in

Renault Laguna: Pouzdan izbor srednje klase

Plava Renault Laguna na asfaltu u okolici Minska
Foto: Ivan Kurmyshov / Shutterstock.com

Renault Laguna jedan je od najprepoznatljivijih modela francuskog proizvođača automobila Renault, koji se ističe kao pouzdan izbor u segmentu srednje klase. Ovaj model, predstavljen prvi put 1994. godine, ubrzo je stekao popularnost diljem Europe zahvaljujući svojoj udobnosti, naprednim sigurnosnim značajkama i inovativnom dizajnu. S tri generacije kroz koje je prošla, Laguna je postala simbol luksuza i praktičnosti, često privlačeći vozače koji traže kombinaciju kvalitete, performansi i pristupačnosti.

Od izdržljivih dizelskih motora do bogato opremljenih interijera, Renault Laguna ostaje privlačan izbor za sve koji žele automobil sposoban za svakodnevne gradske vožnje, ali i duga putovanja.

Povijest Renault Lagune

Povijest Renault Lagune započinje početkom 1990-ih godina, kada je Renault odlučio stvoriti model koji će zamijeniti stariji Renault 21 i udovoljiti potrebama tržišta za udobnim, sigurnim i elegantnim vozilom srednje klase. Prva generacija Renault Lagune predstavljena je 1994. godine i odmah je privukla pažnju zbog prostrane unutrašnjosti i visoke razine udobnosti. Bila je dostupna u verziji s pet vrata te je ubrzo stekla popularnost u Francuskoj i ostatku Europe kao automobil za obiteljsku i poslovnu upotrebu.

Druga generacija, lansirana 2000. godine, donijela je značajna poboljšanja, posebno u pogledu sigurnosti i tehnologije. Renault Laguna II bila je prvi automobil na svijetu koji je dobio maksimalnih pet zvjezdica na Euro NCAP testu sigurnosti, što je dokaz Renaultove predanosti sigurnosti putnika. Dizajn i interijer su također unaprijeđeni, a model je postao dostupan u različitim izvedbama, uključujući karavan, što je povećalo njegovu popularnost među vozačima koji su tražili funkcionalnost i prostranost.

Treća generacija Renault Lagune pojavila se 2007. godine, donoseći moderniji i sofisticiraniji izgled te poboljšanu tehnologiju vožnje. Laguna III bila je dizajnirana kako bi se natjecala s premium automobilima srednje klase, pa su dizajn i kvaliteta materijala bili na višoj razini. Model je postao poznat po uglađenim dizelskim i benzinskim motorima te naprednim značajkama poput sustava 4Control koji omogućava upravljanje svim kotačima, pružajući bolju stabilnost i upravljivost.

Unatoč inovacijama, potražnja za Lagunom postupno je opadala, dijelom zbog porasta popularnosti SUV modela. Renault je odlučio prekinuti proizvodnju Lagune 2015. godine, zamijenivši je modelom Talisman, koji je nastavio nuditi eleganciju i naprednu tehnologiju u srednjoj klasi. Renault Laguna tako ostaje u sjećanju kao jedan od najuspješnijih i najsigurnijih modela u povijesti tvrtke, ostavljajući nasljeđe udobnosti, sigurnosti i inovacija.

Bijela Renault Laguna
Foto: Screenshot What Car?

Motori

Renault Laguna tijekom svoje povijesti nudila je širok izbor motora, uključujući benzinske i dizelske opcije koje su bile prilagođene različitim potrebama i preferencijama vozača. Prva generacija Lagune nudila je osnovne benzinske motore, poput 1.6 i 1.8 litrenih verzija, koji su bili cijenjeni zbog svoje ekonomičnosti. Pored benzinskih, uvedeni su i dizelski motori, poput 1.9 dTi, koji su bili popularni zbog pouzdanosti i niske potrošnje goriva.

