškim uvjetima, Herbert je vozio briljantno i napredovao poprilično neočekivano kroz utrku. Pred sami kraj utrke, Herbert se našao na trećem mjestu iza dva Ferrarija, onoga Michaela Schumachera i Eddieja Irvinea. Međutim, Schumacher je pretrpio hidraulički kvar na svom bolidu, a Irvine je dobio kaznu zbog prekršaja u boksu, što je omogućilo Herbertu da preuzme vodstvo te naposljetku pobijedi.

Velika nagrada Brazila 2003. – Giancarlo Fisichella

Giancarlo Fisichella
Foto: Shutterstock

Pobjeda Giancarla Fisichelle na Velikoj nagradi Brazila 2003. bila je izvanredan uspjeh za talijanskog vozača, koji je u to vrijeme vozio za momčad Jordana. Pobjeda je bila neočekivana, jer se Jordan nije smatrao jednom od vodećih momčadi u Formuli 1, a Fisichella nikada prije nije slavio na utrci. Ova utrka održana je u mokrim uvjetima, što ju je učinilo teškom za sve vozače.

Fisichella je započeo utrku sa sedme startne pozicije, ali je brzo napredovao. Prestigao je vodeće Pabla Montoyu i Kimija Raikkonena te preuzeo vodstvo u utrci. Fisichella je uspio izdržati izazove zadržavanja vodstva te je u konačnici osigurao svoju prvu i jedinu pobjedu u Formuli 1. Pobjeda je bila značajna za momčad Jordana, jer je to bila prva pobjeda tima od Velike nagrade Europe 1999. godine.

Velika nagrada Italije 2008. – Sebastian Vettel

Sebastian Vettel
Foto: Shutterstock

Pobjeda Sebastiana Vettela na Velikoj nagradi Italije 2008. bila je veliko iznenađenje, a u to je vrijeme Vettel vozio za momčad Toro Rosso, koja se smatrala momčadi s malim izgledima za ostvariti pobjedu u nekoj utrci. Vettel je imao samo 21 godinu i nastupio je na samo 22 Grand Prix utrke prije Velike nagrade Italije. Ona je održana u mokrim uvjetima, što ju je učinilo izazovnom utrkom za sve vozače.

Vettel je utrku započeo na pole positionu, prvom u svojoj karijeri, ali se suočio s jakom konkurencijom poput Lewisa Hamiltona iz McLarena i Felipea Masse iz Ferrarija. Vettel je uspio izdržati izazove svojih suparnika i zadržati vodstvo tijekom cijele utrke. Kroz cilj je prošao 12 sekundi ispred drugoplasiranog Heikkija Kovalainena u svom McLarenu i postao najmlađi vozač koji je osvojio Grand Prix u povijesti Formule 1. Vettelova pobjeda na Velikoj nagradi Italije 2008. bila je izvanredno postignuće i označila je početak njegovog uspona do jednog od najvećih vozača u tom sportu.

Velika nagrada Španjolske 2012. – Pastor Maldonado

Pastor Maldonado
Foto: Shutterstock

Pobjeda Pastora Maldonada na Velikoj nagradi Španjolske 2012. godine došla je dok je Maldonado vozio za momčad Williamsa, koja se prethodnih sezona mučila da bude konkurentna. Velika nagrada Španjolske 2012. održana je u suhim uvjetima, a Maldonado se kvalificirao za drugo startno mjesto iza Lewisa Hamiltona iz McLarena. Maldonado je odlično startao i brzo pretekao Hamiltona te preuzeo vodstvo u utrci.

Unatoč snažnom pritisku Fernanda Alonsa iz Ferrarija, Maldonado je uspio zadržati svoje vodstvo i pobijedio u utrci. Ova pobjeda nije bila samo Maldonadova prva pobjeda u Formuli 1, već i prva pobjeda za Williams u osam godina. Maldonadova pobjeda na Velikoj nagradi Španjolske 2012. bila je značajan uspjeh i za vozača i za momčad, a pokazala je da se čak i tim koji se mučio nekoliko godina, ipak može natjecati s najboljima u tom sportu i pobjeđivati ​​u utrkama.

