in

Što se sve gleda na tehničkom pregledu vozila? Kompletna lista

Slika prikazuje što se sve gleda na tehničkom pregledu vozila, uključujući ključne dijelove i postupke.

Tehnički pregled vozila ključan je za sigurnost na cestama. Tijekom pregleda stručnjaci provjeravaju brojne elemente automobila. Pregledavaju se kočnice, gume, svjetla, karoserija i obvezna oprema. Svaki dio vozila mora biti ispravan kako bi se osigurala sigurnost vozača, putnika i drugih sudionika u prometu.

Mnogi vozači nisu svjesni koliko detaljan može biti tehnički pregled. Osim vidljivih dijelova, nadzornici provjeravaju i skrivene komponente poput ovjesa i ispušnog sustava. Zanimljivo je da čak i najmanji kvar može rezultirati neuspješnim pregledom.

Opće stanje vozila

Opće stanje vozila je jedan od glavnih elemenata pitanja što se sve gleda na tehničkom pregledu vozila, kao i vizualna provjera vanjskih dijelova.

Kad dođete na tehnički pregled, prvo će se gledati opće stanje vašeg vozila. To znači da ćete vjerojatno morati očistiti auto prije dolaska. Prljavo vozilo može biti odbijeno na pregledu.

Nadzornik će pregledati karoseriju auta. Traži se hrđa, oštećenja ili nepravilno popravljeni dijelovi. Provjerava se i stanje guma. One moraju biti u dobrom stanju, s dovoljno dubine profila.

Osim toga, kontrolira se i unutrašnjost vozila. Sjedala moraju biti čvrsto pričvršćena, a sigurnosni pojasevi moraju raditi kako treba. Nadzornik će provjeriti i kontrolnu ploču. Sve lampice upozorenja trebaju raditi ispravno.

Prozori i retrovizori također su važni. Moraju biti čisti i neoštećeni za dobru vidljivost. Brisači vjetrobrana moraju dobro čistiti staklo.

Pregledat će se i obvezna oprema u autu. To uključuje rezervnu gumu, dizalicu, trokut i prvu pomoć. Sve to mora biti u ispravnom stanju i lako dostupno.

Kočnice

Kočnice su ključni dio svakog vozila i predstavljaju jednu od najvažnijih točaka tehničkog pregleda. Ispitivanje kočnica obavlja se pomoću posebnog uređaja koji mjeri kočionu silu na prednjoj i stražnjoj osovini, kao i silu pomoćne (ručne) kočnice.

Za osobna vozila, ukupni koeficijent sile kočenja radne kočnice mora biti najmanje 50%, dok za pomoćnu kočnicu ne smije biti manji od 16%. Važno je napomenuti da razlika sila kočenja za radnu kočnicu na kotačima iste osovine ne smije prelaziti 25%, a za pomoćnu kočnicu 30%.

Osim mjerenja sile kočenja, stručnjaci će provjeriti i stanje kočionih diskova, pločica i bubnjeva. Traži se ravnomjerno trošenje i odsutnost dubokih brazdi ili pukotina. Kočiona tekućina također je pod povećalom – njezina razina mora biti odgovarajuća, a sama tekućina čista i bez primjesa vode.

Zanimljivo je da se na tehničkom pregledu provjerava i ABS sustav, ako ga vozilo posjeduje. Ovaj sustav sprječava blokiranje kotača prilikom naglog kočenja i time značajno povećava sigurnost vožnje. Svjetlosni indikator na kontrolnoj ploči ne smije svijetliti, što bi ukazivalo na kvar sustava.

Donji dio vozila

Podvozje je važan dio pitanja što se sve gleda na tehničkom pregledu vozila kako bi se provjerila stabilnost i sigurnost.

Pregled donjeg dijela vozila ključan je dio tehničkog pregleda. Stručnjaci pažljivo pregledavaju sve komponente ispod automobila. Ovjesi su među prvim stvarima koje se provjeravaju. Traže se znakovi istrošenosti ili oštećenja na amortizerima, oprugama i drugim dijelovima.