Dolaskom druge generacije Lagune, Renault je dodatno unaprijedio motorni asortiman s fokusom na bolje performanse i nižu potrošnju. Dizelski motori postali su posebno popularni, s naprednijim 1.9 dCi motorom, poznatim po snazi i niskim emisijama štetnih plinova, dok su se benzinske verzije razvijale u smjeru bolje ekonomičnosti i tišeg rada. Druga generacija Lagune također je donijela motor 2.0 dCi, koji je pružao bolje ubrzanje i omogućavao vozačima uživanje u duljim putovanjima bez potrebe za čestim tankiranjem.

U trećoj generaciji, Renault je proširio ponudu još snažnijim i sofisticiranijim motorima, uključujući dizelske varijante poput 2.0 dCi u verzijama sa 130, 150 i 180 konjskih snaga. Dizelski motori su postali popularan izbor među vozačima zbog visoke ekonomičnosti, dok su benzinski motori, uključujući 2.0 turbo motor sa 205 KS, pružali snažne performanse za one koji su tražili sportskiji osjećaj vožnje. Treća generacija također je uvela ekološke tehnologije koje su pridonijele smanjenju emisije CO2.

Svi ovi motori prilagođeni su različitim tipovima vozača, od onih koji preferiraju ekonomičnu vožnju do ljubitelja snažnijih performansi. Renault Laguna tako ostaje zapamćena po pouzdanim i učinkovitima motorima koji su zadovoljili različite potrebe, pružajući pritom vozačima kvalitetu i trajnost u svakodnevnim i dugim vožnjama.

Vožnja

Renault Laguna poznata je po izvanrednom iskustvu vožnje koje pruža, kombinirajući udobnost, stabilnost i sigurnost na cesti. U svim generacijama, Laguna je dizajnirana s fokusom na glatku vožnju, pa je udobnost uvijek bila na visokoj razini, zahvaljujući dobro optimiziranom ovjesu i prostranom interijeru. Lagunini modeli posebno su cijenjeni zbog svoje stabilnosti pri visokim brzinama i sposobnosti da apsorbiraju neravnine na cesti, što čini putovanja dugim dionicama mnogo ugodnijim.

Druga i treća generacija Lagune donijele su tehnološka poboljšanja koja su dodatno podigla iskustvo vožnje. Treća generacija, na primjer, uvela je revolucionarni 4Control sustav upravljanja na sve četiri kotača. Ovaj sustav poboljšava stabilnost i upravljivost, naročito u zavojima i pri parkiranju, omogućavajući Laguni da se ponaša agilnije i preciznije. To je vozačima pružilo veću sigurnost i kontrolu, posebno u urbanim područjima i na zavojitim cestama.

Sigurnost u vožnji oduvijek je bila prioritet za Renault, što se odražava u brojnim sigurnosnim značajkama koje su Lagunu činile jednim od najsigurnijih automobila u svom segmentu. Druga generacija Lagune bila je prvi automobil na svijetu koji je dobio pet zvjezdica na Euro NCAP testu, što je bio veliki korak u autoindustriji. Osim toga, sustavi poput ESP-a (elektronske kontrole stabilnosti), ABS-a i naprednih zračnih jastuka postali su standardni u svim modelima, pružajući dodatni sloj zaštite za putnike.

Vožnja Lagune je udobna i pouzdana, idealna za duga putovanja i svakodnevne gradske vožnje. Uspješna kombinacija performansi, sigurnosti i tehnologije čini Renault Lagunu izborom za vozače koji cijene opušteno, stabilno i sigurno iskustvo vožnje, a ujedno žele automobil koji može odgovarati njihovim potrebama u svim uvjetima na cesti.

Renault Laguna na šumskoj cesti
Foto: Screenshot What Car?

Renault Laguna dimenzije

Renault Laguna, kroz sve svoje generacije, dizajnirana je tako da pruža prostranost i udobnost, što se ogleda i u njezinim dimenzijama. Svaka generacija Lagune donijela je nešto veće proporcije, prilagođavajući se suvremenim potrebama vozača za komforom i prostranim interijerom.