Velika nagrada Italije 2020. – Pierre Gasly

Pierre Gasly
Foto: Shutterstock

Pierre Gasly je na Velikoj nagradi Italije u Monzi 2020. godine vozio za tim AlphaTauri, koji se smatrao slabijim timom s malim izgledima za pobjedu na Grand Prixu. Ova utrka održana je u neobičnim okolnostima, a odvijala se iza zatvorenih vrata zbog pandemije koronavirusa. Gasly je utrku započeo na 10. mjestu, ali je odlično startao i do kraja prvog kruga već je bio na četvrtom mjestu.

Kako je utrka napredovala, Gasly je držao korak s vodećima i uspio je iskoristiti period crvene zastave uzrokovan nesrećom. Kad se utrka nastavila, Gasly se našao na drugom mjestu iza Carlosa Sainza iz McLarena. U završnoj fazi utrke, Gasly je uspio prestići Sainza i preuzeti vodstvo. Postao je tako prvi francuski vozač koji je osvojio Grand Prix od Oliviera Panisa 1996. godine, a ovaj uspjeh je nešto na što su kladionice vjerojatno nudile visoke kvote.

Velika nagrada Bahreina 2020. – Sergio Perez

Sergio Perez
Foto: Shutterstock

2020. godina vidjela je još jedno veliko iznenađenje, a za njega je ovog puta bio zadužen Sergio Perez. Perez je vozio za momčad Racing Point, koja je bila konkurentna tijekom cijele sezone, ali još uvijek nije pobijedila u utrci. Velika nagrada Bahreina u Sakhiru 2020. godine održana je u neobičnim okolnostima, a Perez je startao sa začelja nakon što je pretrpio tehnički problem u kvalifikacijama.

Unatoč tom neuspjehu, Perez je odvozio fantastičnu utrku, probijajući se u njoj i boreći se za pobjedničko postolje. Perezove šanse za pobjedničko postolje porasle su kada su dva vozača Mercedesa, koji su vodili u utrci, bili prisiljeni odustati zbog mehaničkih problema. To je Pereza ostavilo na čelu utrke sa samo nekoliko krugova do kraja. Unatoč snažnom pritisku Georgea Russella, Perez je uspio pobijediti u utrci. Ova pobjeda nije bila samo Perezova prva pobjeda u Formuli 1, već i prva pobjeda za momčad Racing Point, koja je za sezonu 2021. preimenovana u Aston Martin.

Velika nagrada Mađarske 2021. – Esteban Ocon

Esteban Ocon
Foto: Shutterstock

Pobjeda Estebana Ocona na Velikoj nagradi Mađarske 2021. jedan je od najnovijih i značajnih podviga u povijesti Formule 1. Ocon, koji vozi za tim Alpine (prije poznat kao Renault), još nije pobijedio u utrci u svojoj karijeri u Formuli 1, do tog trenutka. Utrka se odvijala pod teškim uvjetima, s kišom i više nesreća koje su dovele do nekoliko prekida i kaotičnog starta.

Ocon se kvalificirao kao osmi, ali je uspio izbjeći nesreće i probijati se prema vrhu tijekom utrke. U zadnjim krugovima utrke, Ocon se našao u vodstvu zbog strateške odluke daostane na intermediate gumama, dok su njegovi suparnici u boksu koristili svježe glatke gume. Suočio se s intenzivnim pritiskom četverostrukog svjetskog prvaka Sebastiana Vettela iz Aston Martina u posljednjim krugovima, ali je uspio izdržati i na kraju slaviti. Oconova pobjeda na Velikoj nagradi Mađarske bila je prva pobjeda za njegov tim od 2018. godine i označila je značajan uspjeh za mladog francuskog vozača.

Članak objavio Hrvoje

Mercedes Angry Birds

[VIDEO] Najnoviji Mercedes ima Angry Birds, TikTok i Zoom na zaslonu!

Peugeot 5008

Peugeot 5008: Bolji nego ikada ranije