Kočnice su također u fokusu. Pregledavaju se kočione pločice, diskovi i bubnjevi kako bi se osiguralo da nisu previše istrošeni. Provjerava se i stanje kočionih crijeva te ima li curenja kočione tekućine.

Ispušni sustav je sljedeći na redu. Traže se rupe, korozija ili labavi dijelovi koji bi mogli uzrokovati buku ili ispuštanje štetnih plinova. Podvozje se temeljito pregledava na znakove hrđe ili strukturnih oštećenja.

Stručnjaci provjeravaju i pogonsko vratilo, kardane i poluosovine. Gledaju jesu li manžete cijele i ima li znakova pretjeranog trošenja. Pregledava se i stanje guma, posebno dubina profila i eventualna oštećenja.

Cijeli pregled donjeg dijela vozila traje oko 15 minuta. Važno je da automobil bude čist kako bi se sve dobro vidjelo. Ako se otkriju problemi, vozač će dobiti popis stvari koje treba popraviti prije ponovnog pregleda.

Ispušni plinovi (EKO test)

Eko test je ključan segment pitanja što se sve gleda na tehničkom pregledu vozila za mjerenje emisija ispušnih plinova.

EKO test je važan dio tehničkog pregleda vozila. Ovim testom se mjeri količina štetnih tvari u ispušnim plinovima. Test se radi tako da se u auspuh ubaci mjerni instrument. On mjeri razinu ispušnih plinova koje auto ispušta.

Za benzinske motore proizvedene od 1970. godine i dizelske od 1980. godine, EKO test je obavezan. Ako auto ispušta više štetnih tvari nego što je dozvoljeno, neće proći tehnički pregled. To vrijedi čak i ako je sve ostalo u redu.

EKO test je ključan za očuvanje okoliša. Pomaže u smanjenju zagađenja zraka u gradovima. Vozači bi trebali redovito održavati svoje aute kako bi prošli ovaj test. To uključuje zamjenu filtera, svjećica i ulja po preporuci proizvođača.

Zanimljivo je da neki stariji auti lakše prolaze EKO test od novijih. Razlog tome je jednostavnija tehnologija u starijim vozilima. No, noviji auti općenito manje zagađuju zbog naprednije tehnologije za kontrolu emisija.

Svjetlosna signalizacija

Provjera svjetlosne signalizacije ključan je dio tehničkog pregleda vozila. Kontrolori pažljivo pregledavaju ispravnost svih svjetala na autu. To uključuje prednja i stražnja svjetla, pokazivače smjera, kočiona svjetla i pozicijska svjetla.

Tijekom pregleda, kontrolor će tražiti da vozač uključi sva svjetla jedno po jedno. Provjerava se njihova boja, jačina i usmjerenost. Prednja svjetla moraju biti bijele ili žute boje i pravilno usmjerena da ne zasljepljuju druge vozače.

Stražnja svjetla moraju biti crvene boje, a pokazivači smjera narančasti. Kočiona svjetla moraju se upaliti čim vozač pritisne papučicu kočnice. Pozicijska svjetla trebaju biti vidljiva s prednje i stražnje strane vozila.

Ako bilo koje svjetlo ne radi ili nije ispravno, vozilo neće proći tehnički pregled. Čest problem su pregorjele žarulje ili oštećena električna instalacija. Zato je dobro prije pregleda provjeriti sva svjetla i po potrebi zamijeniti žarulje.

Pravilna svjetlosna signalizacija ključna je za sigurnost u prometu, posebno noću i u uvjetima smanjene vidljivosti. Zato kontrolori posebno paze na ovaj dio pregleda.

Članak objavio N Ć

Crni Mercedes W140 parkiran na cesti

Mercedes W140: Jedan od najluksuznijih automobila ikada

Yamaha Tracer 900 GT u Kuala Lumpuru

Yamaha Tracer 900: Pruža uzbuđenje, ali i pouzdanost