  • Prva generacija (1994. – 2000.): Prva Laguna imala je duljinu od oko 4,5 metra, širinu od 1,7 metara i visinu od 1,4 metra. Ove dimenzije su omogućavale udobnost za pet putnika, a prtljažnik je bio dovoljno prostran za obiteljske potrebe.
  • Druga generacija (2000. – 2007.): S drugom generacijom, Laguna je dobila veće dimenzije, s duljinom od oko 4,6 metara, širinom od 1,78 metara i visinom od 1,42 metra. Karavan verzija dodatno je povećala volumen prtljažnika, čineći je idealnom za obitelji koje su tražile dodatni prostor za prtljagu.
  • Treća generacija (2007. – 2015.): Treća generacija Lagune postala je još prostranija, s duljinom od oko 4,7 metara, širinom od 1,81 metar i visinom od 1,45 metara. Ova generacija također je imala prostran prtljažnik, koji je u karavanskoj verziji mogao dosegnuti volumen veći od 500 litara.

Sve generacije Lagune bile su dovoljno velike da ponude udobno iskustvo vožnje, ali su zadržale aerodinamičan dizajn koji pridonosi stabilnosti i upravljivosti. Dimenzije Lagune omogućile su joj da se istakne kao udoban i praktičan izbor u srednjoj klasi, pružajući vozačima ravnotežu između prostranosti i agilnosti.

Cijena

Cijena Renault Lagune varirala je ovisno o generaciji, motorima, opremi i tržištu, ali općenito se pozicionirala kao pristupačan automobil srednje klase. Dok su novi modeli Lagune bili popularni u svom vremenu, na današnjem tržištu rabljeni modeli i dalje privlače pažnju zbog svoje pouzdanosti i udobnosti.

  • Prva generacija (1994. – 2000.): Cijene rabljenih modela prve generacije Lagune danas su među najnižima, obično u rasponu od 1.000 do 2.500 eura, ovisno o stanju vozila, prijeđenim kilometrima i dodatnoj opremi.
  • Druga generacija (2000. – 2007.): Ova generacija, poznata po poboljšanim sigurnosnim značajkama, ima cijene koje se uglavnom kreću između 1.500 i 3.500 eura. Modeli s više opreme i u boljem stanju mogu doseći i višu cijenu, dok stariji i manje očuvani primjerci mogu biti povoljniji.
  • Treća generacija (2007. – 2015.): Kao najnovija generacija, cijene rabljenih Laguna III su nešto više, obično između 3.000 i 7.000 eura. Cijena ovisi o modelu, snazi motora, dodatnoj opremi (kao što je 4Control sustav), kao i stanju vozila. Posebno opremljeni karavan modeli mogu imati i višu cijenu zbog prostranosti i dodatne praktičnosti.

Cijene Renault Lagune na tržištu rabljenih automobila čine je dostupnim izborom za vozače koji traže pouzdan i udoban automobil uz pristupačnu investiciju.

Tehnologije

Renault Laguna kroz svoje generacije uvodila je napredne tehnologije koje su poboljšale sigurnost, udobnost i performanse, izdvajajući je u segmentu srednje klase. Svaka nova generacija donijela je inovacije koje su vozačima omogućile ugodniju i sigurniju vožnju.

  • Sigurnosne tehnologije: Druga generacija Lagune (2000.-2007.) postala je prvi automobil na svijetu koji je dobio maksimalnih pet zvjezdica na Euro NCAP testu sigurnosti. Osim osnovnih sigurnosnih značajki poput zračnih jastuka i ABS-a, Renault Laguna je uvela elektroničku kontrolu stabilnosti (ESP), koja je pomogla u održavanju kontrole nad vozilom u kritičnim situacijama.
  • 4Control sustav upravljanja: Treća generacija Lagune (2007.-2015.) predstavila je revolucionarni 4Control sustav upravljanja na sva četiri kotača. Ovaj sustav omogućava stražnjim kotačima da se prilagođavaju smjeru prednjih kotača pri manjim brzinama, čime se poboljšava upravljivost i smanjuje radijus okretanja, što olakšava parkiranje i vožnju kroz uske gradske ulice. Pri većim brzinama, stražnji kotači se okreću u istom smjeru kao prednji, što poboljšava stabilnost i omogućuje bolje upravljanje u zavojima.
  • Multimedija i povezivost: Treća generacija Lagune uvela je i napredni multimedijski sustav s ekranom osjetljivim na dodir, koji je uključivao navigaciju, hands-free telefoniranje i upravljanje audio sustavom. USB i Bluetooth povezivost omogućili su jednostavno povezivanje mobilnih uređaja, što je dodatno poboljšalo korisničko iskustvo i sigurnost vozača jer su mogli koristiti telefon bez skidanja ruku s volana.
  • Komforne značajke: Sve generacije Lagune bile su poznate po udobnosti interijera, ali treća generacija dodatno je podigla standarde. Uvedeni su grijani i ventilirani sjedala, dvozonska automatska klima, automatski brisači i svjetla te sustav bežičnog otključavanja i paljenja vozila (hands-free kartica), čime je vožnja postala jednostavnija i ugodnija.
  • Ekološke tehnologije: Dizelski motori u Laguni, posebno u trećoj generaciji, opremljeni su sustavima za smanjenje emisije CO₂ i ispunjavanje europskih ekoloških standarda. Ove tehnologije, kao što su filtri čestica i optimizacija motora, omogućile su Laguni manju potrošnju goriva i ekološku prihvatljivost, što je postalo sve važnije u suvremenom automobilizmu.

Renault Laguna je svojim tehnološkim rješenjima uspjela zadovoljiti potrebe vozača za sigurnošću, udobnošću i pouzdanošću, dok je istovremeno pratila trendove u industriji, postajući izbor vozača koji cijene inovacije i praktičnost u svakodnevnoj vožnji.

Unutrašnjost Renault Lagune
Foto: Screenshot What Car?

Renault Laguna iskustva

Iskustva vlasnika Renault Lagune uglavnom su pozitivna, s naglaskom na udobnost, prostranost i pouzdanost vozila. Vozači cijene ovaj model zbog uravnoteženih performansi, jednostavnog održavanja i brojnih značajki koje poboljšavaju iskustvo vožnje. Evo nekoliko ključnih dojmova koje korisnici često ističu:

  • Udobnost i prostranost: Mnogi vlasnici ističu da je Renault Laguna izuzetno udoban automobil za duža putovanja, posebno modeli druge i treće generacije. Sjedala su dizajnirana tako da pružaju dovoljno potpore, dok je ovjes optimiziran za glatku vožnju, što smanjuje umor tijekom dugih vožnji. Osim toga, prostranost interijera i velik prtljažni prostor, posebno u karavanskim verzijama, čine je idealnom za obitelji.
  • Sigurnost i pouzdanost: Vozači posebno cijene sigurnosne značajke Lagune. Pet zvjezdica na Euro NCAP testu sigurnosti učvrstile su povjerenje u Laguninu pouzdanost i sigurnost. ESP, ABS, zračni jastuci i robusna konstrukcija čine vozače sigurnima, što je često ključni faktor za obitelji. Dugoročno, mnogi korisnici smatraju da su dizelski motori druge i treće generacije među najpouzdanijima u Renaultovoj ponudi.
  • Troškovi održavanja i ekonomičnost: U smislu troškova održavanja, vlasnici su uglavnom zadovoljni jer je Renault Laguna, posebno dizelske verzije, poznata po ekonomičnoj potrošnji goriva. Iako su troškovi održavanja povoljni, povremene zamjene dijelova, posebno kod starijih modela, mogu biti nešto skuplje. Ipak, dijelovi za Lagunu su relativno dostupni, što pomaže smanjenju ukupnih troškova održavanja.
  • Tehnološke značajke: Korisnici treće generacije često ističu napredne značajke poput 4Control sustava upravljanja na sve kotače, što je vožnju u zavojima i parkiranje učinilo lakšim. Povezivost putem Bluetootha, hands-free sustavi i integrirana navigacija doprinose modernom i praktičnom iskustvu vožnje, dok su grijana sjedala, automatski klima-uređaj i hands-free kartica dodatno poboljšali dojam.
  • Mane i izazovi: Naravno, kao i kod svakog automobila, vlasnici Lagune također prijavljuju određene izazove. Elektronika kod starijih modela može povremeno uzrokovati probleme, što zahtijeva pažnju u održavanju. Također, neki vlasnici napominju da sportske benzinske verzije mogu imati veću potrošnju, što nije uvijek idealno za svakodnevnu vožnju u gradu.

Sve u svemu, Renault Laguna nudi dobar omjer cijene i kvalitete, što je čini popularnim izborom među vozačima srednje klase. Vlasnici su uglavnom zadovoljni, hvaleći kombinaciju udobnosti, sigurnosti i pristupačnosti koju ovaj model pruža.

Konkurenti

Renault Laguna natječe se s nekoliko poznatih modela srednje klase, koji nude slične karakteristike u smislu udobnosti, performansi i tehnologije. Glavni konkurenti Lagune u ovoj kategoriji su:

  1. Volkswagen Passat – Jedan od najprepoznatljivijih modela srednje klase, Passat je poznat po svojoj visokoj kvaliteti izrade, pouzdanosti i tehnologiji. Vozači često hvale njegov prostrani interijer i visok nivo sigurnosti. Iako su cijene Passata često više, nudi vrhunsku završnu obradu i visoku preprodajnu vrijednost.
  2. Ford Mondeo – Ford Mondeo je cijenjen zbog svojih izvrsnih performansi i upravljivosti. Udoban i prostran, posebno u verzijama s karavanskim stražnjim dijelom, Mondeo nudi kvalitetan izbor motora i napredne tehnološke značajke. Mondeo je također povoljan u segmentu održavanja, što ga čini popularnim izborom.
  3. Opel InsigniaOpel Insignia je moderniji konkurent Laguni s naprednim tehnološkim rješenjima i suvremenim dizajnom. Vlasnici ga često biraju zbog dinamičnog izgleda i inovacija u sigurnosnim značajkama. Insignia je poznata po svojim moćnim motorima i velikom izboru verzija, ali neki vlasnici prijavljuju veću potrošnju goriva kod snažnijih verzija.
  4. Toyota AvensisToyota Avensis je omiljena zbog svoje izuzetne pouzdanosti i niske potrošnje. Iako Avensis može imati suzdržaniji dizajn u usporedbi s Lagunom, nadmašuje očekivanja u pogledu trajnosti i niskih troškova održavanja, što je čini popularnom opcijom među vozačima koji traže dugotrajno i ekonomično vozilo.
  5. Peugeot 508Peugeot 508 je jedan od glavnih francuskih konkurenata Laguni, sa stiliziranim dizajnom, naprednim tehnologijama i prostranim interijerom. Peugeot se posebno ističe u udobnosti i kvaliteti interijera, što ga čini privlačnim za one koji traže sofisticiraniji izgled i osjećaj. Motori Peugeota poznati su po efikasnosti, iako neki vlasnici primjećuju veću cijenu održavanja.
  6. Mazda 6Mazda 6 ističe se svojim sportskim dizajnom i dinamičnim performansama. Osim atraktivnog izgleda, Mazda 6 nudi ekonomičnu potrošnju i nisku emisiju štetnih plinova, čineći je ekološki prihvatljivom opcijom. Vozači također cijene visoku kvalitetu interijera i pažnju posvećenu detaljima, iako su rezervni dijelovi i održavanje ponekad skuplji.

Ovi konkurenti Renault Lagune pružaju širok raspon opcija, ovisno o preferencijama vozača – od sportskog osjećaja vožnje kod Mazde 6 i Forda Mondea do vrhunske pouzdanosti i trajnosti Toyote Avensis. Dok Renault Laguna donosi jedinstvenu kombinaciju francuske elegancije, sigurnosti i tehnologije, konkurencija nudi raznolike karakteristike koje odgovaraju različitim vozačkim potrebama.

Članak objavio Redakcija

računalo u automobilu

Čemu služi putno računalo u automobilima i kako funkcionira?

Plavi Peugeot 306 HDi parkiran ispod mosta

Peugeot 306: Automobil koji je obilježio devedesete